Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 44

2002
‎Dena den, Elordietaren aburuz, ez da gaztelaniaren eraginez beste azentu bat gailenduko: " Gaztelania ama hizkuntza dutenek eredu hori euskarara pasatzea gerta liteke, baina zail ikusten dut horien eredua prestigioduntzat hartzea, eta prestigiorik gabe ez da eragin handirik inon izaten".
‎Gela horretan, amek ordaindu egiten duten zaintzaile baten ardurapean uzten dituzte haurrak, eta bularra emateko garaia dela jakinarazten die. Hori erosoa den arren, Esnearen Ligan uste dute eredu horrek denbora duela Espainian kopiatzeko. Titia kentzea Espezialisten aholkuek talka egiten dute kasu gehienetan gizartean dauden sinesmen batzuekin.
‎Horregatik ez direla sartzen ahal sare publikoan, nahiz urteetan haiek izan ziren, arrazoi guztiarekin gainera, beti publifikazioa eskatzen ibili zirenak. Egia da, abertzale baten ikuspuntutik, aski gauza ona dela elkarte bat izatea, bere besoak Euskal Herri osora hedatzen dituena, baina aitortu behar dut eredu horrek dituen berrikuntza pedagogikoak aztertu nahi izan ditudan bakoitzean ez dudala aurkitu halako desberdintasun nabarmenik eskola publikoetan milaka irakaslek egiaz egunero egiten duten lanaren eta ikastoletan egiten den lanaren artean. Zer gertatzen da?
2004
‎Marraztcn dugun irudia ez, jakina, espirituan edo ariman dugun lauki ideala baizik; hau da, laukiaren kontzcptua.Geomctrek csan bezala, definizioak cxistiarazten du zirkulua, ez marrazkiak. Halere, irudiak laguntzen digu espirituan dugun eredu horretaz oroitz.en. Hirugarrcn zati hau arrasegokia da mundu sentikorretik mundu adigarrira pasatzeko, hots, ezagutza diskurtsiboraailegatzeko (dianoia).
2005
‎euskalduntzearekin batera elebiduntzea, bi hizkuntza ofizialak ondo eta antzeko mailan jakitea, elebitasun orekatua lortzea, alegia. Horretarako, badirudi, eredua ere eskasa dela eta horrela jarraitzen badu esperantza gutxi dugu eredu horrekin.
2008
‎Horregatik, faktore honen arabera, inguruan gaztelera besterik ez bada erabiltzen, uste dugu hobe dela euskara batua erabiltzea eskolako lan formaletan (beti ere euskara batuaren kontzepzio zabal baten barrenean) eta eskolako eginkizun informaletan euskararen aldaera informal bat edo familiar bat (ahal denik gertuena eta orokorrena). Baina eskolaren inguruko gizartean euskalkiak bizirik eta zelanbaiteko bizkortasunez irauten badu, orduan uste dugu eredu hori aintzat hartu behar dela eta erabili eskolako lanetan, betiere eginkizunen formaltasun maila eta idatzizkoaren eta ahozkoaren arteko desberdintasunak kontuan hartuz. Horrela etxeko hizkera moldeek antz handiagoa izanen luketelako, eta gisa horretan hizkuntzaren irakaskuntza baldintza hobeetan egingo litzatekeela uste baitugu, hots, emaitza hobeak aterako liratekeela.
‎Gessellen lanak nolabaiteko eragina izan bazuen ere, garai horretan, AEBn Ikaskuntza edo Konduktismoa delako eredu teorikoak izan zuen eraginik handiena. Jokabidea aurresatea eta kontrolatzea helburu dituen eredu hori John Watsonen() eskutik jaio zen. Hain zuzen ere, 1913an, Baldwinek sortutako Psychological Review aldizkarian argitaratutako artikulu batean azaldu zituen Watsonek ikaskuntzaren oinarrizko ideiak.
‎Gainera, balioak ere galduta daude, diruak pertsonak baino gehiago balio du eta. Guk, langile klase gisa, gure borroka indartu nahi dugu eredu horren aldaketa bultzatzeko. Nekazariek, hirietan bizi diren langileek, guztiok borrokatu behar dugu batera.
‎Areago egungo testuinguruan. Kapitalismoa krisian dago, eta ezkerreko indarrek, beren burua antikapitalistatzat daukaten alderdiek, ezin dute eredu hori sendotu; kalean egon behar dute, langileekin eta gizarte mugimenduekin alternatiba eraikitzen. Hori da Ezker Batuaren kontraesan nabariena.
‎Baina iaz, Kirolaren Nafarroako Kongresuan, indarrean zeuden programek kirol eredu tradizionala jarraitzen zutela ondorioztatu zen: " errendimendu maximoa helburu duen eredu horretan onenek bakarrik jarraitu dute kirola praktikatzen" adierazi zuen Jose Javier Esparzak. Hori ikusita programa berria sortzea erabaki zuen gobernuak.
2009
‎euskal alderdi eremu oso bat izatea, eta aukera bakarra, alegia, euskaldunen artean ez dago tokirik erdal alderdientzat. Guk, ordea, ez dugu eredu horrek nahitaez eskatzen duen lurralde jabetzarik. Beste aukera teoriko bi datozkit burua:
‎Gizonak galduta daude, ez dugu eredu bat gure buruan. Emakumeek bai badute eredu hori. Gizonek ez dakite ezer, bere aitaren ereduak ez du ezertarako balio".
‎Gaur egungo gizonezkoaren “eredua” gantzik gabe dago, eta muskulu masa atletikoa du. Hori dela eta, indarra dutenek obsesiboki lortu nahi dute eredu hori, teorian, kontrako sexuak nahi duena. Banakako faktore psikologikoek ere eragina izan dezakete horrelako nahasteetan.
‎Hala eta guztiz ere, argi utzi nahi izan du istripu hau edo besteren bat ez direla kasu bakan batzuk, eta lanak osasunak baino garrantzi handiagoa duen eredu produktibo baten isla direla adierazi du. Era berean, uste du eredu horren parte dela prebentzio neurriak ez betetzea, eta eredu politiko eta sozioekonomikoa bera egin du arazoaren erantzule.
2010
‎Baina, jakina, haurrak ikusten badu gurasoek ez dutela eredu hori ematen, askoz zailagoa izango da.
2013
‎Cristina Uriarte Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak gogoeta hori egin zuen atzo, Eusko Legebiltzarreko Hezkuntza Batzordean. Hezkuntza ereduak «berrikusteko» asmoa agertu zuen bertan, eta euskararen ezagutza bermatzen ez duen eredu hori «gainditzeko» gogoeta eskatu zien ikastetxeei. «Pauso eraginkorrak eman behar dira, eta behin betiko gainditu A ereduaren ordutegi egitura eskasa».
‎470 lanean aipatua). Azken finean, EFQM ereduarekiko jarrera positiboa duten autoreek uste dute eredu hori erakundeen autoebaluaziorako eta etengabeko hobekuntzarako tresna egokia dela.
‎XX. mendearen hasieran AEBn paradigma mekanizista (Overton eta Reese, 1973; Overton, 1984 in Lizaso eta Apodaka, 2008) nagusitu zen (paradigma mekanizista zer den jakiteko, ikus, adibidez, Lizaso eta Apodaka, 2008), ikaskuntzaren teoria edo konduktismoa delako eredu teorikoaren eskutik. Jokabidea aurresan eta kontrolatzea helburu duen eredu horren planteamendu nagusiak John Watsonek (Greenville,) plazaratu zuen 1913an, Baldwinek sortutako Psychological Review aldizkarian argitaratutako artikulu batean.
‎Gutun soziala ez dugu ulertu behar zenbaitek idazten duten aldarrikapen sorta huts bat moduan, gutun soziala burutzeak berak indar metaketa prozesua ekarriko du berarekin batera. Euskal Herri osotik zehar eztabaidatu eta erabakiko dugu zein den Euskal Herriak behar duen eredu hori. Herriak egindako burujabetza ariketa izango da.
2014
‎Egin diren saioetan eman dituen emaitzak «positiboak» izan direla azaldu du, eta aski motibo iruditzen zaizkio horren aldeko hautua egiteko. Ordea, Maneirok pentsatzen du EAJk ez duela eredu horren aldeko «sineste sendorik», oposizioko gainerako taldeen gisan. «Ez du defendatzen argi eta garbi, eta horregatik atzeratzen ditu eredu hori hedatzeko epeak eta erabakiak», adierazi du.
‎Jendarteak eskatzen duen aldaketa hau gertatzen da, bestalde, gaur egungo sistema elebidunaren emaitzak jasotzen ari garen denbora berean. Ereduen sistema honen ebaluaziorako ikerketek adierazten dute A eredua oraingo formulazioan garbiro ezindua dagoela legeak ezartzen duen konpetentzia euskaraz erdiesteko, eta beraz iduri du eredu horren ezaugarriak aldatu egin direla baldin eta haren legezko helburuak bete nahi badira. B eta ereduek emaitza hobeak lortzen dituzte nahiz eta eredu horietako ikasleek oraindik ez duten beretu, estatistikoki, euskarazko gaitasun bat gaztelaniazkoaren parekoa, eta horrek bidea ematen du pentsatzeko sistema hobetu daitekeela.
‎Gessellen lanak nolabaiteko eragina izan bazuen ere, garai horretan AEBn Ikaskuntza edo Konduktismoa delako eredu teorikoak izan zuen eraginik handiena. Jokabidea aurresan eta kontrolatzea helburu dituen eredu hori John Watsonen (18781957) eskutik jaio zen. Hain zuzen ere, 1913an, Baldwinek sortutako Psychological Review aldizkarian argitaratutako artikulu batean azaldu zituen Watsonek ikaskuntzaren oinarrizko ideiak.
‎Eredu biologikoak gaixotasun moduan interpretatzen du pertsona baten izaera edo portaera anormala. Gaixotasunaren sustraian garunaren egiturako nahaste edo asaldu bat dagoela suposatzen du eredu horrek, eta sindrome kliniko kategorikoetan edo «gaixotasun mental»etan sailkatuko ditu nahastearen adierazpen objektiboak (zeinuak) eta subjektiboak (sintomak). Hau da, kategoria kliniko bat kualitatiboki bereiziko da beste kategoria kliniko batetik edo klinikoa ez den portaera edo izaeratik.
2015
‎Ez daude ados egungo kontsumo ereduarekin; gizartea zentzugabeko bizimodu batera daramala uste dute; herritarrak" eredu zoro" baten gurpilera jaurtitzen dituela. Merkataritza zentro handiak dituzte eredu hori sortzeko lantegi nagusitzat, eta Barakaldoko Megapark merkataritza gunea, horretarako" hiritzat". Zer esanik ez Gabonetan; kontsumismo irrazionalaren erakuslerik argiena dela uste dute.
‎Biztanle eta saltoki kopuru arteko proportziorik handiena du Frantziako Estatuan, milioi erdi biztanle dituzten Estrasburgo edo Rennes moduko hirien pare. Baionako Merkataritza eta Industria Ganberak salatu zuen egoera hori 2012ko ikerketa batean, eta erakunde publikoei" aterabiderik ez duen eredu horri galga jartzeko" eskatu diete. Martin Bouchet ere kritiko agertu da erabakiarekin," IKEA ezartzeko prozesuan herritarrek ezin izan dugu parte hartu, bulegoetan hartutako erabakia izan da".
‎molekulak, hain zuzen ere. Baina edozein fenomeno azaltzeko balio du eredu horrek?
‎Kasu honetan, Danimarka nabarmentzen da, biztanle talde horrentzako 250 etxebizitza baitaude, Espainiako bosten aldean, UDPen datuen arabera. Luis Martín Pindado presidenteak uste du eredu hori bultzatzeko «lurzoruak lagatzeko politika eta ekimen horiek garatzeko finantza laguntzak» antolatu behar direla. Iritzi hori inkesta egiteko inkestatutako adineko pertsonen %87k partekatzen dute, eta Administrazioak horrelako etxeak adinekoentzat garatzen lagundu lukeela uste dute.
‎% 0,35eko errentagarritasuna ematen die gordailugileei. BBVAk hiru hilabeterako on line gordailua eta% 0,15eko urteko interesa ditu eredu hori aukeratzen duten bezeroentzat. Estrategia komertzial horren pean, Caja España Duero Kutxak PlazOnet du, 90 eguneko ezarpena, urteko% 0,35eko errentagarritasun finkoa lortzeko aukera ematen duena.
‎Open bank estrategia komertzial honen alde erabaki da Nomina Kontuaren bidez. Helbideratutako bezeroak duen nomina aurreratu, ez gasturik ez irekitze komisiorik gabe. Banco Sabadellek ere badu eredu hori, erakundearekin lotutako bezeroen interesak bultzatzeko. Hileko nomina batzorde finko batek ematen die (50 euro), eta itzultzeko epe bat dute; epe hori bat, hiru edo sei hilabetez ordaintzea hauta daiteke.
2016
‎Horretarako sistema garatuko dutela, etxean filmoteka birtual modukoa izateko, nahi duguna ikusi ahal izateko. Nik uste dut eredu hori ezagutuko dudala.
‎Oinarrizko eskubide bat merkantzia bihurtu zuten; gaixoak bezero bihurtu ziren egun batetik bestera?. Gonzalezek uste du eredu hori dela Europako beste hainbat herrialdetan aplikatu izan dena. Tartean, Nafarroan, UPNren, PPren eta PSNren eskutik.
‎Zuk zeuk aurreko jardueran eredu bat erabili duzu bertan adierazi diren objektuak nanoskopikoki marrazteko, molekulak, hain zuzen ere. Baina edozein fenomeno azaltzeko balio du eredu horrek. Behin eta berriro frogatzerakoan eredu izaten jarraituko al du?
2018
‎kosmologiaren eredu estandarra [1]. Kosmologiako komunitatean kontsentsu zabala du eredu horrek, eta balio digu, besteak beste, unibertsoan aurkitu ditzakegun galaxien edota galaxia multzoen ezaugarri nagusien iragarpen fidagarriak izateko.
2019
‎Mantentzeko dirua behar dela baieztatu dute, eta" dirua jartzen duenak emaitzak nahi ditu, eta emaitzak heltzen ez direnean guztia kili kolo jartzen da. Guk ez dugu eredu hori nahi, bi talde goian eduki nahi ditugu Zilarrezko Mailan, eta hor jokatzera heldu ezin daitekeena edo nahi ez duenak beste talde batzuk eduki ditzala, eskubaloiaz gozatzen jarraitu dezan", argitu du Makazagak.
2020
‎ez da posible», salatu du Lekuonak. Prekaritatea bazter utzi ezin duen eredu horretan egungo sistema ekonomikoan gailendutako beste aldagai bat sarriegi agertzen dela azaldu du elkargoko buruak: «Beldurra:
‎Ez da ahoskatzen irakatsi (ikus 2.1 atala) eta, hortaz, hiztunek euren kabuz" bilatu" eta" eratu" behar izan dute hizkera berrirako eredu fonikoa. Horretarako, besterik ezean, erdarara jotzea da" errazena" eta ohikoena (eskura duten eredua hori da). Horrela, ahoskera berri bat hartzen du hizkera berriak.
2021
‎Baina aditz guztiek ez dute eredu hori segitzen, eta argumentuen eta kasuen arteko parekotasun hori hautsia gelditzen da zenbaitetan. Batzuetan, aditz batek eskatzen dituen bi argumentuak ez ditugu kasu ergatiboan eta absolutiboan ikusten:
‎Azkenik, zalantza handiak ditugu eredu hori benetan aurrera eraman ote daitekeen, euskaraz zein ingelesez titulatutako profesionalak izatea exijitzen baitu. Titulazioaren eskakizuna euskararako C1 eta ingeleserako B1arekin mantenduko dela imajinatzen dugu.
2022
‎Orain, Alderdi Komunistak uste du eredu horrek ez diola bermatzen herrialde moderno eta oparo bilakatzea. Zer esan nahi du garapen eredu berri horrek?
‎Eusko Legebiltzarrak baldintzarik gabeko oinarrizko errentari ezetz esan eta astebete eskasera iritsi da DSBE berriaren erreforma. Jaurlaritzak esana zuen egungo babes sistema «arrakastatsua» zela, eta nahiago zuela eredu hori «sakondu». Bada, horretara dator lege berria, Mendiak esan duenez:
2023
‎Irakurketa kanon bat. Horrek ez du esan gura bakarrik irakurri behar ditugula eredu horretan daudenak, baina aukerak eman ditzake. Ikasturtean irakurriko ditugun liburuetatik bat edo bi kanon horretakoak izan daitezke:
‎Are gehiago, «hutsegitea» izan zela iritzi dio: «Ikusi dugu eredu horrek hemen ez duela funtzionatzen». Eta gogorarazi du Sumar oraindik ez dela «deus» Madrildik kanpora, egituratu gabe dagoelako:
‎gainerako guztia, gaztelaniaz». 1978an hasi zen eskolan, 1983an ezarri ziren ofizialki ereduak, eta orduan ikastetxeetan egin ziren birmoldaketetan sartu zen berez elebiduna behar lukeen eredu horretan, garai hartako OHO Oinarrizko Hezkuntza Orokorrean. «Ez dakit astean bi euskara ordu izaten ziren, eta gorputz hezkuntza beste ordubete edo», oroitu du.
‎Gizartearen eta planetaren mugak orekatu nahi ditu eredu horrek, ekonomia birsortzaile eta distributibo baten baitan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia