2000
|
|
Eta osagai horien artean, nola ez, esanahi teorikoa edo kognitiboa agertzen zen. Beraz, tesi batek esanahia
|
duen
ala ez adierazterakoan, zer motatako esanahiari buruz ari garen zehaztu behar dugu. Tamalez, filosofia eta zientziaren diskurtsoan Carnapen irekitze honek ez zuen ez eraginik ez arrakasta handirik lortu, esparru hauetan —filosofia zientifikoa bailitzan ulertuz, jakina— garrantzizkoa esanahi teorikoa bakarrik baitzen.
|
2001
|
|
Sok. Teknika hau
|
duelako
ala beste zerbaitegatik, lon.
|
|
Bi galdera zeharo desberdinak dira: ‘egin
|
du
ala ez du egin? ’ eta ‘maitatuz ala ez maitatuz egin du? ’.
|
2006
|
|
Baina hemendik aurrera zailagoak eta korapilatsuagoak dira Kojevek aurkitzen dituen arazoak, esate baterako ea non, noiz eta nola dirauten gauzazko existentziatik desitsatsiriko esentziak eta morfematik bereiziriko adierak. Kojevek itaunduko du orobat, ea isolaturiko adierek eta esentziek nolabait iraun ahal
|
duten
ala ez: zer gertatzen zaio" arrosa" esentziari, jadanik bere existentziatik bereizirik baina oraindik arrosa morfemari lotu gabe dagoelarik?
|
2011
|
|
Ondorioa berez dator noski. Baina, arrazoimenak kodetu behar al du ekintza zuzena den ala ez, ona den ala ez, bizi indarra
|
duen
ala ez, Kantek bere agindu kategorikoan laburbildu zuen bezala. Eta razionala denean baina ez zuzena, arrazoimen historikoak sentimenduak alde batera utzi eta deuseztatzen dituenean, bizia hutsik utzirik, orduan ontasunaren ezagutza ez osoak arrazoimenaren agintearen bidetik urruntzen ote gaitu?
|
|
Bide oro beti da berbide, bost axola beste batek aurretik egina
|
duen
ala ez, Wittgenstein, bide ingeniari, pentsamenduaren topografo, eromenari lubakiak eginez hitzaren eromenari, hitzaren ez hitzaren lubakitik tiroka bide oro beti da berbide, eta lehen abiapuntuan ez dago pentsamendurik, amildegi beldurgarria baizik, eta, beraz, orduan, bide oro ez da berbide baizik eta ez bidearen berbide edo jainkoaren hedapena, Hegel: historia, lukainka lez, zatiz zati luzatua, eta norbait atzetik lukainkari hozkaka zatiak kenduz, jainkoa bera agian, naturaz bestetua espiritu absolutua, lukainka berriro espiritu absolutura [itzul dadin ez jatorrira, baizik eta hango hartara, non jaiotzen baita iturri oro, bera iturri izan gabe, baina Nietzschek jatorrian jatorriaren jatorria nahi du, [ez iturririk eza, jatorrira itzuli beharra, Sokrates bide nahaslearen [aurrekoetara gizakion diskurtsoa fartsa handi bat da azpiko argitasun erabatekoa estaltzen duena; argi iturririk gabeko argitasuna edo jainkoaren argitasuna biak bat bera dira niretzat, baina ez Hegelentzat, [ez Nietzscherentzat, elkarren kontrako bidetik biak ala biak fenomenoen azpian ez dago ezkutuko errealitate [benetakorik, Nietzsche, oinarririk gabeko bilakaera agortezina da bizitza, izan eta kito, bost axola badena baden, izan eta kito eta hizkuntzak adierazten du izatea, esanez baikara, Txinan eta Indian besterik badiote ere, esan ala ez izan, eta ez izanez esan daiteke izatearen argi isla ttipi bat gauzen azkenburuko izaera/ ez izaera aurkitzeko [ahaleginean.
|