Emaitzak: 4
2008 | ||
Euskara jakitea ez da derrigorrezkoa Nafarroako administrazioan lan egiteko. Hala ere, hemendik aurrera, apur bat gehiago balioetsiko | dute eremu euskaldun nahiz mistoan. Administrazioko eta haren menpe dauden erakunde publiko eta bestelako entitateetako Hezkuntza Departamentuko langileak kanpo utzita eremu mistoko langile berriei euskara merezimenduetan %3 baloratzea erabaki du Nafarroako Gobernuak, eta %6ra igo du ehuneko hori eremu euskaldunean. | |
2013 | ||
Udalerri euskaldunen mankomunitate Uemak hitza hartuko du gaur Nafarroako Parlamentuan Osasunbidean hizkuntz eskubideen urraketak ohikoak izaten direla salatzeko. Legearen abaroa | dute eremu euskaldunetan bizi diren euskal hiztunek, baina errealitatean ez da horren aldeko urratsik egiten. «Osasun etxeetan ez da euskarazko zerbitzurik bermatzen», salatu du mankomunitateak. | |
2019 | ||
Jakitun dira euskararen egoera zein den, eta kezka azaltzen dute; badakite aurreko belaunaldietako musikariek euskaraz kantatzeko zein ahalegin egin zuten, eta horrek eurei bidea zabaldu diela badakite. Baina horren guztiaren inguruko kontzientzia edukita ere, euskaraz kantatzea hautu natural gisa hartu | dute eremu euskaldunetan. erdal inguruetan, ordea, kontzientzia hori areagotu egin da, hautua egiterakoan hizkuntza bera problematizatu egin delako. horregatik, kontzientzia egotea normala litzateke. horiek dira egungo musikariek euskaraz aritzeko dituzten arrazoiak. • | |
2022 | ||
Horretaz gain, Goirigolzarri eta bestek (2019) lan oso aipagarri bat egin dute mudei dagokienean, izan ere, Bilboko Deusto unibertsitateko eta Begoñako Andra Mari unibertsitateko ikasle batzuen mudak aztertu zituzten, nolabait, parte hartzaileak ziren gazte horiek ikertzaile bihurtuz; izan ere, gazte bakoitzak erronka bat jarri zion bere buruari eta gero lanketa bat egin zuten. Honela, unibertsitateko euskararen erabileraren dinamika eta patroiei dagokienean, parte hartzaileen esanetan, euskara gehiago erabiltzen | dute eremu euskaldunetatik," herrietatik", etorritako ikaskideekin; izan ere, gehienbat gazteleraz hitz egiten den herrietako norbait egotean elkarrizketa gazteleraz izatea ekartzen du askotan. Hala ere, aipatutako bi unibertsitateetan euskararen erabilera nahiko murritza izan arren eta gazteek unibertsitatean ohikotasunez eta modu naturalean euskaraz komunikatzeko zaitasun handiak dauzkatela aitortu arren, Bilbo Handiko parte hartzaile batzuek esan dute unibertsitatean sartzeak euskararekin kontaktu handiagoa izatea ekarri duela euren kasuan, ikaskide batzuek euren egunerokoan erabiltzen dutelako. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dute | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Berria | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan eremu | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan eremu euskaldun | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |