2010
|
|
Ez al zara ohartu oilasko hau paradisuko hautatuetarik dela? Hil da gero hasi
|
du
bizia!
|
2011
|
|
" Gauero itzaltzen da gizakumea[...]/ goizero pizten[...]/ eta bien bitartean[...]/ amets du egiten. / Goizero bizten da/ gauero itzaltzen/ eta bien bitartean/ amets bat
|
du
bizitzen". Esan genezake Achiaryk beti agerian uzten duen sentimendu oldarra estalki gozo batez nahita eskaini digula Apirileko honetan.
|
|
Askok inoiz amestu izan dutenez, Sabinok edo Antsok, edo beste inorkburua altxa baleza...! Baina fikziozko Euskal Herri horretan ere bizitzak jarraitzen du eta, Antsok ere aprobetxatu nahi
|
du
bizirik irauteko daukan bigarren aukera hau oso pertsona gutxiri eskaintzen zaiona, bestalde. Eta Antso ere, gizakia den neurrian, arazoei aurre egiteko aurkitu duen modurik egokiena da arazoak saihestea.
|
2012
|
|
Hori esan behar du poemak, zuloa eta txintxarra, ezereza, aldarea eta galdera, ni naizen hitza. Dena sortu behar
|
du
bizirik, sortuz sortu eta bizirik bizi, alaitasun hau izan dadin munduko, ez txingarretan baizik bihar, izan gaitezenean ospakizun bezpera. Gainerakoa, kanpoan gelditzen dena gainetik, ez da poemaren zuhurtzia edo odola, ez hiztegiko uraren zirimola ere.
|
2013
|
|
Gizajendeak lekua behar izaten
|
du
bizitzeko, eta etengabe birfundatzen du espazio hori, lur zaharra lur berri eginez. Paisaia, izendatua eta kontatua, memoriaz betetzen da.
|
2014
|
|
" Bizitzak ez du errukirik inorekin. Zanpatu egiten
|
du
bizi den oro, gure barren hauskorra, edota sendoa barne".
|
|
Erakundeek antzerkiaren orde" spectacle vivant" nozio frantsesa ezarri nahi dute. Hemen ari gara elkarri gezurka, hau edo hura biziki ontsa dela. aitzinatzen ari garela, antzerkirik ez delarik batere aipatu gauza horietan, polemikari ihes egiten dugu eta tabuak tabu daude, kulturak ez
|
du
biziarekin harremanik, da. Aitzinatzen ari omen gara eta gure gazteak frantsesez ari dira euskarak ez duelako interesik gure ondoezaren ehotzeko.
|
|
Boterearen eskarnioa baizik ez zitekeen izan. Ez
|
du
bizirik. Beste alderdian Baltazar hura ezaguna dute telebistatik guk Levert jujea lamina bezala ikus dezakegu, sekulan ez baita ipuinetan deskribatua, honek bilotsu ikusten du, hark ezkatadun.
|
2015
|
|
Atzean geratuko ziren paradigma modernoaren sinesmen nagusiak: Natura egonkorra eta lege erregularren araberakoa da, materia guztiz inertea eta pasiboa da, ez
|
du
bizirik, ez du pentsamendurik, ezta borondaterik ere, gogamenaren jardunak kontzienteak eta arrazionalak dira, zientziak badu errealitatea bere horretan (objektiboki) esplikatzea eta deskribatzea (metodo kontua da), Naturak kausalitatea eta Humanitateak arrazionaltasuna dute ezinbesteko logika gidari (egitate objektiboen kausalitatea eta balio subjektiboen arrazionaltasuna)... Modernitatearen paradigma horren erroa, Toulminen ustez, erlijio gerren garaian ziurtasuna eta egonkortasuna giza auzietatik kanpo topatzeko beharra izan zen, alegia, erlijioak ematen ez zuen" ziurtasun absolutua" Naturaren ideia modernoak emango zuen.
|
|
Batasun oro hartzailearen ordez, hamaika iraganaldi eta hamaika predeterminatu bil ditzaketen topaguneak behar ditugu. Euskal Zera heterogeneoa da eta disjuntzioan eta tentsioan
|
du
bizi kemena, euskal kolusioa heterogeneotasun horretan biziberritzen da. Politika hutsaz jardungo banu, esango nuke, besterik gabe, euskal errepublika behar dugula, alegia, askotariko jendeak jokatze eremu (publiko) batera eta hainbat praktikatan bildurik atontzen den agentzia kolektiboa behar dugula.
|
|
Bizidun orok badu inguru sen bat, hau da, ingurua bere baitan sartu behar
|
du
bizi beharrez, inguruarentzat da egina. Jacob von Uexkull biologoaren tesietan49, bizidun orok harreman semiotikoa du inguruarekin, bizitzak horretara bultzatzen du; asmoz eta gogoz zabaltzen da ingurura eta hala bere egiten, baina betiere," biltze semiotiko funtzionaletan", hau da, biziduna eta ingurua zeinuz eta ekintzazko lotura batean biltzen dira.
|
|
Filosofia eta soziologia fenomenologikoan, esaterako, bizi mundua deitu diote. Lotura estua
|
du
bizi formak kontzeptuarekin eta Psikologiara, Kurt Lewinek eremu psikologiko moldean eraman zuenarekin. Eremu hori, nonbait, zuzenean emanda zaigun ageriko mundua da, gure atmosfera, gure bizipen eta esperientzien matrize ikusezina, guztiz agerikoa izanagatik, hain zuzen.
|
|
Egia da, hala ere, gure artean indar handikoa dela Zientziaren diskurtsoak eta biziki maite dugula diskurtso denotatiboaren argitasuna hainbat eta hainbat arlotan. Hipermodernizazioak ez
|
du
bizi arlo guztietan indar berdinez jo. Ez, esaterako, kultura deritzogun nahasmen horretan adinako indarrez.
|
|
—Ladisen meritua da, lehen egunetik laguntzen aritu zaiolako. Gainera, uste dudanez, bere hotelean jarri
|
du
bizitzen, dirua eman dio, jendearekin jarri du harremanetan. Mutiko horrek entrenatzailea du, manager bat Oraingoz, Ladisek hartzen du ardura osoa.
|
2017
|
|
Halaxe: bere omenaldi egunean bihotzekoak jota, Ferranddok ez
|
du
bizirik irauterik izan, hura suspertzeko ahalak eta bi egin dituzten arren.
|
2019
|
|
Soldatapeko lanaren eta kapitalaren arteko harremanak aztertzerakoan Karl Marxek gogoratzen digunez, egunetik egunera langile (edo esklabo)" libreak" bere indarra (eta bere denbora, gogoa, ametsa) saltzen
|
du
bizi ahal izateko. Langile horrentzat, aldiz, bizitza (bizitza bizigarria, merezi duen bizitza)" jarduera hauek bukatzean hasten da, non eta bere etxeko mahaian, taberna baten eserlekuan lagun artean, edo ohean" (Marx, 1968 [1849]:
|
2021
|
|
K.a. 1500 eta K.a. 300 urteen artean, 55 liburutegi izan ziren Ekialde Hurbileko zenbait hiritan, gutxiengo batentzat, eta bakar bat ere ez Europan. Espainian, 2014ko datuen arabera, biztanleen% 97k gutxienez liburutegi publiko bat
|
du
bizi den tokian —guztira 4.649 liburutegi daude herrialde osoan— Zifra hauek berebiziko aldaketa baten eta ugalketa sekulako baten historia kontatzen dute. Aski oharkabean pasatuagatik, eraginkortasun handienarekin kolonizatu gaituzten antzinako errealitateetako bat da.
|
|
Antzinako umoreak naufragio larria izan zuen. Desagertu ziren irriari buruzko tratatu aristotelikoaren ale guztiak, eta, aldiz, problemarik gabe iraun
|
du
bizirik lanaren beste erdiak, tragediari eskainitakoak. Komediagile greziar ugarik estreinatu zituzten beren obrak antzoki suhar beteetan, baina haietako bakar batenak salbatu dira:
|
2022
|
|
zioari," gure bizilekuak dira egunak" arrapostuarekin hasten da poeta britaniarra. Euskal kubatar poetak ere egunak ditu bizileku, egun bakoitzak
|
du
bizi lore. Bedatseko loreen aiduru abiatu da eguna.
|
2023
|
|
Beha dugu Bob Marley baina haren begiak ez zaizkigu Jah z edo Jainkoaz mintzo ezta maitasun unibertsalaz edo jaiki eta borrokatu beharraz ere begirada horrek ez ditu bere baitan Etiopiako lur gorriak edo Jamaikako muino leunak biltzen ez
|
du
bizitzen laguntzen gaituen gezurrik onartzen eta hastio dio zernahi hitz potolori batez ere esperantza hitzari begirada horretan dena dago ordura arte ikusi nahi izan ez duena beti izutu duena kamera aitzinean paratu denerako ziur da: eskuak bete dizkion gauzetatik ez da fitsik geratzen loria sosak emazte ederrak... oro joan oro aienatu esku hutsik dago eta kaskamotz adats luzerik gabeko Sanson bezain indarge zernahi egiteko ezgai lan neke alferrikako zaio kamera bati behatzea ere bereak egin du eta badaki badaki argazki triste hau hondarrekoa izanen dela ez dagoela bertzerik gainerako guztia ere galdu duela biloa galtzearekin batera
|