Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Guztira hamasei ataza dira, zortzi Etxaldetarrak blokean eta zazpi etagutunen inguruko osagarri bat Leihatilaz lehiatila blokearen kasuan. Atazenhurrenkera progresio jakinaren barruan antolatuta badago ere, irakasleak nolabaiteko malgutasuna du atazak edota atalak antolatzeko orduan. Bi blokeetakoatazek antzeko egitura dute, hauxe, hain zuzen ere:
2002
‎– Ereduak eskaini eta funtzio maila zabalagoa edota ereduekiko atxikipenaeskatzen duten atazak eginaraziz.
‎aurreko baldintza bietatik etekina ateratzeko ikasleek motibazioa behar dute. Oso garrantzitsua da egin behar duten atazarekiko interesa piztea.
‎Bi liburukik eta entzutezko zenbait materialek osatzen dute HARTU HITZA: ikaslearena bata eta irakaslearena bestea. Hark ugari ditu atazak: batzuk hizkuntzaidatzian trebatzeko; beste batzuk entzutezko ulermena garatzeko; hirugarrenbatzuk irakurmena areagotzeko; eta beste asko, gehienak beharbada, hitza ahoanhartuta egitekoak.
2006
‎Gurasoek uste dutehaien eginbeharra dela haurra erronka fisiko, sozial edo emozionaletatik babestea (ikus 1 irudia). Gauzak horrela, gizartean nagusi den ustearen ondorioz, gurekulturak haurrak gehiegi babestu eta mendeko bihurtzen ditu; era horretan, haurezgaitua bere burua izaki pasibo eta mendekotzat hartuta hazten da, ez da saiatzenarazoak ebazten ikasteko egin behar dituen atazak burutzen. Baina, gurasoek ustebaikorragoak hartzen badituzte, haurra adoretuko dute ahal bezain independenteizan dadin, eta independentziak, bere buruarekiko konfiantza eta autoestimuagaratzen lagunduko dio.
2009
‎Programa txikien kasuan ohikoa da zuzenean kodea idazten hastea, baina ez da inolaz ere prozedura egokiena ondo programatzen ikasteko. Ebatzi nahi ditugun atazen konplexutasun maila handitu ahala, soluzio egoki batek planifikazioa eskatuko digu, hau da, programa idatzi aurretik pausoak ondo zehaztea eta egituratzea. Esku artean daukagun ataza oso konplikatua ez den arren, ohitu eta trebatu gaitezen ondo etorriko zaigu aurretik algoritmoa diseinatzea.
2014
‎DSM (2013) arabera, ataza kognitiboak burutzea gehiago kostatzen zaio edo ataza horiek egiteko denbora gehiago behar du nahaste neurokognitibo arina duenak. Nahaste neurokognitibo larria duenak, berriz, besteen laguntza behar du ataza horiek burutzeko. Nahaste neurokognitibo arina duenaren arazoak ez ditu norberak edo familiak ezagutzen.
2015
‎Testu bateko bi espresio testualek objektu berbera adierazi edo erreferentziatzen dutenean, bi espresio horienartean korreferentzia erlazio bat dagoela esan ohi da. Testu batean ager daitezkeen espresio testual horienarteko korreferentzia erlazioak ebaztea helburu duen atazari korreferentzia ebazpena deritzo.
‎Euskarazko baliabideak ugariak ez badira ere, baditugu pare bat baliabide bereziki esanguratsuakeskuartean dugun ataza aurrera eramateko: Donostia Unibertsitate Ospitaleko alta txostenen bilduma (Joanes Etxeberri Saria V. Edizioa, 2014) eta SNOMED CT (Systematized Nomenclature of Medicine Clinical Terms) (IHTSDO, 2014) sare semantiko eleanitza.
2019
‎Testu bateko bi espresio testualek objektu berbera adierazi edo erreferentziatzen dutenean, bi espresio horienartean korreferentzia erlazio bat dagoela esan ohi da. Testu batean ager daitezkeen espresio testual horien artekokorreferentzia erlazioak ebaztea helburu duen atazari korreferentzia ebazpena deritzo (Grishman eta Sundheim, 1995).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia