Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 70

2000
‎Mutikoak esan zion neskatoari jaits zedila bere begietatik. Gizagaixoa, pentsatu nuen nire kabutan, hori esaten duenak oinaze esanezinetarako prestatu behar du bere burua. Baina neskatoa isilik gelditu zen.
‎Argi zegoen maisuak ere bazekiela gertatutakoaren berri, baina ez zuen hitzik esaten. Egoerak ihes egin zion, eta errudun aurki  tzen zuen bere burua. Nonbait.
2001
‎Hori euskaraz baino erdaraz hobeki adieraz daiteke, guk erabiltzen dugun euskaraz hitz jokoak –Hiribarrenek erabiltzen zuenean, bai, O mihi ederrena, hasteric gabea! esan baitzezakeen, euskararekin ari zela– egitea zailago baita; alegia" la lengua no tiene lengua", hizkuntza bera ezin mintza daiteke, hizkuntza hori darabilten hiztunak mintzatzen dira, eta hiz  kuntzak ez du bere buruari laguntzeko eskurik eta hizkuntzak horrexegatik beragatik ez du inoren premiarik, premia dutenek hizkuntza hori dakitenak dira edota hizkuntza hori erabiltzen dutenak; beraz, beti hizkuntza diogunean hiztuna sartu nahi dugu; ez, esate baterako, gure kasuan, euskara bera, euskalduna baizik.
‎Historia luze baten kate-begi izaki, adanismoaren batere arrastorik gabeko talaia batetik begiratzen du bai atzera eta bai aurrera, jasotako talentuak bere hastean eta garbian atxiki ordez, ugaritu eta geroari eskaini nahi baitizkio. Horregatik guztiagatik, ez da nitanoz jardun zale, ez du segundorik galtzen bere nia puzten, higuin ditu bere burua eta txaloak erantzukizunaren gainetik jartzeko gai diren intelektual ustekoak: niaren gainetik gu jartzea gustatzen zitzaion intelektuala dugu Mitxelena.
‎Ez dio maitasunak ernatu zion zorion nahiari ukorik egingo. Kontuak zeharo garbitu behar ditu bere buruarekin, horretarako etxetik ihes egin behar badu ere. Eta bere buruarekin bakarrik hasiko du" Neguko" hizketaldi larria, hil ala bizi, bide bila, nahigabez inguraturik eta ilunpetan haztamuka.
‎diru pilo polita uzten diolako. Burdin negozio batean hasten da lagun batekin eta ez dago zer esanik, estabilizazio aurrean garenez gero, laster duela bere burua zeharo aberasteko bidean. Aurki nazkatzen da, ordea, lanaz eta diruaz.
‎Baina kazetaria zen aldetik, langile horrek parte har zezakeen zuzendariaren hautapenean, lankideekin batera editorialen aurkako iruzkinak bul  tza zitzakeen (enpresa jabetzari zuzenean zegokion zerbait zen editoriala), informazioa bere kontzientziaren eta bere kontzeptu profesionalaren arabera taxu zezakeen, sekretu profesionalari eusten ahal zion, lana kalte ordaina kobratu eta gero uzteko eskubidea zuen, egunkariak bere jokabide editoriala aldatzen bazuen... Baina zera zen agian garrantzitsuena, kazetari askok irakurlegoaren, informazioa sor  tzen eta jasotzen zuen gizartearen, ordezkari soiltzat zuela bere burua. Horrenbestez, gizartea zen informaziorako eskubidearen egiazko subjektua, eta eskubide horren bitartekari eta berme jokatzen zuten kazetariek.
2003
‎Latza da eguneko berriak euskaraz irakurri gura izatea, kioskoan dauden orri inprimatuen ehuneko bat edo bi baino ez denean euskaraz aurkitzen. Horrela, euskaldunak ezin du bere burua ispilu publikoan ikusi. Horrela, euskaldunak erdaldun izatea hobe lukeela pentsatu besterik ez du.
‎Burua da naziogintzaren antzerkiaren eszenatokian inoiz falta behar ez duen gontza. Herri orok du bere buru orpoa, bere gontza nagusia, guk ere aurkitu behar dugu geurea.
2006
‎Nartziso bere bikoaz maitemindu zen, bere irudiaz. Tiresiasek bizitza luzea iragarri zion Nartzisori baldin eta inoiz ez bazuen bere burua ezagutzen.
‎Zenbat ordu arituko ote ginen biok biotara billarrean ospitaleratuta egon ginen hartan. Hurren itzuli nintzenean, ibilian zihoan trenaren azpira bota zuela bere burua jakin nuen. Trenek horretarako ere balio izan dute historian.
‎Tespiako iturria da ispilua Xabierrentzat. Han ez du bere burua ikusten, besteok ere bere buruaz ikus diezaiokeguna baizik.
‎Gu aurrean agertuz gero, entzule jakin horrek hasieratik bertatik jakinen luke akusatuak ez duela bere burua erruduntzat hartuko, eta esaldiaren luzeak ez lituzke bere gogo betegabeak puztuko.
2007
‎Amak alabarekin utzi zuenetik, gainera, dezente zabartua zegoen. Nahikoa zuen bere burua doi doi gobernatzearekin, eta alabaren jarrerak gaizkiagotzen zuen egunez egun.
2008
‎Uda pasatzera etorri gara eta, ezinbestean, aldaketekin lotuta dagoen zerbait da. Ziur Katrinek ere baduela bere buruari argitzeko zerbait. Elkar besarkatu dugu, baldar xamar, batak besteari esanez," pozten naiz.
‎Zoroa ez omen dago" burutik ondo". Baina halakoaz esan ohi dugu" ezin duela bere buruarekin", eta ezin baldin badu izango da bere buru hori indartsuegia delako eta, beraz, burutik ondoegi dabilelako, komeni baino hobeto. Nik uste dut giza hizkuntza bera daukagula zoratuta:
‎Nik uste dut giza hizkuntza bera daukagula zoratuta: ez dakit ondo edo gaizki dagoen, baina ikusten ari naizena da ezin duela bere buruarekin.
2009
‎Burura zetozkion irudi haiek ez ziren soilik bere adimenetik sortuak, baita bere larruazaletik beretik ere, hotza pasatua baitzen; bere begi nekatuetatik, erreta gelditzen baitzitzaizkion gau osoan alderrai ibili ondoren. Behin baino gehiagotan ikusia zuen bere burua non etzan ez zekiela; herratu ibilia zen kaleetan; hoteletatik botea izan zen. Normala zirudien horrek guztiak haurtzaroan, nerabezaroan, hasierako ikasketa urte miseriazkoetan, baina orain dekadentzia bat iruditzen zitzaion, heriotza bera baina okerragoa.
‎Haren elurrezko gorputza besarkatzen ikusi nahi zuen Ananda, eta berak ere parte hartu maite jolasean; aldi berean, ordea, Lidiarekiko irrits edo morborik ez zuen sentitzen, erakarmen" garbia" baizik, ia deboziozkoa. Ez zuten beste emakumeek erakartzen, ez zuen joera lesbiarrik sumatzen, ohartuki behintzat, Lidiaz sentitzen zuen hartan ez zen behintzat halakorik, ustez, ez baitzuen sentitzen inolako irritsik haren alua ukitzeko, ez baitzuen bere burua irudikatzen hari titimuturrak edo klitoria miazkatzen; baina, nolabait, ukitu egin nahi zuen, ondoan sentitu, haren larruazala laztandu, eta Anandarengan gorritasun xaloa nola pizten zen ikusi, berak ezagutzen ez zuen gaztetxo nerabe bihurtzen baitzen Ananda Lidiaren aurrean, beste inorekin irekitzen ez zitzaion ate bat zabalduko balitzaio bezala; horixe partekatu nahi zuen Sarak Lidia... Agian hirurak batera saiatu izan balira, iritsiko ziren elurrak betseinetan marrazten zien herrialdera, Anandak esan ohi zuen bezala.
‎Gainera, beti gogoan diat Sri Ramakrishnaren Ebanjelioko aipua; huraxe botatzen nioan gure yoga irakasle zaharrari, nire ideia iraultzaileak eta ETAren aldeko jarrera zirela-eta eztabaidan hasten ginenean: " Gizartean bizi den gizakiak amorrua erakutsi behar du bere burua babestearren". Baina gure yoga irakasle zaharrak aipuaren bigarren zatia eransten zian:
‎Ez da justua, eta ez da euskararentzako batere mesedegarria? identifikatzea euskara ezker abertzale tradizionalaren jokamoldearekin eta errebindikazioekin, zenbaitek egin ohi duenez bere burua euskararen mundutik aparte jarri nahi duenean eta euskararen munduekiko eraso moduan. Ez da justua, ez da onargarria, ezin baita euskararen irudia era horretara mugatu.
‎Baina, horrez gain, gero eta testuinguru eleaniztunago batean gauzatzen dira eginkizun komunikatiboak, eta maila askotako hizkuntz estandarren arabera. Kontua da, beraz, euskararen borondatezko erabiltzaileak seguru sentitu behar duela bere burua estandar ezberdinetan. Hau da, naturaltasunez erabili behar du bere hautuko hizkuntza, eta ez aukera ideologiko, identitatezko edo politiko hutsez.
‎dominazioa eraginkorra izango bada, bi marren arteko espazio psikikoa ireki behar du mendekoarengan, izan norbanako, izan kolektibo?. " Desegokia naiz" esanez mailukatu behar du bere burua subjektu kolonizatuak. Dominazioak saihestu beharra dauka subjektuaren autozentratzea; saihestu beharra dauka bestelako munduak eta bizierak irudikatzeko gaitasuna; saihestu beharra dauka bere buruaz jabetuko den subjektu beregaina.
‎" Gaixoa, hori da hori bakardadea!" pentsaturik, irakurlearen ondoan eseri eta hizketan hasten zaio, gizonaren bakardadea entretenitze aldera: " barkatu nire atrebentzia, jauna, baina oso aspergarria izan behar du bere burua liburuak irakurtzera derrigortzen duen gizaki baten bizitzak...".
‎" Alferrikako krimen baten herrak hartu zion oraingoan barrena, eta ez zuen bere burua patiora bota arteko onik izan", izan liteke kontakizunaren amaiera posible bat.
‎Eremu urriko literatura batek nahiko lan du bere burua defendatzen. Egia da.
2010
‎Hamabosgarren zenbakia zeraman jarrita, aurrekoak bezala, hamaseigarrena zen arren. Psikoanalista batek esango luke zenbakiak nahastu zituen pertsonak aurreko hamabosgarren fatidiko hura ezabatu nahi zuela bere burutik. Ez zen denbora gehiegi pasatu Koldo Izagirre Susakoen taldean sartu zen arte.
‎Errazegi ez zuen bere burua saldu nahi izan eta horregatik ez zion hasieratik baiezkoa eman Marioren lehenengo proposamenari baina bigarrenerako konpainia ona izan zitekeela erabaki zuen eta kontzertu batera elkarrekin joateak ez ziola inolako obligaziorik sortuko. Myrtaren aitzakia desegin eta elkarrekin joateko iradokizuna egin zion zeharka.
‎Baina, halako batean, orduko gobernuaren zentsurak debekua jarri zion Luis Espinalek eginiko sozial arloko telesaio bati. Luis Espinalek ezin zuen bere burua makurtu gai horietan eta Boliviara joatea erabaki zuen, Kataluniatik hara joandako beste zenbait jesuitarekin batera.
‎Kazetari lanean, beste edozeinek bezala, esperientzia interesgarriak izan nituen, kultur munduan batez ere. Jorge Oteizak() jesuitekin hitz egin nahi zuen berak buruan zeukan egitasmo bati buruz: Loiolako santutegi handiko alde batean, artegintza Unibertsitate berezi bat eraikitzea alegia.
‎ez zuen Homerok latinez idatzi, greziarra baitzen; ez zuen Virgiliok grekeraz idatzi, latindarra baitzen. Orra ba eta bukatzeko, amaren bularretan edoskitako izkuntzan idatzi zuten antzinako olerkari guziak; ez ziren erdaratara joan, beren gogaldien goibeak agertzeko; eta au onela izanik, oso bidezkoa litzateke oitura au jende arte guzietan zabaltzea; orrela, ez luke bere burua gutxietsiko olerkari alemanak bere izkuntzan idazten duelako, ezta gaztelarrak ere, eta ezta euskaldunak ere bere izkuntzan idazteagatik". Berrondo, Pedro (1985):
2011
‎–Ebaki ederra da, alderik aldekoa, karotida eta trakea zarrastada bakar batez moztu dituena. Nork bere lepoa moztu nahi duenean bere buruaz beste egiteko, oso bestelakoak izaten dira zauriak.
‎Zalantzak gainera zetozkion Annari. Zergatik ez zuen bere burua aurkezten mezuak bidaltzen zizkionak. Ezkutuan jarraitzeko arrazoirik ba al zeukan?
‎Gertaera hauek izan zirenean, Otsoa Perez Agirre zen gotorleku hartako alkaide eta Nafarroako errege Ramiroren agindura ari zen gaztelu haren defentsan. Baina gertatu zen Ramiro izeneko beste pertsonaia batek ere erregetzat zuela bere burua, eta honek historialariak nahastu ditu. Ramiro erregea Antso erregearen semea zen, eta bere osaba bat, Ramiro izenekoa hau ere, izan omen zen aita hil zuena erregeren tronua hartzeko.
2012
‎...en ditu ogia eta eria, ganibeta ogia ebakitzeko sortua bada ere, trepeta ezin aproposagoa da eria ebakitzeko, eta besoa, baita urdaila sarraskitzeko ere, zernahitarako balio du ganibet batek, erabileraren onak egiten du ganibeta on, ideiak ere ganibeta bezalakoak dira eta horrek esan nahi du zorrotza izan beharra dagoela ideia propioekin, besteen ideiekin baino are zorrotzagoa, inor kritikatu nahi duenak bere burua jarri behar du lehendabizi galbahean, inor ez ogi ez eri utzi aurretik...
‎Horra gizaki bat paperezko izen zerrenda huts bilakaturik. Baina ez du bere burua gutxiesteko motiborik ikusten, Bertrand Russellen araberako zorionaren lau osagaien jabe baita hiztegi bat: osasuna du, noizean behin berritu eta eguneratu egiten baitute; badu behar adina ondasun ere, bere orrialdeetan bildutako hitzen altxor apartak adierazten duenez; harreman egokiak ditu auzoekin, hitzak ez dira inoiz beren arteko ordena naturala iraultzera iritsi; eta, azkenik, lanbide arrakastatsua da hiztegi batena...
2018
‎Dagoen informazio pilaren arabera, begien bistakoa da TRIAn garrantzizkotzat jo zutela Swartzen inguruko materiala. Pertsona interesgarria izan zela dirudi, baina hogeita sei urte zituela bere buruaz beste egin zuen. Zerk bultzatu ote zuen horretara?
‎Sudurrean ukiera batzuk sentitzen ditu, Esmokinen txerek lozorrotik itzarri dute nonbait, eta non nola dagoen sentitzen, konturatzen hasten da, ez baitago bere ohean ezta bakarrik ere. Bular gainean Manuren izter bat dauka, bestearen gainean du berak burua; lepoan hazi lehorraren arrastoa, baraila mugitzean sumatzen du; norbaiten sabelpean du berak esku bat, eta beste norbaiten hankek erronbo bat marrazten dute bereekin.
2019
‎Borroka du bere buruarekin. Victorrek ekarriko duen jateko guztia nahi du, baina zer edo zer behar du hari ordaintzeko.
‎Auschwitz eta Birkenauko beste batzuk ez bezala, hau ez dago elektrifikatuta. Ukatua dute bere buruaz beste egiteko aukera bera ere.
‎Inoiz ez zuen bere burua inozotzat jo. Europan beste asko bezala, kezkatan zegoen Hitlerren goraldiarengatik, eta Fürher a herrialde txiki askotan egiten ari zen izugarrikeriengatik, baina ezin zuen eraman, inola ere, naziek Eslovakia inbaditzea.
‎Eremu urriko literatura batek nahiko lan du bere burua defendatzen, egia da, baina burua defendatzeko biderik egokienak ez dira lantua eta fatalismoa. Aitzitik:
2020
‎leialtasuna, jarrera gehienbat praktikoa, mutil onaren ospea izan nahia. Helenekin ez du gauza lotsagarririk sentitzen, sexua egitean ez du bere burua ikusten gauza arraroak esaten, ez du izaten inon egokitzen ez delako sentsazio iraunkor hori, inoiz egokituko ez delako sentsazio hori. Mariannek basatasun bat zuen, tarte batean Connellengan barneratu zena eta sentiarazi ziona bera ere Marianne bezalakoa zela, esan ezinezko zauri espiritual bera zutela biek, eta ez bata eta ez bestea ez zirela inoiz mundu honetara moldatuko.
‎Connellek Zuzenbidea jarri du, Galwayn, baina gero pentsatu du aldatu egingo duela beharbada, zeren, Mariannek nabarmendu duenez, Connelli ez zaio Zuzenbidea interesatzen. Connellek ezin du bere burua ezta irudikatu ere abokatu, gorbata eta gainerakoak jantzita, jendea krimenengatik kondenatzen laguntzen beharbada. Beste ezer bururatzen ez zitzaiolako jarri du hori.
‎Izaskunek begiradaz galdegin zion. Sarak ezin izan zien malkoei eutsi, nahiz eta, era berean, une horretan zorte onekotzat zuen bere burua, Jare lagunaren etxean geldituko baitzen partekatzeko etxe merke bat aurkitu arte. Logela baten bila nabil, atera zitzaion ezpainetatik, huskeria bat balitz bezala.
‎Erauntsiari aurre eginik, aziendaren aldera jo zuen Domenecek. Zango zailduak ziren harenak, haurrek negar gehiegi egiten zutelarik, edo negar haiek astunegiak zirelarik, mendian egurasten hara eta hona asko ibiliak izaki, eta pisuegia zen goldea, eta agure zaharraren isiltasuna, eta emaztearen hitz guztiak, bat bestearen ondoan; Sio zeritzan eta Camprodongoa zen, eta korapilo ederrean utzia zuen bere burua nahasten, mendi haren gainera igo baitzuten bakarrik, ihes egiten zuen gizon batekin eta hitz egiten ez zuen agure batekin. Eta hori bai, maite zuen batzuetan Domenecek Sio, maite eta nola gainera.
‎" Hara, umeak balira a zer nolako zaplaztekoa emango nieken!". Manuelak ez zuen bere burua ikusten, baina hortzak estu estu eginda mintzatu zitzaien amorruaren amorruz.
‎Joko polita zuen gustuko eta baloia jokatuta ateratzea gusta  tzen zitzaion. Bitxikeria moduan, kontatuko dizuet, aspaldiko urteotan modan dagoen" futbol tenis" delakoaren asmatzailetzat zuela bere burua. Asmatu ez dakit, baina bataiatu behintzat berak egin zuen.
‎Gogoangarriak dira bere abestietako lerro zirtolari asko: Realak cuatro uno galdu zuen atzo; ez zen ausartzen bere zezena adarrez adornatzera; ez naiz ni gizon txarra baina zer arraio; gizonak maite duenez bere burua gaztetzea, bizpahiru urtetikan behin gustatzen zait maitemintzea; (zerbait galdu zait, ez dakit zer den) ez da andrea, ez da kartera, zer da beraz arraioa, izan liteke hanka tartean nuen zintzilikarioa; hau miraria, hau marabilla, etortzen bada eguna, Santa Isabel Kastillakoa otoiztu behar duguna; arrok ez dugu asko irauten bandera altxatuta; gupidarik gabe fornikatzia, horixe da onena...
‎Gurasoak Edurne Bergaretxe eta Fermin Lete zituen, eibar  tarra bata, errenteriarra bestea. Aita fundizioko moldadorea zen, amak etxetik lan egiten zuen hiriburuko denda batentzat, eta Xabierrek berak langile baten semetzat zuen bere burua. Fermin, 27 urte zituela, gudari ibili zen 36ko gerran, eta gertakizun horrek oihartzuna izan zuen Leteren poesian.
2021
‎gizakiak, gauzak eta memoriak, dena agertu zitzaigun bere toki doian zeruaren azpian. Une labur horretan, oreka aurkitu genion gure bizitza gorabeheratsuari; eta iruditzen zaigu beti aurkitu ahal izango dugula berriz une sekretu hori, hor bilatu gure lanbiderako hitzak, hurkoarentzako hitzak; hurkoari beti egokia eta librea den behako batez begiratu, eta ez aurrean duen hurkoa nagusi edo morroi ote duen bere buruari galdetzen dionaren behako izu edo destainariaz. Bizitza osoan ez dugu besterik izaten jakin, nagusi edo morroi; baina gure une sekretu horretan, oreka osoko une horretan, jabetu gara lurrean ez dagoela nagusitasun benazkorik, ezta morrontza benazkorik ere.
‎Horrek esan nahiko luke espetxetik lekora dagoen baten batengan eragiten ari dela, eta hori erraz uztartzen da gaur goizean ikusi dudan Tasiorekin, ezin buruargiagoa baita, limurtzailea. Eta oso iritzi ona du bere buruaz. Lider mesianikoaren profila du.
‎–Esan nahi du hiltzaileak arabar deitura konposatuak dituzten Gasteizko gazteak hil nahi bazituen, ez zuela bere burua konplikatu, ez zuela errolda edo datu baserik ikertu beharrik izan: optikak nagusiaren deitura du.
‎Ez zuen sumatzen bere baitan ezer aldatu zenik horregatik. Ez zuen bere burua" gizonago" ikusten. Aldaketa gogoan gertatu zen.
‎Beharbada, gehien hunkitu nautenen artean irandar bat aipatuko nizuke: Naguib; bo, hobeki erran, Iranen jaiotako gizon bat, zeren hark aberrigabetzat baitzuen bere burua. Gau batez, bertzaldera pasatzeko noiz atertuko zain geundela, kafe bat hartu eta berriketan aritu ginen, eta berak erran zigun, hasieran, Irandik armadaren ihesi alde egin berritan, errefuxiatua sentitzen zela, baina denboraren poderioz gero eta argiago ikusi zuen bera gizakia zela eta horixe zela bere benetako aberria.
2022
‎" zortzi mila eta bostehun, ez bederatzi mila". Baina orduan, bat batean, ez zuen bere burua deusen alde atera ahal izateko bezain ausart ikusiko, eta berriro esango zuen Adak:
‎–Ez! , eta?, ezinezkoa duk bere burua botatzea, ez diat bere burua botatzea nahi, inork ez zian bere burua botako! Une horretan mugikorrean begiratuko zian jende guztiak, ondoren lotara joateko.
‎Esaldi maiztu haiek, elkartasunezko adieraz  pen tentel haiek, heriotza arrunt komun baten xehetasunak ezkutatzera jarritako erreportariaren hitz zuhur haiek urdaila nahastu zioten. Sinico andreak ez zuen bere burua bakarrik itsustu; bera ere itsustu zuen! Andrearen bizio gaitzesgarri eta kirasdunaren ibilbide doilorra ikusi zuen.
‎Nire bezero troparen artean bada beste Michael bat, lehenago Jack zena, izena aldatu eta bere arrastoa ezabatu nahi izan zuena inondik ere, izen bat ahantzarazterik balego bezala, izenak putei axola balitzaizkie bezala, eta beharbada bezero horrek ere ahaztua du bere buruari eman zion gai  tzizena, beharbada egun batean kapritxo horixe eman zion bere buruari nire ate aurrera etorri aurretik, silaba bakarreko izena edukitzen asperturik zegoenean nonbait ere, berarekin ibili dudan hoztasuna sentitu nahi zuen, eta delako Michael hori beti beltzez jantzirik etorri ohi zen, judutzat identifikatzen duten txapela eta berokia jantzirik, eta nik sekretuan Sabba... Nire bezero troparen artean bada beste Michael bat, lehenago Jack zena, izena aldatu eta bere arrastoa ezabatu nahi izan zuena inondik ere, izen bat ahantzarazterik balego bezala, izenak putei axola balitzaizkie bezala, eta beharbada bezero horrek ere ahaztua du bere buruari eman zion gai  tzizena, beharbada egun batean kapritxo horixe eman zion bere buruari nire ate aurrera etorri aurretik, silaba bakarreko izena edukitzen asperturik zegoenean nonbait ere, berarekin ibili dudan hoztasuna sentitu nahi zuen, eta delako Michael hori beti beltzez jantzirik etorri ohi zen, judutzat identifikatzen duten txapela eta berokia jantzirik, eta nik sekretuan Sabbat eko belea izenarekin bataiatu dut, izen horrekin bataiatu dut Michael hileta aura batek inguratzen duelako, sudur makoa delako eta oroz gain begiratzeari uzten ez dizuten begi txiki erregarriak dituelako, Michaelek judu ez diren puten hankartean darabil judukeria, pentsatu ere ez juduen artean erabiltzea judukeria, kasu eman behar du komunitateak ez dezan jakin Yahveren legeen ezkutuan puterioan ibili ahal dela, nonahi dagokeela abentura, baita judu ez diren gazteen sabelpean ere, eta sinetsi gero, zoragarri zait rabino hori, nire rabino hori kasik egunero etortzen zait ile kiribil grisa belarri atzean duela, begizta horixka handiak alkandoratik zintzilik, eta txirikorda txiki batzuk korapilatuak ez dakit zein kultu praktikarako, eta kultu horretaz ere ez dakit ezer, edo ia ezer ez, juduei soilgunea estaltzen dien txano biribil hori eta kasher sukaldea besterik ez, harrizko murru baten aurrean egiten dituzten errezoak eta zirkuntzisioa, liluragarria zait Moises gogorarazten baitit, katekesi garaiko gizona, nire aitaren Bibliako huraxe, Moises gogorarazten dit zahar jakintsuaren bizarzuria, luze, zutik desertuko hondarra zapaltzen duten larruzko sandaliak jan  tzirik eta dena dakienaren aire horrekin, zeru itsasoei begira bidea irekitzeko ahaleginean, Jainkoaren hatzak hautatua izanaren patriarka duintasunez zutik, bertute guztietako gizona, gizateria Lur agindura eramateko enkargua duena, gela honetaraxe, adibidez, non bezeroen zain bainago, nire ohean herri guztiak batzen dira-eta, japoniarrak eta indiarrak, non belaunikatzen baita bere buztanaz seinalatzen nauen gizon pila hori ere, neu ere hautatua naiz eta hori baino gehiago, zerumugako promesa horixe naiz, tira, inoren kirtena ahora sartzeko behar dudan denboran, gero denak atzera berriz ere beren jainkoagana bidaltzen baititut, atzera behar duten denbora hartzera, atzera betiko bizira itzultzeko, bakarrak eta mimatuak direla pentsatuz, egiaren jabe direnen bide zuzenean daudela pentsatuz, Michaelek Moises dakarkit gogora, hark gogor ekiten zien gauari eta ekaitzari besoetan Legearen taulak zeramatzala nola eskaintzen baita haur jaioberri bat sakrifizioan, bai, Michael Moises horixe da, zeinaren inguruan trumoiak eta tximistak erortzen baitira, infernua zerutik baletor bezala, betiereko kondena jendearen buru gainean pitzatzera balihoa bezala, tximista zuri handiek denboren eta idoloen hasierako herria aldizka argitzen dutela, zeru goienetik ospakizunean esku hartzen zuen urrezko ardi larrua, Moises, aita guztien aita, neskamearekin oheratu zena emaztea antzu zuelako, halaxe esaten zuten, eta Moises neskamearekin oheratu zela ere ez da seguru, beharbada Abraham izan zen, edo Noe, bost axola, gizonen arteko bat izan zen bizar zuria luze eta zahar jakintsuen eitekoa, gizonen arteko bat askoz ere nahiago zituenak putak bere emaztea baino, Jainkoa puterioan ohoratzen zuenetako bat, baina emakume hark izena bazuen, bai, Agar izena zuen, izen bat zuen baina izenaren jabe izatea ez da aski haren larruan egoteko, Bibliak aipatzea ez da aski puta bat baizik ez izateko, eta ni beste emakume hura banintz, Sarah, zin degizut neure eskuez akabatuko nituzkeela biak, Itsaso Gorriaren eta suzko sasien suminez akabatuko nituzkeen, haiek elkar ukitu baino lehen garbituko nituzkeen, bele zaharraren sexuak puta gazteenari ekin baino lehen, eta jarraian zeruari zuzenduko nintzaiokeen garrasika urkatu nazatela, gurutziltzatu nazatela, akabatutu nadila traizionatu egin nautelako, baina zer jainko suerte zara zu gizonak beren mirabearen besoetara bultzatzen dituzuna, mirabeei putarena egiten uzten diezu, eta alderantziz neu izan banintz mirabe hori, neure buruaz beste egingo nukeen, Jainkoa desafiatuko nukeen bertan suntsitu nintzan, gatzezko estatua bihurtu nintzan gizateria krimen horretatik kanpo utzi ahal izateko, Historia beste modu batera idazteko, beste nonahi gertatzeko, eskutik heldurik doazen aiten eta amen bizian, mirabea atzetik doakiela segurtatuz, gurasoak zein dituzten eta mirabearen funtzioa zein den badakiten seme alaben bizian.
‎Nire bezero troparen artean bada beste Michael bat, lehenago Jack zena, izena aldatu eta bere arrastoa ezabatu nahi izan zuena inondik ere, izen bat ahantzarazterik balego bezala, izenak putei axola balitzaizkie bezala, eta beharbada bezero horrek ere ahaztua du bere buruari eman zion gai  tzizena, beharbada egun batean kapritxo horixe eman zion bere buruari nire ate aurrera etorri aurretik, silaba bakarreko izena edukitzen asperturik zegoenean nonbait ere, berarekin ibili dudan hoztasuna sentitu nahi zuen, eta delako Michael hori beti beltzez jantzirik etorri ohi zen, judutzat identifikatzen duten txapela eta berokia jantzirik, eta nik sekretuan Sabbat eko belea izenarekin bataiatu dut, izen horrekin bataiatu dut Michael hileta aura batek inguratzen duelako, sudur makoa delako eta oroz gain begiratzeari uzten ez dizuten begi txiki erregarriak dituelako, Michaelek judu ez diren puten hankartean darabil judukeria, pentsatu ere ez juduen artean erabiltzea judukeria, kasu eman behar du komunitateak ez dezan jakin Yahveren legeen ezkutuan puterioan ibili ahal dela, nonahi dagokeela abentura, baita judu ez diren gazteen sabelpean ere, eta sinetsi gero, zoragarri zait rabino hori, nire rabino hori kasik egunero etortzen zait ile kiribil grisa belarri atzean duela, begizta horixka handiak alkandoratik zintzilik, eta txirikorda txiki batzuk korapilatuak ez dakit zein kultu praktikarako, eta kultu horretaz ere ez dakit ezer, edo ia ezer ez, juduei soilgunea estaltzen dien txano biribil hori eta kasher sukaldea besterik ez, harrizko murru baten aurrean egiten dituzten errezoak eta zirkuntzisioa, liluragarria zait Moises gogorarazten baitit, katekesi garaiko gizona, nire aitaren Bibliako huraxe, Moises gogorarazten dit zahar jakintsuaren bizarzuria, luze, zutik desertuko hondarra zapaltzen duten larruzko sandaliak jan  tzirik eta dena dakienaren aire horrekin, zeru itsasoei begira bidea irekitzeko ahaleginean, Jainkoaren hatzak hautatua izanaren patriarka duintasunez zutik, bertute guztietako gizona, gizateria Lur agindura eramateko enkargua duena, gela honetaraxe, adibidez, non bezeroen zain bainago, nire ohean herri guztiak batzen dira-eta, japoniarrak eta indiarrak, non belaunikatzen baita bere buztanaz seinalatzen nauen gizon pila hori ere, neu ere hautatua naiz eta hori baino gehiago, zerumugako promesa horixe naiz, tira, inoren kirtena ahora sartzeko behar dudan denboran, gero denak atzera berriz ere beren jainkoagana bidaltzen baititut, atzera behar duten denbora hartzera, atzera betiko bizira itzultzeko, bakarrak eta mimatuak direla pentsatuz, egiaren jabe direnen bide zuzenean daudela pentsatuz, Michaelek Moises dakarkit gogora, hark gogor ekiten zien gauari eta ekaitzari besoetan Legearen taulak zeramatzala nola eskaintzen baita haur jaioberri bat sakrifizioan, bai, Michael Moises horixe da, zeinaren inguruan trumoiak eta tximistak erortzen baitira, infernua zerutik baletor bezala, betiereko kondena jendearen buru gainean pitzatzera balihoa bezala, tximista zuri handiek denboren eta idoloen hasierako herria aldizka argitzen dutela, zeru goienetik ospakizunean esku hartzen zuen urrezko ardi larrua, Moises, aita guztien aita, neskamearekin oheratu zena emaztea antzu zuelako, halaxe esaten zuten, eta Moises neskamearekin oheratu zela ere ez da seguru, beharbada Abraham izan zen, edo Noe, bost axola, gizonen arteko bat izan zen bizar zuria luze eta zahar jakintsuen eitekoa, gizonen arteko bat askoz ere nahiago zituenak putak bere emaztea baino, Jainkoa puterioan ohoratzen zuenetako bat, baina emakume hark izena bazuen, bai, Agar izena zuen, izen bat zuen baina izenaren jabe izatea ez da aski haren larruan egoteko, Bibliak aipatzea ez da aski puta bat baizik ez izateko, eta ni beste emakume hura banintz, Sarah, zin degizut neure eskuez akabatuko nituzkeela biak, Itsaso Gorriaren eta suzko sasien suminez akabatuko nituzkeen, haiek elkar ukitu baino lehen garbituko nituzkeen, bele zaharraren sexuak puta gazteenari ekin baino lehen, eta jarraian zeruari zuzenduko nintzaiokeen garrasika urkatu nazatela, gurutziltzatu nazatela, akabatutu nadila traizionatu egin nautelako, baina zer jainko suerte zara zu gizonak beren mirabearen besoetara bultzatzen dituzuna, mirabeei putarena egiten uzten diezu, eta alderantziz neu izan banintz mirabe hori, neure buruaz beste egingo nukeen, Jainkoa desafiatuko Nire bezero troparen artean bada beste Michael bat, lehenago Jack zena, izena aldatu eta bere arrastoa ezabatu nahi izan zuena inondik ere, izen bat ahantzarazterik balego bezala, izenak putei axola balitzaizkie bezala, eta beharbada bezero horrek ere ahaztua du bere buruari eman zion gai  tzizena, beharbada egun batean kapritxo horixe eman zion bere buruari nire ate aurrera etorri aurretik, silaba bakarreko izena edukitzen asperturik zegoenean nonbait ere, berarekin ibili dudan hoztasuna sentitu nahi zuen, eta delako Michael hori beti beltzez jantzirik etorri ohi zen, judutzat identifikatzen duten txapela eta berokia jantzirik, eta nik sekretuan Sabba...
‎Eta zergatik ote da, aditzen ditudan ahotsak emakume ahotsak dira beti, gizonezkoek ez dute bere burua erakusteko beharrik, emakumeek beste inork ez dituzte auzoak esnatu nahi garrasika, haiek kitzikarazteko, horretarakoxe baitute botere hori, egiten ari zaizkiena auzoei adiarazteko, aditu nola badakidan plazerez korritzen, aditu nola niri baizik ez dion inork aditzen, haiei zakila nola zutiarazi dakien bakarra naiz hemen, eta bakarra ez banaiz, indartsuena behintzat banaiz, beroena, et...
‎Nellyk alferrik zituen inoren azalpenak, nahi zuena egiten zuen beti. Zentzugabe jokatzen zuen etengabe, funtsean autoestimurik ez zuelako, eta ez zuelako idazle gisa zeukan talentuan konfiantzarik, nahiago zuen bere burua babestu ukaezina iruditzen zitzaion balio bakarrean: bere gorputza.
‎...ezeroak behin eta betiko hebainduko banindu, isilaraziko banindu, ez baitut gelditzeko asmorik, eta geldituko banintz ere hau ez litzateke geldituko, indar handiagoz segituko luke nire begien atzean, nire amaren itsuskeriagatik sortzen zaizkidan pentsamendu bihurrituen zirkuituan, ez, ez da erraza betiko hiltzea, errazago da berriketan jardutea, larbatzea, damutzea, are gehiago, nire amak inoiz ez du bere burua hil, eta zergatik ez, ez daukat aztarrenik, zainak mozteko adorea behar delako inondik ere, inork bere burua hil ahal izateko lehenago bizirik egon behar duelako.
‎Hasia zuen Historiako karrera, eta baita utzia ere. Alfer bezain azkartzat zuen bere burua, eta klasera agertzen zen apurretan irakasleek bere azkartasuna mirets zezaten ahaleginak egiten zituen, etxeko lanak inoiz egiten ez zituen arren. Bai eta lortu ere.
‎– Adinean aurrera doanak asko zaindu behar du bere burua. Ikasi ere, gauza berriak ikasi ere?
2023
‎Aitxek apustu bakarra egin zuen edaria tarteko, orduko hura. Apustuetan ezin zuela bere buruaren jabetza galdu erabaki zuen, eta hala bete omen zuen harrezkero; joko kontuetan ez zen olgetan ibiltzen. Batzuek aitagurea sinesten dute, nik neure gerizan ere ez badaezpada, esaten zuen.
‎Paquitaren ohe izandakoan jirabueltaka dabil. Burua gainezka, ezin du bere burua ibai bazterrean imajinatu, ezin du lorik egin. Paquita, ikasketak, Fefa, belus berdeko oinetakoak.
‎Retiron barrena ibilian oroitu nahi luke bere burua, neskatilarekin, udazkenean, neba jaio baino hilabete bat lehenago, kapeluarekin eta neguko kapatxoarekin apain baino apainago. Neskatilak platanondo baten hostoa jaso zuen lurretik, Conchitak kolore hori gorriztak miretsi zituen; gero beste hainbat zuhaitzetako hosto lehorrak biltzeari ekin zion:
‎Normalean, hark ez zituen nire aurrean halako gai ilunak aipatzen. Nahiago zuen bere burua ederretsi eta orbanik gabeko" euskaldun onen" loriari eta handitasunari buruz hitz egin. Oroitzapen beltzek bihotza beratu zioten batean, ordea, elkar hartze makur baten berri eman zidan etxeko sukaldean.
‎Horren ondorioz, estadio honetan dauden pertsonek ez dute smartphoneen gisako tresna ahaltsuak egoki eta modu autonomoan erabiltzeko gaitasuna, kasu gehienetan. ...hori bakarrik, sare sozialek eta bideojokoek ematen dituzten uneoroko sari horiek bat egiten dute etapa horretan accumbensean naturalki dugun garapen bizkorrarekin eta, ondorioz, plazer horren bilaketan erortzeko arrisku handiagoa du nerabearen garunak, heldu batenarekin alderatuta, hau da, adikzioan erortzeko eta gehiegizko erabilpena emateko erraztasun handiagoa izango dute naturalki, zailtasun handiak baitituzte bere buruari limiteak jartzeko, izan ere, aurretik esan bezala, accumbensaren garapena une horretan kortex prefrontalarenaren gainetik dago garapen mailari dagokionez. Gainera, horrelako estimulu artifizial bat emanez gero momentu horretan accumbensari, modu kaltegarrian eragingo dio instantzia horri4 eta beste guneen garapen naturala oztopatuko da5 modu negatiboan eragingo du amigdala eta kortex prefrontalaren garapenean onarpen sozialarekiko sentsibilitatea ahulduz6 eta hiperaktibitatea eta atentzio gabezia sustatuz8.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia