2001
|
|
Guztira hamasei ataza dira, zortzi Etxaldetarrak blokean eta zazpi etagutunen inguruko osagarri bat Leihatilaz lehiatila blokearen kasuan. Atazenhurrenkera progresio jakinaren barruan antolatuta badago ere, irakasleak nolabaiteko malgutasuna
|
du
atazak edota atalak antolatzeko orduan. Bi blokeetakoatazek antzeko egitura dute, hauxe, hain zuzen ere:
|
2002
|
|
– Ereduak eskaini eta funtzio maila zabalagoa edota ereduekiko atxikipenaeskatzen
|
duten
atazak eginaraziz.
|
|
aurreko baldintza bietatik etekina ateratzeko ikasleek motibazioa behar dute. Oso garrantzitsua da egin behar
|
duten
atazarekiko interesa piztea.
|
|
Bi liburukik eta entzutezko zenbait materialek osatzen dute HARTU HITZA: ikaslearena bata eta irakaslearena bestea. Hark ugari
|
ditu
atazak: batzuk hizkuntzaidatzian trebatzeko; beste batzuk entzutezko ulermena garatzeko; hirugarrenbatzuk irakurmena areagotzeko; eta beste asko, gehienak beharbada, hitza ahoanhartuta egitekoak.
|
2006
|
|
Gurasoek uste dutehaien eginbeharra dela haurra erronka fisiko, sozial edo emozionaletatik babestea (ikus 1 irudia). Gauzak horrela, gizartean nagusi den ustearen ondorioz, gurekulturak haurrak gehiegi babestu eta mendeko bihurtzen ditu; era horretan, haurezgaitua bere burua izaki pasibo eta mendekotzat hartuta hazten da, ez da saiatzenarazoak ebazten ikasteko egin behar
|
dituen
atazak burutzen. Baina, gurasoek ustebaikorragoak hartzen badituzte, haurra adoretuko dute ahal bezain independenteizan dadin, eta independentziak, bere buruarekiko konfiantza eta autoestimuagaratzen lagunduko dio.
|
2009
|
|
Programa txikien kasuan ohikoa da zuzenean kodea idazten hastea, baina ez da inolaz ere prozedura egokiena ondo programatzen ikasteko. Ebatzi nahi
|
ditugun
atazen konplexutasun maila handitu ahala, soluzio egoki batek planifikazioa eskatuko digu, hau da, programa idatzi aurretik pausoak ondo zehaztea eta egituratzea. Esku artean daukagun ataza oso konplikatua ez den arren, ohitu eta trebatu gaitezen ondo etorriko zaigu aurretik algoritmoa diseinatzea.
|
2014
|
|
DSM (2013) arabera, ataza kognitiboak burutzea gehiago kostatzen zaio edo ataza horiek egiteko denbora gehiago behar du nahaste neurokognitibo arina duenak. Nahaste neurokognitibo larria duenak, berriz, besteen laguntza behar
|
du
ataza horiek burutzeko. Nahaste neurokognitibo arina duenaren arazoak ez ditu norberak edo familiak ezagutzen.
|
2015
|
|
Testu bateko bi espresio testualek objektu berbera adierazi edo erreferentziatzen dutenean, bi espresio horienartean korreferentzia erlazio bat dagoela esan ohi da. Testu batean ager daitezkeen espresio testual horienarteko korreferentzia erlazioak ebaztea helburu
|
duen
atazari korreferentzia ebazpena deritzo.
|
|
Euskarazko baliabideak ugariak ez badira ere, baditugu pare bat baliabide bereziki esanguratsuakeskuartean
|
dugun
ataza aurrera eramateko: Donostia Unibertsitate Ospitaleko alta txostenen bilduma (Joanes Etxeberri Saria V. Edizioa, 2014) eta SNOMED CT (Systematized Nomenclature of Medicine Clinical Terms) (IHTSDO, 2014) sare semantiko eleanitza.
|
2019
|
|
Testu bateko bi espresio testualek objektu berbera adierazi edo erreferentziatzen dutenean, bi espresio horienartean korreferentzia erlazio bat dagoela esan ohi da. Testu batean ager daitezkeen espresio testual horien artekokorreferentzia erlazioak ebaztea helburu
|
duen
atazari korreferentzia ebazpena deritzo (Grishman eta Sundheim, 1995).
|