2010
|
|
Testuinguru horretan, Jose Luis Gorostidi zenak Euskaraz Bizi proiektua martxan jarri zuen Lizarrako ikastolan, 1985 inguruan. Gorostidi ikastola hartako zuzendaria zen orduan, eta ia ikasle guztiek gaztelera
|
zuten
ama hizkuntza. Beraz, Euskaraz Bizi egitasmoaren bidez, Gorostidiren helburua zen murgiltzetik hasi eta 6 urterako ikasle guztiek euskara erabiltzea eguneroko bizitzan, ikastola barruan nahiz ikastolaz kanpo.
|
2013
|
|
Batean, haurrik gabe gelditu ziren guraso zaharrek laguntzarik ez zutela ukanen eta horien egoera larria izan zitekeela idatzi zuen Hiriart Urrutik. Haren azalpenen arabera, Frantziako Gobernutik bizi osorako laguntzak bazituzten gorputz atal bat galdua zutenek, alargunek eta umezurtzek; eta gerla denboran lagunduak ziren senarra gerlan
|
zuten
amek edo haur beharretan zirenek. Hori ontzat eman zuen.
|
2016
|
|
Horren ama klarki mintzatu da, ene gustuko behar
|
zuen
ama dolorosa gehixago egin, ezen bere semearen eskaintzeko duen fiertasuna kausitzen da erraten dituen hitzetan.498
|
|
Hemen
|
dugu
Ama preso dugu antzerkia, haurrentzat idatzia eta argitaratua izan ez dena.
|
2019
|
|
Nik beti gomendatu izan dizuet
|
zuen
ama hizkuntza lantzeko, baina espainiarra eta euskal herriaren maitale naizen heinean, derrigorrezkoa zait zuei gehiegikeria orok dakartzan arriskuez ohartaraztea. Esan nahi dut ezin dela izan euskara ikertzea zuen zeregin bakarra,[?] zuek guztiok, guztiok, gaztelania ezagutu behar duzue; euskara iker dezakezue eta ikertu behar duzue, baina gaztelania ere ikertu behar duzue.
|
2020
|
|
Tiki taka tiki taka astoak
|
zuen
ama eraman/ Bidez bide hinki hanka azken aldikotz meza bidian.336
|
|
Tiki taka tiki taka astoak
|
zuen
ama ereman
|
|
Euskal Herritik Afganistanerat eskuthitz eleberria eta haren hurrengo lauek ziklo bat osotzen dute. Honela, Ithogian ito eleberriak erakusten du ezkondurik baino seme apezgaia hilik maiteago
|
lukeen
ama: Mariaño.
|
2021
|
|
Gaixorik nengoela (‘esan’) eta, oheratzeko agindu zidan medikuak; Juanak bere ama ikusi behar zuela (‘esan/ pentsatu’) eta, Basaburuko bidea hartu zuen. Ez ageriko aditzaren subjektuari egozten zaio maiz mendeko perpausak eskaintzen duen azalpena (medikuak ‘esan’ du gaixorik nagoela, lehen adibidean, oheratzeko aginduaren azalpen gisa; eta Juanak ‘esan/ pentsatu’
|
du
ama ikusi behar zuela, Basaburuko bidea hartzeko erabakiaren azalpen moduan; uste edo aitzakia horietan oinarrituta egin dute egin dutena, alegia). Beste bat ere izan daiteke, ordea, ‘esatearen’ subjektua:
|
|
Galdegai moduan perpaus osoak ere kontrasta daitezke, honako adibide honek erakusten duen bezala: Jaungoiko Semeak ez
|
du
amarik Jaungoiko den aldetik baizikan Jaungoiko Aitagandik bakarrik sortua da (Inza). Edo hain ezaguna den Gure Aita otoitzaren garai bateko bertsioko esaldikoak bezala:
|
|
Guztiz beldur dira; Arras beldur dira; Arront beldur dira; Txit beldur dira; Beldur dira; Izigarri beldur dira. Oso maite dut; Arrunt maite
|
du
ama; Landibarren biziki maite dute Irene moduko adibideak biltzen ditu Garatek. Hala ere, holako testuinguruan asko eta oso ren artean aise erabiliagoa da asko (OEH).
|