Emaitzak: 8
2003 | ||
Oso bide okerrean dago pilota profesionala. Herri kiroletan ez | dugu eredu horretan erori behar. Federazioen babesa eta kontrola da gure bidea. | |
2005 | ||
euskalduntzearekin batera elebiduntzea, bi hizkuntza ofizialak ondo eta antzeko mailan jakitea, elebitasun orekatua lortzea, alegia. Horretarako, badirudi, eredua ere eskasa dela eta horrela jarraitzen badu esperantza gutxi | dugu eredu horrekin. | |
2008 | ||
Horregatik, faktore honen arabera, inguruan gaztelera besterik ez bada erabiltzen, uste dugu hobe dela euskara batua erabiltzea eskolako lan formaletan (beti ere euskara batuaren kontzepzio zabal baten barrenean) eta eskolako eginkizun informaletan euskararen aldaera informal bat edo familiar bat (ahal denik gertuena eta orokorrena). Baina eskolaren inguruko gizartean euskalkiak bizirik eta zelanbaiteko bizkortasunez irauten badu, orduan uste | dugu eredu hori aintzat hartu behar dela eta erabili eskolako lanetan, betiere eginkizunen formaltasun maila eta idatzizkoaren eta ahozkoaren arteko desberdintasunak kontuan hartuz. Horrela etxeko hizkera moldeek antz handiagoa izanen luketelako, eta gisa horretan hizkuntzaren irakaskuntza baldintza hobeetan egingo litzatekeela uste baitugu, hots, emaitza hobeak aterako liratekeela. | |
Gainera, balioak ere galduta daude, diruak pertsonak baino gehiago balio du eta. Guk, langile klase gisa, gure borroka indartu nahi | dugu eredu horren aldaketa bultzatzeko. Nekazariek, hirietan bizi diren langileek, guztiok borrokatu behar dugu batera. | |
2009 | ||
euskal alderdi eremu oso bat izatea, eta aukera bakarra, alegia, euskaldunen artean ez dago tokirik erdal alderdientzat. Guk, ordea, ez | dugu eredu horrek nahitaez eskatzen duen lurralde jabetzarik. Beste aukera teoriko bi datozkit burua: | |
2019 | ||
Mantentzeko dirua behar dela baieztatu dute, eta" dirua jartzen duenak emaitzak nahi ditu, eta emaitzak heltzen ez direnean guztia kili kolo jartzen da. Guk ez | dugu eredu hori nahi, bi talde goian eduki nahi ditugu Zilarrezko Mailan, eta hor jokatzera heldu ezin daitekeena edo nahi ez duenak beste talde batzuk eduki ditzala, eskubaloiaz gozatzen jarraitu dezan", argitu du Makazagak. | |
2021 | ||
Hortaz, gure etxebizitza gehienen forma duela mende erdia erabaki zen. Normaltzat hartu | dugu eredu hori, egunero ikusten duguna baita. Ez dugu dudan jarri eredu hori gure gaur egungo gizartearekin eta ohiturekin bat ote datorren. | |
2023 | ||
Are gehiago, «hutsegitea» izan zela iritzi dio: «Ikusi | dugu eredu horrek hemen ez duela funtzionatzen». Eta gogorarazi du Sumar oraindik ez dela «deus» Madrildik kanpora, egituratu gabe dagoelako: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Berria | 2 (0,01) |
Argia | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Aldiri | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan eredu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan eredu hori | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |