2006
|
|
2002ko Landare Osasunari buruzko Legeak esparru juridiko berri bat ezartzen du, bere aplikazio eremuan eragin duten aldaketetara egokitzen dena, eta Espainiako Estatua Estatu autonomiko gisa eta Europar Batasuneko Estatu kide gisa egituratzen duena. Beharrezkoa da, maila egokiko arau batean, landare osasunaren arloan eskumena
|
duten
administrazio publikoen jarduteko oinarrizko printzipioak arautzea, eta Estatuko Administrazio Orokorrak kanpo merkataritzari eta osasunari buruz dituen eskumen esklusiboak aipatzen dituzten alderdi zehatzak ezartzea. Erregulazio horrek Europar Batasunak arlo horretan emandako araudiaren funtsezko alderdiak biltzen ditu.
|
|
BBVA Fundazioaren Gizarte Azterlanen eta Iritzi Publikoaren Unitateak egindako inkestaren datuen arabera, etorkizuneko profesionalen %12, 4 bakarrik dago prest bere kontura enpresa bat sortzeko. %39, 2k enpresa batean lan egin nahi luke (%23, 4k enpresa pribatu batean), eta %40, 1ek nahiago
|
luke
administrazio publikoko ilarak zabaldu. Bestalde, Espainiako unibertsitarioen% 80,5ek uste du gaur egungo egoera “ona edo oso ona” dela, eta lana aukeratu behar denean, faktore nagusia “kontratu finkoa eta egonkorra eskaintzea” dela, kasuen% 28, 7n.
|
2007
|
|
Horrela, AESANek bere funtzioak eremu hauetan zabaltzen ditu: Elikagaien segurtasunaren eta nutrizioaren arloan eskumena
|
duten
administrazio publikoen lankidetza eta koordinazioa bultzatzea. Nutrizioaren arloan eta, bereziki, obesitatearen prebentzioan informazioa, hezkuntza eta osasunaren sustapena sustatzen duten estrategiak eta jarduerak planifikatu, koordinatu eta garatzea.
|
2009
|
|
Sistema horren bidez 10.500 salaketa jakinarazi dira. Zergen Zuzendaritza Nagusiak eskaintzen duen zerbitzu honetan alta eman nahi
|
dutenek
Administrazio Publikoen web orriaren bidez egin dute (Jakinarazpen Telematiko Seguruak). Bertan, Helbide Elektroniko Bakarra sortzeko jarraitu beharreko urratsak azalduko zaizkie, garrantzitsuena.
|
2011
|
|
etxebizitzen ebaluazioa, haien errenta adostea, aldeek aurkeztutako dokumentazioa aztertzea, kontratuak sinatzea, etxebizitza merkaturatzeko egokitzapen eta obra lanak kudeatzea, etab. 2010ean, guztira, etxebizitzak alokatzeko 4.446 kontratu kudeatu zituen, 74 metro karratu ingurukoak, eta 493 euroko batez besteko errenta, hau da, merkatuaren %26 aurreztu zuen. Baina etxebizitza soziala ez
|
dute
administrazio publikoek bakarrik sustatzen, eremu pribatuan ere alokairu sozialaren aldeko planak jarri dira abian. Alokairuko Sozietate Publikoarekin lankidetzan aritzen dira 8.100 higiezin eman dizkioten finantza erakunde pribatu batzuk, besteak beste, La Caixa, Bancaja, Caja Mediterráneo, Santander eta Caja Madrid.
|
2012
|
|
Erreklamatu establezimenduarekin gatazkarik izanez gero Espainian, Kontsumoko Arbitraje Sistemaren bereizgarria duten 50.000 establezimendu baino gehiago daude. Kontsumo gaietan eskumena
|
duten
administrazio publikoek erosleen eskura jartzen duten auziak ebazteko judizioz kanpoko prozedura da. Zigilu horrek bermatzen du, erreklamaziorik izanez gero, ebazpena ez da beharrezkoa izango auzitegietara iristea, eta azkarra, inpartziala eta doakoa izango da.
|
|
Aldaketek ez dute atzeraeraginik, eta kontratu mugagabea dutenek 45 eguneko kalte ordaina jasoko dute urteko. Lan erreformak sektore pribatuko profesionalei ez ezik, hitzarmen kolektiboen bidez arautzen diren lan harremanak
|
dituzten
administrazio publikoentzat lan egiten duten langileei ere eragingo die. Araudian jasotzen denez, “sektore publikoa osatzen duten erakunde eta entitateek arrazoi ekonomikoak, teknikoak, antolaketakoak eta ekoizpenekoak argudiatzen dituzte”, langile horiek kaleratzeko.
|
|
Gaur egun, 50.000 establezimendu baino gehiago daude Espainian. Prozedura estrajudiziala da, kontsumoaren arloan eskumena
|
duten
administrazio publikoek kontsumitzaileen eskura jartzen dituzten erosketetako gatazkak konpontzeko. Bide honek bermatzen du, erreklamazioren bat izanez gero, ebazpena doakoa, azkarra eta inpartziala izango dela.
|