Emaitzak: 5
2002 | ||
Plangintzak leku formaletarako edo administrazioen arteko esparrutarako bakarrik egiten badira, gizartearen parterik potoloena ahazten dugu. Gogoan | dut eremu euskaldun bateko lanbide eskola bateko ikasle euskaldunek duela hamar urte esaten zutena: " Ez, euskara hemen ez da garrantzitsua, gero lanera zoaz eta erdaraz egiten da". | |
2013 | ||
Udalerri euskaldunen mankomunitate Uemak hitza hartuko du gaur Nafarroako Parlamentuan Osasunbidean hizkuntz eskubideen urraketak ohikoak izaten direla salatzeko. Legearen abaroa | dute eremu euskaldunetan bizi diren euskal hiztunek, baina errealitatean ez da horren aldeko urratsik egiten. «Osasun etxeetan ez da euskarazko zerbitzurik bermatzen», salatu du mankomunitateak. | |
2016 | ||
Suarez: «Iruñea eremu mistoan dagoen aldetik, eragin zuzena | du eremu euskaldunean. Nafarroako Gobernuaren administrazio erroa Iruñean dago, eta horrek zaildu egin du euskarazko idatzizko harremana; zer esanik ez euskara hutsezkoa». | |
2018 | ||
Hala ere, gehiago egiten ahal zela iruditzen zitzaienez, ikastetxeetarako garrantzia eduki zuten bi erabaki hartu zituzten. Lehenaren arabera, euskara ikasi nahi | zuten eremu euskaldun edo ia euskaldunetan, ordu erdiko euskara saioa eskaintzen zien Diputazioak eskola adineko neska mutilei, beti ere eskola ordutegitik at. Bigarren erabaki garrantzitsuaren arabera, haurrentzako eskola txikiei edo helduentzako eskolei Nafarroan sortzen ziren mota horretako ekimeneidiruz laguntzeko ahalmena edukiko zuen Principe de Vianak. | |
2019 | ||
guztia euskaraz ikastea, gainerako hizkuntzak izanezik (eredua), ikasgaien erdia euskaraz eta beste erdia erdaraz ikastea (eredua), ikasgai guztiakerdaraz izan arren euskara ikasgai bezala ematen duena (A eredua) eta, azkenik, euskararik irakastenez den eredua (G eredua). Hala ere, kontuan izan behar | dugu eremu euskaldunerako A, B eta Dereduak baimentzen direla; eremu mistorako A, B, D eta G ereduak eta, azkenik, eremu ezeuskaldunerako A, D eta G ereduak (Aldasoro, 2001). Joan den mendeko laurogeigarren hamarkadatikaurrera Nafarroan eredua hedatuz joan da, nahiz eta bilakaera hori oro har mantsoa izan den eta ezduen lortu euskararik gabeko G ereduaren matrikulazio portzentajeetara gerturatzea: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan eremu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan eremu euskaldun | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |