Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2007
‎Hori euskararen kontra egotea ote da? Erriberako guraso askok nahi dute beren seme alabek euskaraz ikas dezaten. Gaur egungo legearekin hori ez da posible.
2022
‎...k leihotik botatzeko amari barkamena eskatuz, barkatu hil arte musu ez emateagatik, ama bere biziaren eta berenaren artean hautatzera behartuko lukete, bai, hobe litzateke amak bere zorigaitzaren errua besteei egozten jakingo balu, haiek hiltzea amaren maitasuna ez onartzeagatik, eta nik esaten dudana da ezin direla emakumeak bere itsuskerian abandonatu argudiatuz ohean gelditu behar dutela eta ez dutela beren seme alaben aurrean agertu behar, seme alabak ez kolpetik mututzeko eta zahartzeko, gainerakoengandik eta beren zorion aspirazioetatik urrun egon behar dutela, toki bat eman behar zaie edo, bestela, akabatu, ezeren zain egon gabe, begiratu egin behar zaie eta gonbit egin irribarrez, irribarre urduri eta presazkoaz bada ere, eta gainera zergatik izan behar du itsuskeriak bakarrik emakumezkoe...
‎Montmorteko anderea berehalaxe hasi zen opariak paperean apuntatzen. Han zeuden guztiak hasi ziren beren jarlekuetatik zutitzen, presidentearengana hurbiltzen ziren eta zerbait xuxurlatzen zioten belarrira, orain hunkiturik baitzeuden eta zer edo zer eman nahi zuten beren seme edo senarrarentzat ez ezik, bai eta ezezagunentzat ere, umezurtzentzat ere. Baina ez ziren fidatzen auzokideaz; ez zuten eman nahi ziren baino aberatsago; salatuko zituzten beldur ziren.
‎Gauza bat dago, ordea, komunean: ama guztiek (salbuespen eroak salbu) onena nahi dute beren seme alaben  tzat. Onena den hori nola eman edo nola lortu, horretan da  tza amatasunaren funtsik latzena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia