Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2010
‎Ez al zara ohartu oilasko hau paradisuko hautatuetarik dela? Hil da gero hasi du bizia!
2011
‎" Gauero itzaltzen da gizakumea[...]/ goizero pizten[...]/ eta bien bitartean[...]/ amets du egiten. / Goizero bizten da/ gauero itzaltzen/ eta bien bitartean/ amets bat du bizitzen". Esan genezake Achiaryk beti agerian uzten duen sentimendu oldarra estalki gozo batez nahita eskaini digula Apirileko honetan.
‎Askok inoiz amestu izan dutenez, Sabinok edo Antsok, edo beste inorkburua altxa baleza...! Baina fikziozko Euskal Herri horretan ere bizitzak jarraitzen du eta, Antsok ere aprobetxatu nahi du bizirik irauteko daukan bigarren aukera hau oso pertsona gutxiri eskaintzen zaiona, bestalde. Eta Antso ere, gizakia den neurrian, arazoei aurre egiteko aurkitu duen modurik egokiena da arazoak saihestea.
2012
‎Hori esan behar du poemak, zuloa eta txintxarra, ezereza, aldarea eta galdera, ni naizen hitza. Dena sortu behar du bizirik, sortuz sortu eta bizirik bizi, alaitasun hau izan dadin munduko, ez txingarretan baizik bihar, izan gaitezenean ospakizun bezpera. Gainerakoa, kanpoan gelditzen dena gainetik, ez da poemaren zuhurtzia edo odola, ez hiztegiko uraren zirimola ere.
2013
‎Gizajendeak lekua behar izaten du bizitzeko, eta etengabe birfundatzen du espazio hori, lur zaharra lur berri eginez. Paisaia, izendatua eta kontatua, memoriaz betetzen da.
2014
‎" Bizitzak ez du errukirik inorekin. Zanpatu egiten du bizi den oro, gure barren hauskorra, edota sendoa barne".
‎Erakundeek antzerkiaren orde" spectacle vivant" nozio frantsesa ezarri nahi dute. Hemen ari gara elkarri gezurka, hau edo hura biziki ontsa dela. aitzinatzen ari garela, antzerkirik ez delarik batere aipatu gauza horietan, polemikari ihes egiten dugu eta tabuak tabu daude, kulturak ez du biziarekin harremanik, da. Aitzinatzen ari omen gara eta gure gazteak frantsesez ari dira euskarak ez duelako interesik gure ondoezaren ehotzeko.
‎Boterearen eskarnioa baizik ez zitekeen izan. Ez du bizirik. Beste alderdian Baltazar hura ezaguna dute telebistatik guk Levert jujea lamina bezala ikus dezakegu, sekulan ez baita ipuinetan deskribatua, honek bilotsu ikusten du, hark ezkatadun.
2015
‎Atzean geratuko ziren paradigma modernoaren sinesmen nagusiak: Natura egonkorra eta lege erregularren araberakoa da, materia guztiz inertea eta pasiboa da, ez du bizirik, ez du pentsamendurik, ezta borondaterik ere, gogamenaren jardunak kontzienteak eta arrazionalak dira, zientziak badu errealitatea bere horretan (objektiboki) esplikatzea eta deskribatzea (metodo kontua da), Naturak kausalitatea eta Humanitateak arrazionaltasuna dute ezinbesteko logika gidari (egitate objektiboen kausalitatea eta balio subjektiboen arrazionaltasuna)... Modernitatearen paradigma horren erroa, Toulminen ustez, erlijio gerren garaian ziurtasuna eta egonkortasuna giza auzietatik kanpo topatzeko beharra izan zen, alegia, erlijioak ematen ez zuen" ziurtasun absolutua" Naturaren ideia modernoak emango zuen.
‎Batasun oro hartzailearen ordez, hamaika iraganaldi eta hamaika predeterminatu bil ditzaketen topaguneak behar ditugu. Euskal Zera heterogeneoa da eta disjuntzioan eta tentsioan du bizi kemena, euskal kolusioa heterogeneotasun horretan biziberritzen da. Politika hutsaz jardungo banu, esango nuke, besterik gabe, euskal errepublika behar dugula, alegia, askotariko jendeak jokatze eremu (publiko) batera eta hainbat praktikatan bildurik atontzen den agentzia kolektiboa behar dugula.
‎Bizidun orok badu inguru sen bat, hau da, ingurua bere baitan sartu behar du bizi beharrez, inguruarentzat da egina. Jacob von Uexkull biologoaren tesietan49, bizidun orok harreman semiotikoa du inguruarekin, bizitzak horretara bultzatzen du; asmoz eta gogoz zabaltzen da ingurura eta hala bere egiten, baina betiere," biltze semiotiko funtzionaletan", hau da, biziduna eta ingurua zeinuz eta ekintzazko lotura batean biltzen dira.
‎Filosofia eta soziologia fenomenologikoan, esaterako, bizi mundua deitu diote. Lotura estua du bizi formak kontzeptuarekin eta Psikologiara, Kurt Lewinek eremu psikologiko moldean eraman zuenarekin. Eremu hori, nonbait, zuzenean emanda zaigun ageriko mundua da, gure atmosfera, gure bizipen eta esperientzien matrize ikusezina, guztiz agerikoa izanagatik, hain zuzen.
‎Egia da, hala ere, gure artean indar handikoa dela Zientziaren diskurtsoak eta biziki maite dugula diskurtso denotatiboaren argitasuna hainbat eta hainbat arlotan. Hipermodernizazioak ez du bizi arlo guztietan indar berdinez jo. Ez, esaterako, kultura deritzogun nahasmen horretan adinako indarrez.
‎—Ladisen meritua da, lehen egunetik laguntzen aritu zaiolako. Gainera, uste dudanez, bere hotelean jarri du bizitzen, dirua eman dio, jendearekin jarri du harremanetan. Mutiko horrek entrenatzailea du, manager bat Oraingoz, Ladisek hartzen du ardura osoa.
2017
‎Halaxe: bere omenaldi egunean bihotzekoak jota, Ferranddok ez du bizirik irauterik izan, hura suspertzeko ahalak eta bi egin dituzten arren.
2019
‎Soldatapeko lanaren eta kapitalaren arteko harremanak aztertzerakoan Karl Marxek gogoratzen digunez, egunetik egunera langile (edo esklabo)" libreak" bere indarra (eta bere denbora, gogoa, ametsa) saltzen du bizi ahal izateko. Langile horrentzat, aldiz, bizitza (bizitza bizigarria, merezi duen bizitza)" jarduera hauek bukatzean hasten da, non eta bere etxeko mahaian, taberna baten eserlekuan lagun artean, edo ohean" (Marx, 1968 [1849]:
2021
‎K.a. 1500 eta K.a. 300 urteen artean, 55 liburutegi izan ziren Ekialde Hurbileko zenbait hiritan, gutxiengo batentzat, eta bakar bat ere ez Europan. Espainian, 2014ko datuen arabera, biztanleen% 97k gutxienez liburutegi publiko bat du bizi den tokian —guztira 4.649 liburutegi daude herrialde osoan— Zifra hauek berebiziko aldaketa baten eta ugalketa sekulako baten historia kontatzen dute. Aski oharkabean pasatuagatik, eraginkortasun handienarekin kolonizatu gaituzten antzinako errealitateetako bat da.
‎Antzinako umoreak naufragio larria izan zuen. Desagertu ziren irriari buruzko tratatu aristotelikoaren ale guztiak, eta, aldiz, problemarik gabe iraun du bizirik lanaren beste erdiak, tragediari eskainitakoak. Komediagile greziar ugarik estreinatu zituzten beren obrak antzoki suhar beteetan, baina haietako bakar batenak salbatu dira:
2022
‎zioari," gure bizilekuak dira egunak" arrapostuarekin hasten da poeta britaniarra. Euskal kubatar poetak ere egunak ditu bizileku, egun bakoitzak du bizi lore. Bedatseko loreen aiduru abiatu da eguna.
2023
‎Beha dugu Bob Marley baina haren begiak ez zaizkigu Jah z edo Jainkoaz mintzo ezta maitasun unibertsalaz edo jaiki eta borrokatu beharraz ere begirada horrek ez ditu bere baitan Etiopiako lur gorriak edo Jamaikako muino leunak biltzen ez du bizitzen laguntzen gaituen gezurrik onartzen eta hastio dio zernahi hitz potolori batez ere esperantza hitzari begirada horretan dena dago ordura arte ikusi nahi izan ez duena beti izutu duena kamera aitzinean paratu denerako ziur da: eskuak bete dizkion gauzetatik ez da fitsik geratzen loria sosak emazte ederrak... oro joan oro aienatu esku hutsik dago eta kaskamotz adats luzerik gabeko Sanson bezain indarge zernahi egiteko ezgai lan neke alferrikako zaio kamera bati behatzea ere bereak egin du eta badaki badaki argazki triste hau hondarrekoa izanen dela ez dagoela bertzerik gainerako guztia ere galdu duela biloa galtzearekin batera
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia