Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 165

2000
‎Diagnosi horietatik ondorio nabarmena ateratzen da, marko honek ez duela ematen Euskal Herriak aurrera egin dezan. Horrez gain, asko gara euskaldun kontzientzia daukagunak eta horri erantzun praktiko bat eman behar zaio; zergatik behartu behar gaituzte geure burua espainiar edo frantziar gisa agertzen ez bata ez bestea ez garenean. Udalbiltzak erantzun diezaioke horri.
‎" Zer da itsukeria hau? Giristi no tzat dugu geure burua eta turkoak eta basapiztiak baino okerrago bizi gara. Ordea, zergatik ez dugu dotrina giristinoa guztiz uzten, baldin iduritzen bazaigu ezen txantxa eta burla hutsa dela?" Aitzitik, han geunden Antonio eta biok, geure testigantza aitzina eramaiteko asmotan...!
‎Behin hil zuten gu salbatzearren; orain geuk salbatu behar ditugu geure buruak!
2001
‎Igandero joan behar genuke herri, mendi edo bazter berriren bat ezagutzera. Ikas bidaietan, naturako klasean, soin heziketan... hezi behar genuke geure burua inguruaz gozatzeko jakintzetan. Bestela, beti, urrutikoak hamalau direlakoan biziko gara geure zazpiak ezagutu gabe eta lau direlakoan.
‎Denda birtuala aurrean dugula, garrantzi handia du geure buruan terminoekin nahasketarik ez sortzeak.
2002
‎Brotxa, pintzela eta pintura akrilikoa nahikoa izango dira lanean hasteko. Edozein dekorazio lanetan bezala, gure gustuaren arabera bideratu behar dugu geure burua, baina, hemendik, gomendagarria da loreontzi bakoitza oso kolore biziz pintatzea (txandaketa kromatiko polita eta deigarria eginez), edo loreontziak motibo zehatzagoekin apaintzea. Marrazkiekin lan egitea aukeratzen badugu, diseinu propioa egitea edo txantiloiren bat erabiltzea erabaki dugu.
2003
‎Etorkizuna da garrantzizkoena. Iraganak ere markatzen gaitu, baina geuk agindu behar dugu geure buruarekin. Pixkanaka bada ere berriz lagun izatera heldu behar dugu, Kattin.
‎Gogoeta ilun horiei, ordea, ondo gozatzen dituzten beste batzuk gehitu behar zaizkie: prozesu horretan guztian etengabe Kristoren laguntzan irudikatu behar dugu geure burua, Kristo bera etorriko bai  tzaigu sendagilearen edota apaizaren irudipean, eta, azkenean, ezin pozgarriagoa izango da Jainkoaren aurrean  berpiztea.
2004
‎Amaieran, biziberriturik, sorbalda estutzen zien zama gainetik kendu balute bezala sentituko dira Ivy eta Dora. Ikus entzuleak ere inpresio bera izango du; benetan edo guztiz bizitzeko, bizirik egotearen zirrara senti ahal izateko, gutxienez behin ehortzi behar dugulako geure burua. Datozen hileta ospakizunak »euskaraz» Ondarroan (abenduak 10) eta Lemoan (abenduak 26) egingo ditu Antzerkiola Imaginarioa taldeak.
2005
‎Nola erran... Guk euskaldunok biziki maite dugu geure burua goraipatua izatea, baina nik ezagutu dudanaren arabera, euskaldunak ez gara hain ongi ikusiak. Filipinetan ikusten dute euskal izen bat, eta beraientzat kolonizatzaileen izena da.
‎... Ahozko literatura aberatsa dugu, baina zer egin dugu? Idatzizkoa egin behar dugula geure buruei agindu. Azken hogei urte hauetako joera da;. Ahozkoa ez, idatzizkoa egin behar dugu!?.
2006
‎Geure egoera aldatu ahal izateko jokabidea eraldatu beharra dugu; bidez aldatuko bagara, egiati jokatu behar dugu geure buruarekin.
‎Azkenean ez dugu geure buruarentzako astirik hartzen, ez da une egokia iristen, nahiz eta horren bila gabiltzala, horren premian gaudela behin eta berriro errepikatzen dugun.
‎Etsaigisa ez bazintuzten ikusten, jakina. Mundua modu manikeoan bakarrik irudikatuohi dugu geure buruan, maizegi: onak eta gaiztoak omen dira paper posiblebakarrak munduan, eta gu beti gaude onen aldean noski.
2007
‎Guk ez dugu aurretik kantuak nolakoak izan behar diren pentsatzen; eta kantuak konposatzeko orduan hardcorea dugu oinarri, baina egia da emaitza aurrekoa baino apur bat lasaiagoa dela. Ez dugu geure burua Buenawixtako taldeen parean ikusten; ez da hain punk rocka, baina egia da AEBetako 80ko hamarkadako punka maite dugula.
‎Beraz, guk mugatu egin behar dugu geure burua eta eremu horretan jokatu.Beste komunikabide askok egiten ez dituzten hainbat gauza egin behar izatenditugu guk. Esaterako, ezagutzen ditugun telebista orotarikoen artean, inork ereez du euskarazko programaziorik egiten, ez dago merkatuan halakorik.
‎Parodian identitatearen mamu izaera azaldunahi da, zenbat eta barregarriago orduan eta ageriago identitatea hutsala dela, ez dagorla benetako originalik eta hamaika ahalegin eginagatik ere, ez dugula lortukogure itxuretan guztiz sinestea. Parodiak behar ditugu geure buruari askatasuna emateko, ahalik eta sarkastikoen, baina hori ez da bizitzaren jokoa. Bizitzan serio arigara, itxurak egiten ditugunean ere jokoaren seriotasunean sinetsita.
‎Gizarte modernoetan garenaz bestela irudikatu ahal dugu geure burua, hots, nor garen alda daitekeela pentsatu ahal dugu. Euskal identitatea ere, identitatediskurtsoa den aldetik, aukeran aurkeztu zitzaion bati baino gehiagori.
‎4 Horretara jarri behar dugu geure burua eta, zehazki, elkarrizketaren aurrebaldintzez galdetu, ze hortik abiatuz bakarrik ulertu ahal izango ditugu berori gauzatzeari kontrajartzen zaizkion zailtasunak. Aurrebaldintza horiek, lehen unean bederen, oso erraz adieraz daitezke, hain zuzen gizakiaren hitz egiteko eta entzuteko gaitasun bikoitzean oinarritzen baitira.
2008
‎Ongi hitz egiteko, zein neurritan behar dugu jakintza eduki, eta zein neurritan behar dugu geure burua maitatu?
‎Eginbeharrari dagokionez, subjektu pasiboek zerga egitatearen datu eta ziurtagiriak eman behar dizkiote Administrazioari (TLOren 29.2 artikulua). Eskubideari ekinez, aldiz, guztiok dugu geure buruaren aurka ez aitortzeko eskubidea, edota errudunak garela ez aitortzeko eskubidea, hots, isilik egoteko eskubidea (Konstituzioaren 24.2 art.).
‎Biek hartzen dute zentzua eta balioa kode mugatu batetik, inbertsio handia eskatzen digun kode batetik. Kasu bietan izenaren zentzua eta balioa azalduko digun kodea lortzeko kultura bereziz eta gaitasun hermeneutikoz jantzi behar dugu geure burua. Diana, esaterako, ilargi jainkosaren izena da, jainkosa ehiztariaren izena, Ama Jainkosa baten gurtzeari buruzko konnotazio mitikoak dakartzan izena.
‎Kontraesan hori eta beste asko agertzen dira Putzuak lehortzen izeneko antzezlanean, bikote bizitza benetakoa baldin bada kontraesanez betea delako. Horrek, baina, hurrengo puntura eramaten gaitu, kontraesanak bizitzaren ezinbesteko baldintza direlako baina, aldi berean, haietatik askatu behar dugulako geure burua, norabide jakin batean aurrera egin nahi badugu behintzat.
‎Zuri gorriek makina bat aldiz galdu dute Betisek zelairatuko duen hamaikakoa baino txarragoak zirenen aurka. Neurketa gaitza izango da, baina konfiantza izan behar dugu geure buruarengan. Juanito eta Capi oso jokalari garrantzitsuak dira haientzat.
‎lau intxaur, urrutitik begiratuta, hamalau intxaur dira. Hori belarriz ikasteko ditxa izan dugunok, harritzen naiz zeinen aise bota ditugun geure buruak Indernet izeneko sare telematikora, intxaurrak eta ez intxaurrak ezin sinetsizko eran ugaltzen dituen zera horretara. Urrutira erraz sinesteko abildade berezia duen espeziea gara.
‎Erantzuten dut: ez gara suizidatzen edo, gure aitak esan ohi zuen moduan, ez dugu geure burua suizidatzen, egintza horrek ez duelako kontrajardunik errazten; suizidioa, gehienean, post mortemeko estrategia komertzial hutsa izan ohi delako, eta gauza zentzudunegia, aukeran; edo bai... esan dezagun baietz, geure burua suizidatzen ari garela, baina modu bioenergetiko batean, hau da, ezarian eta oso pixkanaka.
2009
‎(AD LIB) Ingeniariak gara, eta uste dut Taiwango jendearen nortasunaren ezaugarria ere badela. Konfiantza handia dugu geure buruarengan, oso tematiak gara eta ez dugu hain erraz etsitzen. (AD LIB).
‎Artefaktu bidezko komunikazioa jantziaren, bitxien, makillajearen, ileordeen bidezegiten dena da. Gure jantziak esaten du zer nolako iritzia dugun geure buruaz, etazer nolako irudia aurkeztu nahi dugun. Kultura batekin lotzen gaituzte jantziek etaartefaktuek.
‎Izan ere, gaur egun dagoeneko ezinezkoa da ondarea mugagabe haztea eta erabiltzea, eta hura zaintzeko dauzkagun baliabideak ere mugatuak dira. Irudimenaz eta talentuz bete behar dugu geure burua, baina baita hiritar kontzientziaz ere. Neurri azkarrak, zorrotzak, sozialak eta guztiontzako onuragarriak hartu behar dira8.
‎Guztiongan orokorra izan daiteke besteen onarpena nahi izatea, besteek gu maitatzea, eta batzuetan, horren esperoan, barne zintzotasuna galdu egiten da. Ez dugu geure burua argitasunez aurkezten, eta era horretan sortu diren erlazioak ezin izango dira zintzoak. Benetan egin edo esan nahi dugunari baino gehiago, sortutako etiketa bati ematen diogu erantzuna.
‎Eta ni, berriz, nago behar beharrezkoa dugula eta, are gehiago, ondo arituko ginatekeela geure baitako alde erdaldunari jaramon handiagorik egingo bagenio. Erdaldunek nola ikusten gaituzten jakiteko aski baitugu geure buruaz geure buruari galdetzea.
‎Tokian tokiko gobernuak indartzea besterik ez dugu aldarrikatu. Egun udalak kudeaketara mugatzen dira, eta erakutsi nahi dugu geure burua gobernatzeko gai garela. Kurduak eta turkiarrak gaude, eta elkarrekin egin dezakegu aurrera, udaletatik abiatuz; baina gaur ez dute botererik, nahiz eta hor dauden gure hautetsiak, gure herriko liderrak.
2010
‎Ez dugu sekula gure proiektua denik esan, udalarena eta herritarrena baino. Denon ahalegina da eta denok ikusi behar dugu geure burua ispilu horretan islatuta. Hori hala, egia da joko politikoa hor dagoela, eta trabak ere jarri dizkigutela.
‎" Industriak erantzun dezake geure esku dagoela aukeratzea, beste zerbait eros dezakegula(...) Aldiz osasunaren gaiari nekezago egin dakioke ezikusia. Denok ezagutzen dugu norbait kantzerra duena, denok nahi ditugu geure buruak eta gure hurbilekoenak zaindu eritasunetik; horregatik industriak eten gabe eragozten du eztabaida hau".
‎Exageratu gabe saldu behar dugu geure burua.
‎Urte hauetan guztietan erabilitako bideek ez baitute balio izan ezkerreko independentismoak dituen gaitz kroniko guztiak gainditzeko. Horregatik, iraganak dakarren zamatik askatu behar dugu geure burua.
‎Etsai gisa ez bazintuzten ikusten, jakina. Mundua modu manikeoan irudikatu ohi dugu geure buruan maizegi: onak eta gaiztoak omen dira paper posible bakarrak, eta gu beti gaude onen aldean noski.
‎Bezperako milaka horietatik zenbatek egingo zion aurre arbuiatzen zuen nagusiari? Jendartearen eraldaketarako ezinbestekotzat ote genuen geure burua. Eraginik izan ote zuen bezperako greba orokorrak?
2011
‎Horregatik egiten dugu irribarre, badakigulako zertan ari garen, badakigulako, denok batera, zertarako garen gai. Konpromisoa ikur hartuta etorkizunarekin lotu garelako egiten dugu irribarre, konfiantza dugulako geure buruarengan, herria dugulako buru bihotzetan egiten dugu irribarre.Indarrak biltzeko garaia da, tantaka tantaka, bata bestearen bultzadara gehituta uholdea eragiteko unea. Sormen, konpromiso eta kidetasun uholdea, denok batera maite dugun itsaso horretara iristeko.
‎–Publikoari interesatzen zitzaion ikustea nola mundu horretan, tradizionala baina egunerokoa eta umila, heroitasuna ere eman daitekeen. Egunkarietako lehen orrialdeetan jende arrakastatsua ikusten dugu maiz, fama eta dirua lortu dutelako, eta pelikulak islatu nahi du geure buruarekin famatuak eta aberatsak garela nahi duguna lortzen badugu, egunkarietakoak bezain zoriontsu edo zoriontsuago izateraino?.
‎Banekien, ordea, neu nintzela han indartsuena, gazteena, hondora zihoan pakebote haren kapitaina; alkatea eta apaiza zaharregiak ziren langintza hartarako? Bestalde, errazena ez suizidatzea zen, edo alderantziz, ez dakit ondo; esan nahi nuke geure buruaz erbeste eginda arazoaren zatirik handiena konpontzen zela, baina ez osoa: senitartekoen samina ere kontuan hartu beharreko alderdia zen.
‎Uste genuen globalizaziorako prestatu behar genituela geure buruak, etengabe globalizatzen joango zen mundurako doitu behar genuela gure aparatu produktibo, finantzario, politiko, zientifiko, hezkuntzazko, hizkuntzazko, mediatiko, sozial, psikiko eta kulturala. Baina, beharbada beste muturra deskuidatu dugu, eta etorkizuna koloreztatzeko pintzel oso erabilia izango ote den:
‎Poliziak ginela pentsatuko zuen. Pentsa zezakeen, baita ere, ez genuenez geure burua poliziatzat aurkeztu, ba, ez ginela poliziak. Dena den, poliziak bere burua aurkeztearen kontu hori, filmetan eta telesailetan usu gertatzen dena, ez da errealitatean hain arrunta.
‎Berarekin eman dut arratsalde osoa. Larunbata izaki, aspaldi egiten ez nuen bezala, goizeko hamarrak aldera deitu diot bazkaltzera joango nintzaiola iragarriz; amekin horrela gonbidatu ohi dugu geure burua semeok. Zer esanik ez, aspaldiko partez egin dudan otordurik onena izan da.
2012
‎Ispiluaren aurrean jarri, eta gero gazteago eta ederrago ikusi nahi dugu geure burua.
‎Horrela gauzak, eta queer teoriaren aldekoek oso ondo dakiten moduan, ezgaitasunari buruzko terminologia zaharkitu eta iraingarriena berreskuratu eta geureganatzea, gizarteari ezgaitasunaren inguruan darabilen indarkeria sinbolikoa itzultzeko bide gerta daiteke. Geure burua «hankamotz», «besamotz», «trinkin», «paralitiko» eta antzeko terminoekin definitzea, ironiaren bitartez gu normalizatzeko eta gure desberdintasun berariazko eta erabakigarria gainditzeko saio gogo onekoak ezeztatzeko ekimen politiko bihurtzen da, bai eta ezgaitu izango ez bagina bezala tratatuaz lausengatu nahi gaituztenengandik geure burua defendatzeko ere.
‎Itsasoan etorkizuna ezinezkoa da; gu ez gara jainkoak, eta izatera, asmatu bai, baina hitzaren bi zentzuetan. Nahikoa dugu geure buruari ur gainean eustearekin (6 or.).
2013
‎Pedro Salinasek behin esan zuen: " no hay que seguir produciendo analfabetos que saben leer", eta ezin gara isiltasunean bizi, ezin dugu itotzen gaituen soka gehiago estutu; eta batez ere, ezin dugu geure burua olgetarik gabeko bizitza batera kondenatu.
‎«Gu gara garenak, eta egiten dugunak ematen du ematen duena. Gainera, ez dugu geure burua konparatzen Flandriako zinemarekin edo Galeskoarekin, ez, ez, konparatzen dugu Australiako ereduekin edo Zeelanda Berrikoekin». Baina, halere, ekintzaren aldekoa da haren deia.
‎Beraz, geure buruaz barre egitea ona da autoestimurako. Noski, baina horretarako onartu egin behar dugu nor garen eta nolakoak garen; maitatu egin behar dugu geure burua, konplexurik gabe. Horrekin, bitxikeria bat gogoratu zait:
‎Pertsona bat harroa izan daiteke handinahia izan gabe. Harrotasunak zerikusi handiagoa du geure buruaz geuk dugun iritziarekin, eta hantusteak, berriz, besteek gutaz pentsatzea gura genukeenarekin.
‎Alde horretatik, erronka haren alde dagoela uste dut. Eta, barreari dagokionez, ez dugu geure burua nabarmen jarriko, ardura ez badizu, arrazoirik gabe barre egiten saiatuz. Darcy jaunak bere burua zoriondu dezake, irabazi egin du eta.
‎Aktoreok, pertsonaiak eraikitzeko, nola sentitzen eta bizitzen duten ulertzeko, ondo ezagutu behar ditugu geure burua, bihotza, azala& Gure sentimenduekin konektatzen dugunean soilik konektatzen dugu besteenekin.
‎Gaur ez genukeen geure burua asmatuko paisaia zuri mingarri hauek kurritzen; ez genukeen jasanen, begietan kabia eginda, behako mugikor baten arroztasun insomnioduna; ez genukeen asmatuko leunki aldatzen den horrelako perspektiba.
2014
‎Agian orain arte behar hainbeste garrantzi eman ez zaiolako/ diogulako izango da, edo batek daki zergatik. Geure arima hiltzen uzteko bezain odol galduak ez gara idatzi zuen behinola Xabier Amurizak, eta hala abestu izan dugu ordutik; bada esango nuke badugula geure buruarekin zer hausnartua benetan euskaldun eta euskaltzaleak bagara. Geure esku baitago hein handi batean geureari eustea eta lehen hitza beti euskaraz egitea.
‎Ogibide industrialak eta nekazaritzari lotutakoak aipatzen ditugu euskal lurraldeez hitz egitean. Itsasoarekin harremanetan dauden lanbideek gero eta pisu gutxiago dute geure buruaz dugun irudian. Baina, garai batean, ontzigintzan eta arrantzan trebeak zirelako ziren euskaldunak munduan ezagunak.
‎Lan munduan erremintak eta materialak erabiltzen ikasi dugu, horrela etorkizunean egin diren konponketak egiteko gai izango gara. Agian, zenbait pertsonarentzat hori ez da oso garrantzitsua, baina orain arte inoiz ez dugu geure burua trebetzat hartu, eta orain ere ez gara, baina igeltserotza, brikolaje edo arotzeria lanak egiteko baliabide gehiago izango ditugu.
2015
‎Oso garrantzitsua da konturatzea mendekotasuna duen pertsona baten ongizateak ez duela zaintzaile batenak baino gehiago balio, berdin edo gehiago zaindu behar dutela euren burua. Ezin dugu geure burua albo batera utzi beste bat zaintzeagatik, oker handia da, horrek soilik depresiora, frustraziora... garamatza. Zaindu egin behar dira.
‎Ez al gaude leher eginda, Oto??. . Esan nahi duzu geure buruaz beste egin, ala. Adibidez, gurutze lerden hauen beso batean zu, beste besoan neu.
‎Alta, gizatasunetik cyborgtasunera hedatzeko gaitasun horrek inor harritu beharrik ez dauka. Joera dugu geure burua hedatzeko tresna fisikoen eta baita barnekoagoak diren baliabideen bitartez ere. Horixe da kausa bat gu eta beste animaliak nolabait bereizteko.
‎–Gu Iraultzarekin jaio ginen. Guk zeinekin parekatu behar dugu geure burua, Europarekin, Kanadarekin. Ez jauna, Haitirekin, Dominikar Errepublikarekin, Jamaikarekin, Hondurasekin?
‎Erruki zaitez, ene Kreatzailea, zeure kreatura hauetaz. Kontuan izan ez dugula geure burua ulertzen, ez dakigula zer nahi dugun, ezta ez dugula asmatzen eskatzen dugunean. Emaguzu, Jauna, argia; kontuan izan jaiotzez itsu zenak baino premia handiagoa dugula, hark argia ikusi nahi eta ezin baitzuen.
‎Baina hori hitz egiten ari garen gauza pozoitsu hauek eragin dute: norbaiti sugegorri batek hoska egiten dionean guztia pozoitzen eta handitzen denez, halaxe da hemen ere; ez dugu geure burua zaintzen; argi dago onera etortzeko sendaketa ugari behar direla; eta nahikoa mesede egiten digu Jainkoak, hartatik hiltzen ez bagara. Egia da, arimak neke handiak igarotzen dituela hemen; batez ere deabruak sumatzen badu bere izaeran eta ohituretan aukera onak dituela oso aurrera joateko, infernu oso bilduko du berriro ere kanpora irtenarazteko.
‎9 Ez dakit ulertzeko ongi adierazirik geratzen den; izan ere, geure burua ezagutze hau hain garrantzitsua izanik, ez nuke nahi horretan inoiz lasaitasunik izan dadin, zeruan goi goian bazaudete ere; bada, lur honetan garen bitartean ez dago apaltasuna baino gauza garrantzitsuagorik. Eta, honela, berriro diot oso ona eta ona baino hobea dela, lehenik honetaz hitz egiten den egoitzara sartzen saiatzea besteetara hegan egitea baino; izan ere, hauxe da bidea, eta bide ziur eta lauan zehar joan ahal izanez gero, zertarako nahi ditugu hegoak hegan egiteko?; baina bila dezala honetan nola lortu onurarik hoberena; eta nire iritziz, sekula ere ez dugu geure burua ongi ezagutuko, Jainkoa ezagutzen saiatzen ez bagara; haren handitasunari begiratuz, jo dezagun geure ezerezera; eta haren garbitasunari begiratuz, geure zikintasuna ikusiko dugu; haren apaltasuna gogoratuz, apalak izatetik gu zein urrun gauden konturatuko gara.
‎Ene alabak!, Jaun hau garai hartan zegoen bezain prest dago orain ere guri mesedea egiteko, eta guk hartzeko nahia izan dezagun, agian, behartuago, orduan baino gutxiago baitira haren ohoreari begira daudenak. Asko maite dugu geure burua; oso zuhur ari gara geure eskubiderik ez galtzeko. Oi, hau bai engainu handia!
‎9 Nire iritziz prestasunik ziurrena (betiere Jainkoari otoitzean bere eskutik eduki gaitzala eskatu ondoren, eta etengabe pentsatu, nola, Hark utziz gero, egia denez, berehala joango garen hondora, eta sekula ere ez dugula geure buruarengan ustea jarri behar, zentzugabekeria litzatekeelako), kontu handiz eta argi ibiltzea da, bertuteetan nola goazen begiratuz: gehiagora ala gutxiagora goazen zerbaitetan, batez ere elkarrenganako maitasunean eta txikientzat eduki gaitzatela nahi izatean eta eguneroko gauzetan; horri begiratzen badiogu eta Jaunari argi egin diezagula eskatzen badiogu, berehala ikusiko dugu irabazia nahiz galera.
‎Eta horregatik, ongi datorkigu guri gauzak agintzea, geure izaera kaskarra ikus dezagun. Eta Jaunaren mesede handiagotzat dut geure buruaren ezagutze apaleko egun bat, nahigabe eta neke ugariren truke bada ere, otoitz egun asko baino. Zenbat gehiago, benetako maitaleak toki guztietan bere maitea maitatzen duenean eta hura beti oroimenean duenean!
‎Hau eskatzen diot soilik: gure fraide oinutsekin izan ezik, albait traturik gutxien izaten saia daitezela (moja horiek eta berorren agurgarritasunak berorien arimak tratatzeko, esan nahi dut); ez garrantzirik eman noizbait haien falta sumatzeari; hobe dugu geure buruak berriro igarotako trantze batean ez ikustea. Mojaren batek fraide batengandik beste batengana alda nahi balu, ez biezaio ken aukera hori.
‎Bestela ere, izan aditza baztertu behar al dugu? Gara esan beharrean zentzurik ba al du geure burua izanarazten dugu esateak (are gehiago, geure burua elkarri izanarazten diogu edo halakorik jaulkitzeak). Zeliken hitzetan bitxia begitantzen zait identitatea produktua dela onartuta ere, zertan baztertu behar den eginbideetan izatea, haren ordez egitea nagusitzeko.
‎Gure libertate fisikoa mugatua da alde guzietarik, goizetik arrats bertzea errespetatuz ibili behar baitugu, on bazaigu eta ez bazaigu. Libertateaz denak liluratzeko orde hobe genuke geure burua menperatzen ikasi behar dugula errepikatzea. Libertatea gure baitan bilatu behar dugula nolabait.
2016
‎Bere buruari dagozkion erabakiak norberak hartzea mundu mailan ezkerraren ideia orokorretako bat bilakatzen ari den honetan, indartsu ikusten ditu abertzaleak, ideia hori DNAn daramatelako. " Diskurtso orokor horrekin lerrokatu behar dugu geure burua".
‎Zuen adorea, zuen aldarrikapenak berriro guk sufritutakoa berriro bistaratzea, errekonozitzea da modurik hoberena osatzeko bidean jartzeko. Aktibatu behar dugula geure burua horretarako. Eta horregatik Ertzaintzaren indarkeria momentu ezberdinetan eta intentsitate ezberdinarekin pairatu dugunok topo egiten dugu.
‎Horiek baino lehen, hala ere, euskalgintza barruan pauso bat eman beharra dagoela ohartarazi du: «Kolektiboki aitortu behar dugu geure burua: eginkizun garrantzitsua ari gara betetzen, lanean ari gara, asmo on batekin, emaitzak bistakoak dira, eta bide onean goaz».
‎Planifikazio eraginkorrak egiteko, aldez aurretik egoeran eta egitekoan kokatu behar dugu geure burua, eta hori gauzatzeko dakizkigun zenbait gauza arakatu: zer lortu nahi dugun jakin behar dugu, eta horretarako ditugun baliabideekin konparatu.
2017
‎Herria utzirik, sekulako bidaia luze hori eginik, ondotik, Frantziako fase lazgarria dute pairatu behar. Sekulakoa da eta ezin dugu geure burua haien lekuan imajinatu. Batzuetan kexu dira, zaila zaielako, baina hala ere beti zutik.
‎Alegia, emakumeek ez ote duten horra joko behar ekonomikoengatik.Hori hirugarren munduan gertatzen da, Indian eta Nigerian. Ezin dugu geure burua horiekin alderatu. AEBek eta Kanadak frogatu dute egin daitekeela emakumeen eskubideak errespetatuz.Europako erregulazioek, oro har, eredu altruista eskatzen dute.
‎Ez al da hori maisu horrek predikatzen duana? . Lagun hurkoa salbatzeko borroka dugu geure burua salbatzeko bide bakarra...?. Hartara, bada, aurrera maisu, hain prediku ederrak egiten dakian hori...
‎«Ezin baduzu zintzo eduki, sukaldera eraman duzu. Besteok ezin dugu geure burua gela batean itxi Amak bezala».
‎Kapitalismoak, akaso, demokratizatzeko erabil daitezkeen egiturak eta praktikak ezarri izan ditu, baina kapitalismoak egia ekonomiko batean sinesten du (merkatu/ lehia askea), eta sinesten du egia horren arabera gobernatu behar dugula geure burua. Beraz, kapitalismoaren asmoa, egia horri segi, kapitala pilatzea eta areagotzea da, esplotazioaren bitartez; demokraziak, ordea, norbanakoak eta kolektiboak boteretu nahi ditu, hartara, beren burua gobernatzeko gai izan daitezen, eta aurre egin diezaioten esplotazioari eta inposatu nahi zaien edonolako egia unibertsali.
‎Noiz arte utzi behar dugu ereduaren inguruan dagoen alimaleko gezur sozialak inertziaren bide antzuan zuloa handitzen eta handitzen? Noiz arte engainatu behar ditugu geure buruak. Eta batez ere, ereduan beren seme alabak euskaldunduko direlakoan dauden gurasoak noiz iratzarriko dira? 371 Noiz amaituko da amesgaizto hau?
‎Suminduta nago hezi nauen gizartearekin ez didalako irakatsi nola zafratu izterrak indarrez irekitzen dizkidan gizona eta, aldi berean, gizarte horrek berak kaskoan sarrarazi didalako bortxaketa hain dela izugarria ezen ezin izango naizen inoiz sendatu. Eta, ororen gainetik, amorru bizian nago zeren, haiek karabina bat zeukaten hiru gizon izanik eta ihesbiderik gabeko baso batean harrapatuak egonik gu, gaur egun oraindik ere errudun sentitzen naiz ausardia nahikorik izan ez nuelako geure burua ganibet txiki batekin defendatzeko.
‎Horregatik, ezinbesteko egiten zaigu iradokitzen zaigunari kritika egiteko gaitasuna izatea. Esaten diguten hura, alegia, ezin dugula geure buruari galde egin gabe sinistu.Horregatik bidaiatu eta irakurri ohi dugun urte sasoi honetan paregabeko aukera dugu errealitate desberdinak bizi eta sentitzeko. Konparaketa soilak gure burmuinari erakusten dio, gauzek ez dutela beti esaten diguten modukoak izan behar, eta esaten diguten haren intentzioez ohartarazten digu manipulazioen aurrean.
‎“Freudek denok bisexualak ginela erabakita utzi zuen. Beraz zergatik mugatu behar ditugu geure buruak sexu bakarrera, noiz eta gizarte kapitalistak eta patriarkalak murriztera eta erreprimitzera jotzen duenean”. Errime mintzatu zen Markel, urteetan egositako pentsamendua balitz bezala.
‎Badakit terrorista islamiztetarik zaindu behar dugula geure burua. Ez ote zarete ohartuak giristino eta ateo bainan askoz eta askoz ere gehiago mahometar erailtzen dutela?
2018
‎Errealismoak. Uste dut geure burua babesteko modu bat ere badela. Aldi oro esperantza handi batekin ibiltzen bazara, bukatzen delarik kolpea biziki gogorra izan daiteke, eta denbora gehiago behar duzu berriz burua altxatzeko; zutitzeko.
‎Profesionalak heteroarauaren esparrutik aritzen badira, artatzen dituzten pazienteek egin behar dute arau horretatik kanpo direla azaltzeko ahalegina. " Beti egon behar dugu geure burua aldarrikatzen", azaldu du Amaia Barrenak. Lesbiana da, Kattalingorri elkarteko kide.
‎Horiek harturik, ez ote genituzke jatorrizko euskarazkoak asmatuko? Guk ez dugu geure burua kapaz ikusten, baina agian gu baino abilago denak txirritaratuko ditu.
‎Beti egon dira aitzindariak izan direnak, garenak. Minoria aktibo hori gaitu behar da, gaitu behar dugu geure burua. Aitzinago joko dutenak babestu, aitzinago joko dugunok jagon.
‎Azken batean, ezin da denboran atzera egin. Ezin dugu geure burua etengabe zigortu zer izan zitekeen pentsatuz. Konturatu behar dugu zorionekoak garela, eta esker onekoak izan.
‎Batuak emana digu euskaldun oso izateko tresna, baina norabide bakarreko elebitasunak, berriz, erdaldun oso eta eroso bilakatzen gaitu, euriak blaitzen gaituen bezain aise zintzo jokatzen ari garen geure buruarekin: ea ez ote diogun gehiegi eskatu eskolari, lagunarteko hizkera eta gazte argota sortzeko gai balitz bezala, esaterako, nahiz eta EiTB ez jarri horren zerbitzuan; ea ez ote dugun geure burua ezinago euskalduntzat jo, baina erdarak lehenetsita kultura idatziko esparruetarako, eta, okerragoa dena, gure ezak eta ezinak batuari egotzita, estandarra egitea lantegi kolektibo bat ez balitz bezala... Maileguan hartzeko modukoa da Joxe Austin Arrieta Ugartetxeak aspaldi, 1997ko apirilaren 4ko Euskaldunon Egunkaria n, plazaratu zuen irudi hau, gaur gaurkoa guztiz:
‎Guk geuk. Guk pentsatu behar dugu geure burua, inork pentsa gaitzan baino lehen. Eta horretan, pentsatzen eta sortzen, eman genituen bi egin uztailean Jakin Jardunaldian, Usurbilen, UEU eta bertako Udalarekin batera antolatutako saioetan (ikusgai dituzu Jakin.eus atarian).
‎Unibertsitate eremuak artikulu akademikoak egitera bideratzen ditu ikertzaileak; formatu oso itxiak eta zurrunak izaten dira, konbentzio zehatzak dituztenak. Kate horretatik askatu behar dugu geure burua, eta formatu berriei beldurra galdu behar diegu. Artikulu akademikoez besteko formatuetan arakatu behar dugu:
2019
‎" Eta orduan Marga bere harrokeria zientifikoarekin atera zen gauzak diren bezala: txantxa modura bota ohi zuen arren, beti gutxiesten nau Zuzenbidean lizentziatu triste bat besterik ez naizelako, eta esan zidan ikusmena dela fidagarritasun gutxien duen zentzumena, eta, normalean, inguruan ikusi ohi dugunarekin geure burua engainatu besterik ez dugula egiten. [...] Alferrik zen hitz egitea; zientziak huts egiten zionean, emakume intuizioaz baliatzen zen Marga nire inteligentzia maskulinoak eragotzia zuen lekuraino iristeko" (239).
‎745 Objektiboa denak ere ez ohi du geure burua konbentzitzen.
‎zerbait oker dagoenean erreakzionatzeko eskatzen digun hura da. . Arazoa da askotan ez dugula geure buruarenganako konfiantzarik, hain zuzen ere okerreko estereotipoa daukagulako erasotzaileen tipologiaz eta erasoen gertalekuez; errealitatearekin bat ez datorren irudi bat daukagu buruan?.
‎Halako interpretazioek transmiti dezaketenarekin kontuz ibiltzeko aholkatu du Monroyk: . Ez da egia ezin dugunik salatu eta ezin dugunik geure burua babestu. Gertatzen dena da justizia patriarkal baten aurrean gaudela, eta hori argi utzi behar zaio biktimari bide orri estrategikoa diseinatzerakoan.
‎Bere buruari egiten dizkion galdera guztien artean, bereziki interesgarria egin zait honakoa: nola aurkeztu nahi dugu geure burua, Europan dagoen erregio gisa ala nazio moduan. Bestela esanda, zein marka arkitektura aukeratuko dugu xede publikoen buruetan tarte bat egin eta esanahi erakargarriak pizteko?
‎Beharko! Baina, nola engaina  tzen dugun geure burua! Goizeko zazpietan, elkarri opa diogu adeitasunez, eta goizeko bostetan gabiltza.
‎ezker historikotik geratzen dena, haren post aldaeran eta aldaera akademikoan. Gigi Roggerok ondo azpimarratzen duenez," ezin dugu geure burua ezkertiartzat jo: ez ezkerra horretan bihurtu delako (berrikuntza zalea/ eboluzionista), baizik eta ezkerra beti hori izan delako.
‎Isilik. Beharbada, ez genekiena zen normaltzat hartzen ditugun fronte akustikoak erabat inbadituak dituela geure buru belarriak, geure arteko topaguneak. Ageriko lubakirik altxatu barik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia