Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎aipamen filologikoak, historikoak, sozialak,... Baina, noski, Euskal Herria ezagutzen ez duen batentzat, kronotopoa guztiz indeterminatua da.
2001
‎Aldi berean eta iturri desberdinetatik, begiari datorkion irudi multzoa jartzen da orrialdean. Baina bai zineak eta bai literaturak ezin dute begiari une batean datorkiona aldi berean une berean eman; muntaia behar du batak, eta diskurtsoaren linealtasuna gorde besteak. Une batekoa diskurtso luze eta ulergarria bihurtzeko beharrezko du poesiak diskurtsoaren luzapenean ematea buruan une batez gertatu dena.
2003
‎Haserre hori, azalekoa barik, sakonekoa zen agian: euskaraz literatura idazten zuten euskaldunberriei buruz berak zuen eritzia eta aldiko erakunde, administrazio eta euskalzale askok zutena bat ez zetozen inolaz ere, eta horrek eragina izan zukeen hartu zuen erabakian.
‎Aipatutakoei argitaragabe dituen bat edo beste gehitu dakizkieke.
‎Dena dela, Idak ez zuen inoiz pazientziaren beharrik, berarekin baino; nahi zuen guztia, sagar zuhaitzetik erori berria lurrera makurtu hutsaz hartzea bezain erraz lortzen zuen beti. Lortzearen atsegina zen hura, bideak aspertu egiten zuen; Unaxen atsegina, ordea, ehizarena zen; ehiza eta bereganatzearena, baina ez zuen bata bestea baino atseginago. Halabeharrez ikasi zuen eurentzat presak ez zuela lekurik, denborak ez baitzituen inoiz inora eramango.
‎Idak galdeketari jarraitzeko gogoa zuen. Beti zen aitzaki ona etxeetan sartzeko, eta idazkari zintzo betaurreko horiekin eta bere itxurarekin erdi tolesgabea, erdi maltzurra nahi zuenean baten bat seduzitzea lortzen zuen.
2005
‎Serorarik ez dutela gehiago ematen gure herriek? Nola izan dezake serora joateko ideia, serora bat behin ere ikusi ez duen batek?
‎" Jaun apezpikua, zuk igorririk ibilia naiz apez etxez apez etxe, bekatuen barkamen mota hori onartzen ez zuten apezen konbertitzen. Ez ene gain konda orain kontrarioa egiteko." Horra egia aldakorretan gehiagoko sinesterik ez zuen bat. Baina sinestea bazuen.
2007
‎Ondo nai badu batek ibili biotzez dana barkatu.
‎• 1988: " Adiskide zenuen batek, aberastu denez geroztik, ez du zurekin deus jakin nahi", Ttipi Ttapa, 24 zk., Bera, 87 or." Artalde guztietan", Ttipi Ttapa, 24 zk., 85 or." Bertsotan", Ttipi Ttapa, 24 zk., 17, 77 eta 82 orr. " Errege bat Nafarroan", Zeruko Argia, 1187 zk., 56 or." Hainbeste mitin ta politiko", Ttipi Ttapa, 24 zk., 24 or." Nerekin ados egongo zera", TtipiTtapa, 24 zk., 87 or." Orain aurkitzen zara", Ttipi Ttapa, 24 zk., 22 or.
‎Garibai, Andres Poza, Baltasar Etxabe, Arnauld Oihenart mauletarra eta Jose Moret iruindarra; kronikari edo historialariak ditugu batez ere. Baina XVIII. mendetik aurrera, eta gehiago XlX.etik, hizkuntzalarien txanda helduko da.
‎Erdi Aroko dokumentazioa ugaria da, berariaz Nafarroan eta bertako Foru Orokorrean. Honetan eta beste donazio, testamentu eta halako izkribu zaharretan hainbat euskal izen ageri dira, eta euskararen aldeko interesa duketenak batez ere toki izenak, pertsona izen eta goitizenak dira.
2009
‎Ahozko literaturak ezinbestekoa du batek esaten, errezitatzen edo kantatzen duena beste batek edo batzuek entzuna izatea, eta baldintza horrek egoera jakin bat eskatzen du. Esale entzule harreman hori dela-eta, azaldu beharra dago peiformance kontzeptua zer den.
‎Oinez edo bizikletaz joaten ziren gehienak. Azpimarratu behar dugu batez ere mutikoak joaten zirela. Neskak, sarri, etxean lotu ohi ziren beharrean.
2011
‎Horretan zerikusitxua izan nebala, uste dot, neuk be, nahiz eta gizon garrantzitsuena askoz be handiagoa izan. Gizon garrantzitsu horreen artean, honeek biok jarten ditut batez be: Xabier Goitia eta Jose Anjel Ubieta.
2015
‎Horrek ere zerikusia du psikoanalisiak AEBetan edukitako eragin handiarekin, eta konparaziora Europan utzi zuen arrasto murritzagoarekin (zer esanik ez Euskal Herrian). Beraz, Roszakek aipatzen zituen bi pentsamendu iturriei Marx eta Freud dagokienez, aldizkarietan lehenengotik edan zuten batik bat.
2017
‎Bi postulatu horien ondorioz, desira zapuztuta gertatuko da beti, nahitaez, erremediorik gabe, erabat berdintzerik ez dagoen sukar baten antzera. Maitasun erotikoak burutu nahi duen bat egitean ere ez da betetasun puru, esentzialik erdiesterik. Egungo kulturan, egitate onartu samarra da hori, guztiok ere gutxi asko izan ohi ditugun esperientziek berretsia, bestalde.
2018
‎Telefonoari begira gelditu zen, zer egin jakin ezta. Derrigorrez behar zuen baten batekin hitz egin; nonorekin banatu behar zuen min guztia, beretzat bakarrik gehiegi zen. " Baina zein errukituko da nirekin?", galdetu zion bere buruari.
‎Horren sustraiturik zuten bata besteaganako amodioa, hage berdinekoak zirela baitzirudien; arnasa berean uztarturik bizi zirela biak.
‎Belaontzira barruratu ginelarik, Divina Pastora aurkitu genuen Patroiarekin nahasturik. Hura ikusirik, horrenbat maitale dituela bata bestearen atzean eta denentzako lain amore duela, ondoriora iritsi nintzelarik.
2019
‎Azken finean, egiaz sentitzen nuena esatea zatekeen praktikoena. Baina, noski, batzuetan egia korapilatsu bilakatzen da, eta zaila da adierazten, gauzak esateko dohainik ez duenarentzat batez ere. Eta nik, zoritxarrez, ez dut" (193).
‎Ohean gelditu izan banintz, da elkarrekin lo egingo genuela, ni ertz batetik ateratzen ari nintzen momentu berean ari baitzen bera bestetik sartzen. Ni egonagatik ere, sartzeko asmoa zuela, alegia, eta geratu egingo zen, eta nork daki deskuidoan ez ote genuen baten belaunburua bestearen izterrarekin ukituko, edo izterra ipurmasailarekin... [...] Ez zen hala gertatu.
‎Egileak adierazi du idazle gisa denbora galdutzat aitortzen duela hemeretzi urteko tarte hura, bere idazle izaeran konfiantza falta izan zuela, eta beste zeregin batzuetan saiatu zela; halako batean, Hamaika pauso eleberriaren prestakuntza aldi luzeari ekin zion arte. Historiografietan sarri jasotzen da egilearen produkzioaren eten hura azaltzeko argudio gisa egileak ez zuela bat egiten trantsiziotik hasi eta laurogeita hamarreko hamarkadara arteko euskal narratiban fantasiak, narratiba alegorikoak eta errealismo magikoak nagusi ziren joerekin, eta berea beti errealismoaren ildoa izan dela. Horren adierazgarritzat hartzen da Bernardo Atxagaren (Gizona bere bakardadean, 1993) eta Saizarbitoriaren narratibaren eskutik (Hamaika pauso, 1995) heldu zen" errealismoranzko bira" rekin batean identifikatzea donostiarraren itzulera (Olaziregi 2011).
‎Gerrako kronikak eleberrian bikote harremanen inguruan aztertutakoaren ondoren, atal honetan laburki garatuko dugu Saizarbitoriaren beste eleberrietan ere gai nagusietako bat bikote helduen harreman zailak direla, eta haietan agertzen diren gizon emakume profilek zenbait jokamolde paradigma aztergarri erakusten dituztela. Lehen kapituluan aipatu dugun moduan, idazle honen literaturan ez soilik gaiek, baizik eta, ideia eta baita pertsonaien izenek ere maiz" migratzen" dute batetik bestera, baina garapenak eta aldaketak izaten dituztelarik. Horrela, Flora (Lore Lili eta Bioken), Julia, Adolfo, Iñaki Abaitua... izen edo deitura edota lanbide bera duten protagonistak bere unibertso literarioaren osagai iraunkor bilakatu dira.
‎Gure iritziz, pertsonaiaren gastronomia zaletasuna eta sukaldatzeko gustuari buruzko diskurtso itxuratiak ironia zantzuez tindaturik daude. Senarrak entziklopedia kontuetan bezala, sukaldaritzaz ere jakintza teorikoa du batez ere; blaga hutsa dela iradokitzen dute, ordea, Floraren hitzek, ez baitu kozinatzen (35):
2021
‎Gaztak gatzetatik atera eta ostean, apaletan edo karneroan ipintzen dira lehortzen. Karneroa parrila modukoa da, sabaitik zintzilik dago, eta egurrezko listoiak ditu bata bestetik bereizita, gazura bitarteetatik irten dadin. Karnero horrek betiere leku freskoan egon behar du, hezetasun, korronte eta argitasun gabeko tokian, beroak gazta harrotu egiten du-eta bestela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia