Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2010
‎" Kongresoak ez du erlijio ezarpenaren gainean legerik aterako, ezta haien praktika debekatuko ere".
‎Hiritarrak batzeko dohaina zuen erlijioak eta, hori zela-eta, mugimendu zentrifugo eta desintegratzaileei aurre egiten zien. Tocquevillerentzat hau kontuan hartzeko moduko gauza zen eta agintariek zentzu praktikoaz baliatu behar zuten erlijioa, AEBak kutsatzen zituen materialismoaren aurka aritzeko:
‎Hiritarrak batzeko dohaina zuen erlijioak eta, hori zela-eta, mugimendu zentrifugo eta desintegratzaileei aurre egiten zien. Tocquevillerentzat hau kontuan hartzeko moduko gauza zen eta agintariek zentzu praktikoaz baliatu behar zuten erlijioa, AEBak kutsatzen zituen materialismoaren aurka aritzeko:
‎Abiapuntuko gizon gazte sinestuna, fedebakoagoa bilakatu zen urteak aurrera joan ahala, eta, ohartzeke, Huxley lagunak asmatutako" agnostiko" berba esanguratsuan hartu zuen aterpe, zeren eta, emazte maite eta sintsarekiko begiruneagatik, oso gogor egiten baitzitzaion" ateo" erabiltzea bere buruaz aritzeko. Hala izanik ere, zituen erlijio usteak argitzean, Darwinek bere autobiografia adierazgarrian idatzi zuenez, hautespen naturalaren legea aurkitu eta gero" ez dirudi diseinu handiagorik dagoenik izaki organikoen eraniztasunean eta hautespen naturalaren jardunbidean, haizeak putz egiten duen norabidean baino".
‎Mahomatar herriek udako jaia ospatzea bereziki azpimarragarria da, zeren eta mahomatar egutegiak, ilargiaren araberakoa eta tartekatze bidez zuzendu gabea izanik, ez ditu kontuan hartzen eguzki urtean une jakinak hartzen dituzten jaiak; mahomatar jai huts direnak, ilargiari lotuta izaki, aldatuz joaten dira gradualki argizari horrekin batera Lurrak Eguzkiaren inguruan ematen duen biraren aldi osoan zehar. Gertaera honexek frogatuko luke ezen, Afrikako iparraldeko herri mahomatarren artean, Europako herri kristauen artean bezala, udaburuko jaia ez dagoela lotuta jendeak publikoki duen erlijioarekin, eta askoz zaharragoa den paganotasunaren erlikia dela".
‎" Memento hartantxe Beni Tserrush* leinua, Ar Rub al Khali deitatu lur latzean barrena joanik, bi haitz eskergaren arteko bide meharretik iragaten ari zen. Arratseko otoitz orena zen hura, zeren eguzkia abailtzear zegoen; bai ordea," txakalaren seme alabek" aspaldidanik utziak zituzten erlijioari dagozkion zeremoniak.
‎, bulgariar errege Boris ere heldua zen inperioko hiriburura, bere begiez ikusi nahi zuelako erlijio kristaua zertan zetzan.
2012
‎Eliz mutilarekin zirri lanetan barrena, beraz, erretoreak ez zuen erlijioa inbokatzen halako debekuaren zirrara edo eskaintzeko. Hau da:
2013
‎Eugenio Urroz Erro azaldu zen Aitzen. Albizturko erretorea zen, eta ordurako —1930 urtea, hor nonbait—, hainbat liburu argitaratuak zituen erlijioaz eta historiaz, haien artean, Izaskungo Ama Birjina gai zuena.
2015
‎Bere elizarekiko atxikimenduaz hitz egin zigun Euskal Herrian. Eliza ebangeliko hauek, Estatu Batuetako jatorridunak, oro har katolikoak baino zorrotzagoak dira ikuspegian, komunitate txiki trinkotuagoak osatzen dituzte, eta atxikimendu handiagoa dute erlijioarekiko. Horrek apur bat ‘bazterretxe’ bihurtzen zuen beste kitxuekiko, horiek ikuspegi espiritual andinoarekin eta elementu katoliko batzuekin osatzen baitute ikuspegi existentziala.
‎Frantzian ez dago ez katolikorik, ez protestanterik, ez musulmanik, ez judurik: ‘hiritarrak’ dira denak espazio publikoan, eta bakoitzak nahi duen erlijioa praktika dezala, nahi badu, pribatuki.
2016
‎1892.ean Sakelako liburuxka edo giristino guzientzat on den esku liburu ttipia izenburuko idazkia agerrarazi zuen Baionan ere. Bi horiez gainera, baditu erlijio gaia ukitzen ez duten beste hiru. Lehendabizikoak, Txomin Agirreren ildoaren barruan egon litekeena, Lehenagoko eskualdunak zer ziren izenburua du, Baionan ageri zena 1899.ean.
‎Hona erraldoien akabera zeharo beharrezkoa bihurtzen duen arrazoia hasieratik txunditu gaituen bidegabekeria eta arrazoi etikorik ezaren argigarri, akabera hau garai mitikoen hasiera hasieran gertatzea ere ezinbestekoa egiten duen arrazoia, erraldoien kultura indar indarrean dagoen aldi berean erraldoiak hilik egotearen logika borobila ulertarazten digun arrazoia. Jainkozkoak baldin badira beti, gizakiei jarraitu beharreko gizarte eta erlijio jokabide ereduak erakusten dizkietenak, hildakoen kultua eratu nahi duen erlijioak bere jainkozkoak hilarazi behar ditu ezinbestean. Jesukristo hil eta piztu egiten da, eta gertakari hauek direla bide, kristauek heriotzaren ondorengo pizkundearen promesa jasotzen dute.
‎—.. ezer gutxi dakitela praktikatzen omen duten erlijioaz. Ez dut uste zure amamak irakurriko zituenik Itun Zaharra, Itun Berria eta Katixima.
2017
‎Lilith lehenengo emaztearekin ez zuen asmatu gizagaixoak, eta Ebak sugearekin engainatu zuen. Adan berri bat bat behar zuen erlijioak, eta beste familia bat.
2018
‎Orain dela urte batzuk arte eragin handia zuen erlijioak herritarren bizimodu pertsonalean. Eta alderdi sozialean ere kontrol estua zuen, jendearen gizarte erritmoak finkatzen zituen urtean zehar:
‎Karlistek foruen defentsa sutsua egiten zuten; hain zuzen, oraindik eztabaidagai da herritarrak, oro har, Karlos erregegaiaren alde ote zeuden arrazoi dinastikoengatik ala honek foruen atxikitzeko hitza eman zuelakoz. Jaungoikoa, Aberria, Erregea karlisten goiburuak garbi uzten zuen non zuten erlijioa kokatzen borroka hartan.
2021
‎Mundu honetan behar bezala bizirauteko beharrezkoak diren tresnak ez dira eskaintzen eskolan. ...erabe eta gazteek optimizatzen eta beren bizitzak aldatzen jarraitu dute, ez mundua bera aldatzeko edota benetan desiratzen dutena bilakatzeko, ezezaguna zaigun eta zain dugun etorkizuneko munduko engranajearen parte izateko baizik —eta, hala ere, lotsa barik esaten dute gazteek eraiki luketela etorkizuneko eskola! — Arrazoia du Illichek, beste behin ere, esaterakoan eskolak bihurtu nahi duela Erlijio Unibertsal Berri eta, aldi berean, munduko hazkunde bizkorrena izan nahi duen lan merkatu; hau da, eskolak ume eta gazteak alienatu behar ditu bizitzan alienaturik jarrai dezaten, heziketak errealitatetik eta lanak sormenetik urruntzen bukatu behar dutelarik. Egungo eskolak ez ditu artistak sortzen, seriean ekoitzitako artelan hauskorrak baizik.
2022
‎Hiru eguneko gure konklabean ez dugu erlijio kontuekiko aipurik detektatu. Musulmanak izango dira gehienak, apur bat arakatuta atera dugun ondorioaren arabera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia