2002
|
|
Emakumea oso barneratuta dago hezkuntza sisteman, oro har izaera mistokoa. Lehen hezkuntza emakumearentzat oroko rtuta dago, eta partehartze nahikoa zabala
|
du
bigarren hezkuntzan. Haatik, herrialdeen arteko desberdintasunak handiak dira, eta, zenbait eskualdetan, neskak bigarren hezkuntzako ikastegietara bidaltzearen aurka agertzen dira.
|
2005
|
|
Gainditu gabeko irakasgaiak
|
dituzten
Bigarren Hezkuntzako ikasleek errefortzu klaseetara joan dute, errekuperatzeko
|
|
Neskatilak hezteak “haurren bizitza asko salbatzea esan nahi du”, dio José Miguel Contrerasek, GKEaren Espainiako ataleko lehendakariak. Nazioarteko adierazleen arabera, prestakuntzarik gabeko amen seme alabek hiltzeko edo desnutriziorako arrisku handiagoa
|
dute
bigarren hezkuntza edo goi mailako hezkuntza duten emakumeen seme alabek baino. Erdi mailako herrialde pobre batean eta 20 milioi biztanle dituen herrialde batean, neskentzako eskola irakaskuntzak urtero bost urtetik beherako 60.000 haurren bizitza salbatzea ekarriko luke.
|
|
Txostenaren arabera, Espainiak emaitza txarrenak lortzen ditu eskola uztearen arloan, besteak beste. Gure herrialdeak Europako zifrak gainditzen ditu 18 eta 24 urte bitarteko gazteen artean,% 31,1ek ez
|
baitu
Bigarren Hezkuntzako titulurik; Europako batez bestekoa, berriz,% 15ekoa zen 2004an. Hori are garrantzitsuagoa da kontuan hartzen badugu Europako Batasunak eskola uzteak 2010ean %10 baino gutxiago izatea proposatu duela.
|
2006
|
|
Une txarra, eskola porrotari, errendimendu akademikoari eta, oro har, kalitate mailari buruzko adierazleen arabera, “baina ez katastrofikoa”, termino historikoetan eta Europako beste herrialde batzuekin alderatuz aztertzen bada. Estatistikek Espainia EBko eta ELGEko herrialdeetako “behe zerrendan” kokatzen dute; ikasleen %27k eta %33k ez
|
dute
Bigarren Hezkuntzan graduatzerik lortzen; %23k ez dituzte Matematikan eta Hizkuntzan gutxieneko ezagutzak lortzen, eta %10 baino ez dira bikaintasun mailan sartzen; Frantzian %16k edo Finlandian, esaterako, %20tik gorako tasetan. Hala ere, Espainiak Europako ehunekorik altuena du unibertsitateko ikasle kopuruari dagokionez, eta hiru hamarkadatan 15 eta 16 urteko gazteen %65 eskolatu ditu, 1975ean ikastetxe arautuetan ikasten ez zutenak.
|
2008
|
|
Ia portzentaje bera
|
dute
Bigarren Hezkuntza, Batxilergoa, DBH edo Lanbide Heziketa bukatu dutenek eta ikasketa unibertsitarioa dutenek: %41, 3 eta %41, 8 hurrenez hurren.
|
2009
|
|
Poliziaren iturriak aipatuta EFE agentziak informatu duenez, agentea jarduera susmagarri bat ikertzen zegoen gehiengo katolikoa
|
duen
bigarren hezkuntzako institutu batetik gertu.
|
|
Zortzi nota baino gehiago
|
dituzten
Bigarren Hezkuntzako ikasleei bekak emango dizkie Kataluniak
|
|
Mutilik ez duten eskoletan ikasten duten neskek errendimendu handiagoa
|
dute
Bigarren Hezkuntzan eskola mistoetara joaten direnek baino. Hala dio Erresuma Batuan egindako azterlan zabal batek, non gizonezkoak edo emakumezkoak bakarrik diren zentro ugari baitaude.
|
2010
|
|
c) ereduak presentzia numeriko mugatua
|
du
Bigarren Hezkuntzan: HHn eta LMHn baino ondotxoz mugatuagoa.
|
2011
|
|
Soziolinguistikak diziplina gisa ez
|
lukeela
Bigarren Hezkuntzan eta
|
|
Saharaz hegoaldeko Afrikako adingabeen %36k bakarrik
|
du
Bigarren Hezkuntzarako sarbidea
|
|
2009an, munduko haurren %88 lehen hezkuntzako azken mailara iritsi ziren, eta 1999an, berriz, %81era. Hala ere, 20 bat herrialdetan —gehienak Saharaz hegoaldeko Afrikakoak—, Lehen Hezkuntzako azken mailan dauden haurrek %75eko probabilitatea baino ez
|
dute
bigarren hezkuntzako lehen zikloan sartzeko. 2009an, munduko haurren %88 lehen hezkuntzako azken mailara iritsi ziren.
|
2013
|
|
Beraz, akordioa lehen hezkuntzako eskoletan betetzen da, baina eskola publikoetan bakarrik. Hala ere, akordio horrek ez
|
zituen
Bigarren Hezkuntzako eskolak aipatu (hau da, ateak irekita utzi zituen makina horiek bertan kokatu ahal izateko), ez da harritzekoa Bigarren Hezkuntzako hiru eskola publikotik batek bai. kontatu horrelako makinekin.
|
2017
|
|
Antonek, adibidez, ikasketen gure jenioak, halako gogoa zuen seminarioan sartzeko, ezen hiru urte eman baitzituen bere amaren erresistentziari kontra egiten, hura ez baitzegoen prest bere seme bakarra galtzeko fraideen eskutan utzita. Antonek ere, gainontzeko guztiok bezala, seminarioan sartzea
|
zuen
Bigarren Hezkuntza jasotzeko aukera bakarra. Gehien gehienok bezala, familia euskaldunekoa zen Anton ere.
|
2021
|
|
Batik bat, hizpide izan zuten COVID kontrako txertoa, eta asmo bat aurreratu zuten: aztergai
|
dute
Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasleei txertoa jartzea. Espainiako Osasun ministro Carolina Dariasek iragarri zuenez, 12 eta 16 urte artekoak ikasturtea hasi aurretik txertatu nahi dituzte.
|
|
DBHko gaztetxoen artean jaso dituzte datuak, eta orain arte tabu izandakoa azaleratzen ari da pixkanaka. «Nik uste
|
dut
bigarren hezkuntzan murgiltzea ez dela sekula aplikatu. Badakigu irakasle batzuk gaztelaniaz aritzen direla.
|
2022
|
|
Horrela gertatzen denean, badituzte nolabaiteko harrera planak eta diseinatuta, bereziki bigarren hezkuntzako ikastetxeetan; aldiz, horrelako transmisiorik ez dago bailaraka edo mugitzen direnean. Ikasle askok HH eta LH etxetik oso gertu egiten dute, herriko eskola batean, eta, gero, aldameneko herri batera joan behar
|
dute
bigarren hezkuntzara; salto handiagoa izaten da. Zailtasun gehiago topatzen dituzte ikastetxe horiek trantsizioa egiteko.
|
|
Argia, Berria, Jakin, Katakrak, Eskafandra bilduma... Hainbat tresna
|
ditugu
Bigarren Hezkuntzan erabiltzeko moduko materialak eskaintzen dizkigutenak. Esku artean duzuna adibide ederra da.
|
|
Joan zen 2019ko maiatzean azalduko dut hau beste atal bateanGeuk Esan hizlaritza jardunaldia antolatu genuen Bizkaiko lau ikastetxeren artean. Jardunaldi horietan parte hartzeko hitzaldiak prestatu behar
|
zituzten
Bigarren Hezkuntzako laugarren mailako eta Batxilergoko lehen mailako ikasle partaideek. Prestakuntzan irakasleek lagundu genien, baina harritzekoa egin zitzaidan, onartu behar dut, ez bakarrik hitzaldirako aukeratutako gaien maila eta originaltasuna, baizik eta adierazteko modu eder eta azalpen zein argudiatze aberastasuna.
|
2023
|
|
Guztira 258 milioi haur, nerabe eta gazte (munduko guztizkoaren %17) ez dira eskolara joaten munduan. Eta, nahiz eta egia den lehen eta bigarren hezkuntzaren amaiera hobetu egin dela, bide luzea geratzen da egiteko, eta azterlanak adierazten du «Europan eta Ipar Amerikan izan ezik, etxe aberatsenetako nerabeek hiru aldiz probabilitate handiagoa
|
zutela
bigarren hezkuntzako lehen zikloa amaitzeko etxe pobreenetakoek baino». — Eta Espainian?
|
|
Zergatik beraien seme alaben eskoletan, Wardolf of Peninsula ren kasu, teknologiaren inguruan egiten duten erabilera eta heziketa hain urrun dago gure hezkuntza sisteman egiten denetik? Ez
|
dute
Bigarren Hezkuntzara arte pantailarik ukitzen, eta erabiltzen hasten direnean zentzu eta kontu handiz egiten dute; aldiz, naturarekiko harremana, kooperazioa zein benetako harreman humanoak aberasten dituzten jarduerak bultzatzen dira.
|