2009
|
|
Horretarako, alfabetatze eta trebakuntza teknologikorako berariazko planak eskatzen dira. Bizimodu independentea Ezgaitasuna
|
duten
gazteek beren autonomia lortu nahi dute. Azken urteetan, bizitza independenterako trantsizio programak sustatu dira, eta emaitza onak izan dituzte.
|
2010
|
|
Hau da, gazte askorendako euskara bizipen etena edo ez jarraitua izan da, bizipen atomizatua eta batzuetan, eskolara mugatua. Hori horrela izanda, euskara eremu akademikoari lotzen diote hala bizipenetan nola erabilera ohituretan. edo haiendako euskarazko eskola hautatu dutelako. bakanetan baizik ez
|
dute
gazteek beraiek euskaltegira jo euskara ikastera (eta halakoetan 1990ean baino lehenago sortutako gazteak dira). nafarroako eremu erdaldunetako gazteak euskalduntzean euskarazko irakaskuntzaren funtsezko ekarpena aipatuta, ezin dugu atzendu d eredua ez dela nafarroa gehieneko hezkuntza sistema publikoan eskaintzen eta herrian berean ikastolarik ez duten familiek berebiziko ahaleginak egin behar i... arreba ezin izan zen bera bezala ikastolan euskaldundu.
|
2017
|
|
Bigarren hezkuntzan, berriz,% 50eraino jaisten da, eta oso gutxi erabiltzen da unibertsitatean. Hala ere, ikasteko arazoak dituzten arren, sindrome hori
|
duten
gazteek beren hezkuntzan duten borondateak eta ahaleginak zehazten dute beren lan mundurako prestatzea beste edozein ikaslerena bezalakoa dela. Arazoa kontraesanezko mezuei aurre egitea da.
|
2019
|
|
Beste ekarpen askoren artean, hizkuntza identitate ezberdina dutenhiztun berri gazteen profilak identifikatu dituzte (euskaldun zaharra, euskalduna eta euskaldun berria), eta baita profil horietan eragiten duten faktoreak ere (besteak beste, hizkuntza gaitasuna eta harremansareak). Gazteek beren burua profil batean ala bestean kokatzeko orduan, gainera, Ortega eta bestekikusi
|
dute
gazteek beren buruari euskal hiztun gisa ematen dioten benetakotasuna eta zilegitasuna erealdagai garrantzitsuak direla. Woolarden (2008) lana aipatuta, Ortega eta bestek zehazten dutehiztunen benetakotasuna eta zilegitasuna elkarrekiko lehian dauden bi baliotan ardazten dela: anonimatu balioa eta benetakotasun balioa.
|
2021
|
|
«Etxe txiki bat gara, kiki bat, eta erakutsi nahi dugu voguing a zer den», azaldu du Merabetek. «Tokiak behar ditugu askotariko gorputzak eta identitateak
|
dituzten
gazteek beren burua azaltzeko eta lantzeko. LGTB talde anitz ditugu, baina ez dago gunerik gisa honetako adierazpide artistikoak lantzeko».
|
|
" Bideoak egitea eta Youtuben zabaltzea nire zaletasuna da; zaletasun hori konpartitu nahi dut. Nire esperientziatik ateratakoak konpartituko ditut, eta espero
|
dut
gazteek beraienak kontatzea". Mujikak dio beretzat arrakasta dela" bideoak egiten jarraitzea, batzuentzat entretenigarri direla jakitea, askok euskara ikasteko darabiltzatela entzutea...".
|
|
Testuinguru honetan, gazteek beren modura bizitzeko saiakerak egin bitartean, gurasoek bi joera nagusi izan ohi dituzte. Batzuek, ezezagun eta arriskutsu zaion mundu berritik erakarri nahi
|
dituzte
gazteak beren mundura, mundu analogiko modernora, ezaguna zaien horretara. Alferrik.
|
2023
|
|
Handik, Tserko Ri buruz joanen dira, 4.985 metroetara heltzeko. Joanen den mendizale taldeak Bastien paralisi zerebrala
|
duen
gaztea berekin eramanen du, parioa handia bezain ausarta.
|
|
2020an Hegoak Mendian elkartea sortu zen elbarrituak diren pertsonak mendi kaskoetara eramaiteko xedearekin. Himalaiara buruz espedizioaren prestatzen ari da, Bastien paralisi zerebrala
|
duen
gaztea berekin eraman du. Bildu gira Jean Mixel Dirassar elkarteko kidearekin.
|