Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2008
‎486 Manu Ziarsolo, gerora Eguna egunkariko arduradun izango zenak, hola oroitzen zuen. Kirikiñoren? artikuluek bera moduko euskaldunengan zuten harrera: «Erreka batekzurrunbilloak bere inguru guztiak bereganduten dauzan lez beregandu nindun. Kirikiño, k amabi urteko mutikoa nintzanean.
2013
‎lehentasuna ez zeukan gehiago iritziak, baizik eta informazioak, erreportajeak eta elkarrizketak. Aldaketa haiek ez zuten harrera biziki ona ukan Frantzian, eta eztabaida handiak piztu zituen, batzuek «kazetaritzaren nora eza» salatu baitzuten. Batzuek kazetaritzaren
2014
‎dean ere marea beheko aldiak izaten direlakoan nago eta, zorte rik bada, marea gorakoak. sasoi batzuetan gure lanek ez dute harrera onik izaten, ematen du guk idatzitako ezerk ez duela ate rabiderik. Beste batzuetan, aitzitik, lanak erraz iristen dira irakur leengana, inolako oztoporik gabe eta hizkuntzaren mugak ere gainditzen dituzte.
2016
‎Harreraren bitartez frogatuko dugu, ikusgarria emana den unean, baina beste une askotan harrerak irauten duela. Haatik, erakutsiko dugu prentsak toki berezia duela harrera horretan, antzerki antolaketan partaide izan dela eta gogoetaren nahikeria horren hedatze lana egiten saiatu dela.
‎Miguel Angel Santagadak kontuan hartu nahi duen harrera kolektiboak koadro bat eskaintzen digu gerla ondoko antzerki antolaketaren deskribatzeko. Lan horrek Antzerkilarien Biltzarraren sortzea ekarri zuen, benetako dinamikaren ondorio nagusi gisa.
‎Argudio bat gorago azaltzen dugun gerla ondoko antzerki mugimenduaren antolaketaren emaitza izan zen. Harrera kolektiboari garrantzi handia emanez Patrice Pavisek duen harrerari buruzko irizpidea kritikatzen du Santagadak ikuspuntu semiotiko bakarra lantzen duela erranez. Gure iduriko bi ikuspuntu osagarri dira, ikusgarri baten bai antolaketa ibilbidea, eragina, komunikazio osoa oso konplexua baita eta ikerketa tresna horiek guziak baliagarriak baitira ikusgarriaren ulertzeko.
‎Aintzina aldizkariak antzerkiarekin duen harremana borobiltzeko, garai hartan antzerkiaz duen harreraz laburbiltze baten egiteko erran daiteke irakurlea, antzerkilaria den irakurlearekin komunikazioa sortzea du helburu, informazioaren hedatzeko, baita antzerkiarekiko gogoeta baten zabaltzeko ere.
‎Eskertu nahi ditut harrera ona eman zidaten elkarrizketatu guziak, antzerki mundua bizi izan duten eta oraindik bizi duten hainbat pertsona, izen guziak eman gabe asko izan baitira. Goienetxe anderea eskertu nahi dut Herria astekariaren bere bilduma pribatuaren aztertzeko aukera eman baitzidan.
‎Misterioak alde batera utziz antzerkigintzak aldaketak ezagutu zituen eta forma berriak ere. Antzerkiak gizartean zuen harrera ez zen ahaldunen gustukoa. Hemen agertuko dugu halaber Louis XIII.ak, hamazazpigarren mendean hartu zuen erabakia, esanguratsua baita antzerkiarekiko botereak zuen jarreraz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia