2008
|
|
Berdin gertatzen da nor bere akatsei buruz ari denean ere; horiek ere argi erakusten dute zein juzgu egiten
|
dugun
geure buruaz (txarra, gehienetan).
|
|
Ez dira gauzak hainbeste aldatu harrezkero. Leire Bilbaok bere zutabeetako batean esaten zuen bezala, egungo emakumeak gizonekiko gero eta berdinagoak gara, baina ez dakit askoz askeagoak garen, ala lortutako askatasuna dena baino handiagoa sentitzen
|
dugun
geure buruetan.
|
|
Horren harira, galdera ondokoa da: zenbateraino gara garena gu horrela jaio garelako, edo ez
|
dugun
geure burua erreakzio moduan egin.
|
2009
|
|
Ezin dugu ahaztu emozioek gureharremanetan eragiteko duten gaitasuna ikaragarria dela. Geure buruari galde geniezaioke zenbaitetan ikusi
|
dugun
geure burua besteari barkamena eskatuz kontrolikgabe erantzun dugunean, edota zenbaitetan kutsatu garen bestearen sentimenduarekin, edota zenbaitetan saiatu garen gure erantzun emozional bat justifikatukoduten argumentuak bilatzen, guk geuk ere ez dakigunean zergatik sentitzen dugunsentitzen duguna. Egoera zehatz batean sortzen den emozioa ulertzeko zailtasunabi arrazoietan oinarritzen da:
|
|
Artefaktu bidezko komunikazioa jantziaren, bitxien, makillajearen, ileordeen bidezegiten dena da. Gure jantziak esaten du zer nolako iritzia
|
dugun
geure buruaz, etazer nolako irudia aurkeztu nahi dugun. Kultura batekin lotzen gaituzte jantziek etaartefaktuek.
|
2010
|
|
Horrexegatik, ongi aztertu behar dugu nola elikatzen
|
dugun
geure burua.
|
|
Faltan dugun horrengatik zer egiteko gai garen. Zenbateraino babesten
|
dugun
geure burua zorigaitzetik, minetik, beldurretik. Zergatik saritzen ditugun ausartak.
|
2012
|
|
Bertan bildutako emakumeei adierazi zien euren eskuetan dutela gizartea aldatzeko giltza. «Erronkarik handiena da emakumezkoek nola ikusten
|
dugun
geure burua, eta konturatzea zenbaterainoko pisua dugun gertatzen ari diren aldaketa politiko, sozial eta ekonomikoetan». Erronka gogorra bada ere emakumezkoak bere balioaz jabetu behar duela dio.
|
2015
|
|
Lehia gaitezen lan honetan eta kuskutxo hau ehotzen, geure buru estimua eta geure borondatea, lurreko edozer gauzari itsatsia egotea kenduz, penitentziazko egintzak, otoitza, hildura, obedientzia eta zuek dakizuen guztia jarriz; joka dezagula horrela zer egin behar dugun dakigunak bezala eta egiten irakatsi diguten bezala! Hil, hil bedi har hau, bera kreatua izan zeneko helburua bete ondoren, egiaz hil egiten baita!, eta ikusiko duzue nola ikusten dugun Jainkoa eta nola ikusten
|
dugun
geure burua haren handitasunean sarturik, hartxo hau kusku honetan sarturik dagoen bezala. Kontuan izan Jainkoa ikusi esaten dudala, bat egitezko era honetan halaxe sentitzen dela esana baitut.
|
2017
|
|
Horren ondorioz, nahiz eta inoiz immigranteen nazio gisa ikusten
|
dugun
geure burua, Europatik etorritako etorkin zuriak hartu ohi ditugu gogoan halakoetan: XVII. mendean hasi zen fenomeno hura, baina XIX.aren amaieran eta XX.aren hasieran izan zuen eraginik handiena.
|
2018
|
|
Eta horrelaxe azal liteke azken 60 urtetan egin denaren auzia. Kontua da, sarritan, ordukoak eta oraingoak absolutoki eta modu isolatuan konparatzen ditugula, eta horren arabera zenbat aurreratu
|
dugun
geure buruari esanez kontsolatzen garela. Eta ez da gezurra aurrera egin dugunik, baina tranpa ere badu horrek, ze gaurko errealitateak markatzen dizkio euskarari gaurko beharrak, eta ez errealitatea eta ez beharrak ez dira berdinak 70eko hamakardan eta gaur egun. Gizartea aldatu da, jendea aldatu da, gu aldatu gara, eta garaian garaiko ingurumaria horren baitan neurtu behar da euskararen borrokan egin den lanaren emaitza, eta, areago, egin beharrekoa.
|
|
Batuak emana digu euskaldun oso izateko tresna, baina norabide bakarreko elebitasunak, berriz, erdaldun oso eta eroso bilakatzen gaitu, euriak blaitzen gaituen bezain aise zintzo jokatzen ari garen geure buruarekin: ea ez ote diogun gehiegi eskatu eskolari, lagunarteko hizkera eta gazte argota sortzeko gai balitz bezala, esaterako, nahiz eta EiTB ez jarri horren zerbitzuan; ea ez ote
|
dugun
geure burua ezinago euskalduntzat jo, baina erdarak lehenetsita kultura idatziko esparruetarako, eta, okerragoa dena, gure ezak eta ezinak batuari egotzita, estandarra egitea lantegi kolektibo bat ez balitz bezala... Maileguan hartzeko modukoa da Joxe Austin Arrieta Ugartetxeak aspaldi, 1997ko apirilaren 4ko Euskaldunon Egunkaria n, plazaratu zuen irudi hau, gaur gaurkoa guztiz:
|
2019
|
|
Beharko! Baina, nola engaina  tzen
|
dugun
geure burua! Goizeko zazpietan, elkarri opa diogu adeitasunez, eta goizeko bostetan gabiltza.
|
2022
|
|
Lan itzela izan da alde horretatik. Baina balio izan digu hausnartzeko, adibidez, nor garen, non kokatzen
|
dugun
geure burua elkartean eta zer erantzukizun izan ditzakegun. Ispilu lan hori egiteko eta elkartearen eginkizunak gehiago zehazteko ere balio izan digu.
|
|
Oso nabarmena da naturaren legeak, norabidea eta kate trofikoa gizakiok gure ohiturekin apurtu ditugula; gainera, egiten dugunaren soluziorik ez dugu aurkitu nahi. Esaten dudanaren adibidea da non kokatzen
|
dugun
geure burua; esaterako, egozentristek esaten dute: " Gu eboluzioaren piramidearen puntan gaude".
|
2023
|
|
Osotasun egarria itomen gisa azaleratzen da halakoetan. Osotasun egarriak jota bizi beharra daukagu, larrimin existentzial gero eta sakonagoan, non eta ez
|
dugun
geure burua oso osorik alienatzen. Alienazioak dakarren osotasuna osoa da benetan; irauten duen bitartean.
|