Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 76

2004
‎Okerrena zen behi bakar bat ere ez zela ikusten, belazeak bakanduta zeudela zeharo. Gure garai bateko adiskideek galdua zuten bizia hortzaundi gose haien erruz.
2010
‎sinesmenak ez du gogoa tapatzen, ez hertsitzen, bainan hazten[...] eta beraz jakintsunek ezdute zeren duda diosku. Horrainokoa gogoeta orokor baten itxurarekin etorri zaigu, eta ados edo, ziurrenez, desados egon bagaitezke ere, osteko azken hiru lerroek ez dute ezer galtzekorik, eta Etxepare dute bizi bizirik begien aurrean. Harekin mintzo da.
‎Nire ondoan neukan neska hura, Virginia, ezkontzera zihoan, eta bere jarrera txeratsuak bukaera ematen zion gu bion arteko harreman xeheari; ez zen, inola ere, tratabide estuago baten lehen pausoa. " Non jarri behar duzue bizitzen?", galdetu nion. Berriro ere, ez nuen indarrik sentitzen belaunetan.
‎Ez zen mugitzen, harrizkoa ematen zuen. " Nik laguntza behar dut bizia salbatzeko. Zuk berriz Ameriketan bizimodu berria hasteko behar duzu laguntza.
‎Hasieran serio antzean, pixkanaka elkartasun irribarretxoa agertuz, azkenean airean idatziz: zer uste zenuen bizitzea zela?
‎Gaia ez da hori, baina hau: nola posible da bertsotan deus ezagutu gabe, zituzten bizi baldintzekin (ez gara ariko hemen monografia baten egiten etxetiar eta bordarien bizi baldintzez, zer zen mutil izatea garaian, eskola goiz utzirik eta lanaz bestalde hodeiertzik batere). Nola posible da bertsoaz oroitzea?
‎Ortodoxia bakarra ezarri zen, ez erritualak edo dotrina berdintzeko bakarrik, baizik eta jendearen bizimodua eta gizartea antolatzeko. Kristauen jarduna diruarekin eta sexuarekin tolerantziaz kutsatu zen, pobrezia eta aszetismo primitiboa apokalipsi estakururako utzirik, kristauek ere zirikagarri batzuk behar baitzituzten bizitzeko.
‎Errege Shagu k molde hartan nahi zion sultanari eman aditzera ezen, ordura arteko liskar eta gatazkak bazter eginik, engoitik bakean nahi zuela bizi.
2011
‎— Zer, apoak hola hiltzen dituzu? Uzten ahal zenuen bizirik, eta otoizten zaitut ene lurrean ez diezadazun hil bertzerik! Nahi badizkidazu zenbait ekarri bazterretarik, esker deraukezut.
‎Ezen, gerta daiteke aziendek atzeman dezaten alhagietan lehenago erori harretarik: ezagutua da zaila dutela bizia, eta jan gabe badirautela luzaz. Zer egin holakotan, baizik bazter artaldea, behin bat gaitza atzeman duten alhagietarik.
‎" Gauero itzaltzen da gizakumea[...]/ goizero pizten[...]/ eta bien bitartean[...]/ amets du egiten. / Goizero bizten da/ gauero itzaltzen/ eta bien bitartean/ amets bat du bizitzen". Esan genezake Achiaryk beti agerian uzten duen sentimendu oldarra estalki gozo batez nahita eskaini digula Apirileko honetan.
‎Askok inoiz amestu izan dutenez, Sabinok edo Antsok, edo beste inorkburua altxa baleza...! Baina fikziozko Euskal Herri horretan ere bizitzak jarraitzen du eta, Antsok ere aprobetxatu nahi du bizirik irauteko daukan bigarren aukera hau oso pertsona gutxiri eskaintzen zaiona, bestalde. Eta Antso ere, gizakia den neurrian, arazoei aurre egiteko aurkitu duen modurik egokiena da arazoak saihestea.
2012
‎Antropologo hau (Jane Goodall ospetsuaren ikasle izan zen) txinpantzeak ikertzen aritu da urte luzetan eta bi punturi erreparatu dio bereziki: bat, haragi gordina oso gogorra dela jateko (horrela elikatzen diren animaliek ordu mordoa behar dute dena irensteko eta energia mordoa xahutzen dute) eta bi, gu gizakiok ez gaude prestatuta haragi gordina jateko (guk ezin dugu bizi janari prestatua," kozinatua" jan gabe. Emakumezkoek ezin omen dute umerik izan janari prestatua jan gabe.
‎Hori esan behar du poemak, zuloa eta txintxarra, ezereza, aldarea eta galdera, ni naizen hitza. Dena sortu behar du bizirik, sortuz sortu eta bizirik bizi, alaitasun hau izan dadin munduko, ez txingarretan baizik bihar, izan gaitezenean ospakizun bezpera. Gainerakoa, kanpoan gelditzen dena gainetik, ez da poemaren zuhurtzia edo odola, ez hiztegiko uraren zirimola ere.
2013
‎Hala eta guztiz, hiru egunez eutsi zioten acomatarrek. Errenditu zirenean, zortziehunen batek galdua zuten bizia; Zaldivarren alderdian, gehienez ere batek.
‎Inurritxo batek, jaio bezain pronto, galdetu zuen ea zenbat denbora zuen bizitzeko.
‎Asaba zaharren baratzan nahi nuke bizitzen segi.
‎Euskaltasunaren etorkizuna neurri handi batean gertuko gizarte ehunean jokatzen dela esaten jardun dugu. Gertuko gizarte ehun horrek duen bizi indar maila determinatzailea izango da euskal kulturgintzarentzat. Ez da kasu bera ingelesarena edo gaztelerarena.
‎—Ni lasai nagok hire aholku merkeen premiarik gabe —erantzun dio elbarriak tankera txarrean astoa berari so jarririk. Baina, hara, ni zoritxarrez Astarren bizkarreko aulki mauki zatar honi loturik bizi nauk bizi naizeino...
‎—Uso hau ezin dun bizi, Axine —esan dio Xemenek.
2014
‎Erakina izan hizalakotz, motelago eta hilago hiz. Eskas duk biziaren ñiñira, zalapartaren kirkira. Gaizo arno gorria.
‎Haritschelharrek erakusten digu Herellek hiltzat ematen zuen pastorala P. Bordazarre, Etxahun-ek salbatu zuela, kontzienteki ala ez, gaien aldaketa eginez.73 Etxahun koblakaria idaztean, gai euskaldunekiko pastoralak abiatzen ditu eta hats berria ematen. Toberak ez zuen bizitzeko xantzarik tokiko gai pribatuei lotua egon balitzaie, oraingo ikus moldeek, mentalitateek ez baitute onartzen holakorik. Horretan da toberaren berrabiapena, oinarri berriekin:
‎Erakundeek antzerkiaren orde" spectacle vivant" nozio frantsesa ezarri nahi dute. Hemen ari gara elkarri gezurka, hau edo hura biziki ontsa dela. aitzinatzen ari garela, antzerkirik ez delarik batere aipatu gauza horietan, polemikari ihes egiten dugu eta tabuak tabu daude, kulturak ez du biziarekin harremanik, da. Aitzinatzen ari omen gara eta gure gazteak frantsesez ari dira euskarak ez duelako interesik gure ondoezaren ehotzeko.
‎Gerla zibila bukatu eta flakatu behar zuen pastoralak. Ekintza gibelean dute bizi guziek adin batetik goiti. Amildegiari hurbil pasatu da idazlea Begiraleak eta antzerkia aipatzeko mementoan, eta behar ere ETA sortzen dute.
‎Gaua desafiatzen du, negozioan ari da barurekin, buru egiten du beraz aristokraziaren indar bortitzari eta Elizaren debekuei, botere partekatua eskatzen du. Basanderea du gida, aitzinean duen biziaren sastraka horretan, kanpoa gogoan dauka, eragin onak hartuko dira diren tokitik, baina badaki zirkulu horretan dela biharkoa trenkatuko. Bizia.
‎Zer harri edo zedarri behar ditugu dantzarazi bazterrik edo mugarik gabeko mundu globalizatuan? Uste dut bizi dugula neolitikoaren bukaera. Ez dela gehiago Garazi, ez Baigorri, ez Oztibarre.
‎Antzerkiak ez baitu ikuskizuna erran nahi bakarrik. Badu bizi bat lehenik eta ondotik. Bere errituala badauka, eta hau, izan amateur edo profesional, berdina da, fase ezberdinekin baldin bada ere.
‎Obabakoak eko hatsarrean bezala apez batek filmatzeko tramankulu prototipo batez Ezterenzubiko karrus bat filmatu balu 1911n, Larramendi bagenuke bizirik begien aitzinean. Odola eman nezake grabaketa horren truke.
‎Boterearen eskarnioa baizik ez zitekeen izan. Ez du bizirik. Beste alderdian Baltazar hura ezaguna dute telebistatik guk Levert jujea lamina bezala ikus dezakegu, sekulan ez baita ipuinetan deskribatua, honek bilotsu ikusten du, hark ezkatadun.
2015
‎zer balio al du diruak diruz antolatu diren harremanetatik kanpo? Baina diruak eta merkantziek berezko balioa dutelakoan bizi gara. Halabeharrez diru sistema batean.
‎Atzean geratuko ziren paradigma modernoaren sinesmen nagusiak: Natura egonkorra eta lege erregularren araberakoa da, materia guztiz inertea eta pasiboa da, ez du bizirik, ez du pentsamendurik, ezta borondaterik ere, gogamenaren jardunak kontzienteak eta arrazionalak dira, zientziak badu errealitatea bere horretan (objektiboki) esplikatzea eta deskribatzea (metodo kontua da), Naturak kausalitatea eta Humanitateak arrazionaltasuna dute ezinbesteko logika gidari (egitate objektiboen kausalitatea eta balio subjektiboen arrazionaltasuna)... Modernitatearen paradigma horren erroa, Toulminen ustez, erlijio gerren garaian ziurtasuna eta egonkortasuna giza auzietatik kanpo topatzeko beharra izan zen, alegia, erlijioak ematen ez zuen" ziurtasun absolutua" Naturaren ideia modernoak emango zuen.
‎Identitate politiken ondotik ere, ezagutzaren politikak datoz, ezagutza" egiten jakite" gisan ulertuta, eta politika haietan ebatziko eta borrokatuko da nola sortu, negoziatu edota errefusatuko den jakintza hori, zein testuinguru sozioteknikotan eta zein praktika partekatutan sortuko den eta zabalduko den jakintza.230 Erabat funtsezkoa, berebizikoa, izango dira amateurrek, parekideen sareetan antolaturik, ukan ditzaketen ahalmenak eta eskumenak. Izan ere, jakintza diodanean azpimarratu behar dut bizi (tzarako) jakintzaz ari naizela. Gaur egun identitatea deritzoguna hor jokatuko da, bizi jakintza bizitza praktikoa sortzeko eta antolatzeko botere tresna, jabekuntza bide, komunitate eta elkartasun arrago eta aldi berean zapalkuntza teknologia izango baita.
‎Batasun oro hartzailearen ordez, hamaika iraganaldi eta hamaika predeterminatu bil ditzaketen topaguneak behar ditugu. Euskal Zera heterogeneoa da eta disjuntzioan eta tentsioan du bizi kemena, euskal kolusioa heterogeneotasun horretan biziberritzen da. Politika hutsaz jardungo banu, esango nuke, besterik gabe, euskal errepublika behar dugula, alegia, askotariko jendeak jokatze eremu (publiko) batera eta hainbat praktikatan bildurik atontzen den agentzia kolektiboa behar dugula.
‎Bizidun orok badu inguru sen bat, hau da, ingurua bere baitan sartu behar du bizi beharrez, inguruarentzat da egina. Jacob von Uexkull biologoaren tesietan49, bizidun orok harreman semiotikoa du inguruarekin, bizitzak horretara bultzatzen du; asmoz eta gogoz zabaltzen da ingurura eta hala bere egiten, baina betiere," biltze semiotiko funtzionaletan", hau da, biziduna eta ingurua zeinuz eta ekintzazko lotura batean biltzen dira.
‎Filosofia eta soziologia fenomenologikoan, esaterako, bizi mundua deitu diote. Lotura estua du bizi formak kontzeptuarekin eta Psikologiara, Kurt Lewinek eremu psikologiko moldean eraman zuenarekin. Eremu hori, nonbait, zuzenean emanda zaigun ageriko mundua da, gure atmosfera, gure bizipen eta esperientzien matrize ikusezina, guztiz agerikoa izanagatik, hain zuzen.
‎Herri zahar hura zer nolakoa zen erregistratzen tematu zen etnologo saldoa. Tematizazioak eta sistematizazioak, kasu honetan ere, xehe xehe egin behar zuten bizi mundua izan zena, museoan eta folk bilduman ondo kabi zedin.
‎Ate nagusiko bi makila zuriak ere mundu desberdin baten ikur ziren. Berak ziurtzat ematen zuen ikusmena; Melissak ikusmenik ezaren inguruan antolatu behar zuen bizi osoa.
‎gauzak aldatzeko, okerren zama gainetik kentzeko, beste bide batzuk behar ditugulako. Egia batzuk konpartitu beharra dugulako, elkarren beharra dugunez gero bizitzeko moduko gizarte bat osatzeko. Unilateralitatea, beharrezkoa izanda ere, ez delako soluzioa.
‎Den dena zalantzan dagoen garaia bizi dugun neurrian, gizaki hipermodernoak ez du jada etikan sinisten, etikatan baizik; ez du balio absolutuetan sinisten, efimeroa den edozertan baizik; ez du betebehar edo inperatiboetan sinisten, askatasun indibidualean baizik; ez du jada bere askatasuna murriztu dezakeen komunitate modernoan gehiegi sinisten, gozatzeko askatasuna aldarrikatzen duen nartzisista egozentrista bilakatu baita. Gizaki hipermodernoak askatasunez hautatu nahi du une oro bizi nahi duen bizi estiloa. Gogoan izan, jada ez dago masa solidorik, ale kloniko indibidualista eta egozentrikoak baizik.
‎Are gehiago, Lipovetskyri jarraituz, egungo garaiko kontsumismoaren arrazoi nagusia ez da, inondik inora, produktuen beharra, beharrizana, kontsumismo hutsa baizik; hau da, jada ez zaigu esaten hau eta beste hau behar ditugula bizitzeko, ez; produktuen helburua ez da guri bizitza erraztea, gozatu ahal izatea baizik. Jada ez dira betiko irauten omen duten beharrezko makinak saltzen —zaharkitzapen programatua—, neoizko argiekin erakusten diren, santiamen batean apurtu eta beharrezkoak ez direnak baizik.
2016
‎" Eskual literaturari nahi badugu bizi berri bat eman, eta horren medioz eskuara, gure mintzaira, xutik atxiki, ez dugu lokartu behar edo gibelerat so egon. Ez du horrek erran nahi gure aintzinekoak bazterrerat utziko ditugula.
‎Iraultza jazo zenetik gutxira, 1793 urte inguruan, egile, data, leku edota editore izenik gabeko 36 orrialdeko lantxo hau ageri zen: Persekuzionezko denbora huntan Christau leialek atxeki behar duten bizi moldea: Franzia aldeko eskualdunei.
‎" Kalifornia zolan Manex duzu bizi Han ere mota nasai omen da ihizi Makilarekin Manex nork dezake izi Hartaz debrua bera nahi luke hezi".
‎Eta hau baino garrantzitsuago oraindik, gehiegizko bortizkeriak eta batik bat indartsuen arteko bortizkeria parekatuak deuseztapen orokorra eragin dezake. Belarjalerik ez dagoenean lehoiek elkar jan behar dute biziko badira. Deuseztatze itzeletik oso hurbil ibili gara bolada batean, Gerra Hotza deritzaion horrek iraun duen artean, eta momentuz osorik irten bagara ere, noiznahi txikizio orokorrera eraman gaitzake oraindik indarrean dirauen logika militarrak.
‎Esnea kentzen zaio ama erditu berriari, umea kentzen zaio, eta haien predatzaile izan daitezkeen animaliak (otsoak, hartzak,...) ez dira jada gizakiaren moduko beste ehiztariak, akabatu beharreko piztia gaiztoak baizik. Gizakiak erabakitzen du zein landarek eta zein animaliak duten bizitzeko eskubidea eta zeintzuk ez. Gizakiak jainkotu egiten du bere burua.
2017
‎Halaxe: bere omenaldi egunean bihotzekoak jota, Ferranddok ez du bizirik irauterik izan, hura suspertzeko ahalak eta bi egin dituzten arren.
‎Bizkarrezurretik lotzen dira elkar maite dutenen biziak.
‎Orain moda berri batean aurrean gaudek Euskal Herrian, bertsolaria goian zegok baina baita arriskuan ere; garai batean, bertsolaritzak fama txarra zuenean, baserriko giroak agindu, andre eta gizaseme guztiek ikasten zizkiaten bertso paperak. Denak mundu hartan bizi hituen, eta gaur berriz bertsolari jaialdietatik kanpo inor ez duk bizi mundu horretan". 63
‎Ez ditek etsiko, eta sutan jarri dituk ea errenditzera zetozen galdetu diedanean, hik agindu bezala. Oihuka eta haserre bizian erantzun ditek odolez eta garrez zapalduko gaituztela, bat bera ere ez dutela bizirik utziko, ez digutela beste aukerarik emango, eta, gu atoan baldintzarik gabe errenditu ezean, sua hautsiko dutela kanoikadaz, gu guztiok birrindu arte.
‎Baina zernahi dela ere hizkuntza baten egoera une historiko batean, guztiek dute AB izateko posibilitatea; hala ez bada, errua ez da hizkuntzarena/ hiztunena, testuinguratzen duten bizi baldintzena baizik. Eta hauek alda daitezke.
2018
‎Batzuek jendez betetako etxean nahi dute bizi, bakardadea gustatzen ez zaielako. Beste batzuei bakarrik bizitzea gustatzen zaie, jendearekin gogaitzen direlako.
‎Dudarik gabe arrakasta handiena antolatzaileekin gauzatu zen, gurekin. Kasik ustekabean, gure kulturaren aditu nabarmenetarikoak ezagutu genituen, pasioz zuten bizitzen gaia eta, ondorioz, halaxe transmititzen. Aurkikuntza gaitza iraganeko (hots, gaindituta) historia, folklorea, hizkuntzalaritza, kosmogonia, artisautza. horien guzien garrantzia eta gaurkotasuna.
2019
‎Hori izan zen kontua, horregatik jarri zen Martin bere kontra: ez atxiloketaren zirkunstantziengatik, zeren Martin berehala konturatu baitzen Mao Tse Tungen lau tesiek ez zutela bizia arriskatzea merezi, baizik Martarengana etorri ez zelako. Marta ospitalean hiltzen eta bera Palm Springsen Beach Boysen kontzertuan Pattyrekin.
‎33). Marxentzat jendarte berri hau komunitate errealaren gainean eraiki behar da, gizakien arteko lortura sozialak eta kooperazioak duen bizi indarra baliatuz garapen orekatuago eta askeago bat eman ahal izateko:
‎Kapitala ko 3 liburukian Marxek pozez azaltzen du nola kimikari askok onartzen duten, are James Johnston-en tankerako kontserbadoreek ere, jabetza pribatua" oztopo gaindiezina" dela egiazko zentzuko nekazaritza bat lortzeko bidean. Horren arrazoia da" ekoizpen kapitalistaren izaera bera nekazaritzarekin kontraesanean dagoela; izan ere, ekoizpen kapitalista berehalako etekina lortzera bideratuta dago eta nekazaritzak, berriz, elkarri jositako giza belaunaldiek behar dituzten bizi baldintza iraunkorrei erantzuteko ardura du". Marxen ustez, basoena bateraezintasun horren adibide argia da, jabetza pribatutik aldendu eta kontrol publikoaren menpe daudenean soilik kudeatzen baitira guztion intereserako.
‎...ntzat/ gauzak sortuz hazten da./ Eta munduko bizitzaren likorea hustu duenean,/ bere bihotza pozik eta larri eskaini duenean/ giza jai odoltsuko jakitzat,/ bere ahots sakratua Iparraldeko eta Hegoaldeko haizeetara hedatu duenean.../ Izarrak manta baten moduan estaliko du argiz,/ jaia balitz bezala piztuko da aire gardena,/ eta entzungo da pauso bat maldan gora ilunetan/ bizitzeko beldurrik izan ez duen biziarena./ Emadazu uztarria, ama, eta uztarriaren gainean/ zutik paratuta, nire bekokitik hobeto emango du argia/ argitzen eta hiltzen duen izarrak".
‎Herritarrek apropos eta nahi duten eran antolatu behar dute biziko diren egitura politikoa.
2020
‎" Egiaz egiaz erraiten drauzuet, ezen ene hitza enzuten, eta ni igorri nauena sinhestenduenak, baduela bizitze eternala, eta haina ezta kondemnationetara ethorriren...".
‎" Komunari eutsi behar zaio, baina, arrazoia denena bada ere, bakoitzak berea balu bezala bizi da jende gehiena". 203
‎Lehenengo irakurraldi hartatik bidelagun izan dut liburu hau, eta haren orri arteetan tintaz marraztuta topatzen ditudan berbek oraindik ere zirrara sortzen didate. " Apal berrabestu genuen/ izpirituak kontsolamenduz zekarkigun eresia" dioen poemak bereziki hunkitzen nau, esanaz bezala gure izateak berez baduela bizirik egote hutsagatik lasaitzeko joera bat, bizirik egotea dela bizitzaren lehen eta azken baldintza. Izpirituaren eresi horren bitartekari da poeta, hitzen bidez adierazten du.
‎2005ean hil zen Lurdes, eta kolpe oso bortitza izan zen hori Xabierrentzat. Artean hil hurren zegoela, aurrera jarraitu behar zuela esan omen zion, gauza politak egin behar zituela bizi zen artean, eta bera itxaroten egongo zitzaiola. Handik hiru urtera, 2008an, iritsi zen gauza polit haietarik bat:
2021
‎(Hauxe dun bizi gogorra!)
‎Gogoan dut bizi ginen lekua munduaren akabera iruditzen zitzaizula. Nik, ordea, mundu oso baten hasiera ikusten nuen.
‎K.a. 1500 eta K.a. 300 urteen artean, 55 liburutegi izan ziren Ekialde Hurbileko zenbait hiritan, gutxiengo batentzat, eta bakar bat ere ez Europan. Espainian, 2014ko datuen arabera, biztanleen% 97k gutxienez liburutegi publiko bat du bizi den tokian —guztira 4.649 liburutegi daude herrialde osoan— Zifra hauek berebiziko aldaketa baten eta ugalketa sekulako baten historia kontatzen dute. Aski oharkabean pasatuagatik, eraginkortasun handienarekin kolonizatu gaituzten antzinako errealitateetako bat da.
‎Intelektual haiek jainkoen estatuaz, aldarez eta gurtza paganoko beste ikur liturgiko batzuez inguraturik ematen zuten lanaldia, ptolomeotarrek eutsi egin baitzioten liburuak tenpluen barnean zaintzeko Ekialdeko tradizio antzinakoari. Kultura klasiko paganoaren zerbitzura sortutako liburutegiek nahiko lan zuten bizirik irauten, erregimenak gogor egiten baitzion kultura horri.
‎Norbaitek lehenbiziko aldiz Iliada kontatu zuenez geroztik, Troiako hondartzetan Akilesek eta Hektorrek elkarren kontra izandako dueluaren gorabeherak ez dira sekula ahantzi. Hararik idatzi duen bezala, soziologo arkaiko bat orain dela 20.000 urte bizi izan balitz, segur aski pentsatu izanen zuen mitologiak oso aukera gutxi zituela bizirik irauteko. Azken finean, zer da ipuin bat?
‎Literatura libreki eta borondatez ibiltzen zen esku batetik bestera, opari edo mailegu pertsonal gisa, interesak zituzten gizabanakoen artean, elite kulturaleko hautatuen talde txiki bat nabarmentzen laguntzeko, jende aberatsaren komunitate intimo bat sortzeko, eta hartan, talentua zela-eta, onartu egiten ziren jatorri apaleko edo esklabo izandako babespeko pertsona batzuk. Babesik gabe, boteredunekiko loturarik gabe, irakurleek zein idazleek nahiko lan zuten bizirik irauteko.
2022
‎Hiltzetik ez da inor libratu orainokoan, bizitza barregarria behar dugu biziko bagara. Barreak produzitzen dituen perfumea dastatu dute kubatar zenbaitek.
‎zioari," gure bizilekuak dira egunak" arrapostuarekin hasten da poeta britaniarra. Euskal kubatar poetak ere egunak ditu bizileku, egun bakoitzak du bizi lore. Bedatseko loreen aiduru abiatu da eguna.
‎Orriak atzera eta aurrera eginez ipuina birpasatu eta konturatzen dira, bitxia bada ere, hain zuzen ere Aladinek merkatu ondoko dendatxoaren leiho zirrikitutik printzesaren igaroa ikusten duen unea kontatzen duen orria ez dela bertan. Hain ondo gorde den liburuxkan 167 orrialdeak falta direla, eta beraz, ezin dutela bizi nik bizi izan nuen esperientzia bera. Errepikatu egiten dut orduan galdutako testu zatia eta irudiak lehen aldiz ikusi nituenean bezala gogoratzen ditudala nire buruan:
‎Frantzia, Holanda, Katalunia, Alemania, Casablanca eta Espainiatik etortzen omen dira tarteka ama zahartua ikustera, jadanik bakoitzaren hizkuntza nagusia beste bat dela. Oumaima bezalakoak, hanka bat diasporan eta bestea herrian dutela bizi dira.
‎Beste isilune bat dator segidan. Kaskagorriak esaten dio iraupena bizitza dela, iraun nahi duenak bizi nahi duela eta horrek ez duela ezer txarrik, berak luzaroan bizi nahi duela. Beltzez jantzitako emakumeak zertarako galdetzen dionean, ordea, ez du erantzunik.
‎" Ezin dugu bizi zahartzaroa gaztaroa gogoratuz, baizik eta planak eginez gelditzen zaigun denborarako, egun bat izan edo hilabete bat edo urteak izan, eta beti gazte denboran egin ezin izan genituen proiektuak bururatzeko esperantzan."
2023
‎...bere egin ninduen herriari biziak odolak indarrak gainezka egin zizkioten bere egin ninduen herriak ez zituen gatazkak saminak borrokak ezkutatzen liskarrak saminak borrokak agerian uzteko era bakarra edertasunaren gezurra biluztea da bere egin ninduen herriak berezko zuen etxekotasunsegurantziakomunitateaskatasuneta ahalbidesentimenduak sortzeko ahalmen miragarria bere egin ninduen herriak bazuen badu bizi taupada guraso hizkuntza guraso hizkuntza, gaztelania ikasteko eta literaturaz gozatzeko gaitasuna betirako piztu zidana
‎Pezeta gutxi batzuk dira, ez pentsa. Paper kilo aunitz bildu behar duzu bizi ahal izateko...
‎Baina sutsu eta kartsu nahi baldin badut langileak ogia izatea, beharginak ogia izatea, nire anaia baita, nahi dut bizirako ogiaz gainera pentsamenduaren ogia ere izatea, hori ere badelako bizirako ogia. Gorputzarentzako ogia bezala ugaldu nahi dut gogoarentzako ogia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du 12 (0,08)
zuten 6 (0,04)
duen 5 (0,03)
dut 5 (0,03)
dute 5 (0,03)
dutela 4 (0,03)
dugu 3 (0,02)
duten 3 (0,02)
zuen 3 (0,02)
baduela 2 (0,01)
duk 2 (0,01)
dun 2 (0,01)
duzu 2 (0,01)
zenuen 2 (0,01)
zituela 2 (0,01)
Badu 1 (0,01)
badu 1 (0,01)
badugu 1 (0,01)
bagenuke 1 (0,01)
baitzituzten 1 (0,01)
balu bezala 1 (0,01)
ditugula 1 (0,01)
dituzten 1 (0,01)
duenak 1 (0,01)
dugunez gero 1 (0,01)
dutelakoan 1 (0,01)
dutenen 1 (0,01)
duzue 1 (0,01)
nauk 1 (0,01)
nuke 1 (0,01)
zituzten 1 (0,01)
zuela 1 (0,01)
zutela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia