2010
|
|
Bakanetan baizik ez
|
dute
gazteek beraiek euskaltegira jo euskara ikastera (eta halakoetan 1990ean baino lehenago sortutako gazteak dira).
|
|
Hau da, gazte askorendako euskara bizipen etena edo ez jarraitua izan da, bizipen atomizatua eta batzuetan, eskolara mugatua. Hori horrela izanda, euskara eremu akademikoari lotzen diote hala bizipenetan nola erabilera ohituretan. edo haiendako euskarazko eskola hautatu dutelako. bakanetan baizik ez
|
dute
gazteek beraiek euskaltegira jo euskara ikastera (eta halakoetan 1990ean baino lehenago sortutako gazteak dira). nafarroako eremu erdaldunetako gazteak euskalduntzean euskarazko irakaskuntzaren funtsezko ekarpena aipatuta, ezin dugu atzendu d eredua ez dela nafarroa gehieneko hezkuntza sistema publikoan eskaintzen eta herrian berean ikastolarik ez duten familiek berebiziko ahaleginak egin behar i... arreba ezin izan zen bera bezala ikastolan euskaldundu.
|
|
Adituen arabera, erretzen duten gazteek %50 handitzen dute arriskua, gehiegizko pisua dutenek %40 eta astean bitan baino gutxiagotan egiten dutenek %20 Sexuka, nesken% 36k esan zuen buruko min ugari izaten zituela, eta gizonen% 31k. John Anker Zwart ikerketaren autorearen ustez, ondorio hauek adierazten
|
dute
gazteek beren bizimodua hobetu behar dutela buruko minak eta migrainak prebenitu eta tratatzeko. Orain arte, ohitura horien eragina oso gutxi ikertu da nerabeengan, eta, beraz, azterketa honek bizimodu batzuen arriskua eta osasun arazo batzuen aurkako prebentzio neurriak hobeto ulertzen laguntzen du.
|
|
Lehen nazioarteko topaketa, Erromatik kanpo, Argentinako Buenos Airesen egin zen 1987an. Ondoren, txandatuz, orain elizbarruti batean, eta bestean munduko hiri handiren betean, urtero izan
|
dute
gazteek beren eguna ospatzeko deia. Ondoren ospatutako nazioarteko topaketak, Erromatik kanpo, honako hauek izan dira:
|
2013
|
|
Hala ere, Stenström, Andersen eta Hasund ek (2002) esaten
|
dute
gazteek beren hizkuntza egokitu egiten dutela ingurune sozialera, eta ez dutela modu berean hitz egiten toki batean eta bestean. Horrela, ez dutela hizkuntza bera erabiltzen lagun bati txiste bat kontatzeko, ikasgelan irakaslearen galderari erantzuteko edo gurasoekin etxekolanei buruz hitz egiteko.
|
2015
|
|
Hala ere, Stenstrom, Andersen eta Hasund ek (2002) esaten
|
dute
gazteek beren hizkuntza egokituegiten dutela ingurune sozialera, eta ez dutela modu berean hitz egiten toki batean eta bestean. Etaazpimarratzen dute nerabeek badutela trebetasuna beharrezko den tokietan modu formalean.
|
2019
|
|
Beste ekarpen askoren artean, hizkuntza identitate ezberdina dutenhiztun berri gazteen profilak identifikatu dituzte (euskaldun zaharra, euskalduna eta euskaldun berria), eta baita profil horietan eragiten duten faktoreak ere (besteak beste, hizkuntza gaitasuna eta harremansareak). Gazteek beren burua profil batean ala bestean kokatzeko orduan, gainera, Ortega eta bestekikusi
|
dute
gazteek beren buruari euskal hiztun gisa ematen dioten benetakotasuna eta zilegitasuna erealdagai garrantzitsuak direla. Woolarden (2008) lana aipatuta, Ortega eta bestek zehazten dutehiztunen benetakotasuna eta zilegitasuna elkarrekiko lehian dauden bi baliotan ardazten dela: anonimatu balioa eta benetakotasun balioa.
|