2004
|
|
–Familia bidezko transmisioa hautsia da eta euskararen praktikak mugak dauzka, euskaldun direla dioten taldeetan berean. Oro har euskaldunak konfiantza gutxi
|
du
bere hizkuntzaren baitan. (...) Errebendikazio teorikotik praktikarako urratsa nekez egiten dugu euskaldunek, bitartean errealitatea den bezala onartu behar baita?. 605
|
|
Eskola soilaren hizkuntza eragina eskolako atetik irten bezain agudo ahitzen da Euskal Herriko hizkuntza giro gehientsuenetan. Ikastetxearen hizkuntza politikarik euskaldunenak ere gaindiezineko langak
|
ditu
bere hizkuntza egitasmoa mamitzerakoan. Haatik, amildegiaren ertzean bizitzera beharturik ere, ezin dugu amore eman eta ezintasunari men egin.
|
|
Begira dezagun geure inguruan: euskaldun asko trabuka eta espainola mutu makilatzat harturik ikusten dugunean, badakigu olioztatu gabe eta herdoilak jota
|
dituela
bere hizkuntzaren bazterrak. Logikoa denez, hiztun horrek objektu bat, diskurtsoa?
|
2009
|
|
Isildu ezean elebakarrak ezin
|
du
bere hizkuntza ez inposatu, ez du ezarri beste erremediorik. Eta ia euskaldun guztiak gara elebidunak.
|
2011
|
|
Estatuaren baitako barne migrazioaren joan etorria ez da beti zorizkoa. Hainbat arrazoi ekonomiko eta sozial dela medio gertatzen den giza migrazio horren harira, eta bide batez, estatuaren estrategiak identitate interes handiak izan ohi
|
ditu
bere hizkuntza eta kultura mendeko nazio zapalduetan inposatzeko. Nazio aniztasuna kudeatu behar duen estatuari ondo baino hobeto baitatorkio immigrazioaren afera hori erdizka burutua daukan homogeneotasuna azken bururaino eramateko.
|
|
Zeren eta eskubide horretaz baliatzen da orain estatu etnozentrikoaren ideologia lehen eragindako glotofagia ahaztuta: . Hezkuntzan euskal herritar batek eskubidea izan behar
|
du
bere hizkuntza aukeratzeko. Garai batean asko aipatzen genuen ama hizkuntzan hezteko eskubidea.
|
|
aldez edo moldez, norberaren hizkuntza bertan behera uzteko aitzakia aurkitu nahi izaten du hiztun akituak. Bestela esanda, balio sozialik ez
|
duen
bere hizkuntzan ezin dela bizi adierazi nahiko du era batera edo bestera.
|
2017
|
|
Komunitate etnokulturalaren hizkuntzak motibazio arazo latz bat dauka, eta arazo hori erabat loturik dago esan berri dugunarekin: hots, beren nazio ondasunak kudeatzeko eskurik ez daukan komunitateak ezin
|
du
bere hizkuntza txertatu prestigio sozialaren instantzietan. Horrek guztiak hiztunak bere hizkuntzaren gainean daukan autopertzepzioan eragiten du, eta ez, hain zuzen, zentzu positiboan.
|
2021
|
|
Hispanistak egon ez balira okerragoa litzateke egoera, eta hispanistekin ere terriblea da. Literatura espainiarrak ez du zubirik sortu Hego Amerikakoarekin, ez du narratiba modernorik, ez ditu bere klasikoak ezagutzen, irakurleak falta zaizkio, analfabetismo funtzionalarekin arazoak ditu, ez
|
ditu
bere hizkuntza guztiak goresten, ez daki ezer bere iraganaz, ez du hasi espainiartasun demokratiko batek eskatuko lukeen bidea, sormen arazoak ditu, narratzaile on gutxi113 eta neurriz kanpo gainbaloratu dituen idazle problematiko asko, Perez Reverteren modukoak.
|