2005
|
|
Gainditu gabeko irakasgaiak
|
dituzten
Bigarren Hezkuntzako ikasleek errefortzu klaseetara joan dute, errekuperatzeko
|
|
Neskatilak hezteak “haurren bizitza asko salbatzea esan nahi du”, dio José Miguel Contrerasek, GKEaren Espainiako ataleko lehendakariak. Nazioarteko adierazleen arabera, prestakuntzarik gabeko amen seme alabek hiltzeko edo desnutriziorako arrisku handiagoa
|
dute
bigarren hezkuntza edo goi mailako hezkuntza duten emakumeen seme alabek baino. Erdi mailako herrialde pobre batean eta 20 milioi biztanle dituen herrialde batean, neskentzako eskola irakaskuntzak urtero bost urtetik beherako 60.000 haurren bizitza salbatzea ekarriko luke.
|
|
Txostenaren arabera, Espainiak emaitza txarrenak lortzen ditu eskola uztearen arloan, besteak beste. Gure herrialdeak Europako zifrak gainditzen ditu 18 eta 24 urte bitarteko gazteen artean,% 31,1ek ez
|
baitu
Bigarren Hezkuntzako titulurik; Europako batez bestekoa, berriz,% 15ekoa zen 2004an. Hori are garrantzitsuagoa da kontuan hartzen badugu Europako Batasunak eskola uzteak 2010ean %10 baino gutxiago izatea proposatu duela.
|
2006
|
|
Une txarra, eskola porrotari, errendimendu akademikoari eta, oro har, kalitate mailari buruzko adierazleen arabera, “baina ez katastrofikoa”, termino historikoetan eta Europako beste herrialde batzuekin alderatuz aztertzen bada. Estatistikek Espainia EBko eta ELGEko herrialdeetako “behe zerrendan” kokatzen dute; ikasleen %27k eta %33k ez
|
dute
Bigarren Hezkuntzan graduatzerik lortzen; %23k ez dituzte Matematikan eta Hizkuntzan gutxieneko ezagutzak lortzen, eta %10 baino ez dira bikaintasun mailan sartzen; Frantzian %16k edo Finlandian, esaterako, %20tik gorako tasetan. Hala ere, Espainiak Europako ehunekorik altuena du unibertsitateko ikasle kopuruari dagokionez, eta hiru hamarkadatan 15 eta 16 urteko gazteen %65 eskolatu ditu, 1975ean ikastetxe arautuetan ikasten ez zutenak.
|
2009
|
|
Zortzi nota baino gehiago
|
dituzten
Bigarren Hezkuntzako ikasleei bekak emango dizkie Kataluniak
|
|
Mutilik ez duten eskoletan ikasten duten neskek errendimendu handiagoa
|
dute
Bigarren Hezkuntzan eskola mistoetara joaten direnek baino. Hala dio Erresuma Batuan egindako azterlan zabal batek, non gizonezkoak edo emakumezkoak bakarrik diren zentro ugari baitaude.
|
2011
|
|
Saharaz hegoaldeko Afrikako adingabeen %36k bakarrik
|
du
Bigarren Hezkuntzarako sarbidea
|
|
2009an, munduko haurren %88 lehen hezkuntzako azken mailara iritsi ziren, eta 1999an, berriz, %81era. Hala ere, 20 bat herrialdetan —gehienak Saharaz hegoaldeko Afrikakoak—, Lehen Hezkuntzako azken mailan dauden haurrek %75eko probabilitatea baino ez
|
dute
bigarren hezkuntzako lehen zikloan sartzeko. 2009an, munduko haurren %88 lehen hezkuntzako azken mailara iritsi ziren.
|
2013
|
|
Beraz, akordioa lehen hezkuntzako eskoletan betetzen da, baina eskola publikoetan bakarrik. Hala ere, akordio horrek ez
|
zituen
Bigarren Hezkuntzako eskolak aipatu (hau da, ateak irekita utzi zituen makina horiek bertan kokatu ahal izateko), ez da harritzekoa Bigarren Hezkuntzako hiru eskola publikotik batek bai. kontatu horrelako makinekin.
|
2023
|
|
Guztira 258 milioi haur, nerabe eta gazte (munduko guztizkoaren %17) ez dira eskolara joaten munduan. Eta, nahiz eta egia den lehen eta bigarren hezkuntzaren amaiera hobetu egin dela, bide luzea geratzen da egiteko, eta azterlanak adierazten du «Europan eta Ipar Amerikan izan ezik, etxe aberatsenetako nerabeek hiru aldiz probabilitate handiagoa
|
zutela
bigarren hezkuntzako lehen zikloa amaitzeko etxe pobreenetakoek baino». — Eta Espainian?
|