2002
|
|
Medikuntzako ikasketekin gertatzen den moduan, Erizaintzako ikasketekospitaletan burutzen den atal praktiko kliniko garrantzitsua
|
dute
beren ikasketa plangintzetan. Gaur egun, irakaskuntza hori gaztelaniaz soilik eskaintzen ari da.Dena den, ospitaletako erizaintzari buruzko hezkuntzan Medikuntzako hezkuntzangertatzen ez den beste aldagai distortsionante bat dago:
|
|
• Euskarak sekulako arazoak izan ditu eta izaten ari da. Gaur da eguna oraindik ikasle askok ezin
|
dutela
beraien ikasketak euskaraz burutu (ez naiz sartuko zergatietan baino hori errealitate bat da).
|
2003
|
|
Konparazione, gure unibertsitatea ez da batere ongi, ikerketa saila ez da behar bezala garatu. Ikasleek ezin
|
dituzte
beren ikasketak hemen hasi eta bukatu. Paue, Bordele edota Parisera joan behar dute, gazteak ez daude pozik.
|
2007
|
|
“LOEk malgutu egiten ditu hezkuntza etapetara iristeko bideak, eta ziklo batzuetatik besteetara igarotzeko urratsak eta loturak handitzen ditu. Zurruna ez den sistema bat sortzen du, ikasleak nahi
|
dutenean
beren ikasketetan berriz sartzeko erraztasunak ematen dituena”, zehaztu du Pedro Uruñuela Hezkuntza Ministerioko Goi Ikuskaritzako zuzendariorde nagusiak. LOEk, lehenik eta behin, aukera ematen du ikasleek DBHko graduatua bi suspentsorekin eta, are gehiago, salbuespenezko kasuetan hiru irakasgairekin lortzeko, eta irakasleek ezarritako helburuak lortu dituztela uste badute.
|
2011
|
|
Edonola ere, testuingurua labainkorra da oso.Izan ere, ezagutzari lotutako lanpostuak ez dira erritmo berean hazi. Unibertsitari gehien dituen herria den honetan, ikasle askok ez
|
baitu
beren ikasketen mailarekin bat datorren lanposturik topatu; eta horrek, ekonomiak gizarteak beste aurreratu ez duela adierazten du, Galarragak adierazi duen gisan.Manchester, DortmundAraba, Bizkai eta Gipuzkoa gizarte industrialetik ezagutzaren gizarterantz ematen ari diren salto sozioekonomikoa Europako beste hainbat lurralderekin alderatu du Galarragak, tradizio industriala dutenak eta ez duten... «Nire hipotesia argitu nahi nuen», azaldu du berak?
|
2012
|
|
10 eta 60 urte bitartekoak. 10 urte baino gazteagokoek ez
|
dute
beren ikasketa maila finkatua eta, gainera, 20 urtetik gorakoak lehenetsi ditugu, adin hori hartu dezakegulako pertsonaren identitateko elementuak (hizkuntza barne) finkatuago dauden garaitzat. Adin batetik aurrerakoek, berriz, hitz egiterakoan arazo gehiago izan ditzakete (ahoskera, memoria...).
|
|
Agiri honetan arautzen da ikasleek lanaldi partzialeko ikasketak egiteko aukera, eta ezartzen da, horretarako, aukera hori ematen duen gutxieneko ECTS kreditu kopurua eskatuko zaiela ikastaldiko. Gainera, Bolonia planarekin, derrigorrezko eskola presentzialetako orduak murriztu egiten dira, eta ikastorduak, proiektuak eta ariketak zabaldu egiten dira; beraz, ikasleek erraztasun handiagoa
|
dute
beren ikasketak beste jarduera batzuekin konbinatzeko. Lanaldi partzialean matrikulatzeko baldintzak Oraingoz, ikastetxe eta titulazio guztiek ez dute onartzen lanaldi partzialeko matrikulazioa; beraz, komeni da informazioa jasotzea ikasketak erabakitzeko unean.
|
2014
|
|
Adin tarte hori arrazoi batzuengatik hartu dugu: batetik, 20 urte bainogazteagokoek ez
|
dute
beren ikasketa maila finkatua; adin batetik aurrerakoek, berriz, hitz egiterakoan arazo gehiago izan ditzakete (ahoskera, memoria...) eta horregatik, ez ditugu kontuan hartu gaztetxoak (20 urtetik beheitikoak) eta oso adinekoakdirenak (90etik goitikoak). Talde gaztea eta adinekoa aukeratu ditugu diferentziabilatu eta aztertu nahi izanagatik.
|