2003
|
|
Dena dela, Idak ez zuen inoiz pazientziaren beharrik, berarekin baino; nahi zuen guztia, sagar zuhaitzetik erori berria lurrera makurtu hutsaz hartzea bezain erraz lortzen zuen beti. Lortzearen atsegina zen hura, bideak aspertu egiten zuen; Unaxen atsegina, ordea, ehizarena zen; ehiza eta bereganatzearena, baina ez
|
zuen
bata bestea baino atseginago. Halabeharrez ikasi zuen eurentzat presak ez zuela lekurik, denborak ez baitzituen inoiz inora eramango.
|
|
Norberak gura dauena egitea bota
|
zuen
batek, lagundu nahian.
|
2005
|
|
" Jaun apezpikua, zuk igorririk ibilia naiz apez etxez apez etxe, bekatuen barkamen mota hori onartzen ez zuten apezen konbertitzen. Ez ene gain konda orain kontrarioa egiteko." Horra egia aldakorretan gehiagoko sinesterik ez
|
zuen
bat. Baina sinestea bazuen.
|
2009
|
|
Biribilean paratzen ziren olgetariak, biribilaren barruko aldera begira. Txanda hartzen zuen jokalariak, garaitikoek kantatu bitartean, zapia uzten
|
zuen
baten baten atzean, lurraren gainean. Zapia topatu eta lurretik jasotzen zuena zen irabazlea.
|
|
Andreak, ostera, etxea ordezkatzen
|
zuen
batez ere osasuna, jaiotza eta heriotzarekin lotutako gizarte konpromisoetan. Bizitzarako erabakigarriak diren uneetan andrea bihurtzen zen etxearen ordezkari kanpoan.
|
|
Etxekoen artean belaunaldi bakoitzean bazegoen etxeko ardura hartuko
|
zuen
bat. Etxeko erantzukizuna hartuko zuenari etxagungai edo etxegai zeritzon.
|
|
Txandak egiten ei zituzten, batzuk hamabiak arte geratzen ziren, beste batzuk ordu biak arte..., eta horretara hildakoaren inguruan beti egoten zen norbait. Arrosarioa errezatzeko ardura hartzen
|
zuen
batek, edadeko andreren batek gehienetan, eta garaitikoek erantzun egiten zuten. Galletak eta anisa egoten ziren gaubelan parte hartzen zuten guztientzat.
|
2015
|
|
Genèse et structure du champ littéraire liburuan. Literatura frantsesean oinarrituta, XIX. mende amaierako garaia aztertu
|
zuen
batik bat, Flaubert eta Baudelaireren bidez. Jakina, Frantziaren kasuan, orduan sortu zen literatur esparru autonomo eta bereizi bat, baina euskal literaturaren kasuan besterik da. Hala ere, momentuz nabarmendu behar duguna da zeinen estuki dauden loturik autonomiaren ideia eta literatur esparruarena; hainbeste, ezen lehena gabe ezin baitaiteke bigarrena ulertu97.
|
2018
|
|
Telefonoari begira gelditu zen, zer egin jakin ezta. Derrigorrez behar
|
zuen
baten batekin hitz egin; nonorekin banatu behar zuen min guztia, beretzat bakarrik gehiegi zen. " Baina zein errukituko da nirekin?", galdetu zion bere buruari.
|
|
Betikoa! Antsietate krisia eman
|
zuen
bat bateko irizpena laster baten medikuak, esku telefonoari amorruz begira irriz zegoela.
|
2019
|
|
1990eko hamarkadan Tel Aviveko unibertsitateko Itamar Even Zoharrek garaturiko literatur sistemaren teoriak arreta erakarri
|
zuen
batez ere gizarte eleaniztunetan, hizkuntza, literatura eta kulturaren arteko interferentziak aztertzeko kontzeptu sorta eta metodologia emankorra suertatu baitzen. EvenZoharren teoriaren arabera, literatura komunikazioa elementu ugariren konbinazioa da, eta ez da soilik idazleagandik irakurlearengana pasatzen den zerbait, aitzitik komunikazio prozesu horretan hainbat iragazkik jokatzen dute.
|