2000
|
|
EEBBetan, ordea, aspaldi esaten ari dira ahozkotasuna, ahoz inprobisatzeko trebezia, ahozko persuasio tekniketan jakitun izatea... horixe dela momentu honetan eskolan landu behar litzatekeen lehen trebetasuna. Guk, agian, modaz pasatuaren pasatuz oso moderno topatu
|
dugu
geure burua.
|
|
Batzuetan gure objektu kulturalei buruzko halako galdera ezkorrak egiten dizkigutenean, gure burua ukatuta izatearen sentimena dugu. Ez dugu ondo ulertzen inoriegiten ez dizkioten galderak guri egitea, eta nahastuta sumatzen
|
dugu
geure burua, zeresan jakin gabe. Erantzuna, ordea, erraza da:
|
|
" Zer da itsukeria hau? Giristi no tzat
|
dugu
geure burua eta turkoak eta basapiztiak baino okerrago bizi gara. Ordea, zergatik ez dugu dotrina giristinoa guztiz uzten, baldin iduritzen bazaigu ezen txantxa eta burla hutsa dela?" Aitzitik, han geunden Antonio eta biok, geure testigantza aitzina eramaiteko asmotan...!
|
2001
|
|
Honako esaldi hau aztertu nahi badugu,, hitz ematen dizut: beti leial izango nauzu?, disjuntiba baten aurrean ikusten
|
dugu
geure burua: edo hizkuntz adierazpidea kontuan hartu, edo hiztunak hori esatean egiten duen egintzari erreparatu.
|
|
Gure ezkontzarako ez da deus ere gelditzen. Horregatik erabaki
|
dugu
geure buruoz beste egitea".
|
2002
|
|
Brotxa, pintzela eta pintura akrilikoa nahikoa izango dira lanean hasteko. Edozein dekorazio lanetan bezala, gure gustuaren arabera bideratu behar
|
dugu
geure burua, baina, hemendik, gomendagarria da loreontzi bakoitza oso kolore biziz pintatzea (txandaketa kromatiko polita eta deigarria eginez), edo loreontziak motibo zehatzagoekin apaintzea. Marrazkiekin lan egitea aukeratzen badugu, diseinu propioa egitea edo txantiloiren bat erabiltzea erabaki dugu.
|
|
(...) Heldutasun literario nabarmena azaldu du"; Jose Luis Padronentzat" oso atsegina" da liburua," merezi duen jolasa"; eta Mari Jose Olaziregik Sautrelan esan zuenez, istoriook" puzzle asaldagarriak osatzen" doaz, eta" dudarik gabe, egilearen ibilbide literarioa bermatzen duen liburua dugu" (Ayala  Dip en iritzitik urrun, gainera, Olaziregik lotura bitxi bat sumatzen du Osororen eta Carverren narraziogintzen artean: " Carverren ipuin ezagunetan bezala, narrazio ezberdinen artean sortzen doazen lotura eta kointzidentzietan murgilduta ikusi
|
dugu
geure burua"). Felipe Juaristiri, bestalde," oso gustatu" zaizkio poemak; Castillo Suarezek dio" estilo fresko eta arinean daude [la] kontatuak", literaturan hibridoak egitea" gauza zaila" dela aitortzen duen arren (ematen du poemak ez dituela gehiegi atsegin, baina ez du argi esaten); eta Aizu!
|
2003
|
|
epaileen taldea, gai jartzaileen taldea eta antolakuntza taldea bera. Bertsolariek nahikoa izan
|
dugu
geure buruarekin...
|
|
Eta orain, XXI. mendearen hasieran, Aitor Aranak liburu honetan ikertzen duen eskualde nafarreko euskara Zaraitzun eta Aezkoan bakarrik entzun daiteke. " Baina ez
|
dugu
geure burua engainatu behar »dio ikerketaren egileak». Zaraitzuko euskara oraindik bospasei pertsonaren ahotan entzun badezakegu ere, teknikoki hilik dago, ez duelako inork eguneroko bizimoduan maiztasunez eta komunikabide gisa erabiltzen".
|
|
Etorkizuna da garrantzizkoena. Iraganak ere markatzen gaitu, baina geuk agindu behar
|
dugu
geure buruarekin. Pixkanaka bada ere berriz lagun izatera heldu behar dugu, Kattin.
|
|
Gogoeta ilun horiei, ordea, ondo gozatzen dituzten beste batzuk gehitu behar zaizkie: prozesu horretan guztian etengabe Kristoren laguntzan irudikatu behar
|
dugu
geure burua, Kristo bera etorriko bai  tzaigu sendagilearen edota apaizaren irudipean, eta, azkenean, ezin pozgarriagoa izango da Jainkoaren aurrean  berpiztea.
|
|
Baina zentzu pickwickarrean8 gara preso; ahalegintzen bagara, edozein unetan egin dezakegu alde gure marko orokorretik. Zalantzarik gabe, berriro beste marko orokor batean aurkituko
|
dugu
geure burua, baina hobea eta zabalagoa izango da; eta edonoiz izango dugu aukera berriro alde egiteko.
|
2004
|
|
Udako oporrak garai egokia suertatzen dira nolabaiteko deskonexioa eragiteko, urte osoan zehar munduko edozein izkinatatik ailegatzen zaigun iluntasunari begira. Balazta jartzen diogu ohiko erritmoari, balazta artifiziala, noski, horma garai baten moduan eraikia, non bere babespean kokatzen
|
dugu
geure burua, errealitateari bizkar emanez. Normalean gaizkiaren erasoari aurre egiteko gai ez banaiz, zergatik segitu behar dut etsipena ongarrituz, teorikoki suspertze fisikoari lagungarri gerta dakiokeen unean egonda?
|
|
Edozein gairen inguruan aldarrikapen, manifestu eta adierazpen ugari idazteko joera dugu. Horretara behartuta ikusten
|
dugu
geure burua nahi baino gehiagotan. Batzuetan ordea joera hori proportziorik gabea da.
|
|
Bietako bat: edo izenak egozten dizkiegu gauzei, edo gauzez ez hitz egitera kondenatzen
|
dugu
geure burua eta, beraz, gizaki ez izatera. Gauzak izendatzea, beraz, hizkuntzaren eta ezagutzearen funtsezko bezain saihestu ezinezko prozesua da.
|
2005
|
|
Nola erran... Guk euskaldunok biziki maite
|
dugu
geure burua goraipatua izatea, baina nik ezagutu dudanaren arabera, euskaldunak ez gara hain ongi ikusiak. Filipinetan ikusten dute euskal izen bat, eta beraientzat kolonizatzaileen izena da.
|
|
(i) Hilezkortasuna edo mito jainkotiarrak. Bidaia batean barrena aurkituko
|
dugu
geure burua, baina buru hori teknifikatuta dugula. Ez da Ilargi edo Marterainoko bidaia, ezta urrutiko izarretara ere, denboran zehar egingo dugun bidaia baizik.
|
|
Nahiz eta hirukoa bere idealetik urrun izan egun, zientzia fikzio hermetikoak mezu mehatxatzaile baten alde egin du apustua: edo teknologian sinetsi, hura eta bere ondorioak garatuz, edo mesfidantza erakusten diogu, baina gizaki mugatu legez jarraitzen
|
dugu
geure burua arrastatzen. Utopia ala distopia?
|
2006
|
|
Horrelako programa batean hori ateratzea iraingarria da. Hori espainolek egiten zuten lehen euskaldunokin, eta orain geuk egiten
|
dugu
geure buruari buruz, lotsagarria da.
|
|
Geure egoera aldatu ahal izateko jokabidea eraldatu beharra dugu; bidez aldatuko bagara, egiati jokatu behar
|
dugu
geure buruarekin.
|
|
Azkenean ez
|
dugu
geure buruarentzako astirik hartzen, ez da une egokia iristen, nahiz eta horren bila gabiltzala, horren premian gaudela behin eta berriro errepikatzen dugun.
|
|
Etsaigisa ez bazintuzten ikusten, jakina. Mundua modu manikeoan bakarrik irudikatuohi
|
dugu
geure buruan, maizegi: onak eta gaiztoak omen dira paper posiblebakarrak munduan, eta gu beti gaude onen aldean noski.
|
2007
|
|
Guk ez dugu aurretik kantuak nolakoak izan behar diren pentsatzen; eta kantuak konposatzeko orduan hardcorea dugu oinarri, baina egia da emaitza aurrekoa baino apur bat lasaiagoa dela. Ez
|
dugu
geure burua Buenawixtako taldeen parean ikusten; ez da hain punk rocka, baina egia da AEBetako 80ko hamarkadako punka maite dugula.
|
|
Murrizketa honek kinka larrian jarri izan ditu euskaltegien diru orekak. Beharturik ikusi
|
dugu
geure burua zentzu honetan ikastaldeen ratio politika (talde bakoitzeko ikasle kopurua) zorrozki ematera. Ratio politika honek mailakako taldeen osaketa zaildu egiten du, eskualdeetan taldeak osatu ahal izatea ere bai, eta maila bereko X lagun ordutegi berean eskuratzea magia ezinezko bilakatu da leku askotan.
|
|
Gure gurutzada berezi honetan, askotan lotzen
|
dugu
geure burua desagertzeko arriskuan dauden ganadu arrazekin. Ondoren datorren erreportajean, Burguete zaldi arrazaren munduan sartuko gara bete betean.
|
|
Beraz, guk mugatu egin behar
|
dugu
geure burua eta eremu horretan jokatu.Beste komunikabide askok egiten ez dituzten hainbat gauza egin behar izatenditugu guk. Esaterako, ezagutzen ditugun telebista orotarikoen artean, inork ereez du euskarazko programaziorik egiten, ez dago merkatuan halakorik.
|
|
Gizarte modernoetan garenaz bestela irudikatu ahal
|
dugu
geure burua, hots, nor garen alda daitekeela pentsatu ahal dugu. Euskal identitatea ere, identitatediskurtsoa den aldetik, aukeran aurkeztu zitzaion bati baino gehiagori.
|
|
4 Horretara jarri behar
|
dugu
geure burua eta, zehazki, elkarrizketaren aurrebaldintzez galdetu, ze hortik abiatuz bakarrik ulertu ahal izango ditugu berori gauzatzeari kontrajartzen zaizkion zailtasunak. Aurrebaldintza horiek, lehen unean bederen, oso erraz adieraz daitezke, hain zuzen gizakiaren hitz egiteko eta entzuteko gaitasun bikoitzean oinarritzen baitira.
|
2008
|
|
Ongi hitz egiteko, zein neurritan behar dugu jakintza eduki, eta zein neurritan behar
|
dugu
geure burua maitatu?
|
|
Eginbeharrari dagokionez, subjektu pasiboek zerga egitatearen datu eta ziurtagiriak eman behar dizkiote Administrazioari (TLOren 29.2 artikulua). Eskubideari ekinez, aldiz, guztiok
|
dugu
geure buruaren aurka ez aitortzeko eskubidea, edota errudunak garela ez aitortzeko eskubidea, hots, isilik egoteko eskubidea (Konstituzioaren 24.2 art.).
|
|
Modu horretan, estatu bat Euskal Herriaren historiaren ardatz bihurtu dute, horrek dituen abantaila guziekin (pasa den kapitulu batean aztertu ditugun horiexekin, hain justu). Espainia Errekonkistan bezala, euskaldunok gure estatalitatearen etenaldi batean gaude, baina historiaren manatuari obedituz gero, berriz ere erdietsiko
|
dugu
geure buruaren jabe izatea. Gure historiak ere lerro zuzenak izanen ditu, hasiera eta amaiera hausturarik gabe lotuko dituztenak.
|
|
Ez
|
dugu
geure burua ezagutuko erakusleihoetan. Arraro ibiliko gara, zapatak kontrako hanketan edukiko bagenitu bezala.
|
|
Horri ekin nahi izan diogu oraingo honetan. Horretarako, hurbilen dugun esparru juridiko administratiboa aztergai hartu eta horren barruan murgildu
|
dugu
geure burua.
|
|
Biek hartzen dute zentzua eta balioa kode mugatu batetik, inbertsio handia eskatzen digun kode batetik. Kasu bietan izenaren zentzua eta balioa azalduko digun kodea lortzeko kultura bereziz eta gaitasun hermeneutikoz jantzi behar
|
dugu
geure burua. Diana, esaterako, ilargi jainkosaren izena da, jainkosa ehiztariaren izena, Ama Jainkosa baten gurtzeari buruzko konnotazio mitikoak dakartzan izena.
|
|
Zuri gorriek makina bat aldiz galdu dute Betisek zelairatuko duen hamaikakoa baino txarragoak zirenen aurka. Neurketa gaitza izango da, baina konfiantza izan behar
|
dugu
geure buruarengan. Juanito eta Capi oso jokalari garrantzitsuak dira haientzat.
|
|
gizonezkoentzat," buztankada eder bat behar du". Guk ez
|
dugu
geure burua bere betean famatzen.
|
|
Gero, gauza negargarriek ere beren lekua behar zutela iritzirik, galtzaileek idatzitako historia asmatu zuten. Barre negarrak nahasian ditugunok ez
|
dugu
geure burua inon irakurri nahi.
|
|
Erantzuten dut: ez gara suizidatzen edo, gure aitak esan ohi zuen moduan, ez
|
dugu
geure burua suizidatzen, egintza horrek ez duelako kontrajardunik errazten; suizidioa, gehienean, post mortemeko estrategia komertzial hutsa izan ohi delako, eta gauza zentzudunegia, aukeran; edo bai... esan dezagun baietz, geure burua suizidatzen ari garela, baina modu bioenergetiko batean, hau da, ezarian eta oso pixkanaka.
|
2009
|
|
Gizakia, abere kultuduna denez, animalia mitoduna da, narrazio kolektiboak partekatuz sortzen baitira elkarrengana biltzen gaituzten zentzua, emozio, sentipenak. Narrazioak partekatuz sozializatzen
|
dugu
geure burua, erkide bihurtzen gara. Narrazio partekatuek ematen digute identitatea.
|
|
Paisaia hitza entzutean, paisaia bukoliko eta erakargarri bat irudikatzen dugu maiz. Mendiak, itsasoa... dituen argazkia egiten
|
dugu
geure buruan. Baina pabiloiak, fabrikak eta abar ere paisaiaren zati dira.
|
|
–Zuen adinean edozein arrazoik txiki sentiarazten zaitu, jarraitu zuen sexologoak?. Zalantzaz betetako etapa bat da eta besteen onarpena beharrezkoa izaten
|
dugu
geure buruarekin gustura egoteko.
|
|
Baina zer gertatu da? Ez
|
dugu
geure burua ezagutzen. Ispilu aurrean dagoen irudia ez da gurea.
|
|
Orobat, gure familiak badu sinbolo fisikoen bitartez komunikatzeko era bat, agian batez ere gure artean. Gure ustetan indarrez beteta dauden objektuez inguratzen
|
dugu
geure burua, behar den arreta eskainiz gero haien dohainaz jabetuko garelakoan. Gure familian, errepresentazio fisiko horiek literaturaren moduan jokatzen dute neurri handi batean:
|
|
(AD LIB) Ingeniariak gara, eta uste dut Taiwango jendearen nortasunaren ezaugarria ere badela. Konfiantza handia
|
dugu
geure buruarengan, oso tematiak gara eta ez dugu hain erraz etsitzen. (AD LIB).
|
|
Izan ere, gaur egun dagoeneko ezinezkoa da ondarea mugagabe haztea eta erabiltzea, eta hura zaintzeko dauzkagun baliabideak ere mugatuak dira. Irudimenaz eta talentuz bete behar
|
dugu
geure burua, baina baita hiritar kontzientziaz ere. Neurri azkarrak, zorrotzak, sozialak eta guztiontzako onuragarriak hartu behar dira8.
|
|
Ikerkuntzak gure inguruko objektuei balio erantsia ematen dien garai honetan, hainbat begirada luzatzeko premia larrian topatzen
|
dugu
geure burua. Askotan, berrikuntzak ikuspegi aldaketa baten beharra dauka, eta gure egunerokotasunean topatzea ez da, kasu gehienetan, ariketa erraza suertatzen.
|
|
Guztiongan orokorra izan daiteke besteen onarpena nahi izatea, besteek gu maitatzea, eta batzuetan, horren esperoan, barne zintzotasuna galdu egiten da. Ez
|
dugu
geure burua argitasunez aurkezten, eta era horretan sortu diren erlazioak ezin izango dira zintzoak. Benetan egin edo esan nahi dugunari baino gehiago, sortutako etiketa bati ematen diogu erantzuna.
|
|
Besteen miseriak beldurra indartzen du. Horren aurka babesten saiatzen
|
dugu
geure burua, hesiak eraikiz. Camus kolegioan ez da gehiago nahasketa sozialik.
|
|
Heldu izanik ere, zenbaitetan, bulkadari jarraituz hartzen ditugu erabakiak; edo haserretu egiten gara, edo tristatu agian, beste aukerarik ez balego bezala; eta zer esanik ez inbidia edo jeloskortasuna sentitzen dugunean; edo beste norbaitekin harremanetan bustitzerakoan, gehiegi inplikatu gabe tentuz aritzen garenean; bere neurrian, sakondu gabe izan dadin. Batzuetan hain ahul eta zaurkor ikusten
|
dugu
geure burua, uste dugu gertatzen zaigun hori ez dela bidezkoa; edo deprimitu egiten gara, eta ingurutik baztertu egiten gara. Erreakzio horien inguruan patxadaz hausnartuko bagenu, ia guztiak zentzugabekoak direla konturatuko ginateke; batez ere, helduak garela jakinik; helduak, emozionalki autonomoak, baliabideak baditugu, eta nor garen eta zer nahi dugun kontziente gara, gainera.
|
|
Tokian tokiko gobernuak indartzea besterik ez dugu aldarrikatu. Egun udalak kudeaketara mugatzen dira, eta erakutsi nahi
|
dugu
geure burua gobernatzeko gai garela. Kurduak eta turkiarrak gaude, eta elkarrekin egin dezakegu aurrera, udaletatik abiatuz; baina gaur ez dute botererik, nahiz eta hor dauden gure hautetsiak, gure herriko liderrak.
|
2010
|
|
Ez dugu sekula gure proiektua denik esan, udalarena eta herritarrena baino. Denon ahalegina da eta denok ikusi behar
|
dugu
geure burua ispilu horretan islatuta. Hori hala, egia da joko politikoa hor dagoela, eta trabak ere jarri dizkigutela.
|
|
Exageratu gabe saldu behar
|
dugu
geure burua.
|
|
Nire ustez, lehen aipatu dudan bezala, irudia zaindu behar da, baina itsutu gabe. Etxean ispilua izaten dugu denok eta hainbat denbora erabiltzen
|
dugu
geure buruarekin ondo egoteko. Janzteko nahiko arropa erosoak erabiltzen ditut normalean.
|
|
bat eta bestea lotzea. Guk ez
|
dugu
geure burua mugatzen
|
|
Urte hauetan guztietan erabilitako bideek ez baitute balio izan ezkerreko independentismoak dituen gaitz kroniko guztiak gainditzeko. Horregatik, iraganak dakarren zamatik askatu behar
|
dugu
geure burua.
|
|
Etsai gisa ez bazintuzten ikusten, jakina. Mundua modu manikeoan irudikatu ohi
|
dugu
geure buruan maizegi: onak eta gaiztoak omen dira paper posible bakarrak, eta gu beti gaude onen aldean noski.
|
2011
|
|
Premiazko gaiek garrantzitsuak diren gaiak estaltzen dituzte. Etengabeko beharrak ditugu, eta ez
|
dugu
geure burua behartzen etorkizuneko testuinguru horretan pentsaraztera. Eredu kontserbadoreak segurtasuna ematen du, eta nolabaiteko kontrola bermatzen digu.
|
|
Zentzu bi aurkituko dizkio: batetik, erbesteratuaren erro galera; bestetik, edozeinek, erbesteratu zein ez, bizitzan egin beharreko ibilbidea,, etxeak sinbolizatzen duen guztiaren babesa utzi eta nor bere bideari lotzeko orduan,, mundura ateratzean?, geuk ere zuritasunaren erdian sumatuko
|
dugu
geure burua, erreferentziarik gabeko, elurtzaren, erdian.?
|
|
Eta txikiak ez izanik txikiak garela pentsatzea gaitz patologikoa da, horrek menpekotasuna adierazten du: menperatuak bere burua eta bere ekintzak menperatzailearen ikuspuntutik ikusten ditu, txikiak ikusten gaituzte, txikiak sentiarazten, txikiak izango bagina bezala tratatzen; eta guk txikia ikusten
|
dugu
geure burua eta zapatila txikiegiak erosten ditugu, eta ondoren hanketako mina edukitzen dugu. Euskara txikia al da?
|
|
Berarekin eman dut arratsalde osoa. Larunbata izaki, aspaldi egiten ez nuen bezala, goizeko hamarrak aldera deitu diot bazkaltzera joango nintzaiola iragarriz; amekin horrela gonbidatu ohi
|
dugu
geure burua semeok. Zer esanik ez, aspaldiko partez egin dudan otordurik onena izan da.
|
|
Ez zegoen besterik: inoren zirriborroetan oinarrituta modu kontziente edo inkontzientean norbere bizitza bizitzea, bizitza faltsua edo benetakoa, dei iezaiozue nahi duzuen bezala; maileguan hartutako larruak baino ez ginen, alferrik zen dena, mundu guztia engainatzen dugun ustean ez
|
dugu
geure burua baino limurtzen.
|
2012
|
|
Beren buruari kritika egiteko baliatu dute antzezlana. «Hortxe gabiltza kontsumoari eusten, eta dena eros daiteke, dena sal daiteke, norbera ere salgai bihurtzen da, eta joko horretan ari gara, kontsumoaren inguruan, nahiko modu naturalean; sumatzen
|
dugu
geure buruari egiten diogula kritika edo trufa», esan du. Kukubiltxoko kideek orain dela hiru urte hasi ziren maskara tailerrak jasotzen, eta ordutik zebiltzan maskara ikuskizun bat egiteko gogoz.
|
|
Kanpora begira denok itxura onena erakutsi nahi dugu. Indartsu, baikor eta sasoiko agertzera behartzen
|
dugu
geure burua, baita triste egoteko motibo aski dugunean ere. Heriotzak sortzen duen oinazea, dolua, bizi behar da gainditu ahal izateko.
|
|
Ispiluaren aurrean jarri, eta gero gazteago eta ederrago ikusi nahi
|
dugu
geure burua.
|
|
–Euskararen komunikazioaren gaia murriztuta dagoela eta ahula dela pentsatu izan dugu beti. Eta hala da, ez
|
dugu
geure burua engainatuko. Baina, era berean, asko gara eta pertsona askorengana iristen gara. 600 langile gara sektorean, eta ehunka pertsonengana iristen gara?, azpimarratu du Arantzabalek.
|
|
Itsasoan etorkizuna ezinezkoa da; gu ez gara jainkoak, eta izatera, asmatu bai, baina hitzaren bi zentzuetan. Nahikoa
|
dugu
geure buruari ur gainean eustearekin (6 or.).
|
2013
|
|
Pedro Salinasek behin esan zuen: " no hay que seguir produciendo analfabetos que saben leer", eta ezin gara isiltasunean bizi, ezin dugu itotzen gaituen soka gehiago estutu; eta batez ere, ezin
|
dugu
geure burua olgetarik gabeko bizitza batera kondenatu.
|
|
Nik diodana zera da: Nola izango
|
dugu
geure buruak gobernatzea helburu, elkar hiltzen ari bagara?
|
|
Integritatea eta sinesgarritasuna batera doaz. Gure ekintzak asmoekin bat datozen neurrian, indartu egiten
|
dugu
geure buruarengan dugun konfiantza, eta sinesgarritasuna irabazten dugu besteen aurrean. Baina zerbait deitoragarria dela esan ostean, guk geuk egiten dugunean, Karmelo Ayesta – Goza daiteke gehiago.
|
|
Nago euskaldunok sarri egiten dugula hori; esaterako, erdara aukeratzen dugunean, euskaraz berba egin beharrean. Egoera horietan, ez dira ingurukoak kalte egiten digutenak, guk geuk traizionatzen
|
dugu
geure burua. Beste inor konturatu ez arren, badakigu nola sentitu garen (eskas, deseroso, ezgauza...), eta zein izan den ondorioa (besteek onar gaitzaten faltsutu izana).
|
|
«Gu gara garenak, eta egiten dugunak ematen du ematen duena. Gainera, ez
|
dugu
geure burua konparatzen Flandriako zinemarekin edo Galeskoarekin, ez, ez, konparatzen dugu Australiako ereduekin edo Zeelanda Berrikoekin». Baina, halere, ekintzaren aldekoa da haren deia.
|
|
Akordio bat lortzea da ikusten duten aukera bakarra. «Epaiketara joaten bagara,
|
dugu
geure burua defendatu. Ertzaintzaren hitza da gurearen aurka, eta badakigu gureak ez duela ezertarako balio, kasu askotan ikusi den bezala».
|
|
Beraz, geure buruaz barre egitea ona da autoestimurako. Noski, baina horretarako onartu egin behar dugu nor garen eta nolakoak garen; maitatu egin behar
|
dugu
geure burua, konplexurik gabe. Horrekin, bitxikeria bat gogoratu zait:
|
|
Asko zigortzen
|
dugu
geure burua?
|
|
Alde horretatik, erronka haren alde dagoela uste dut. Eta, barreari dagokionez, ez
|
dugu
geure burua nabarmen jarriko, ardura ez badizu, arrazoirik gabe barre egiten saiatuz. Darcy jaunak bere burua zoriondu dezake, irabazi egin du eta.
|
|
Hau da, lanean nagoenean Karmele bat naiz, idazten dudanean beste bat naiz, eta umeekin nagoenean beste bat. Uste dut denok daukagula hori, norekin gauden desberdin ikusten
|
dugu
geure burua. Nik, behintzat, asko bereizten dut.
|
|
Berdinak al dira edalontzi guztiak? Zer irudikatzen
|
dugu
geure buruan, edalontzi bat aipatzen dugunean. Irudikapen bera egingo al dugu denok?
|
2014
|
|
Hori da. Euskaldunok ondoen eskulturaren bidez adierazten
|
dugu
geure burua. Gizaldietan zehar munduak kanon figuratiboak jarraitzen zituen, kultura greko erromatarrenak.
|
|
Beste zenbaitetan, jarrera horien atzean trauma bati ihes egin nahia dago edo min hartzeko beldurra; teknologian babesten
|
dugu
geure burua, egiazko munduak ematen digun mina saihesteko.
|
|
18 Ez dago ezabaezina ez den aztarrenik, ez ahaztezina ez den oroipenik. Hortaz, zergatik engainatzen
|
dugu
geure burua?
|
|
Eta ez gara harritzen. Eta ez
|
dugu
geure burua erotzat hartzen. Eta bertzeendako dugu psikiatrikoa?
|
|
Bideo osoan mantendu
|
dugu
geure buruaren eta hartzaileen inplikazioa. Bideoa egituratuta dago; badu hasiera bat eta bukaera bat.
|
|
Lan munduan erremintak eta materialak erabiltzen ikasi dugu, horrela etorkizunean egin diren konponketak egiteko gai izango gara. Agian, zenbait pertsonarentzat hori ez da oso garrantzitsua, baina orain arte inoiz ez
|
dugu
geure burua trebetzat hartu, eta orain ere ez gara, baina igeltserotza, brikolaje edo arotzeria lanak egiteko baliabide gehiago izango ditugu.
|
2015
|
|
Arenys de Muntek zer pauso eman zituen galdeketa egiteko. Hamar urtean MAPAk (Moviment Arenyenc per l’Autodeterminació) herrian sentsibilizazio kultura landu zuen, batez ere autodeterminazio kontzeptua zabalduz. Autodeterminazioa ulertzen
|
dugu
geure burua gobernatzeko gaitasuntzat, Espainiako Estatuaren esku hartzerik gabe. Era berean, 2009ko ekainaren 4an, J.M. Ximenis CUPeko (Candidatura d’Unitat Popular) errejidoreak mozio bat aurkeztu zuen, 10.000 sinadura bildu zituen ekimen legegile bat babesteko eta 2010eko irailaren 12an autodeterminazioaren inguruko erreferendum bat egiteko.
|
|
Oso garrantzitsua da konturatzea mendekotasuna duen pertsona baten ongizateak ez duela zaintzaile batenak baino gehiago balio, berdin edo gehiago zaindu behar dutela euren burua. Ezin
|
dugu
geure burua albo batera utzi beste bat zaintzeagatik, oker handia da, horrek soilik depresiora, frustraziora... garamatza. Zaindu egin behar dira.
|
|
Enetzat, Florence Cestac da beste erreferentzia bat. Hori bai, ez gara ausartzen, ez
|
dugu
geure burua legitimoa ikusten... Behar bada ere, badugu gauza teknikoen beldurra, horrela heziak garelako.
|
|
Alta, gizatasunetik cyborgtasunera hedatzeko gaitasun horrek inor harritu beharrik ez dauka. Joera
|
dugu
geure burua hedatzeko tresna fisikoen eta baita barnekoagoak diren baliabideen bitartez ere. Horixe da kausa bat gu eta beste animaliak nolabait bereizteko.
|
|
Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak gure bizitza blaitzen ari direla nabarituko zenuen. Teknologien bitartez hautematen
|
dugu
geure burua eta geure ingurua ere. Ordenagailuak, gure aro berri horren oinarri teknologikoa, 1980ko hamarkadan agertu baino lehenago, orduan geneuzkan dispositiboak helburu erabat pribatuentzako erabiltzen genituen:
|
|
Krisian gauden honetan, cyborgaren irudia metafora ederra da. Identitatea galtzen dugu, zatituta ikusten
|
dugu
geure burua eta osagai asko arrotz sentitzen ditugu. Pertsonalki eta sozialki balio zaigu metafora.
|
|
Ez
|
dugu
geure burua punitu behar,
|
|
–Gu Iraultzarekin jaio ginen. Guk zeinekin parekatu behar
|
dugu
geure burua, Europarekin, Kanadarekin. Ez jauna, Haitirekin, Dominikar Errepublikarekin, Jamaikarekin, Hondurasekin?
|
|
Eta bai ongi ulertuko genukeela guztiok geure erruagatik ez balitz, Jesu Kristo gure Errege eta Jaunaren hitzek ezin dutelako huts egin! Baina ongi ez prestatzean eta argi honi enbarazu egin diezaiokeen guztitik ez aldentzean huts egiten dugunez gero, ez
|
dugu
geure burua ikusten begira gauden ispilu honetan, gure irudia zizelkaturik dagoenekoan.
|
|
Baina hori hitz egiten ari garen gauza pozoitsu hauek eragin dute: norbaiti sugegorri batek hoska egiten dionean guztia pozoitzen eta handitzen denez, halaxe da hemen ere; ez
|
dugu
geure burua zaintzen; argi dago onera etortzeko sendaketa ugari behar direla; eta nahikoa mesede egiten digu Jainkoak, hartatik hiltzen ez bagara. Egia da, arimak neke handiak igarotzen dituela hemen; batez ere deabruak sumatzen badu bere izaeran eta ohituretan aukera onak dituela oso aurrera joateko, infernu oso bilduko du berriro ere kanpora irtenarazteko.
|
|
9 Ez dakit ulertzeko ongi adierazirik geratzen den; izan ere, geure burua ezagutze hau hain garrantzitsua izanik, ez nuke nahi horretan inoiz lasaitasunik izan dadin, zeruan goi goian bazaudete ere; bada, lur honetan garen bitartean ez dago apaltasuna baino gauza garrantzitsuagorik. Eta, honela, berriro diot oso ona eta ona baino hobea dela, lehenik honetaz hitz egiten den egoitzara sartzen saiatzea besteetara hegan egitea baino; izan ere, hauxe da bidea, eta bide ziur eta lauan zehar joan ahal izanez gero, zertarako nahi ditugu hegoak hegan egiteko?; baina bila dezala honetan nola lortu onurarik hoberena; eta nire iritziz, sekula ere ez
|
dugu
geure burua ongi ezagutuko, Jainkoa ezagutzen saiatzen ez bagara; haren handitasunari begiratuz, jo dezagun geure ezerezera; eta haren garbitasunari begiratuz, geure zikintasuna ikusiko dugu; haren apaltasuna gogoratuz, apalak izatetik gu zein urrun gauden konturatuko gara.
|
|
Ene alabak!, Jaun hau garai hartan zegoen bezain prest dago orain ere guri mesedea egiteko, eta guk hartzeko nahia izan dezagun, agian, behartuago, orduan baino gutxiago baitira haren ohoreari begira daudenak. Asko maite
|
dugu
geure burua; oso zuhur ari gara geure eskubiderik ez galtzeko. Oi, hau bai engainu handia!
|
|
Hau eskatzen diot soilik: gure fraide oinutsekin izan ezik, albait traturik gutxien izaten saia daitezela (moja horiek eta berorren agurgarritasunak berorien arimak tratatzeko, esan nahi dut); ez garrantzirik eman noizbait haien falta sumatzeari; hobe
|
dugu
geure buruak berriro igarotako trantze batean ez ikustea. Mojaren batek fraide batengandik beste batengana alda nahi balu, ez biezaio ken aukera hori.
|
|
...abehera, halakoa dena, inork esan gabe ere konturatzen da) eta prelatuak lekuko izaterik ez duenez eta gauzak sinesgarri egiteko eran esan direnez, guztia lehen bezala geratzen da; egun asko bertan egonik lekuko izaterik balu, jakingo luke egia; eta prioreek ez dute uste egia esaten ez dutenik, baina gure buru estimua hain handia izanik, nekez botatzen diogu errua geure buruari eta nekez ezagutzen
|
dugu
geure burua.
|
|
4 Batzuetan gelditasunezko otoitz honetan Jainkoak beste mesede bat egiten du, esperientzia handirik ez bada ulertzen oso zail egiten dena; baina esperientzia pixka bat izanez gero, berehala ulertuko duzue hori duzuenok, eta zer den jakiteak poz handia emango dizue, eta uste dut Jainkoak sarri egiten duela mesede hau beste horrekin batera. Baretasun hau handia eta luze irauten duena denean, uste dut nik, borondatea zerbaiti atxikia ez balego, ez lukeela baretasun hartan hainbeste iraungo; izan ere, egun batean edo bitan poztasunetan murgildurik ikusten
|
dugu
geure burua eta ez gara konturatzen, hau dutenak, esan nahi dut, eta ikusten dute ez daudela oso osorik egiten ari diren hartara, baizik eta hoberena falta zaiela, borondatea, nire iritziz bere Jainkoarekin bat eginik dagoena, eta aske uzten ditu gainerako bi ahalmenak, haren zerbitzuko gauzetan jardun dezaten.
|
|
mundua zer den pentsatzen ari gara eta nola guztia amaitzen den, hura gutxiesteko. Ia konturatu gabe, maite ditugun haren gauzetan murgildurik ikusten
|
dugu
geure burua. Eta gauza haietatik ihes egin nahirik, nolakoa izan zen eta nolakoa izango den eta zer egin nuen eta zer egingo dudan pentsatzeak, gutxienez, enbarazu egiten digu pixka bat.
|
|
Santa Teresa euskalduntzea, geurera ekartzea, erdal urak euskal ur bihurturik, gure uharkara eta gure moldeetara bideratzea. Bestalde, honelako lan bati ekiten diogunean, apurka apurka eta ia konturatu gabe, pertsonaiaren barruan sartzen gara, edota pertsonaiak berak hartua ikusten
|
dugu
geure burua eta, Santa Teresaren kasuan, zein handia den konturatzen gara; harenganako mirespena sortzen da.
|