Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2009
‎Planak 266 barruti ezarri ditu, eta horietako bost Nafarroarako dira; bat bera ere ez euskal eremurako. Araudi berria kontuan hartuta, eta barruti berri guztiak eremu euskaldunetik kanpo daudenez, bi Telebistek ez dute haien lana babestuko duen legezko esparrurik izanen eta administrazioak ez ditu aintzat hartuko.
‎historian zehar, kultura ezberdinetatik nortasun ezberdinak sortu dira; kultura, taldea definitzeko faktore garrantzitsua izan da. Areago, taldea bereizten duten eta nortasuna ematen duten beste eragile garrantzitsu batzuek kultura baliatu dute haien inguruan nortasuna eratzeko. Adibide bat estatu nazioa dugu.
2010
‎azkenik, gazteek gizarte beste auzietan ere ei duten konpromiso falta dago: heldu askorentzat gazteek ez dute haiek bizi izan duten konpromiso aldia ezagutu eta ez dira konprometitzen. gazteek ei duten konpromiso falta geroago eztabaidatuko da.
2012
‎Neska mutilek, oro har, nahiago dituzte mugimenduzko ekintzak, isiltasuna, Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi – Euskal Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa kontzentrazioa eta saiakera etengabea eskatzen duten jarduerak baino. komeni da jakitea, dBhko ikasleen kasuan, neska mutil gehien mugitzen duten eskolaz kanpoko jarduerak futbola eta aerobika direla eta, 3 eta 4 mailan, hizkuntzek (ingelesak nagusiki baina baita frantsesak ere) gain hartzen dietela; horrela erakusten dute haiei egindako galdetegitik ateratako emaitzek.
2013
‎Parte hartzaileen auto pertzepzioaren gaia behin eta berriro atera da ikerketako eztabaida taldeetan, partaideek eurek mahai gaineratuta, eta erdi zuzendutako elkarrizketetan ikerlariek aterata. Gainera, partaideek interes handia erakutsi dute haien erantzuna azaltzen. Labur labur honakoak dira euskal hiztun berrien auto pertzepzioaren inguruko adierazpen nagusiak:
2015
‎Norberaren euskararen kalitatearengatik lotsa sentitzeak eta erantzun txarrei beldurrak ez dute ia eraginik herritarrengan. Baina, esate baterako, kontratistek eta diru-laguntza eskatzaileek posizio ahulean ikusten dute haien burua, eta, horren adibide, Gizarte Politikako departamentuko hornitzaile batzuen kasua, non
‎Dena den, gertaera hori ez da beti zerbitzu ematen duenarengatik: lehen hitza euskaraz izaten dela adierazi duten pertsonetatik 37k gaztelaniaz jaso dute zerbitzua, eta horietatik 22k nolabait adierazi dute haiek hautatu edo nahiago dutela hizkuntza hori.
‎Aztertutako egunkarietan ere irakasleek hainbat helbururekin lotzen dute haien berbaldia: kontsigna azaldu, testuinguratu eta prozesuaren berri ematearekin (adibidez, irakasleak ikasleei azaldu die gai baten inguruko debate bat egingo dutela, argudio testuak ekoizteko tresnak garatuko dituzte eta azken helburua da eztabaida batean parte hartzea); elkarrizketa kudeatzearekin ulermen galderen eta gaiarekiko galderen bidez; adostasunera gidatu eta esanahiak eraikitzen laguntzearekin (zer uste duzu?, ados zaude?, zergatik dago ondo/ txarto?...); ikasleei laguntza eskaini, ikasleen ikaskuntza erregulatu eta haien berbaldia aldamiatzearekin (ipuina hasten lagunduz, hitzaren hasiera emanez, hitzak errepikaraziz, erantzun osoak eskatuz, esaldiak osatuz, hiztegia eskainiz, baliabideak eta ereduak eskainiz...); ikaslearen hitza estimulatu eta zoriontzearekin (begira zer esan duen Jonek, entzun ondo, erantzun ona, Unai...); idatzizkoa ahozkoaren lagun erabiltzearekin (irakasleak arbelean jasotzen ditu ikasleak esandakoak, esandakoari garrantzia emateko, ikaslea konturatzeko zer den garrantzitsua, esandakoa finkatzeko...); zuzenketak egitearekin (irakasle batek esan du albiste eta iragarkiak sortzeko ideiak ematen dizkiela ikasleei eta beraiek ekoiztutakoa zuzendu).
2017
‎6 IRlAnDERA GAITASUnA hiztun berri asko ezkor dira haiek baino hobeto hitz egiten duen norbaitekin edo hiztun zahar batekin komunikatzeko beren gaitasunaren gain. batzuek uste dute haien irlandera kaxkarra dela eta esaten dute badakitela haien trebetasunak okerrera egingo duela beste hiztun batzuekin kontakturik ez izateagatik. aitzitik, hiztun berri batzuk baikor dira eta uste dute ondo edo nahiko ondo moldatzen direla haien komunikazio beharrak edo behar profesionalak asetzeko.
‎7.1 Aukera urri hiztun askok adierazi dute haien inguruan ingelesak duen nagusitasunak mugatu egiten dituela irlandera erabiltzeko dituzten aukerak. hori gertatzen zaie, bereziki, beren burua hizkuntza aktibistatzat ez duten eta egunero irlanderaz aritzen diren zirkuluetan ibiltzen ez diren horiei. n3 (32 urte) irlanderarekin lotzen ez den ipar irlandako zona batean bizi da:
2018
‎Askotan, euskaldun zaharrek ere ez dituzte euskalduntzat hartzen, ez dute haiekin euskaraz hitz egiten".
‎Horrelakoetan, ez da nahikoa profesionalak euskaldunak izatea: prestatuta egon behar dute haien osasun zentroan arreta euskaraz behar dutenen profil soziolinguistiko desberdinetara egokitzeko. Hizkuntzalariek eta bitartekariek, kontzientzia linguistiko garatuena duten profesional euskaldunekin batera, komunikazio egoera horietan erabiltzen diren esaldiak, lexikoa eta adierazpideak bildu, aztertu eta antzeko komunikazio egoeretan arituko diren profesionalei lagungarriak gertatuko zaizkien baliabideetan integratu behar dituzte.
‎Profesionalek prestatuta egon behar dute haien osasun zentroan arreta euskaraz behar dutenen profil soziolinguistiko desberdinetara egokitzeko.
‎164). Maizenik, alta, hiztun berriek euskaldun berritzat edo euskalduntzat dute haien burua, azken hauek izanik euskaldun zahar kategoriaren erakusgarri liratekeen ezaugarriekiko hurbilen sentitzen direnak, berez hiztun berri izan arren (Goirigolzarri et al., 2015).
‎Aitorrek argi dute: euskaldun legitimotzat dute haien burua.
‎Haien burua definitzeko galdegitean, Nahiak eta Aitorrek argi dute: euskaldun legitimotzat dute haien burua. Baina, ez zaie emana izan.
‎Hiztun legitimotzat dute haien burua, beraz, bai Nahiak eta bai Aitorrek. Ezagutza maila altua dute, eta erabilera trinkoa.
2019
‎IKT en eragina euskaran – Xabier Madorrán de la Iglesia da jakin zehazki zenbat web orri dauden euskaraz interneten —halako zerbaiti erantzuteko boterea bakarrik Googlek, akaso, izango luke— hala ere, bada Iktek hizkuntza gutxituetan duten eraginaren galderari erantzuterik metodologia zailtasuna izan arren. horretarako, lehenik eta behin, Iktek egun duten garrantziaz jabetu behar gara. teknologia nonahi dugu eta haiekiko trantsizioa nahitaezkoa da. Aztertzen den hizkuntzakomunitatea aztertzen dela, Iktek eragina izan dute haiengan, eta hizkuntza gutxituek bizirik jarraitu nahi badute, ezinbestekoa dute teknologia berrietara iristea; osterantzean, ez dira eguneroko bizitzarako erabilgarri izango. Gure eguneroko jardun horretan Iktek berebiziko garrantzia dute, eta, hortaz, hizkuntza gutxituek han lekua behar dute:
2020
‎Hori litzateke azken urteotan komunikabideek bizi duten egiturazko krisiaren arrazoi nagusietako bat. Zentzu horretan, hedabide generalistek hartzaileen segmentazioarekin dute arazorik handiena, izan ere, jende askorengana iristen dira baina produktuak publizitatzen dituzten enpresek jende askorenUrte hauetan guztietan publizitate bidezko diru sarrerak murrizten joan dira hedabideentzat. gana iritsi baino nahiago izaten dute haien bezero potentzialengana erarik zuzenean iristea eta horretan eraginkorragoak dira sare sozialak, beren erabiltzaileak segmentatzeko duten gaitasunari esker. Gen� s Rocak behin eta berriz azpimarratu zuen ideia hau, hedabideek kontsumitzaileari begira jarri behar dutela esaten zuenean.
2021
‎Aholku Batzordea); euskarazko terminologia lana; euskararen transmisioa; edota EAEko toponimia lana. tzuek: Eusko Jaurlaritza gonbidatu dute haien lurraldeetara euskararen inguruko esperientzien berri emateko; horien artean daude Gales, Korsika, Friuli, Val di Fassa eta Finlandiako Folktinget (suediera sustatzen duen entitatea).
2022
‎Ortega et al. ek (2015) ondorioztatu zuten euskal hiztun askok bigarren mailako hiztuntzat zutela beren burua, bereziki euskaldun zahar petoarekin alderatuta. Batuan mintzo direnek konplexu puntu batekin azaltzen dute haien esperientzia euskaldun gisa; euskalkia menderatzera ailegatu direnen artean, aldiz, poza eta harrotasuna gailentzen da, euskaldun zahartzat hartua izatea izanik lorpen gorena. Gainera, Zumaiako parte hartzaile batek esan bezala, euskalkian eta hika hitz egiten ikasi izana gakotzat zituen herrikideen artean eroso integratzeko.
2023
‎Eta Ekuadorko hizkuntzak ez dira salbuespen, noski. Herrialdean hitz egiten diren 13 hizkuntza indigenak daude era batean edo bestean zapalduta (Haboud); hala ere, eta kontraesankorra dirudien arren, hizkuntza ordezkapenari eta haren ondorioei buruzko kontzientzia hazi egin da; ildo horretatik proposatu dute haiek biziberritzeko lan egitea, izan espazio publiko zein pribatuek, indibidualek zein kolektiboek. Zoritxarrez, egiten diren ekintza asko testuinguru sozialetik isolatuta izaten dira eta mugak izaten dituzte; horrez gain, askotan ez dute parte hartzen hizkuntza horien hiztunek.
‎Zein da zehazki Zumaiako haurren eta nerabeen sozializazioan euskarak duen lekua? Berdin hitz egiten dute haiek eskola esparruan eta eskolatik kanpo daudenean. Zein leku du euskarak lagunekin kalean daudenean eta bestelako aisialdiko jardueretan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia