2003
|
|
Hegazkina da espainiarrek bidaiatzeko seguruena
|
duten
garraiobidea. Gallup Institutuak ekainean egindako inkesta batetik ateratako ondorio nagusia da.
|
2008
|
|
Hegazkin istripuek izua eragin ohi
|
dute
garraiobide horren erabiltzaileen artean, baina estutasuna denborarekin baretzen da. Loiuko aireportuaren erabiltzaileek lasai ekiten diete bidaiei.
|
2009
|
|
ETBri eskainitako elkarrizketa batean adierazi duenez, jendea askok ez du katerik eramaten autoan eta ez daki zelan jarri behar diren, ez
|
ditu
garraiobide publikoak erabiltzen eta, elurra dagoenean, ez dio autoa erabiltzeari uzten.
|
|
Orain Gaza da arreta-gunea, baina irudia gatazkan dauden beste herrialde batzuetara eraman daiteke. “Mundu osoko haurrek hiltzeko arrisku handiena dute beren bizitzako lehen hilabetean” Batzuetan, haurrak ez dituzte ospitalera eramaten kaleetan arriskua dagoelako edo gurasoek ez
|
dutelako
garraiobiderik. Gaixotasunak edo zauriak etxean sendatzen saiatzen dira, eta bertan ere erditu egiten dituzte emakumeak, senideek edo bizilagunek lagunduta.
|
|
Etxetik kanpo bidaiatzea Bidaiatzea, herrialdeko edo beste herrialde batzuetako beste leku batzuk ezagutzea esperientzia aberasgarria da, eta ez du beti garestia izan behar, ezta kaltegarria ere. Horretarako, ingurumen inpaktu txikiena
|
duen
garraiobidea hartu behar da kontuan. Garraio publikoa autobus edo tren gisa erabiltzea da aukerarik onena; hegazkina, berriz, bidaia luzeetarako utzi litzateke, nahiz eta beti geratzen den ibilbideak eragindako co2 emisioak konpentsatzeko aukera.
|
2010
|
|
Hala, errepide bidezko garraioaren hegemoniaren (salgaien% 73 eta pertsonen% 85 garraiatzen dira horrela) eta aire bidezko garraioak azken urteetanizandako hazkunde izugarriaren ondorioz (eraginkortasun txikiena duten, baliabidegehien kontsumitzen duten eta ingurumenean inpaktu handiena
|
duten
garraiobideak), garraioak ingurumenean, gizartean eta ekonomian dituen eraginak ugalduegin dira. Herrialde industrializatuetan ohikoak diren eragin horiek Euskal Autonomia Erkidegoan larriagoak dira, bere ezaugarri berezi batzuk direla medio, esaterako:
|
2011
|
|
Sozialistek garraio jasangarri eta eraginkorraren aldeko apustua egin dutela adierazi du Moscosok. Horrela, CO2rik produzitzen ez
|
duten
garraiobideen aldeko apustua egingo dutela goraipatu du.
|
|
Kasu batzuetan, garraio konpainiek berek ezartzen dituzte. Zer esan nahi
|
du
garraiobideak behar bezala erabiltzeak?
|
|
Tony Judt historialari britainiarraren trenari buruzko artikulu ederra igandeko egunkari batean. Artikuluan zioenez, txikitatik oso gustuko zuen bakarrik bidaiatzea, eta trena
|
zuen
garraiobide maiteena.
|
2013
|
|
Hiriarteko bizikleta sare onenetako bat du, seinaleztatuta eta ongi mantenduta, eta doako sistema publiko bat (NAN arekin unean duzu)». 7 Brujas (Belgika) Flandesko edozein hirik oso lan handia du inguru horretan, eta, Martinen arabera, bizikletak aparkatuta
|
dituzten
garraiobide publikoak daude. «Sorginak ezin hobea da bizikletan ibiltzeko, edozein lekutan alokatu daitezke, eta bitxia da bat erabiltzen ez duena».
|
2015
|
|
Polita izango zen abiadura horrela neurtzea. Inork nahi ez
|
dituen
garraiobide zahar eta geldoak suspertzeko propaganda izan zitekeen: –Zatoz zure trenera:
|
|
gehienetan hori
|
dut
garraiobide nagusia. Badakit, ordea, jendearen jarrera oso
|
2016
|
|
«Noizbehinka medikuak joaten zaizkie, eta nazioarteko erakundeen jana dute; sarri, egoera txarrean. Zentroak hiriguneetatik urrun daude, eta ez
|
dute
garraiobiderik. Bakartuta daude».
|
|
Sarreraren deklarazio laburra (Entry summary, ENS) bitarteko elektroniko bidez aurkeztu behar
|
dute
garraiobideek, betiere salgaiekin, deskargatu behar ez direnak barne. Erkidegoko aduana lurraldeko (EAL) lehen sarreragunera iritsi aurretik, garraiobide mota bakoitzerako ezarrita dauden epeetan.
|
|
Eta aspaldi konturatu nintzen ingurumena errespetatzeari buruz ezin hitz egin nezakeela neronek errespetatzen ez banuen. Horrek bultzatu ninduen bizikleta erabiltzera, eta, orain, nire bidaia gehienetan hori
|
dut
garraiobide nagusia. Badakit, ordea, jendearen jarrera oso bestelakoa dela.
|
|
Nafarroan garrantzia handia
|
du
garraiobideen sektoreak, muga lurraldea den aldetik; baina Lorenteren aburuz “ez da eredu” mugikortasunaren eta garraiobideen gaietan: “Inoiz ez du pertsona zein salgaien garraiorako eredua planifikatu.
|
2017
|
|
Alabaina, gaurdaino Nafarroan aurkeztu den proposamen bakarrean, egindako azterketa ibilbide berri bat egiteko asmoan oinarritu da soilik, Tren Abiadura Handirako zehazki. Energia kopuru askoz handiagoa kontsumitu eta lurraldean eragin sakona
|
duen
garraiobide bat adierazi dutenez.
|
2018
|
|
Hiri Ekologia eta Mugikortasuneko zinegotzi ordezkari Joxe Abaurreak eta Mugikortasun Zerbitzuko arduradun Alexia Cantok prentsaurrekoan eman dute mugikortasunaren hilabetearen programaren berri, eta programazioaren helburua azaldu dute: hirian dauden mugikortasun modu ezberdinak ikusaraztea, jasangarritasunari bultzada emateko eta herritarren mentalitatean aldaketa lortzeko, osasuntsuagoak diren eta ingurumenarekiko begirune handiagoa
|
duten
garraiobideen alde.
|
|
Mendearen azken laurdenean, Iruñeak kanpoaldearekin
|
zituen
garraiobideetan hobekuntza garrantzitsuak egin ziren. Gaztelara eta Aragoira zihoan bide zaharraren ibilbide osoa konpondu zuten, eta hainbat zatitan birmoldatu, eta berehala hasi ziren trazadura berriko lau bide proiektatu ziren, nahiz eta amaitu, XIX. mendean amaitu ziren:
|
2021
|
|
Bidaiaren helburua erlaxatzea eta lehentasuna izatea da, antsietatea sortzen duen eta, beraz, fetuari kalte egin diezaiokeen edozein gorabehera saihestea. Hori dela eta, komeni da haurdun dagoen emakumea gehien atsegin
|
duen
garraiobidea aukeratzea. Ontzia da lehenengo baztertu behar dena zorabioa. Bestela, itsas bidaia batek ez du arazorik sortuko, arriskuko haurdunaldian izan ezik.
|
2022
|
|
Ikasi nahi nuen gutxiagorekin bizitzen. Azkar mugitu nahi
|
duenak
garraiobide azkarra behar du. Nire filosofia zen pixkanaka, oinez... bidaia izpiritualago bat, nolabait.
|