2001
|
|
Bera da meritua, bera saria beretzat. Ez
|
du
behar beste zergatirik, ez fruiturik; bere fruitua bere erabilera da. Maita dudalako maite dut, maitatzearren maite dut.18
|
|
Nik uste etikako azterketek ez
|
dutela
behar beste helburu galdera hori gogoan edukitzen. Egiteetan (ur emanetan), egin beharretan geratzen dira askotan:
|
2003
|
|
ona gura izatea eta hori lortzea. Norbaiti kalte egiten badiogu edo norbaitekin ez
|
badugu
behar besteko leialtasun eta zintzotasunez jokatzen, argi dago ez dugula bera maite. Adibide zehatzak jarriz, tutorearen betebeharra da beraren zaintzapean dagoen umezurtza bera eta horren ondasunak jagotea.
|
|
Alabaina, arrazoiaren argiak ez du modu berean jokatzen gizaki guztiongan, eta, horregatik, guztiontzat ez du jokatzeko arau bera ezartzen. Hori gorabehera, arrazoiaren argiak
|
badu
behar besteko indarrik, bidegabe jokatzen dutenek ere justiziaren berri izan dezaten, eta justiziaren aurkako egintzak kondenatuak eta gorrotatuak izan daitezen. Bestalde, guztion interesa denez besteek erregela horiek betetzea, gehienok erabaki dugu erregela horiei men egitea, eta, are gehiago, haien menpe jartzea erregelok bete nahi ez dituztenak eta euren antzekoekin bidegabe jokatzen dutenak.
|
2004
|
|
Oraingoan oinarri psikoafektiboak eta soziokulturalak aipatu nahi ditugu, hauek haiek bezain garrantzitsuak baitira gizakiaren egitura etikoa ulertzeko. Guk dakigula, Zubirik ez
|
zuen
behar adina azpimarratu gizakiaren ezaugarri psikoafektibo eta soziokulturalen pisua eta munta, are gutxiago psikoanalisiak eta psikologia dinamikoak zabaldu duten perspektibatik.
|
2006
|
|
Heroiei jainkozkoen eskutik datorkien laguntza mota berezia da itxuraldaketa. Ipuin harrigarrietan ere sarri agertzen den estrategia horren bidez agure zarpail bilakatuko du Atenak Odiseo, Itakara itzuli eta inork ezagut ez dezan25 Bestetan ere, berak zahartzen eta gaztetzen du Odiseo, heroiak
|
dituen
beharren arabera26.
|
|
Kojevek dioenez, lortutako jakintza sistema bezain osoa izan daiteke kale egindako jakintza sistema, arrakasta bezain biribila porrota. Guztiaren funtsa goitik behera azaldu eta ulertzeak behar
|
luke
behar bezalako globalizazioaren oinarri, baina Kojevek bere sistemak huts egin duela onartuko du, besteak beste ez delako ispilua zertan den era egokian ulertzera iritsi, lukeelako ispiluaren esentzia Liburuan egokiro erakutsi. Zelan azaldu zehazki ispiluak dagiena?
|
2007
|
|
Gizakiak, egiaz, hizkuntza
|
duelako
behar du eta hizkuntzari esker ahal du —biak dira garrantzitsuak eta biak daude elkarri lotuta— bere burua intelektualki eta moralki osatuz eta, horrekin, bere burua pertsona bezala garatuz joan. Horregatik dio Heideggerrek:
|
|
Horrela, bada," hezigarritasuna" kontzeptu antropologiko pedagogiko garrantzitsu bezala agertzen zaigu, zeinak egiaz gizakiak bere burua osatuz joateko
|
duen
beharra, posibilitatea eta obligazioa aditzera ematen eta gogora ekartzen dizkigun.
|
2009
|
|
hitzek bere zentzua gorde izan balute bezala, desioek norabidea, ideiek logika; esan eta nahi izan diren gauzen munduak inbasioak, borrokak, lapurretak, mozorroak, zuhurkeriak ezagutu izan ez balitu bezala. Hortik bada, genealogiak, ezinbestez, tentuz ibiltzeko
|
duen
beharra: edozein xede monotonotatik at gertakarien singulartasuna lekutu; gutxien espero den eta historiarik gabekotzat hartuak izan diren horietan —sentimendutan, amodioan, kontzientzian, senean— gertakariak begiztatu; beraien itzulera atzeman, eta ez eboluzio geldo baten kurba marrazteko, paper desberdinak jokatu izan dituzten gertakarien eszenatoki desberdinak berrezagutzeko baizik; gertakarien ausentziaren puntua ere, gertakaria gertatu ez den momentua ere definitu (Platon Sirakusan ez zen Mahoma bihurtu...).
|
2013
|
|
Lehenik, sar dezagun arima kutxan; gero, atera dezagun arima kutxatik, eta sar dezagun oso bestelakoa izan daitekeen beste kutxaren batean. Aristotelesek dioenez, jolas horrek ez
|
du
behar bezala irudikatzen arimaren eta gorputzaren arteko harremana, bi horien arteko harremana oso estua delako, bien arteko interakzioaren karira. Ikerketa agendan gai bat ezartzen ari da Aristoteles:
|
2016
|
|
Naturak, 197 Orokorkiago, askapenarena oro har. Esaterako, bera nazionalista izan gabe, Kropotkin errusiarrak positibotzat dauzka abertzaletasun eta nazionalismo askatzaileak, horiek asmo sozial bat ere
|
ukan
behar dutela beti gogoan izanez (ik. ‘Finland:
|