Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2002
‎Emakumea oso barneratuta dago hezkuntza sisteman, oro har izaera mistokoa. Lehen hezkuntza emakumearentzat oroko rtuta dago, eta partehartze nahikoa zabala du bigarren hezkuntzan. Haatik, herrialdeen arteko desberdintasunak handiak dira, eta, zenbait eskualdetan, neskak bigarren hezkuntzako ikastegietara bidaltzearen aurka agertzen dira.
2005
‎Gainditu gabeko irakasgaiak dituzten Bigarren Hezkuntzako ikasleek errefortzu klaseetara joan dute, errekuperatzeko
‎Neskatilak hezteak “haurren bizitza asko salbatzea esan nahi du”, dio José Miguel Contrerasek, GKEaren Espainiako ataleko lehendakariak. Nazioarteko adierazleen arabera, prestakuntzarik gabeko amen seme alabek hiltzeko edo desnutriziorako arrisku handiagoa dute bigarren hezkuntza edo goi mailako hezkuntza duten emakumeen seme alabek baino. Erdi mailako herrialde pobre batean eta 20 milioi biztanle dituen herrialde batean, neskentzako eskola irakaskuntzak urtero bost urtetik beherako 60.000 haurren bizitza salbatzea ekarriko luke.
‎Txostenaren arabera, Espainiak emaitza txarrenak lortzen ditu eskola uztearen arloan, besteak beste. Gure herrialdeak Europako zifrak gainditzen ditu 18 eta 24 urte bitarteko gazteen artean,% 31,1ek ez baitu Bigarren Hezkuntzako titulurik; Europako batez bestekoa, berriz,% 15ekoa zen 2004an. Hori are garrantzitsuagoa da kontuan hartzen badugu Europako Batasunak eskola uzteak 2010ean %10 baino gutxiago izatea proposatu duela.
2006
‎Une txarra, eskola porrotari, errendimendu akademikoari eta, oro har, kalitate mailari buruzko adierazleen arabera, “baina ez katastrofikoa”, termino historikoetan eta Europako beste herrialde batzuekin alderatuz aztertzen bada. Estatistikek Espainia EBko eta ELGEko herrialdeetako “behe zerrendan” kokatzen dute; ikasleen %27k eta %33k ez dute Bigarren Hezkuntzan graduatzerik lortzen; %23k ez dituzte Matematikan eta Hizkuntzan gutxieneko ezagutzak lortzen, eta %10 baino ez dira bikaintasun mailan sartzen; Frantzian %16k edo Finlandian, esaterako, %20tik gorako tasetan. Hala ere, Espainiak Europako ehunekorik altuena du unibertsitateko ikasle kopuruari dagokionez, eta hiru hamarkadatan 15 eta 16 urteko gazteen %65 eskolatu ditu, 1975ean ikastetxe arautuetan ikasten ez zutenak.
2008
‎Ia portzentaje bera dute Bigarren Hezkuntza, Batxilergoa, DBH edo Lanbide Heziketa bukatu dutenek eta ikasketa unibertsitarioa dutenek: %41, 3 eta %41, 8 hurrenez hurren.
2009
‎Poliziaren iturriak aipatuta EFE agentziak informatu duenez, agentea jarduera susmagarri bat ikertzen zegoen gehiengo katolikoa duen bigarren hezkuntzako institutu batetik gertu.
‎Zortzi nota baino gehiago dituzten Bigarren Hezkuntzako ikasleei bekak emango dizkie Kataluniak
‎Mutilik ez duten eskoletan ikasten duten neskek errendimendu handiagoa dute Bigarren Hezkuntzan eskola mistoetara joaten direnek baino. Hala dio Erresuma Batuan egindako azterlan zabal batek, non gizonezkoak edo emakumezkoak bakarrik diren zentro ugari baitaude.
2010
‎c) ereduak presentzia numeriko mugatua du Bigarren Hezkuntzan: HHn eta LMHn baino ondotxoz mugatuagoa.
2011
‎Soziolinguistikak diziplina gisa ez lukeela Bigarren Hezkuntzan eta
‎Saharaz hegoaldeko Afrikako adingabeen %36k bakarrik du Bigarren Hezkuntzarako sarbidea
‎2009an, munduko haurren %88 lehen hezkuntzako azken mailara iritsi ziren, eta 1999an, berriz, %81era. Hala ere, 20 bat herrialdetan —gehienak Saharaz hegoaldeko Afrikakoak—, Lehen Hezkuntzako azken mailan dauden haurrek %75eko probabilitatea baino ez dute bigarren hezkuntzako lehen zikloan sartzeko. 2009an, munduko haurren %88 lehen hezkuntzako azken mailara iritsi ziren.
2013
‎Beraz, akordioa lehen hezkuntzako eskoletan betetzen da, baina eskola publikoetan bakarrik. Hala ere, akordio horrek ez zituen Bigarren Hezkuntzako eskolak aipatu (hau da, ateak irekita utzi zituen makina horiek bertan kokatu ahal izateko), ez da harritzekoa Bigarren Hezkuntzako hiru eskola publikotik batek bai. kontatu horrelako makinekin.
2017
‎Antonek, adibidez, ikasketen gure jenioak, halako gogoa zuen seminarioan sartzeko, ezen hiru urte eman baitzituen bere amaren erresistentziari kontra egiten, hura ez baitzegoen prest bere seme bakarra galtzeko fraideen eskutan utzita. Antonek ere, gainontzeko guztiok bezala, seminarioan sartzea zuen Bigarren Hezkuntza jasotzeko aukera bakarra. Gehien gehienok bezala, familia euskaldunekoa zen Anton ere.
2021
‎Batik bat, hizpide izan zuten COVID kontrako txertoa, eta asmo bat aurreratu zuten: aztergai dute Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasleei txertoa jartzea. Espainiako Osasun ministro Carolina Dariasek iragarri zuenez, 12 eta 16 urte artekoak ikasturtea hasi aurretik txertatu nahi dituzte.
‎DBHko gaztetxoen artean jaso dituzte datuak, eta orain arte tabu izandakoa azaleratzen ari da pixkanaka. «Nik uste dut bigarren hezkuntzan murgiltzea ez dela sekula aplikatu. Badakigu irakasle batzuk gaztelaniaz aritzen direla.
2022
‎Horrela gertatzen denean, badituzte nolabaiteko harrera planak eta diseinatuta, bereziki bigarren hezkuntzako ikastetxeetan; aldiz, horrelako transmisiorik ez dago bailaraka edo mugitzen direnean. Ikasle askok HH eta LH etxetik oso gertu egiten dute, herriko eskola batean, eta, gero, aldameneko herri batera joan behar dute bigarren hezkuntzara; salto handiagoa izaten da. Zailtasun gehiago topatzen dituzte ikastetxe horiek trantsizioa egiteko.
‎Argia, Berria, Jakin, Katakrak, Eskafandra bilduma... Hainbat tresna ditugu Bigarren Hezkuntzan erabiltzeko moduko materialak eskaintzen dizkigutenak. Esku artean duzuna adibide ederra da.
‎Joan zen 2019ko maiatzean azalduko dut hau beste atal bateanGeuk Esan hizlaritza jardunaldia antolatu genuen Bizkaiko lau ikastetxeren artean. Jardunaldi horietan parte hartzeko hitzaldiak prestatu behar zituzten Bigarren Hezkuntzako laugarren mailako eta Batxilergoko lehen mailako ikasle partaideek. Prestakuntzan irakasleek lagundu genien, baina harritzekoa egin zitzaidan, onartu behar dut, ez bakarrik hitzaldirako aukeratutako gaien maila eta originaltasuna, baizik eta adierazteko modu eder eta azalpen zein argudiatze aberastasuna.
2023
‎Guztira 258 milioi haur, nerabe eta gazte (munduko guztizkoaren %17) ez dira eskolara joaten munduan. Eta, nahiz eta egia den lehen eta bigarren hezkuntzaren amaiera hobetu egin dela, bide luzea geratzen da egiteko, eta azterlanak adierazten du «Europan eta Ipar Amerikan izan ezik, etxe aberatsenetako nerabeek hiru aldiz probabilitate handiagoa zutela bigarren hezkuntzako lehen zikloa amaitzeko etxe pobreenetakoek baino». — Eta Espainian?
‎Zergatik beraien seme alaben eskoletan, Wardolf of Peninsula ren kasu, teknologiaren inguruan egiten duten erabilera eta heziketa hain urrun dago gure hezkuntza sisteman egiten denetik? Ez dute Bigarren Hezkuntzara arte pantailarik ukitzen, eta erabiltzen hasten direnean zentzu eta kontu handiz egiten dute; aldiz, naturarekiko harremana, kooperazioa zein benetako harreman humanoak aberasten dituzten jarduerak bultzatzen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia