Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2008
‎Guraso askok beren seme alaben tutorearekin elkarrizketa pertsonala egiteko eskaera dela eta egiten duten galdera da; izan ere, sarritan gertatzen da ikasleak arazoren bat edo zailtasunen bat duela ikasgelan. Tutoretzek koherentzia handiagoa lortzen dute haurrak eskolan eta etxean duen hezkuntzaren artean Errealitatetik urruti. Familiarekiko tutoretzak ez dira soilik gatazkak konpontzeko tresnatzat hartu behar, baizik eta ikasleak familian eta eskolan duen egoerari buruzko informazio garrantzitsua trukatzeko eta haren eraginak aztertzeko bidetzat.
2009
‎EILASek, LABek eta Sortzen Ikasbatuaz ek salatu zuten Sanzen gobernuaren dekretuak ez duela bermatzen 0 zikloaren izaera hezitzailea, ludotekak eta gisa horretakoak ere aintzat hartzen dituelako. Hartara, eskatu dute haur eskola sare bakarra eratzeko Nafarroan.
2011
‎Bete gabeko lekurik gehienak ume txikienen geletan direla esan dute; irakasle bakoitzeko soilik 7 ume onartzen dituzte bularreko umeetan eta ibiltzen hasi berriak direnen artean, eta horrek leku guztiak betetzeko arazoak dakartzala aitortu dute.Datuek argi eta garbi erakusten dute umea zenbat eta txikiagoa izan handiagoak direla arazoak haur eskolan toki bat lortu ahal izateko. 20 hilabeteko umeen artean eskari guztiei erantzutea lortu dute; oinez hasitako umeen artean lekuen %72 bete dituzte, eta bularreko umeen artean, berriz, %64, 5.Ingelesezko ereduko zentroakEgun osoko eskolaratzea eta egun erdikoa, bietarako aukera ematen dute haur eskolek, familiei ahalik eta zerbitzu malguena emateko asmoarekin. Hamahiru zentroen artean hiru ez dira gaur egun kudeaketa zuzenekoak; horiek erabiltzen dute, hain justu, ingelesezko eredu elebiduna umeak hezteko:
‎Etengabe bilakatzen ari dira teknologia berriak, eta komunikatzeko eta parte hartzeko eremu berri bat ireki dute haur eskoletan. Gero eta eskola eta familia gehiagok dute teknologia horietarako sarbidea.
‎Beraz, egoki da adieraztea Haur Hezkuntzako lehen zikloan ez dela derrigorrezkoa eskola kontseilu bat egotea, eta erkidegoko edo udalerriko hezkuntza agintaritzaren irizpidearen araberakoa izango dela. Parte hartzeko eskubidearen garrantziaz jabeturik, udalerri batzuek erabaki dute haur eskoletan eskola kontseiluak eratzea. Herri batzuek, gainera, haur eskola publiko guztiak ordezkatzen dituen eskola kontseilu bat sortu dute, oro har, eskolako udal kontseilua edo udalerriko haur eskolen eskola kontseilua deitzen dena; haren zereginak eta eraketa Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako edozein zentrotako eskola kontseiluak dituen berak dira.
2012
‎Haurrek ez dute haur eskola ezagutzen. Espazioak, materialak, denboraren banaketa, eta, batik bat, pertsonak ezezagunak dituzte; hortaz, familiekin adostutako egokitzealdi bat ezarri behar da, haurrei egoera berrira egokitzen laguntzeko.
‎Haurra ez da besteekin batera eta beste leku batean egotera ohitu behar duen bakarra: hezitzaileak ere tankera hartu behar dio haurrari, eta gurasoek onartu behar dute haurrak eskolara joan behar duela. Haurraren bizitzan pertsona heldu berriak agertzen direnez, haurrak ahalegin handiak egin behar ditu haiekin erlazionatzeko; beraz, denen artean egokitze egokia lortzeko ahaleginak egin behar dira.
‎Haur Hezkuntzako 0 urte bitarteko umeek, batez ere gizarte industrializatuetan, 4 hilabetetik aurrera denbora asko pasatzen dute hezitzaileekin. Ume horiek denbora luzea pasatzen dute haur eskolan. Eta garai horretan, oraindik, menpekotasun handia eta harreman egonkor baten beharra dituzte.
2014
‎Semea eta alaba koskortuta dituzte Oihana Huerta eta Koldo Morrasek. Ekaik 9 urte ditu eta Maddik 6, baina gogoan dute haur eskolan ibili zireneko garaia, lehen pertsonan bizi izan baitzuten euskarazko eredua hautatu izanak dakarren zama.
‎Halere, arestian aipatu bezala, Iruñea osoan euskarazko bi haur eskola besterik ez daude, biak bata bestearen ondoan. Indak ohartarazi duenez," guraso gehienek gertutasun irizpideen baitan aukeratzen dute haur eskola. Udalak ongi daki hori eta horretaz baliatzen da euskaldunoi oztopoak jartzeko".
2017
‎Erakundeek" malgutasuna" eskatu dute haur eskolak itxi behar ez izateko
‎Partzuergoaren ratioei buruzko betekizun orokorrak jasotzen duenez, herrian haur eskola mantendu ahal izateko, irailean, gutxienez hiru ume matrikulatuta egon behar dira. Basterrak azaldu duenez, hurrengo ikasturtera begira dagoeneko hiru matrikula lortu dituzte, Maeztun eta Kanpezun hurrenez hurren, eta modu horretan bermatuko dute haur eskolek aurrera egitea. " Baina beldur gara; batzuetan irailean ez, azaroan edo abenduan matrikulatzen dira haurrak.
2020
‎Udalbatzan eta kalean gaitzetsi dute haur eskolen kudeaketa
‎Guraso batzuren artean beldurra nagusi da. Gutxi batzuk ez dute haurra eskolara eramaten.
‎Iruñeko Udalari haur eskoletako euskarazko eskaintza eskarira egokitzeko eskatuz sinadura bilketa abiatu dute change.org atarian. 5.000 pertsonek baino gehiagok sinatu dute haur eskoletako langile eta familien eskakizuna.
‎Hezitzaileak lanean dira ekain hasieratik, eta aste honetako albistea da astelehenetik aurrera haurrekin hasteko baimena izango dutela. " Hala ere, beste baldintza batzuen artean, honako hauek helarazi dizkigute", adierazi dute haur eskolatik. " Soilik kontziliazio beharrak dituzten familientzat irekiko da zerbitzua, eta ikasturte honetarako ez da izen emate berririk onartuko".
2021
‎Zer jaten dute haurrek eskolan. Ez dago menu bakarra eta perfektua, baina bai zenbait ildo nagusi.
2022
‎Baina badiogu: tuperkada bat jaten dute haurrek eskolan, zenbat jan duten esaten ari gara, ez zer jan duten. Hauxe esatea bezala:
2023
‎Guraso gehienek, baina, ez dute hori nahi. Nahiago dute haurrek eskola txiki batean jarraitzeko aukera izan dezatela, eta, ondorioz, Zigan jarraitzerik ez badute, Iruritara mugitu nahi dituzte.
‎Ixtear dute Haur Eskolako aurrematrikulazio epea
‎Ostiral honetan, apirilaren 28an itxiko dute Haur Eskolan, 2023 ikasturtera begirako matrikulazio epea. Deialdia, gogoan izan, 0 urte artekoei zuzendua dago; bestela esanda, 2021 urte artean jaiotakoei." Behin ikasturtea hasita, Haur Eskolak eskaintzen duen zerbitzuaren beharra izango duzuela aurreikusten baduzue, matrikulazio garaian gurekin harremanetan jartzea eskertuko genizueke, epez kanpoko izen emateei ezin baitiegu plaza eta ordutegia bermatu", ohartarazi dute Haur Eskolatik.Matrikulatzeko hitzordua eskatu da aurrez, informazio gehiago ere jaso daitekeen bideotatik hain zuzen: (8:00: 00 artean) haureskola@udarregi.eusUgarte, 9Kuotaren bi herenak Udalaren eskuGogoan izan, doakotasunaren bidean, Usurbilgo Udalak 2023 ikasturteko Haur Eskolako kuoten bi herenak bere gain hartuko dituela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia