2000
|
|
... lurraldetasunaren erreibindikazioa justu etorkizunari behar bezala begiratzen dionproiektu politiko bakarra da... Beste kontu bat da lurraldetasunak Estatuaren forma izanbehar
|
duen
ala ez9.
|
|
Adibidez, hezkuntzan, orain dagoen egoeran Seaskak ezin dezakeiraun, ekonomikoki itoa izanen da: frantses hezkuntza sisteman integratzearen bideahartzen
|
du
ala gainontzeko Euskal Herriko ikastolekin kontatzen du. Hori da autodeterminazio eskubidearen gauzapen praktiko bat.
|
|
Bai, zalantzarik ez. Instituzionalki dauzkagu, alde batetik, nolabait ere legalkionartuta dauden erakundebatzuk, eta, beste aldetik, Euskal Herriko borondateak onartu dituen beste erakunde batzuk; eta hor sartzen dut Udalbiltza, baina ez Nafarroako erakundeak, Nafarroako populazioari Amejoramendua nahi
|
duen
ala ez sekula galdetu ez zaiolako.Iparraldean ez daukate inolako erakunderik. Erkidego Autonomoan, berriz, bai Legebiltzarra eta bai Gobernua Erkidegoko populazioaren zati batek onartu zituen beregaraian.
|
|
Behin, irribarrez, aipatu zidan Gabriel Arestik esanziola olerkitarako sena zuela. Egia esan, ez dakit
|
duen
ala ez, ez baitiot olerkirikirakurri. Baina sentibera eta umoretsua dela ikusi izan dut.
|
|
Beraz, borroka honetan, Espainia etaFrantzia etsairik handienak zaizkigu soziologikoki de facto gaur. Beste gauza bat da eaespainiar frantziar euskaldunok gaur de facto ditugun burubide (mentalitate) historikoak, neuronak eta geneak zuzenak ala okerrak diren, ea nazio arazoarengatik baiespainiarrek bai frantziarrek bai euskaldunok borrokan aritzeak merezi
|
duen
ala ez, eaborrokagaia txoroa den eta ea denok, euskaldunak, frantziarrak eta espainiarrak, erotuta gauden. Kasu honetan txoroak ez ginateke euskaldun, frantziar eta espainiarrakbakarrik izango, mundu osoa baizik; azken batean, orain txinatar, errusiar, indonesiar, judutar, palestinar, irlandar, ingelesak eta beste hamaika arazo nazionalagatik aribaitira borrokan.
|
2001
|
|
Euskaltegietako ikastaroen bidez zer lortu nahi zuten galdetu denean, gehienek beren helburu nagusia ondo hitz egitea zela esan zuten (%63, 7). Ondoren, eta oso urrun, bestelako helburuak datoz: ondo ulertu (%9, 6), gramatika ezagutzak (%3, 5), EGA (%6, 9), oinarrizko ezagutza (%7, 2)... Baina horren ostean helburuak bete
|
zituzten
ala ez galdetu zitzaienean, aspektu kezkagarri bat azalarazi zuten: euskaltegietatik pasa diren 20 39bitarteko erdaldunen artean gehienek (%67) ez dute lortu irakaskuntza prozesu honen bidez lortu nahi zuten maila.
|
|
Ez dakigu galdera horien erantzuna zein izango den, baina ariketa honetangutuna zein film laburra aztertzeko aukera izango dugu. Norberak erabaki dezalagero, istorioa sinetsi nahi
|
duen
ala ez.
|
|
Orientabidea sistematikoa eta zuzena bada, irizpideak eman litzake ondokoarloetan: ikasle helduek nola ikasten duten, gidaritza estua behar
|
duten
ala ez, ikasgelako informazioa nola komeni den azaltzea, talde eta azpitaldeak nola osatu, ebaluaziorako prozedura egokiak aukeratu, etab. Badira irakasle ugari, behaketa, esperientzia, ebaluazio eta entzute saio sistematikoen bitartez beren ikasleen ikas estiloen diagnostiko egokia egiteko gai direnak. Hala ere, Smith-ek (1988) dio, propio horretarako prestaturiko tresna egoki batek denbora aurrezten eta okerrakbaztertzen lagun lezakeela.
|
2003
|
|
Horrek subjektu politiko berria, aldi berean erresistentzia subjektuaeta subjektu eratzailea, borroka egilea eta sortzailea, mundu berria diseinatzen aridena (Hardt eta Negri, 2002: 372) dagoela suposatzen
|
duen
ala ez, geroakesango du. Argi dago, ostera, hurrengo urteotan aurrerabide eta garapen kontzeptuak, besteak beste, kolokan jarriko direla mugimendu horien eraginez (FernandezDuran, 2001).
|
|
Huts egin zutenei Martinek bidalitako eskutitzean zera azaltzen zen: «Konturako zara batzarrera etorri zirenak guztiz desanimaturik zeudela», eta zera eskatu zien «erantzun ezazu argi eta garbi leporatu zaizun ardura hartzerik
|
duzun
ala ez».
|
2004
|
|
d. Ikusi ea argitasuna gchitn behar
|
duzun
ala puntuen arteko erlazioak hobeto azaldilzakezun.
|
2005
|
|
Fase horiek guztiak ikasitako eduki guztiekin egingo dira. Hau da, teorianikasitakoa ikastetxean praktikan ipiniko dute, eta balio
|
duen
ala ez frogatuko dute.
|
2006
|
|
Eszedentziaren izaerarekin jarraituz, kausadun eszedentzia da, borondatezkoa, lanpostuaren erreserbarako eskubidea ematen duena, enpresariak ezin duenaukatu, langilearen kontratazio modalitatea eta antzinatasuna enpresan axola gabe.Borondatezko eszedentzia da langileak berak erabakitzen duelako eszedentziahartzen
|
duen
ala ez. Dena den, langileak enpresariari eszedentzia eskatu behar dio; enpresariak ezin dio eszedentzia ukatu.
|
|
Artista handi batzuk beren garaiko kausetan konprometitu dira, eta beste batzuk ez.Badirudi obra batzuei engaiamenduak kalte egiten diela, eta beste batzuek, ordea, engaiamendu kopuru handia jasan dezaketela. Batek beti aurkitu ditzake kasuaren bialderdiak frogatzeko adibideak; artistaren helburu partikularrek bere engaiamenduarekin zerbait egiteko bera ezintzen duten ala ez da auzia, ez berak engaiamenduhori
|
duen
ala ez.
|
|
Bigarrenik, gaia eztabaida teorikoen mailan koka genezake; hots, euskalliteraturak euskal gatazkaren gaia jorratu behar
|
duen
ala ez eztabaida genezake, etaSarrionandiak honetaz zer pentsatzen edota esaten duen aztertu. Ildo honi jarraituz, azken boladan hautsak harrotu dituen Jokin Muñozen adierazpenak ekar genitzakegogora, bai eta idazle nafarrari erantzunez zenbait idazlek idatzi izan dituztenak1.Hari honi helduz gero, azken buruan idazlearen konpromisoaren inguruko auzirairitsiko ginateke; berria ez den auzia, bidenabar, Sarrionandiaren Gartzelakopoemak bilduma argitaratu zenean ere izan baitziren zeresanak, poesia militantea, eta, literatura konprometitua?
|
|
171) 102 Dena den, PLOren 4 artikuluak ez du kokatzen izaera ez zilegia mezuaren edukian bakarrik, eta beste kasu batzuk ere ez zilegitzat joko ditu, ezkutuko publizitatea, esaterako. Ezkutuko publizitatearen kasuan, hartzaileari uste okerra eragiten edo sorrarazten dionean gertatuko da engainua, hartzaileek ez baitakite zehatz mehatz jasotzen duten mezuak publizitate izaerarik
|
duen
ala ez (De la Cuesta, 2002: 143).
|
|
Baina, gaur egun, berriz, hedatzen dituen publizitatea (De la Cuesta, 2002: 152) tzen diren publizitate mezuek engainuzko izaera
|
duten
ala ez jakiteko, ezin dira horrela zehaztu; izan ere, gizartearen garapena dela medio, ezin da horrela neurtu hartzailearentzat erabat subjektiboak izan daitezkeen behar ez materialak bultza126 Mezua okerra edo egiazkoa den aztertzeko, interpretazio lan bat egin da, eta hori delikatu samarra izaten da, azken batean mezua hedatzearen aldeko erabakia hartuko baita mezuaren interpretazioak frogatzen...
|
|
Esanak esan, saio batean produktu bat aurkeztea ez zilegitzat hartuko da baldin eta bi baldintza betetzen badira; batetik, pertsona, jarduera, produktu edo zeinu bereizleak promozionatzeko helburuarekin azalduko dira telebistan; eta bestetik, publikoak ez du argi jakingo ia jarduera horrek izaera publizitarioa
|
duen
ala ez (De la Cuesta, 2002: 168).
|
|
Publizitatea etetea eskatzen baldin bada, epaiketaz kanpoko erreklamazioa edozein unetan egin da hasiera egunetik bukaera arte. Deia jaso duen iragarleak eskaeraren jakinarazpena jaso eta hamabost eguneko epearen barruan erantzungo du modu frogagarrian ea publizitate jarduera gelditu nahi
|
duen
ala ez. Erantzuna baiezkoa balitz, etete hori gauzatuko litzateke (Publizitatearen Lege Orokorraren 26.2 artikulua).
|
2007
|
|
Komunikazio arduradunak zuzendaritza taldean egon behar duela iruditzenzait. Horrek islatzen du enpresaren arduradunek komunikazioa benetan aintzathartzen
|
duten
ala ez, beraientzat estrategikoa den ala ez. Hori termometro bat da.
|
|
Salgaiaren truke dirurik espero
|
duen
ala ez.
|
|
etxe TIK etorri («venir de»), etxe KO andre («señora de la casa»), etxeZ beterik («lleno de casas») 1245 Edo berdin: kolore posibleak nahi hainbat dira, eta hizkuntza bakoitzak bere banaketa etnikoa egiten du, etab.1246 Munduko gauza guztiak dira nahi hainbat, eta hizkuntzak erabakitzen du badiren ala ez diren (izenik
|
duten
ala ez). «Ez dago, beraz, honetan, berriz diogu?
|
|
ote
|
duen
ala ez, Humboldt-ek espresuki ezezkoarekin erantzuten du1149 Oker ez banago, herri bati erreferitua, arraza, normalki erabiltzen duen kasu bakarra euskaldunena da, eta hor ere ikerketa antropologiko baten proiektu zirriborro batean1150 Sekula santa ez arrazaren baten gehiago edo gutxiagotasun kontestuan.
|
2008
|
|
3 eranskineko taulan, lekurik ezean, ez dut islatu soldadu horiek udal kargurik bete
|
zuten
ala ez, baina interesgarria iruditu zait datu baseak ematen dituen aukerak erabiltzea kalkulu batzuk egiteko. 76 lagun horietatik 22 auzokide hautagaiak ziren, eta 4 auzokide hautesleak.
|
|
Beraz, Mugicak San Andres parrokiako heriotzen liburutik jasotako informazioa dela suposatu dugu, heriotza horien berri ematen digun beste iturri zuzenik ez dugulako aurkitu. Tamalez, Mugicak ez zituen hildakoen nortasunak bildu, eta zentzu horretan, Aymesen hipotesiak Eibarrerako balio
|
duen
ala ez egiaztatzeko aukera galtzen dugu: bonapartetiarren aurkako borrokan bizitzak arriskatu eta eman zituztenak herritar xumeak izan zirela, handikiak, kasurik gehienetan, etxean gelditu zirelako (Aymes, 1986:
|
|
Aurretik, korrejidorearengana jo zuten, eta bere epaiak arrazoia ematen zien, Murgiako luberriaren errematea baliogabetzat joz614 Udalak, bidea beste leku batetik egitea proposatu zion Mandiolari, baina ez zuen onartu. Egoera horren aurrean, udalak gizalegezko abokatu bati aholkua eskatzea erabaki zuen, ea auzian sartzea merezi
|
zuen
ala ez erabakitzeko, Pagoagaren kontrako iritziarekin.
|
|
Zentzu horretan, benetan eztabaidan zegoena hau zen: ea foru lurraldeek euren politika erlijiosoa erabakitzeko askatasunik
|
zuten
ala ez1058.
|
|
Isildu egin behar
|
duzu
ala nire belarriak astintzen jarraitu nahi duzu?
|
|
Orain hitz bikote gehiago esango dizkizut. Zuk asmatu egin behar duzu silaba berdinik
|
duten
ala ez. Eta silaba bera baldin badute, non duten silaba bera:
|
2009
|
|
Ondorengo ataletan emakumeek eta gizonek kirol konkretu batean urteetanzehar, eremu geografiko ezberdinetan eta kategoria batetik bestera igarotzeanazaltzen duten jokaera aztertuko da aipatu autoreen baieztapenek sexu baten etabestearen jokaerarekin lotura
|
duten
ala ez ikusteko.
|
|
Halaber, ondorengo ataletan gure ikerketarako garrantzitsuak diren beste bigai azaltzen dira: Bata, elkarrizketatutako emakume presidenteek lidergo estilofemeninoa
|
duten
ala ez; eta bestea, federazioetako presidentetzan emakumeakegoteak ea emakumeen partaidetza sustatzeko politikarik dakarren. Lehendabizi, elkarrizketatutako emakumeon ezaugarriak laburbiltzen dituen profila eratu dugu.
|
|
Beraz, ez baztertu herritarrengandik zuzenean datorren eta haiekin zerikusiaduen informaziorik. Betiere jarraipen bat egin eta argitaratzea merezi
|
duen
ala ezbalioetsi. Askotan, horrela sortzen dira informaziorik interesgarri eta bitxienak, inork eman ez dituenak.
|
|
Oro har, barne markatzaileen erabilerak balio erantsia emango diolanari, baina aparteko lana emango du haien erabilerak. Hasi baino lehenhausnarketa egin behar da, erabakitzeko ea merezi
|
duen
ala ez. Zentzuhorretan eta zoritxarrez, bibliografia ez da batere lagungarria.
|
|
Atal honetan, bada, moduluen erabilera aztertuko dugu. Lehendabizi, gure instalazioan modulu zehatz bat
|
dugun
ala ez jakiteko zenbait komando ikusiko ditugu, eta, ondoren, modulu berriak nola instalatu (bai Windows en bai Linux en). Gero, modulua bera erabiltzen ikasiko dugu, aurretik moduluaren dokumentazioa nola arakatzen den erakutsiz.
|
|
Izan ere, horrela eginez gero, split() ek testu puskak ez ezik, banatzaileak ere gordeko ditu @esaldiak array an, eta ondoren, bistaratzerakoan, esaldi bakoitzari dagokion bukaerako ikurra eransteko moduan izango gara. foreach egiturak banan banan hartzen ditu @esaldiak array ko elementuak, eta pantailan bistaratu print() funtzioa erabilita. Baldintzazko if egiturak uneko elementuak puntuazio marka
|
duen
ala ez begiratzen du, hala den kasuetan bi lerro jauzi erantsiz.
|
2010
|
|
aipatutako plangintza hauek indikatiboak ala exekutiboak izan behar dute? Beste era batera esanda, plangintza zehatz batek jorratubeharrekoak zehaztasun handirik gabeko ildo nagusiak eskaini behar
|
ditu
ala planberak lege baten itxura hartu behar du honek dakarrena. Plangintzaren malgutasunaren eta zorroztasunaren arteko ohiko lehia irudikatzen du honek (Allende, 2006).
|
|
Horrek subjektu politiko berria, aldi berean erresistentziasubjektua eta subjektu eratzailea, borroka egilea eta sortzailea, mundu berria diseinatzen ari dena (Hardt eta Negri, 2002: 372) dagoela suposatzen
|
duen
ala ez, geroak esango du. Argi dago, ostera, hurrengo urteotan «aurrerabidea» eta «garapena» bezalako kontzeptuak kolokan jarriko direla mugimendu horien eraginez (Fernandez Duran, 2001).
|
|
Egia da ere «merkatu adierazgarria» zehaztea kasu askotan ez dela batere erraza. Adierazgarria den merkatu baten gainean enpresa bakoitzak duen benetako kontrola neurtzeko orduan, bezeroek/ erosleek aukerazkoak diren beste ekoizpen edo zerbitzuak eskuragarri
|
dituzten
ala ez aztertu behar da. Eta, zehazki, salneurrien aldaketa batek aukerazko beste produktuenganako ihesaldiak zein puntutaraino sortzen dituen aztertu behar da ere.
|
2011
|
|
Ondasun higigarrien kasuan, organo jurisdikzionalak ondasun horien edukitza emango dio betearazleari, horretarako beharrezko premiamenduak erabiliz, toki itxietan sarrera aginduz eta indar publikoaren laguntza erabiliz, beharrezkoa suertatzen bada. Higiezinen antzeko erregistro publizitateari lotuta dauden ondasun higigarriak badira eman beharrekoak, auzitegiak beharrezkoa aginduko du erregistroa betearazpen titulura egokitzeko (PZLren 701.1 art.). Gauza non dagoen argi ez dagoenean, edo gauza egon beharreko lekuan bilatu ondoren aurkitzen ez bada, bake epaitegiak exekutatua eta hirugarrenak galdekatuko ditu, gauza beraiek
|
duten
ala ez, eta non dagoen esan dezaten. Erantzuten ez badute, desobedientzia egiten ari direla ohartaraziko zaie (PZLren 701.2 art.). Hala ere, gauza aurkitzen ez bada, haren ematea diruzko konpentsazio bidezko batengatik aldatuko da (PZLren 701.3 art.). Eman beharrekoa ondasun higiezin bat bada, auzitegiak dagokiona aginduko du betearazpen tituluarekin bat, erregistroa betearazpen titulura egokitzeko beharrezkoa dena xedatuz, epaileak beharrezko dela uste badu betearazia bere etxetik bota dezakeela (PZLren 703 art.) 129.
|
|
Baina Skutnabb Kangasen arabera, «aukera»ren argudioaren atzean gurasoen erabaki huts bat baino errealitate askoz ere konplexuagoa dago. Munduko leku askotan, gurasoei ez zaie inoiz galdetu ere egin ea seme alabak etxeko hizkuntzan eskolatu nahi
|
dituzten
ala ez. Gurasoek aukeratu, aukeratzen dute etxekoa ez den hizkuntzan eskolatzea, baina sarritan bestelako irtenbiderik eskaini ere ez zaielako egin.
|
|
XXI. mendean, kontsumitzaileak ez du irudiaren gramatika ezagutu behar, film bat gustatu zaion ala ez esateko. Kontsumitzaileak ez ditu zinema ekoizleen parametro profesional ezagutu behar, esateko oro har polizia serieak gustukoak
|
dituen
ala ez. Ikus entzunezkoetan ere, santu dira santuak.
|
2012
|
|
Euskal Herrian bezala munduanzehar ukazioaren mugimenduak berragertzen ari dira indar handiz azkenotan etanahiko era naturalean kokatzen ari dira «globalizazioaren aurkako» mugimendusistema berrituan. Horrek subjektu politiko berria, aldi berean erresistentziasubjektua eta subjektu eratzailea, borroka egilea eta sortzailea, mundu berriadiseinatzen ari dena dagoela esan nahi
|
duen
ala ez, geroak esango du. Argi dago, ostera, hurrengo urteotan «aurrerabidea» eta «garapena» kontzeptuak kolokanjarriko direla mugimendu horien eraginez.
|
|
Estatuaren bideragarritasun sozialaz edo estatuaren bideragarritasunekonomikoaz hitz egitea, aingeruen sexuei buruz hitz egitea bezala da. Benetakoauzia ez da aingeruek sexurik
|
duten
ala ez, benetako auzia da aingeruak eurakexistitzen diren ala ez. Existitzen diren estatuak, noizbait eta nolabait sortuak dira eta, behin sortu direnez, estatua izateari kosta ahala kosta eutsi egingo diote; existitzendiren estatuentzat estatu izaera biziraupenaren sorburua da beti.
|
|
Soja, erremolatxa, espinaka, esparrago, olo eta txitxirioetan agertzen dira eta defentsa efektua daukate (suge batzuen pozoian ere badaude saponinak). Pertsonengan kolesterolemia jaitsiko lukete, baina ez omen dago oso argi efektu toxikorik
|
duten
ala ez.
|
|
ISO 22000k ez du ziurtapena egitera behartzen, araua ezarri duen erakundeak aukeratuko du ziurtapen prozesutik igaro nahi
|
duen
ala ez. Baiezkoan, ordainean azterketa independente eta objektibo batek ematen dion sinesgarritasuna irabaziko du.
|
|
Lehenago, errazago zen hori jakitea, datu jakin batzuei buruz egindako adierazpen objektiboak errealitatearekin alderatzen zirelako, eta horrekin nahikoa zen mezuaren engainuzko izaera argitzeko. Baina, gaur egun, berriz, hedatzen diren publizitate mezuek engainuzko izaera
|
duten
ala ez jakiteko, ezin dira horrela zehaztu; izan ere, gizartearen garapena dela medio, ezin da horrela neurtu hartzailearentzat erabat subjektiboak izan daitezkeen behar ez materialak bultzatzen dituen publizitatea (De la Cuesta, 2002: 152) 162 Mezua okerra edo egiazkoa den aztertzeko, interpretazio lan bat egin da, eta hori delikatu samarra izaten da, azken batean mezua hedatzearen aldeko erabakia hartuko baita mezuaren interpretazioak frogatzen duenean Konstituzioak babesten dituen informazio eskubidea [Espainiako Konstituzioa 20.1 d) artikulua] eta enpresa askatasunaren eskubidea (Espainiako Konstituzioa 38 artikulua) 163 begirunez betetzen direla.
|
|
171) 144 Dena den, Publizitatearen Lege Orokorraren 4 artikuluak ez zuen kokatzen izaera ez zilegia mezuaren edukian bakarrik, eta beste kasu batzuk ere ez zilegitzat joko zituen, ezkutuko publizitatea, esaterako. Ezkutuko publizitatearen kasuan, hartzaileari uste okerra eragiten edo sorrarazten dionean gertatuko da engainua, hartzaileek ez baitakite zehatz mehatz jasotzen duten mezuak publizitate izaerarik
|
duen
ala ez (De la Cuesta, 2002: 143).
|
|
Esanak esan, saio batean produktu bat aurkeztea ez zilegitzat hartuko da baldin eta bi baldintza betetzen badira; batetik, pertsona, jarduera, produktu edo zeinu bereizleak promozionatzeko helburuarekin azalduko dira telebistan; eta bestetik, publikoak ez du argi jakingo ia jarduera horrek izaera publizitarioa
|
duen
ala ez (De la Cuesta, 2002: 168).
|
2014
|
|
Dagoeneko iradoki dugun bezala, gisa honetako lana behar bezala egiteko, ordukotestuek osatuko luketen corpusa behar genuke. Testuak ongi ezagutzea beharrezkoa daberen fidagarritasun maila neurtzeko, euskalkia, azpieuskalkia edo hizkera benetanislatzen duten jakiteko, beste hizkera baten edo autore baten (Axular, Larramendi...) eraginik
|
duten
ala ez ikusteko. Hau da, gauza beharra da testu guztiak ongi ezagutzea.
|
|
Hala ere, esan dugunez, (24) ko perpausa anbiguoa da, gutxienez elkarrekinkontraesanean dauden bi proposiziorekin bat dator (neska guztiek elkarrekinabestu
|
dute
ala neska bakoitzak bere aldetik abestu du). Horrela, bada, aurrekodiagrama zehaztu egin dezakegu anbiguotasuna partizio bat gehiagorekin adieraziz (perpausarekin bateragarriak diren mundu posibleen multzoak marradun azalereidagozkielarik).
|
|
a. Eragiketa zehatzen fasean, elementu kopuru jakin batekin ahalik eta konbinazio gehien egiteko eskatzen zaionean haurrari, ez du lortzen. ...te, eta haur batek elementuen artean egin daitezkeen konbinazio guztiak lortzen baditu ere, prozesua oso luzea eta neketsua egiten zaio; izan ere, jarraitzen duen prozeduraren arabera (saiakuntza eta errorea), sortutako konbinazio bakoitza lehendik dauden konbinazio guztiekin erkatu behar du, ez baitu irizpide zehatzik jakiteko aztertzen ari den elementuen konbinazioa jada aldez aurretik egina ote
|
duen
ala ez.
|
|
Anormaltasunaren irizpide garrantzitsua da hark eragiten duen ezintasun edo disfuntzio maila; baina, nahaste guztiek ez dute lan arloko edo harreman arloko ezintasunik edo disfuntziorik eragiten. Beharrezkoa da portaera edo sentimendu bat gertatzen den testuinguruko baldintzak kontuan hartzea, etabaldintza horien arabera egokitzapenerako baliagarritasunik
|
duen
ala ez aztertzea.
|
|
Pertsona normalarengan arratsaldean jaitsi egiten da gorputzaren tenperatura, eta gauean izaten du tenperatura baxuena. Tenperatura horrek abisatzen digu atseden hartu behar
|
dugun
ala lo egin behar dugun. Insomnioa duen pertsonaren tenperaturaren erregulaziorako erlojua atzeratua dago; gorputzaren tenperatura ez zaio gauean oso berandu arte jaisten, eta ez du logurarik sentitzen (Morris, Lack eta Dawson, 1990).
|
2015
|
|
Ikerketa honek Ipar Euskal Herriko hezkuntza elebidunari buruzko proiektu zientifikoenpiriko eta kualitatibo bat izan nahi du. Helburua orokorra da lehen hezkuntzaren luzeranikasle elebidunek barneratu hizkuntza gaitasunen errepresentazio bat ukaitea, ikerketatransbersala baten bidez, ikustea zer dakarren eskolatze elebidun batek, izan etxetikeuskaldunentzat, euskara lehen hizkuntza (H1)
|
dutenentzat
ala etxetik erdaldunentzat, euskarabigarren hizkuntza (H2) dutenentzat. Lehen denbora batean ereduko datuak aztertu dira, ondoko helburu berezi eta hipotesia hauekin.
|
|
Hortaz, ekonomia batek BPGaren igoera nabarmena izan dezake, baina hazkunde hori jasangarria ez den kanpo zorpetze bati esker edota finantza aktibo zein aktibo higiezinen prezioen itxurazko gorakadari esker gerta daiteke. Hortaz, ez dakigu hazkunde horrek irauteko fundamenturik
|
duen
ala ez, ezta epe laburrean ere (2008an eztanda egin zuen krisia horren adibiderik argiena dugu).
|
|
Erabakia istantean hartuko du, irrika emozionalaren bultzadaz. «Gustuko
|
dut
ala ez dut gustuko?» Facebookek ederki ulertu zuen kontua.
|
2017
|
|
Eurek egin bezala, bertan ez dira kontuan hartuko ez zotina, ez negarra, ez antzekoemisioak ere. Bokalizazioak aztertzeko lehenengo irizpidea izango da haurrak emisio bokalarekinintentzio komunikatiboa
|
duen
ala ez zehaztea, horrela, bokalizazio komunikatiboak eta ezkomunikatiboak (edo ikerketakoak) bereiziko dira. Bokalizazioak komunikatiboak direnean, euren funtzio pragmatikoa ikertuko da eta horretarako Karousouren (2003) sailkapena oinarritzathartuko da, hurrengo aukerak azalduz:
|
|
Ikerlan honetan azentuei erreparatzen diegu eta oraindik ez dugu argi ea euskarazko poesian azentuekeragin nabarmena
|
duten
ala ez. Hainbat adituk idatzi izan dute euskal poesia eta haren neurkerariburuz, XVII. mendetik hasita.
|
|
IBM SPSS Statistics 19 erabilia izanen da lanhonetan zenbaki desberdinen ateratzeko, baita datuen aztertzeko eta konparatzeko. Akustikokiaztertzerakoan, IBMri ere erreferentzia egin diogu datuen analisiaren egiteko. orain eginbeharko den lana da, jakitea ea aldagai batek besteen aldean eragin handiagoa
|
duen
ala ez etazein heinetara.
|
|
Intsulina adierazpena murrizteaz gain, mutazioak bere jarioan ere eragina
|
duen
ala ez aztertzeko, glukosa bidezko estimulazio osteko intsulina jarioa analizatu genuen WT eta STAT3 mutantearekintransfektaturiko zeluletan. 7 irudian ikusi daitekeen bezala, INS 1E zelulen kasuan (7A irudia), WTSTAT3rekin transfektaturiko zeluletan intsulina jariapenaren areagotzea ikusi daiteke glukosakontzentrazioa emendatzen doan heinean.
|
2019
|
|
Bestalde, galderen erantzunei dagokienean, asmatzen zailena, informatikariak betaurrekoekin ala betaurrekorikgabe irudikatzen ote dituzten da (ausaz adieraziko bagenu betaurrekorik
|
baduten
ala ez, asmatze tasa% 50ekoaizango litzateke eta kasu honetan% 57koa da), eta errazena aldiz, informatikariek taldean ala bakarrik lan egitenduten iragarri nahi duena,% 77,44ko asmatze tasarekin.
|
|
Orain arte, tratamendu antidepresibo kronikoaren ostean bukaera sinaptikoan dagoen a2 adrenohartzaileendesentsibilizazioa deskribatu denean autohartzaileetan gertatzen dela deskribatu da (FernandezPastor et al., 2017). Hala ere, oraindik jakitzear dago tratamendu antidepresibo kronikoak serotoninaerregulatzen duten heterohartzaileetan ere eragina
|
duen
ala ez.
|
|
Alde batetik oso interesgarria izango litzateke, tratamendu hauen aurrean, E2F7ren lokalizazioaaztertzea. DNAren konponketarako oso garrantzitsua da proteinen kokapen espaziala, beraz aztertzekedago ea E2F7k konponketa proteina hauekin kolokalizatzen
|
duen
ala ez.
|