Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2005
‎Erabiltzaileek eskatu eta kexak azaltzeko aukera dute. Interesdunak kopia bat utziko du bidaia agentzian, eta jatorrizkoa kontsumoaren ardura duten erakunde publikoei helarazteaz arduratuko da. Baina, gainera, erreklamazio bat egin nahi duten kontsumitzaileek auzitegi arrunten bidea ere badute, eta, jakina, Kontsumoko Arbitraje Batzordeetara jotzeko aukera ere bai.
2006
‎Hasierako fase honek matrikulazio izapidea du ardatz, eta helburua da ibilgailuei buruzko informazio teknikoaren euskarri gisa papera kentzea, oraingo txartelaren ordez mezu elektroniko bat jarrita (e ITV txartela). Txartel berri honen datuak fabrikatzaileek ematen dituzte matrikulazioan parte hartzen duten erakunde publikoentzako plataforma teknologikoaren bidez. Etorkizunerako helburua da matrikulazio telematiko osoa lortzea eta ibilgailuaren bizi zikloan dauden gainerako entitateekin integratzea. Autoaren Datuen Biltegi Integrala (AIDA) Red AIDA izeneko sozietate batek kudeatzen du.
2007
‎Azken osagai horrek berrikuntza garrantzitsuak ditu: estatu sozialari bermea ematen dio burokratizazioaren eta teknokraziaren aurrean, herritarren parte hartzea sustatzen da gizarte erakundeen eginkizunetan (Gizarte Segurantza, bizi kalitatean edo ongizate orokorrean zuzeneko eragina duten erakunde publikoak, etab.), jarduera politiko edo legegilean (erreferenduma, herritarren legegintza ekimena, etab.); alderdi politikoei, sindikatuei, enpresaburuen elkarteei, etab. beren beregi eskatzen zaie barne egitura eta funtzionamendu demokratikoak izateko, «hirugarren belaunaldiko» eskubide izenekoak aitortzen dira (osasuna babesteko eskubidea, ingurumenerako eskubidea, kulturarako eskub...
2008
‎Zenbait autonomia erkidegotan erditze edo adopzio multipleagatik ematen diren prestazioak eta amatasunagatiko laguntza publikoak ere ez dira fiskotik pasatzen. Minusbaliatuak eta urtetik gorakoak Beren kargura minusbaliatuak edo urtetik gorako pertsonak dituzten zergadunek ere ez dituzte aitortu harrera hori aitortzen duten erakunde publikoek jasotako errenta edo laguntzak. Halaber, salbuetsirik daude erakunde publikoek% 65eko edo gehiagoko elbarritasuna duten pertsonei emandako prestazio ekonomikoak.
‎Gero eta gutxiago entzuten dira hizkuntza txikien aurkako diskurtsoak. Gainera, hizkuntzen inguruko lege eta arauak ugaritu egin dira, eta handitu egin da hizkuntzak eta komunitateak bizi egin behar dutela esaten duten erakunde publikoen kopurua. Badirudi arlo formalean zerbait hobetu dugula.
‎Orain, aurpegi serioekin, urteetan beraiek babestu duten EAJko kidearen auzipetzearen berria eman digute, herritarron interesen alde baleude bezala. Benetan aurpegi latza behar da izan urteetan Mariano Kamio babestu duten erakunde publiko eta kargu publiko berberak orain ager daitezkeen irregulartasunak argitzeko prest azaltzeko.
2009
‎Erregioen industria politikak lantzeko orduan, jakina, berebiziko garrantzia du bertan parte hartu behar duten erakunde publikoen aginpideen banaketak. Gehienetan, erakunde publiko asko daude inplikaturik politika horietan.
2010
‎Azkenik, klusterren ereduan, eskualdeko industri politikaren ikuspegitik, eskualdeko industri politikaren beste arloetan azaltzen den arazo berbera ikusten dugu: eskualdeko ekonomian eragiteko aukera duten erakunde publiko guztien indarrak eta ekimenak integratu behar izatea eskualdeko industri politikak landu eta gauzatzeko orduan (Raines, 2001).
‎Irizpide hori estuegia da ziur asko. Erregioen industri politika ez da zertan landu, erabaki eta gauzatu erregioan bertan eskualdeko bertako ardura duten erakunde publikoetan. Askotan, estatu mailako erakundeek egiten dute hori dena, herrialdeko erregio guztientzat, nahiz eta erregio horietan berezko egituraketa politikorik ez egon.
‎Erregioen industri politikak lantzeko orduan, jakina, berebiziko garrantzia du bertan parte hartu behar duten erakunde publikoen aginpideen banaketak. Gehienetan, erakunde publiko asko daude inplikaturik politika horietan.
‎Bestetik, ikergune, unibertsitate eta, oro har, ikerkuntzaz arduratzen diren erakundeen finantzaketa interesak. Azkenik, gobernuaren ikuspegi politikoa, hainbestetan nahastu egiten baita berrikuntza politikaren egituratze eta gauzatzean parte hartzen duten erakunde publikoen artean. Askotan, berrikuntzan diharduten agenteak interes kontrajarrien artean mugitu behar dira etengabe.
‎Bestaldetik, etengabeko zalantza sortu ohi da ere pertsonen osasuna eta segurtasuna hobetzeko orduan noraino ailegatu behar duten erakunde publikoek, eta zein erritmotan, erabakitzeko orduan.
‎Lehenengo taldean, mendekotasun egoeran edo arriskuan dauden pertsonak, familiakoak eta/ edo zaintzaileak (esku hartzeko programak) eta mendekotasun egoeran edo ureztapenean dauden eta zentroko erabiltzaile diren pertsonekin lan egiten duten erakundeak sartzen dira. Bigarren taldean, zentro publiko eta pribatuak, profesionalen elkarteak, ikasketa zentroak, administrazioak eta informazioa, aholkularitza edo prestakuntza nahi duten erakunde publikoak nabarmentzen dira, besteak beste.
‎Alternatiba gisa, Karbonoaren Borondatezko Merkatuak (MVC) sortu dira. Herritar partikularrak eta modu aktiboan parte hartzen duten erakunde publiko eta pribatuak dira erantzuleak. Lehenengoa HSBC bankua izan zen, eta, 2004an, bere eragiketa karbono “neutro” bihurtzeko borondatezko erabakia iragarri zuen.
‎Horretarako, jarraitu beharreko jokabide zehatzak finkatzen ditu protokoloak, osasun aldetik zein polizia ikuspegitik, baita sinatu duten erakunde publikoak aritzen diren esparruei dagokienez ere. Gainera, tratu txarrak aurreikusi eta ekiditeko politika aktiboetan sakontzeko konpromisoa hartu dute aipatu erakundeek.
2011
‎Informazio gehiago nahi izanez gero, Industria, Turismo eta Merkataritza Ministerioaren mendeko Enpresa Txiki eta Ertainen Politikarako Zuzendaritza Nagusiko CIRCE (Centro de Información y Red de Creación de Empresas) sarera jo dezake ekintzaileak. APBak (Aholkularitza eta Izapidetze Hasteko Guneak) Administrazio Publikoen eta enpresa sortzeko aholkularitza ematen duten erakunde publiko eta pribatuen mendeko bulegoak dira. Izan ere, proiektuen izapidetze telematikoan eta Erantzukizun Mugatuko Sozietatearen jardueraren lehenengo urteetan informazio zerbitzu presentzialak ematen dituzte.
2012
‎4 Laneko arriskuen prebentzioarekin lotura duten erakunde publikoak identifikatzea..
‎Egoera hau Europan gertatzen denaren isla besterik ez da, zeren, kide diren Estatu guztietarako komunitateko direktibak berak diren arren, arlo honetan eskumena duten erakunde publikoen artean, hondakinen kudeaketari dagokionez, aldaketa esanguratsuak ikusten dira (Hondakinen kudeaketari buruzko legedi komunitarioa aplikatzeko (COM (2009) 633) Batzordearen Txostena)
‎Auto elektrikoaren bidez ere zabalduko da. Alde horretatik, fotolinera horietan interes handiena duten erakunde publikoak edo ibilgailu kopuru konstantea duten enpresa handiak dira, eta erabilera zabaltzeko lehen bultzada eman dezaketenak. Fotolineren beste proiektu batzuk Lanzaroteko Merkataritza Ganberako Enpresa Berrikuntzarako Zentroak, Kanariar Uharteetan, fotolinera bat du udatik.
2013
‎euskal kulturan errefentziazkoa den azoka ezin daiteke estu eta larri ibili, eta beharrezko du denon babesa”. Azoka diruz babesten duten erakunde publiko eta pribatuekin batera, urtero Durangoko Azokara etortzen diren milaka euskaltzaleren eta ehunka lanen inplikazioa” goraipatu zituen Gerediagako lehendakariak.
‎2.5 Unitatean zehar ikusi dugun bezala, turismoa garatzeko ardura duten erakunde publiko ugari daude. Probintzietan, gobernua_________________ ren esku dago, eta_________________ izeneko erakunde batzuk sortzen dira.
‎Turismo sektorearen hastapenak. Bloke honetan, lehen hiru unitateek osatzen dute?, turismoarekin, turismoaren historiarekin eta turismoak munduan eta Espainian izan duen eboluzioarekin lotutako oinarrizko kontzeptuak, teknologia berriek turismoan izan duten eragina eta turismo alorreko ekitaldi nagusiak aztertzen dira; sektorearen plangintzan, garapenean eta kudeaketan parte hartzen duten erakunde publiko eta pribatuen azterketa bat egiten da, eta, azkenik, turismo tipologiei buruzko azterketa sakon bat egiten da, eguzki hondartzetako turismo tradizionaletik hasi eta turismo solidarioraino, eta horietako bakoitza geografikoki kokatzen da.
2014
‎Alderdiek onartutako adierazpenak dio udal talde politiko guztiek Donostia 2016rekiko «apustu eta konpromiso ahobatezko eta sutsua» berretsi nahi dutela herritarren aurrean, eta baita lan egiteko borondatea dutela ere, «oraingo zailtasunak» gainditu eta talde teknikoaren egonkortasuna lortzeko, «Donostia 2016 kultur proiektua arrakastaz garatzeko, abiaburu hartuta adostasuna, kultur bikaintasuna eta herritarren partaidetza eta harrotasuna». Donostia 2016ren lantaldeak proiektuak gara ditzan, taldea bera indartu behar dela deritzote udaleko taldeek, eta dei egin diete fundazioaren patronatua osatzen duten erakunde publikoei, udala bera, Gipuzkoako Foru Aldundia, Eusko Jaurlaritza eta Espainiako Gobernua? «baliabideez hornitzeko».
‎merkatua oso txikia da, eta euskaratik eta euskaraz sorturiko edukiak zabaltzeko negozioa ez da errentagarria egungo negozio eredua aplikatuz behintzat. Horrek euskara bultzatzeko konpromiso publikoa duten erakunde publikoen babesaren beharrean kokatzen gaitu, eta gure autofinantzaketa gaitasuna mugatu egiten du negozioa dibertsifikatu ezean.
2015
‎Horrek oso informazio adierazgarri emango die osasun arloko profesionalei herritarrek elikatzeko dituzten ohituren inguruan, erraztu egingo du eskumena duten erakunde publikoek ekintza konkretuak abian jartzea eta lagungarria izango da herritarrak jabetu daitezen nutrizioa zein garrantzitsua den osasunarentzat.
2016
‎Erabakia maiatzaren 13ko Ministroen Kontseiluak hartu zuen: Galdeketa debekatzea zen.Erraustegia proiektatu duten erakunde publikoek ez dute jakin nahi izan zein den herri honen iritzia erraustegiaren inguruan; are gehiago, herritarron hitza plazaratzeko urratsak eman nahi izan ditugunean, legezko galdeketa eskatuz, ukatu egin zaigu aukera hori.Herritarroi zor zaigun kontsulta hori debekatzerakoan, gainera, azpimarratu nahi dugu hutsala ez den elementu bat: Espainiako Gobernuak, erabakia hartu aurretik, lau txosten eskatu zituen erakunde desberdinei:
2017
‎Gerediaga Elkarteko eta Azokako guneetako ordezkariekin batera, ekimena babesten duten erakunde publikoen ordezkariak izan dira gaurko aurkezpenean. Azokaren garrantzia azpimarratu dute Aitziber Irigoras Durangoko alkateak, Maria Jose Telleria Gipuzkoako Aldundiko Kultura zuzendariak, Ana de Castro Bizkiako Aldundiko Euskara zuzendariak, eta Joxean Muñoz Eusko Jaurlaritzako Kultura sailburuordeak.
2018
‎Beraz, argi dago euskara biziberritzeko ardura duten erakunde publikoek eta gizarte eragileek harreman sareak trinkotzeko neurriak sustatzen jarraitu dutela, euskaldunok gure eguneroko bizimoduan euskara normaltasunez erabiltzeko gero eta aukera gehiago izan ditzagun eta, horrela, euskaraz hitz egiteko erraztasuna hobetu dezagun. Asmo horrekin, indartu beharreko oinarri oinarrizko bideetako bat euskararen familia bidezko transmisioarena da.
‎Zeintzuk dira eta nolako ezaugarriak dituzte Gipuzkoan herriko errealitate soziolinguistikoa eraldatu nahi duten erakunde publikoen, gizarte eragileen eta herritarren arteko lankidetza esperientzia egokienek?
2019
‎Jomuga helburua arlo sozio-sanitarioan zerbitzua ematen duten erakunde publiko zein pribatuek bete beharreko estandar edo irizpide zehatzak sortzea izan da, osasun arreta norbanakoaren lehentasunezko hizkuntzan segurtasunez bermatua izan dadin, muga administratiboaz harago aplikagarriak, hots, unibertsalak. estandar hauen begipuntua hiru arlotan bana daiteke:
‎Helburua arlo sozio-sanitarioan zerbitzua ematen duten erakunde publiko zein pribatuek bete beharreko estandar edo irizpide zehatzak sortzea izan da.
‎Testuinguru horretan, nabarmendu du lehendakaria den aldetik ohore handia duela. Euskaltzaindiaren sustatzaile izatearen pribilegioa partekatzen duten erakunde publikoen ordezkariak. Nafarroako Parlamentuan bildu izana.
2020
‎Bizkaiko Foru Aldundia, Bilboko Udala eta Eusko Jaurlaritza dira jaialdia sostengatzen duten erakunde publikoak, eta Laboral Kutxa da babesle pribatu nagusia.
‎* Eskumena duten erakunde publikoek momentu bakoitzean ezartzen dituzten osasun eta segurtasun neurriak beteko dira beti. Pandemia kontrolatuta eta gaindituta dagoen arte, ez dugu erlaxatu behar.
2021
‎enpresa pribatu bilakatu dira, eta horrek gizartearen zati batetik aldendu ditu. Beraz, ikastolak ez dira enpresak izan behar, baizik eta gizarte aniztasuna islatzen eta irabazi asmorik gabeko zerbitzua eskaintzen duten erakunde publikoak. Egoera horren bidez esparru berrietara ailegatuko dira; adibidez, etorkinek ikastoletan ikasiz.
2022
‎" Euskal Herriko herri eta hirietan armamentu fabrikak dauden bitartean, ikerketa militarra gure hezkuntza zentroetan, heriotzaren industria diruz laguntzen duten erakunde publikoak, hori onartzen dituzten alderdi politikoak, bertan lanpostuak eskatzen dituzten sindikatuak, eta bere merkataritzaz onura ateratzen duten heriotzaren merkatariak, argi eta garbi esan dezakegu: Gerra hemen hasten da", diote antimilitaristek amaiera aldera.
‎Kultura industriarentzat askoz errazagoa da zenbait konbentzio narratibo azpimarratzea, erosoagoa baita pentsatzea historia ez dela erraz kontsumitzeko moduko sinplifikazio mitiko batzuk besterik. Hala ere, nire ikuspuntutik, mundu biraren mendeurreneko ekitaldietara hainbeste baliabide bideratu duten erakunde publikoek aukera baliatu ahal izan zuten, Estudios postcoloniales. Ensayos fundamentales (Ikasketa postkolonialak.
‎Horretaz gain, langile klasetik nator, klase kontzientzia nabarmena daukat eta agerian jartzen saiatzen naizen gauza bat da. Txikitan, irakaslea edo medikua izan gura nuen, ikasle ona bainintzen, baina ez nuen lortu, guztien puta bilakatu nindutelako; guztiena diot, putak ez garelako proxenetenak, Estatuaren eta beste alde batera begiratzea nahiago duten erakunde publikoen biktimak ere garelako. Ekintza edo omisioagatik abandonatzen gaituzte, eta esaten dute nahi dugulako gaudela hor sartuta.
2023
‎Beste alde batetik, Lurralde administrazioen nortasun juridiko bakarra hautsi egin da, lurralde erakunde publiko baten menpe nortasun juridiko lokabea duten erakunde publiko ezberdinak sortu dira eta. Administrazioak bere menpeko erakunde lokabeak hirugarrenak izango bailiran tratatzen ditu, horiekin harreman independenteak izanez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia