Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2001
‎Guztira hamasei ataza dira, zortzi Etxaldetarrak blokean eta zazpi etagutunen inguruko osagarri bat Leihatilaz lehiatila blokearen kasuan. Atazenhurrenkera progresio jakinaren barruan antolatuta badago ere, irakasleak nolabaiteko malgutasuna du atazak edota atalak antolatzeko orduan. Bi blokeetakoatazek antzeko egitura dute, hauxe, hain zuzen ere:
2002
‎– Ereduak eskaini eta funtzio maila zabalagoa edota ereduekiko atxikipenaeskatzen duten atazak eginaraziz.
‎aurreko baldintza bietatik etekina ateratzeko ikasleek motibazioa behar dute. Oso garrantzitsua da egin behar duten atazarekiko interesa piztea.
‎Bi liburukik eta entzutezko zenbait materialek osatzen dute HARTU HITZA: ikaslearena bata eta irakaslearena bestea. Hark ugari ditu atazak: batzuk hizkuntzaidatzian trebatzeko; beste batzuk entzutezko ulermena garatzeko; hirugarrenbatzuk irakurmena areagotzeko; eta beste asko, gehienak beharbada, hitza ahoanhartuta egitekoak.
2006
‎Gurasoek uste dutehaien eginbeharra dela haurra erronka fisiko, sozial edo emozionaletatik babestea (ikus 1 irudia). Gauzak horrela, gizartean nagusi den ustearen ondorioz, gurekulturak haurrak gehiegi babestu eta mendeko bihurtzen ditu; era horretan, haurezgaitua bere burua izaki pasibo eta mendekotzat hartuta hazten da, ez da saiatzenarazoak ebazten ikasteko egin behar dituen atazak burutzen. Baina, gurasoek ustebaikorragoak hartzen badituzte, haurra adoretuko dute ahal bezain independenteizan dadin, eta independentziak, bere buruarekiko konfiantza eta autoestimuagaratzen lagunduko dio.
2008
‎Azkueren obra, bere bizitza eta jarduna bezala, hain da zabala zail egiten baita osotasunean interpretatzea. Arlo bakoitza, jakina, bereiz deskriba liteke, elkarrekin loturarik ez duten ataza desberdinak balira bezala. Izatez, liburu honetan, Azkueren ekarpenak banan banan aztertu dira, tematikoki desglosatuta.
‎Zertan aldatu da ikastetxe bateko zuzendariaren eginkizuna azken hamarkadetan? Zuzendari batek orain egin behar dituen ataza multzoa biderkatu egin da Ikastetxearen kudeaketa egiteko zuzendari batek lehen zituen egitura eta laguntzak desberdinak dira, orain egin behar dituen zereginen multzoa biderkatu egin da, eta, hala, herrialde batzuetan, ikastetxeen kudeaketa burokratikoa bideratzen ari dira udaletara, zuzendariari espazio librea uzteko, ezagutzak eta giza baliabideak kudeatu ahal izateko eta hezkuntza proie... Europan bada lidergo eredurik arreta jartzeko?
2009
‎Programa txikien kasuan ohikoa da zuzenean kodea idazten hastea, baina ez da inolaz ere prozedura egokiena ondo programatzen ikasteko. Ebatzi nahi ditugun atazen konplexutasun maila handitu ahala, soluzio egoki batek planifikazioa eskatuko digu, hau da, programa idatzi aurretik pausoak ondo zehaztea eta egituratzea. Esku artean daukagun ataza oso konplikatua ez den arren, ohitu eta trebatu gaitezen ondo etorriko zaigu aurretik algoritmoa diseinatzea.
2012
‎DBHko 3 eta 4 mailako Geografia eta Historiako ikasleek ed@d proiektuak planteatzen dituen autoebaluazioko ariketak egin ditzakete, edo Sextante Proiektura jo. Azken horrek baditu atazak, ikasleek aztertutako gaiari buruzko galdera batzuei erantzun ahal izateko. Unibertsitateko azterketak Unibertsitate ikasketetako ikasleek Sarea aprobetxatzen dute ikasgelako irakasgai bakoitzaren edukiak osatzeko, eta, horrez gain, ezagutzak handitzen dituzte, baina dagozkien probak prestatzeko azterketa ereduak ere badituzte.
2013
‎Aurreko unitateetan ikusi ditugu lanpostu jakin baterako hautagai egokia aurkitzeko balia daitezkeen langileak bilatzeko eta hautatzeko moduak.Hautaketa horrek, alabaina, abiapuntua baino ez du izan behar langilea enpresa barruan hazteko prozesuan; hazkunde horrek maila pertsonalean zein profesionalean garatzen lagundu behar dio langileari, enpresan dituen eginkizunak ahalik eta ondoena betetzeko hasierako motibazioa galdu gabe.Une horretatik aurrera, langilearen eta enpresaren arteko harreman osoan iraungo duen beste prozesu bati ekiten zaio, langileen trebakuntza eta garapen profesionalaren prozesua.1.1 > Langileen trebakuntzaren kontzeptua eta abantailakTrebakuntza deritzo langileen gaitasunak zein jarrerak hobetzera bideratutako neurrien multzoari.Langileen gaitasunak hobetzeko, langileek beren ezagutzak eguneratu eta merkatura egokitu behar dituzte (birziklatze profesionala), lanpostuaren egitekoak hobeto betetzeko beharrezko diren trebetasunak eskuratu behar dituzte, edo beste lanpostu batean, oro har, kategoria handiagokoa? jarduteko behar dituzten ataza, prozedura edo teknikak (eta, orobat, tresnen erabilera) ikasi behar dituzte.Langileen jarrerak hobetzeko, beste maila batean lortu behar da garapena: partaidetza, parte hartzea, prestasuna, ekimena, enpatia, motibazioa, malgutasuna eta abar.
‎Erreferentziazko marko berariazkoa ere aintzat hartzen da (1). Ikasleek landuko duten sekuentziaren berri dutelako hasieratik 1.6 module booklet aren (liburuxkaren) bidez. Erreferentziazko marko berariazkoaren ebidentzia, egin beharreko ataza aipatzean egiten da, (5) helburu bera duen ataza mota modulu bakoitza lantzean aurrera eramaten dutelako summarize and synthesize, horrek esan nahi du bereganatuta dutela egin beharrekoa.
2014
‎Atazen balorazio orokorra altua da eta aukeran, erabiltzaileek nahiago dituzte ataza laburrak luzeak baino. Gramatika lantzeko atazek ere estimazio handia dute erabiltzaileen artean.
‎DSM (2013) arabera, ataza kognitiboak burutzea gehiago kostatzen zaio edo ataza horiek egiteko denbora gehiago behar du nahaste neurokognitibo arina duenak. Nahaste neurokognitibo larria duenak, berriz, besteen laguntza behar du ataza horiek burutzeko. Nahaste neurokognitibo arina duenaren arazoak ez ditu norberak edo familiak ezagutzen.
2015
‎Testu bateko bi espresio testualek objektu berbera adierazi edo erreferentziatzen dutenean, bi espresio horienartean korreferentzia erlazio bat dagoela esan ohi da. Testu batean ager daitezkeen espresio testual horienarteko korreferentzia erlazioak ebaztea helburu duen atazari korreferentzia ebazpena deritzo.
‎Euskarazko baliabideak ugariak ez badira ere, baditugu pare bat baliabide bereziki esanguratsuakeskuartean dugun ataza aurrera eramateko: Donostia Unibertsitate Ospitaleko alta txostenen bilduma (Joanes Etxeberri Saria V. Edizioa, 2014) eta SNOMED CT (Systematized Nomenclature of Medicine Clinical Terms) (IHTSDO, 2014) sare semantiko eleanitza.
2017
‎Informearen beste zati bat laburtu du buruan: “Oso gutxi inplikatzen da birgaitze prozesuan, eta, hortaz, zaintzailearen arreta behar du atazak erakusteko eta errepikarazteko, hala ere, esan beharra dago azken egunetan aurrerakuntza seinale txiki batzuk antzeman direla, eta zentzu horretan terapiak aurrerakuntza horietan lagundu egin duela. Hainbat galdera egiten duenean, kanpoko laguntzara (agenda bat) bideratzen zaio, baina, berez, ez zaio hura begiratzea otu orain artean, hala ere, badirudi ohartzen hasi dela kanpoko laguntzaren behar horretaz.
2018
‎5 Idazlan laburra. Izangaiek gutxienez 150 hitz dituen testu bat idatzi behar dute ataza horretan. Bi gai ematen zaizkie aukeran:
‎Euskaldunok, nazio gisa jokatu ezik, ez dugu benetan aurrera egingo, aurrean dugun atazak talde kontzientzia handia eskatzen duenez. Gaur egun kontzientzia nazionala ezinbesteko eskakizuna da esfortzuak euskaldunen etorkizuna bermatzera egokiro eta artoski bideratzeko.
‎Urrian eta Ondarea, emakumeen emaria izenburupean, Bizkaiko Foru Aldundiak antolatutako 2018ko Ondarearen Europako Jardunaldiak egingo dira Bizkaiko hainbat herritan. Lurraldeak ekimen honekin bat egiten du eta aurtengoarekin 18 urte bete ditu ataza horretan. Ekimenak ibilbide luzea du Europan eta arrakasta aparta lortu du; gaur egun 50 estatu dira egitasmoan parte hartzen dutenak.
2019
‎Testu bateko bi espresio testualek objektu berbera adierazi edo erreferentziatzen dutenean, bi espresio horienartean korreferentzia erlazio bat dagoela esan ohi da. Testu batean ager daitezkeen espresio testual horien artekokorreferentzia erlazioak ebaztea helburu duen atazari korreferentzia ebazpena deritzo (Grishman eta Sundheim, 1995).
‎Gogoan dut arbelean zenbakiak idatzita zeudela, zerotik bederatzira, eta zenbakiok orri koadrikulatu batean kopiatzeko ahaleginean hainbeste bider apurtu zitzaidala arkatzaren punta. Gehienek amaitua zuten ataza, eta ni borragomarekin papera lardaskatzen nenbilen oraindik. Kinka hartan busti nuen, bada, pupitrea.
2020
‎Baina mundu eredua (V eta M moduluak) ez da errefortzu bidez entrenatzen, eta, beraz, ez du loturarik ataza jakin batekiko. Teorian, egin nahi ditugun atazekiko modu independentean eraikitzen ditugu gizakiok mundu ereduak, eta baliagarriak dira ataza guztietarako. Pilota baten dinamika ikasten dugunean, hots, pilotaren mugimenduaren eredua sortzen duenenean gure garunak, gai gara eredu hori kirol askotan erabiltzeko:
2021
‎Baina hori frogatu ahal izateko, sekzio estratigrafikoetako ehunka metro arakatu eta lagindu behar dira fosil bila aratz eta maratz. Areago ere, bilaturiko fosilen tamainak eta ugaritasunak dezente zailagotu ahal du ataza. Gubbio n lagindutako foraminifero mikroskopikoak agudo azter zitezkeen, ugari eta txikiak baitziren, eta ehunka edo milaka ale agertzen baitziren kareharri pusketetan.
2022
‎Berriz, arto hazia eskuratzeko baliatzen duen amarrua ezinezko betebeharraren inbertsioa da: bete ezin duten atazaz garaituak ohi dira izaki mitikoak; egin ezin duen jauziaz garaile da Martin. Lukiaren paradoxak.
‎Hori konpontzeko, egokitua proposatu zaio; izan ere, bestela eskolako lanak dizkiote zuzendu eta idazkera abiadura geldiarekin ez du denborarik izango zereginak edo azterketak bukatzeko eta idazteko motibazioa erabat gal dezake. Gogoan izan behar dugu, oraindik orain, eskolako ebaluazio sistema nagusia idatzizko ataza izan ohi da; disgrafia duten ikasleek denbora gehiago behar dute ataza horiek egiteko eta ikasle horiei ekitatearen izenean denbora gehiago eman behar zaie. Kasu azterketa honetan, transkripzio zailtasunak ebaluatzeko eta bideratzeko modu analogikoa eta digitala erabili ditugu, nazioarteko estandarretatik abiatuz eta Handspy programa erabiliz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia