Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2008
‎Horretarako, hiru elementu hauek hartuko ditugu kontuan: a) zer taldebizindar duen haietako bakoitzak, kapituluaren lehenengo atalean azaldutakoari jarraiki; b) hizkuntza gutxiengo bakoitzak bere inguruneko hizkuntza gehiengo menderatzaileekin dituen harremanak gidatzen dituzten hizkuntza legeen premisa ideologikoak; eta c) zenbateraino mobilizatzen den komunitate bakoitza kultura autonomiaren inguruan, kapitulu honetako 2 atalean azaldutakoari jarraiki. 4a irudian, 1999 urtean Bilbon, Euskal Herrian, gutxiengoen hizkuntzari buruz egindako hitzaldi batean ordezkapena izan zuten hizkuntza gutxiengoen egoera aztertuko dugu labur labur.
2009
‎Planak 266 barruti ezarri ditu, eta horietako bost Nafarroarako dira; bat bera ere ez euskal eremurako. Araudi berria kontuan hartuta, eta barruti berri guztiak eremu euskaldunetik kanpo daudenez, bi Telebistek ez dute haien lana babestuko duen legezko esparrurik izanen eta administrazioak ez ditu aintzat hartuko.
2010
‎azkenik, gazteek gizarte beste auzietan ere ei duten konpromiso falta dago: heldu askorentzat gazteek ez dute haiek bizi izan duten konpromiso aldia ezagutu eta ez dira konprometitzen. gazteek ei duten konpromiso falta geroago eztabaidatuko da.
‎...ik (kasu horretan, gaztelaniaz bakarrik hitz egiten baitzaio). lan hitzarmenetan ere ez da ezartzen langileen hizkuntza eskubideei buruzko klausularik. enpresariek beren lan eremuan galizierarekiko duten jarrera, dudarik gabe, axolagabea da guztiz. oro har, ez daude enpresetan galiziera erabiltzearen aurka, baina gaztelania erabiltzen jarraitzen dute inertzia hutsez, zorrotik diru asko atera behar dutelako haien enpresak galizierara egokitzeko; ez daude horretarako prest, ez dakitelako argi zein den horrek ekar dezakeen onura ekonomikoa, eta ahaztu egiten dute kontsumitzaileen bi herenak galiziera dutela eguneroko hizkuntza.
2012
‎" EAE ko gazteen euskararen ezagutza, erabilera eta jarrerak" (Eusko Jaurlaritza, 2010). Euskararen etorkizun hurbila nolakoa izan daitekeen aurresateko giza-multzo garrantzitsua osatzen dute gaurko gazteek, eta merezi du gure ikerketarekin zerikusi zuzena duten haien inguruko datuei erreparatzea16 Ikerketa honen arabera, EAEko 15 eta 29 urte bitarteko gazteei euskararen ezagutzari buruz galdetuz gero, %71k dio ongi edo oso ongi ulertzen duela, %23k dio zertxobait ulertzen duela, eta %7k ez duela ezer ez ulertzen. Nola hitz egiten duten galdetuta, %59k erantzuten du ongi edo nahikoa ongi hitz egiten duela, %23k dio zertxobait hitz egiten duela, eta %18k ezer ez duela hitz egiten.
‎Ikerketa esanguratsuak egin dira, baita ere, Estatu Batuetako hispaniarrek gazteleraz egindako publizitate iragarkien aurrean dituzten erantzunak zeintzuk diren aztertzeko (Koslow eta beste, 1994). Erakutsi zuten espainiar hizkuntzak publizitatean eragin positiboak zituela haiengan, eta" egokitzapenaren teoriarekin" 22 azaldu zuten hori hein batean. Teoria horrek iragartzen duenez, zenbat eta handiagoa izan iturri batek entzulearen hizkuntzan hitz egiteko egiten duen ahalegina, orduan eta pertzepzio positiboagoa izango du hartzaileak eta handiagoa izango da, baita ere, entzuleak trukean iturriaren hizkuntzara moldatzeko egingo duten ahalegina.
2013
‎Zuberotarrek ez dituzte haien berezitasunak galdu nahi, eta mesfidantza erakusten dute euskara batuari buruz. Batua beharrezkoa ikusten dutenek aldiz, idatziari, komunikabideei, ulermenari eta irakaskuntzari lotzen dute.
‎Maulen, beste bi herriei konparatuz, jendeak ez du aukera asko euskara batua erabiltzeko, eta Zubererarekin moldatzen dira haien artean. Bestalde, zuberotarrek ez dituzte haien berezitasunak galdu nahi, eta mesfidantza erakusten dute euskara batuari buruz. Batua beharrezkoa ikusten dutenek aldiz, idatziari, komunikabideei, ulermenari eta irakaskuntzari lotzen dute.
‎Euskararen aldeko jarrerak gazteen artean dira batez ere. Ipar Euskal Herriko biztanleriaren %19ak nahi du haien haurrek euskaraz ikasi dezaten (Ikastoletan), eta %34ak elebidunean (euskara eta frantsesa).
2015
‎Zehaztu behar dute zer ekintza egin duten, ekintza bakoitza nola egin duten eta zertarako. Ez dute kontatu behar beste batzuetan egiten dutena, saio horietan egin dutena baino, eta nahi beste zehaztapen ekarri ahal dituzte haiek eta ikasleek ahoz egin dutenaz.
‎Irakurleek, eskolak emateaz gain, euskal kulturaren nazioarteko enbaxadore izateko funtzioa ere badute haien unibertsitateetan eta hainbat ekitaldi antolatzen dituzte euskara eta euskal kultura sustatzeko.
2017
‎6 IRlAnDERA GAITASUnA hiztun berri asko ezkor dira haiek baino hobeto hitz egiten duen norbaitekin edo hiztun zahar batekin komunikatzeko beren gaitasunaren gain. batzuek uste dute haien irlandera kaxkarra dela eta esaten dute badakitela haien trebetasunak okerrera egingo duela beste hiztun batzuekin kontakturik ez izateagatik. aitzitik, hiztun berri batzuk baikor dira eta uste dute ondo edo nahiko ondo moldatzen direla haien komunikazio beharrak edo behar profesionalak asetzeko.
‎...iotsuagoa da hautsi gabe baldin badago hautsita badago baino Man uhartean gertatu bezala adibidez (G15, 60). 7 baliteke Gaeltacht eremuko hizkera idealizatuta egotea baina, hala ere, hiztun berri askori beren aukeretatik kanpo dagoela edo ezin iritsizkoa dela iruditzen zaie. hiztun berri askok Gaeltacht eremuko hizkeraren mailara iristeko ahaleginei buruz hitz egiten dutenean, adierazten dute uste dutela haien moldea ez dela inoiz izango tradizioz irlandera hitz egiten den herrialdeko tokietan hazitako norbaitena bezain" naturala".
2018
‎Horrelakoetan, ez da nahikoa profesionalak euskaldunak izatea: prestatuta egon behar dute haien osasun zentroan arreta euskaraz behar dutenen profil soziolinguistiko desberdinetara egokitzeko. Hizkuntzalariek eta bitartekariek, kontzientzia linguistiko garatuena duten profesional euskaldunekin batera, komunikazio egoera horietan erabiltzen diren esaldiak, lexikoa eta adierazpideak bildu, aztertu eta antzeko komunikazio egoeretan arituko diren profesionalei lagungarriak gertatuko zaizkien baliabideetan integratu behar dituzte.
‎Profesionalek prestatuta egon behar dute haien osasun zentroan arreta euskaraz behar dutenen profil soziolinguistiko desberdinetara egokitzeko.
‎164). Maizenik, alta, hiztun berriek euskaldun berritzat edo euskalduntzat dute haien burua, azken hauek izanik euskaldun zahar kategoriaren erakusgarri liratekeen ezaugarriekiko hurbilen sentitzen direnak, berez hiztun berri izan arren (Goirigolzarri et al., 2015).
‎Aitorrek argi dute: euskaldun legitimotzat dute haien burua.
‎Haien burua definitzeko galdegitean, Nahiak eta Aitorrek argi dute: euskaldun legitimotzat dute haien burua. Baina, ez zaie emana izan.
‎Hiztun legitimotzat dute haien burua, beraz, bai Nahiak eta bai Aitorrek. Ezagutza maila altua dute, eta erabilera trinkoa.
2019
‎Auzokideen artean ere aniztasun handia dago, eta auzokideek beren artean ere interakzioa egiteko balio die, elkartrukea eta ikasteko aukera. Auzokide bakoitza bakarra da, eta honenbestez, baita bere bizipen, istorio, bizi baldintza eta etorkizuneko planak ere. euskara lantzen bada ere, Auzoko ez da euskaltegi bat, ez du haien eraginkortasuna. Izan ere, astean ordu eta erdiz biltzeko egitasmoa da, eta
2020
‎Ospitaletako langileak kantuan agertzen ziren Youtubera igotako bideoak ikusi genituen albistegietan, zahar etxeetan bideo-deien erabilera orokortu egin zen, OTT zerbitzuen ordainpeko harpidetza izugarri hazi zen, konektatuta egotea ezinbestekoa bihurtu zen. Errezeloak zituzten haiek ere, salbuespen egoera hartan ia nahigabe, ia konturatu gabe bideo-deietarako softwareen aditu bihurtu ziren. Koronabirusak era gordinean orokortu zituen martxoa baino lehen jende gaztearenak ziren informazio eta komunikazio teknologien eta ikus entzunezko edukien kontsumo ohiturak.
2021
‎Jendeak beldurra du, uste du haiei buruz gaizki esaka zabiltzala, eta oker dabiltza. nuke hori errespetatzea.
‎Sei errepubliken ezaugarri bat da bakoitzeko hizkuntza nagusiaz gain, ondoko eskualdeetako hizkuntzen hiztun taldeak ere badirela. bestean, tatarera estandarraren eragina jasan dute. Hizkuntza hauek ez dute idazkera arauturik, ez dira irakasten eta ez dugu haien hiztunen kopuruari buruzko datu fidagarririk; hala ere, badira tokiko hizkuntzak eta kultura bultzatzen dituztenak.
2023
‎Ikasketen hizkuntzari dagokionez, 35etik 27k euskaraz egin ditu ikasketak, 4k euskaraz eta gaztelaniaz (eredu mistoan) eta beste 4k gaztelaniaz. Horrek lotura zuzena du haien azken ikasketekin. Erantzun dutenetatik 11k adierazi dute Batxilergo ikasketak direla egindako azken ikasketak, 19k Unibertsitate Ikasketak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia