2008
|
|
Hegazkin istripuek izua eragin ohi
|
dute
garraiobide horren erabiltzaileen artean, baina estutasuna denborarekin baretzen da. Loiuko aireportuaren erabiltzaileek lasai ekiten diete bidaiei.
|
2009
|
|
Hegaldi merkeak azken urteotako alternatiba nagusi bihurtu diren arren, bai turistek bai enpresaburuek ez diete burdinbideei uko egin aireko zubietatik. Europan, suitzarrek gidatzen
|
dute
garraiobide hori, bai erabiltzen duten urteko maiztasunagatik, bai egiten duten kilometro kopuruagatik. Hala ere, Espainia norabide horretan doa, eta, abiadura handiko linea berriekin, gero eta bidaiari gehiagok aukeratzen dute aukera hori.
|
2010
|
|
Trafikoko Zuzendaritza Nagusiaren arabera, istripu tasa handitze hori bizikletaren eguneroko erabileraren igoeraren isla da. Gizarte Azterlanen eta Iritzi Publikoaren Kabineteak (GESOP) egindako Bizikletaren Urteko Barometroaren arabera, 2,5 milioi espainiarrek erabiltzen
|
dute
garraiobide hori joan etorriak egiteko. Istripu tasa handia dela eta, maiatzaren 25ean Bide Segurtasunari buruzko Legea aldatu egin zen, eta, horren arabera, txirrindulariek gauez argiak eta islatzaileak eraman behar dituzte.
|
2013
|
|
etxetik kanpo egon behar dutenez, gastua egiten
|
dute
garraiobideetan,
|
2016
|
|
«Noizbehinka medikuak joaten zaizkie, eta nazioarteko erakundeen jana dute; sarri, egoera txarrean. Zentroak hiriguneetatik urrun daude, eta ez
|
dute
garraiobiderik. Bakartuta daude».
|
|
Sarreraren deklarazio laburra (Entry summary, ENS) bitarteko elektroniko bidez aurkeztu behar
|
dute
garraiobideek, betiere salgaiekin, deskargatu behar ez direnak barne. Erkidegoko aduana lurraldeko (EAL) lehen sarreragunera iritsi aurretik, garraiobide mota bakoitzerako ezarrita dauden epeetan.
|
|
Negozioak edo turismoa egiteko, senitartekoak bisitatzera joateko… Espainiako trenek 465,2 milioi bidaiari izan zituzten 2015ean Sustapen Ministerioak Nazioarteko Turismo Azokan (Fitur) emandako datuen arabera. Trenbideko bidaiariek baloratzen
|
dute
garraiobide horren erosotasuna, ibilbidean zehar jaiki ahal izatea, kafea hartzea edo komunera joatea, film bat ikusteaz gain (ez tren guztietan, ez ibilbide guztietan), haien karteldegia hilero aldatzen baita. Irudia:
|
2017
|
|
Ziklogrea Bizikletaz ibiltzeagatik sariak: antzeko ekimenak Espainian, 30 Días Ciudadanía saioak bizikleta egunero erabiltzea sustatzen du, eta parte hartzaileek konpromisoa hartzen
|
dute
garraiobide jasangarriko garraiobide honetan joateko, apirilean 30 egun jarraian eta sare sozialetan duten esperientzia partekatzeko. Iaz, Cicogreen ekin batera, 30 egun Bizikletaz Erronka jarri zuen martxan, «arrakasta handia izan zuen nazio mailan», azpimarratzen du Magnok.
|
|
Egunero bizikletaz joatea gure osasuna hobetzen du, hirietako poluzioa murrizten du eta bere erabiltzaileentzako sariak ere lortzen ditu. Mugikorrerako hainbat ekimen eta aplikaziok erronka eta oparien bidez bultzatzen
|
dute
garraiobide hori erabiltzea, egunero erabiltzeko nahiz lanera joateko. Artikulu horrek adierazten du bizikletan ibiltzea saria, lortzeko ekimenak eta sistema horien erronkak dituela.
|
2020
|
|
Lanera joateko eta metroa edo autoa ordezkatzeko, baina baita kirola egiteko edo paseatzeko ere, gero eta gehiago erabiltzen dira bizikleta elektrikoak, batez ere hiri handietan. Horixe adierazten
|
dute
garraiobide horren salmentek gure herrialdean: 111.297 bizikleta, lagundutako pedalei lotuak edo bizikleta elektrikoak, 2018an, AMBEren (Espainiako Marka eta Bizikleten Elkartea) datuen arabera.
|
2022
|
|
Bizikletak ez dira udarako bakarrik. Espainiarrek gero eta gehiago erabiltzen
|
dute
garraiobide hori, azken Espainiako Bizikleta Barometroak (2022) adierazten duenez. 11 milioi pertsona baino gehiago mugitzen dira astero bi gurpilen gainean, lanera edo ikastetxera iristeko.
|
|
2019 urtearekin alderatuta,% 40 baino gehiago hazi da. Sei milioi lagunek erabiltzen
|
dute
garraiobide hori noizbait lanagatik edo ikasketengatik egiten dituzten joan etorrietan. Ia 21 milioi bizikletaz ibiltzen dira maiz.
|
|
Hirietan, motordun zirkulazioarekiko bizikletazaleek duten arriskuari lotuta daude oztopo nagusiak. Inkestatuen erdiek baino gehiagok(% 54) adierazi
|
dute
garraiobide horren eragozpen nagusiak hauek direla: zirkulazioak dakarren arriskua, gehiegizko trafikoa eta segurtasunez mugitzeko erraztasunik eza.
|