Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2009
‎Horretarako, alfabetatze eta trebakuntza teknologikorako berariazko planak eskatzen dira. Bizimodu independentea Ezgaitasuna duten gazteek beren autonomia lortu nahi dute. Azken urteetan, bizitza independenterako trantsizio programak sustatu dira, eta emaitza onak izan dituzte.
2010
‎Hau da, gazte askorendako euskara bizipen etena edo ez jarraitua izan da, bizipen atomizatua eta batzuetan, eskolara mugatua. Hori horrela izanda, euskara eremu akademikoari lotzen diote hala bizipenetan nola erabilera ohituretan. edo haiendako euskarazko eskola hautatu dutelako. bakanetan baizik ez dute gazteek beraiek euskaltegira jo euskara ikastera (eta halakoetan 1990ean baino lehenago sortutako gazteak dira). nafarroako eremu erdaldunetako gazteak euskalduntzean euskarazko irakaskuntzaren funtsezko ekarpena aipatuta, ezin dugu atzendu d eredua ez dela nafarroa gehieneko hezkuntza sistema publikoan eskaintzen eta herrian berean ikastolarik ez duten familiek berebiziko ahaleginak egin behar i... arreba ezin izan zen bera bezala ikastolan euskaldundu.
2017
‎Bigarren hezkuntzan, berriz,% 50eraino jaisten da, eta oso gutxi erabiltzen da unibertsitatean. Hala ere, ikasteko arazoak dituzten arren, sindrome hori duten gazteek beren hezkuntzan duten borondateak eta ahaleginak zehazten dute beren lan mundurako prestatzea beste edozein ikaslerena bezalakoa dela. Arazoa kontraesanezko mezuei aurre egitea da.
2019
‎Beste ekarpen askoren artean, hizkuntza identitate ezberdina dutenhiztun berri gazteen profilak identifikatu dituzte (euskaldun zaharra, euskalduna eta euskaldun berria), eta baita profil horietan eragiten duten faktoreak ere (besteak beste, hizkuntza gaitasuna eta harremansareak). Gazteek beren burua profil batean ala bestean kokatzeko orduan, gainera, Ortega eta bestekikusi dute gazteek beren buruari euskal hiztun gisa ematen dioten benetakotasuna eta zilegitasuna erealdagai garrantzitsuak direla. Woolarden (2008) lana aipatuta, Ortega eta bestek zehazten dutehiztunen benetakotasuna eta zilegitasuna elkarrekiko lehian dauden bi baliotan ardazten dela: anonimatu balioa eta benetakotasun balioa.
2021
‎«Etxe txiki bat gara, kiki bat, eta erakutsi nahi dugu voguing a zer den», azaldu du Merabetek. «Tokiak behar ditugu askotariko gorputzak eta identitateak dituzten gazteek beren burua azaltzeko eta lantzeko. LGTB talde anitz ditugu, baina ez dago gunerik gisa honetako adierazpide artistikoak lantzeko».
‎" Bideoak egitea eta Youtuben zabaltzea nire zaletasuna da; zaletasun hori konpartitu nahi dut. Nire esperientziatik ateratakoak konpartituko ditut, eta espero dut gazteek beraienak kontatzea". Mujikak dio beretzat arrakasta dela" bideoak egiten jarraitzea, batzuentzat entretenigarri direla jakitea, askok euskara ikasteko darabiltzatela entzutea...".
‎Testuinguru honetan, gazteek beren modura bizitzeko saiakerak egin bitartean, gurasoek bi joera nagusi izan ohi dituzte. Batzuek, ezezagun eta arriskutsu zaion mundu berritik erakarri nahi dituzte gazteak beren mundura, mundu analogiko modernora, ezaguna zaien horretara. Alferrik.
2023
‎Handik, Tserko Ri buruz joanen dira, 4.985 metroetara heltzeko. Joanen den mendizale taldeak Bastien paralisi zerebrala duen gaztea berekin eramanen du, parioa handia bezain ausarta.
‎2020an Hegoak Mendian elkartea sortu zen elbarrituak diren pertsonak mendi kaskoetara eramaiteko xedearekin. Himalaiara buruz espedizioaren prestatzen ari da, Bastien paralisi zerebrala duen gaztea berekin eraman du. Bildu gira Jean Mixel Dirassar elkarteko kidearekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia