2001
|
|
C: Futbol partiden antolatzeko, 22 ikasleko
|
taldeak
osatzen dira (2 aldiz 11).
|
2002
|
|
lehenago bilduma barreiatua da; gero, 10naka antolatua. 37 idazkeran 3 zifrak 10 gaiko 3 multzoak adierazten dituela eta 7 zifrak bakarrik gelditzen diren 7 gaiak berehala ohartzen baldin badira ere haur batzuk, ezagutza hori 88 orrialdeetan baizik ez da
|
taldean
landuko. zenbatzeko
|
|
[fil 2tik abiatuz 3 bateko jarraian gehitu.
|
Taldean
egiten den irudiaren aipamenak lanaren ulertzen laguntzen du: telealkia heltzean, jadanik 2 pertsona badira eta alki bakoitzean beste 3 heldu dira...
|
|
1> Geomen lana
|
taldean
azterturik, marraztuko denaren helburua finkatuko da: hemen kolore bereko 2 ttitta lotu marra" xuxen xuxena" eginez.
|
|
*
|
Taldean
baliatzeko Boîte de Picbille izeneko ikasmaterial hau
|
|
Beraz, pedagogia diferentziatuko ikastresna gisa egina da fi� txategi hau. Jokamolde hau gustukoagoa dugu ezenez eta hein bereko haur
|
taldeen
sortzea, horrek diferentzien finka� tzeko jaidura baitu. Gainera, esperientziak erakustera emaiten du ez direla beti haur berak ikasteko denbora gehiagoren beharretan direnak.
|
2005
|
|
Euskal Herriko jaunak eta zaldunak
|
talde
edo bandoetan antolatuak ziren (Oinaztarrak, Ganboatarrak Gipuzkoa Bizkaia aldean; Beaumondarrak, Agramondarrak Nafarroan). Gudaldi odoltsuak egiten zituzten beren artean.
|
2008
|
|
• Gol! zioen oihuka Pedrok, eta lasterka zihoan besoetan tinkatzera
|
taldeko
lagunak, hauek airean altxatzen zutela, ezen, nahiz bederatzi urte ukan, ttikia eta arina zen Pedro.
|
2012
|
|
Biltzar konstituziogile: konstituzio baten sortzen ari den jende
|
taldea
.
|
|
hezteko zaila; ukatzen edo errefusatzen duena. guardia nazional: hirietan ordenaren begiratzeko osatua den herritar
|
talde
armatua.
|
|
• Biltzar konstituziogile: konstituzio baten sortzen ari den jende
|
taldea
.
|
|
• gerla zibil: estatu edo herri bereko
|
talde
armatuen arteko borroka.
|
|
• guardia nazional: hirietan ordenaren begiratzeko osatua den herritar
|
talde
armatua.
|
|
Joanes Leizarragak idatzi gerla zibil: estatu edo herri bereko
|
talde
armatuen arteko borroka. protestantismo: Martin Lutherrek eta Joan Kalbinek sustatu erlijio giristinoa.
|
|
Hiru emazte
|
talde
, artilezko eta zetazko tapizeria, 1530 aldera
|
2016
|
|
Nork bere burua
|
taldeko
kide gisa kausitzea.
|
|
|
TALDEKO
EGOERAK
|
|
◦ Lehen bukatzen duen
|
taldea
da irabazle.
|
|
• Seinalean, ahal bezain zalu laster egizu lasterketa lerroan. Objektua hartzen duen lehena da irabazle eta bere
|
taldeak
puntu bat irabazten du.
|
|
4 lasterkariko
|
taldeak
.
|
|
Eremuaren erdian, kutxa bat
|
talde
bakoitz.
|
|
•
|
Talde
bakoitzak kolore bakoitzeko objektu bat atzeman behar du.
|
|
◦ Gauza bera, binaka,
|
talde
ttipitan.
|
|
Ikastaldea 4 edo 6
|
taldetan
zatituko da. Talde bakoitza jarduera gune batean hasiko da.
|
|
Ikastaldea 4 edo 6 taldetan zatituko da.
|
Talde
bakoitza jarduera gune batean hasiko da. Irakasleak seinalea ematean, taldeek jarduera gunez aldatuko dute hautatu ordenaren arabera.
|
|
Talde bakoitza jarduera gune batean hasiko da. Irakasleak seinalea ematean,
|
taldeek
jarduera gunez aldatuko dute hautatu ordenaren arabera.
|
|
◦ Josta zaitez, bakarrik edo
|
taldeetan
.
|
|
◦ Taldeka jostatzea eta objektuak
|
taldearen
eremura eramatea.
|
|
◦ Helburua: 4
|
talde
dira, bakoitza bere uhartean.
|
|
▪ Lau ibilbide berdin proposatzea: objektu guziak lehenik ekarri dituen
|
taldeak
du irabazten.
|
|
Bakoitza bere
|
taldean
egotea.
|
|
|
Taldean
egotea.
|
|
• Jarduera gune horretan egon zaitez
|
taldeak
aldizkatu arte.
|
|
• Belaki maldan, lauzpabost haur
|
talde
bakoitz.
|
|
•
|
Taldeko
lehenak zapi bat lotzen du lepo inguruan. Belaki maldaren gainera igaten da, itzulipurdia egiten du eta zapia ondokoari pasatzen dio.
|
|
◦ Bi
|
talde
, kolore ezberdinetakoak. Azeriek untxien buztana harrapatu behar dute.
|
|
Jarduera horren hautatzea, beste jarduerentzat bezala, eskolako pedagogia
|
taldearen
hautua da.
|
|
Bizkitartean, igeri egiten jakiteak segurtasuna ekartzen baitu, pedagogia
|
taldeak
ahalaz igeriketa hautatu behar du ingurumenak hala uzten duenean.
|
|
|
Taldeen
antolamendua Talde kopurua, taldeen osatzeko irizpideak, arduren banaketa, igerilekuaren antolamendua (lehen bi saioetan):
|
|
Taldeen antolamendua
|
Talde
kopurua, taldeen osatzeko irizpideak, arduren banaketa, igerilekuaren antolamendua (lehen bi saioetan):
|
|
Taldeen antolamendua Talde kopurua,
|
taldeen
osatzeko irizpideak, arduren banaketa, igerilekuaren antolamendua (lehen bi saioetan):
|
|
|
Taldeak
egiteko irizpideak Jokoak Antolamendua kidetasuna interesa maila taldeka bakarka zirkuitutan jarduera gunetan
|
|
Bakarkako jarduera, barnatasun ttipian,
|
talde
handian.
|
|
Barnatasun ttipian, lau
|
talde
, bat jarduera gune bakoitz. Buraso bat urean jarduera gune bakoitz, irakaslea uretik kanpo, 5 minutuko jarduerak.
|
|
Barnatasun ttipian,
|
talde
handian, bakarkako jarduera. Barnatasun ttipian, eremua mugaturik; objektuak eremu horretan barreiatuak dira, bi ontzi handi ur bazterrean.
|
|
Bakarkako jarduera, barnatasun ttipian,
|
talde
handian.
|
|
Barnatasun ttipian,
|
talde
handian, bakarkako jarduera. Barnatasun ttipian edo ertainean, eremua mugatua da; flotatzen duen objektu bat edo bi haur bakoitz.
|
|
Barnatasun ttipian,
|
talde
handian, bakarkako jarduera.
|
|
◦ Bi
|
talde
, parez pare, ureko lerro batez bereiziak; bi minutuko jokaldiak, hamar bat pilota.
|
|
Barnatasun ertainean,
|
taldean
edo jarduera guneka, bakarkako jarduera. Eremua barnatasun ertainean mugaturik, frita bat haur bakoitz.
|
|
Barnatasun ertainean,
|
taldean
edo jarduera guneka, bakarkako jarduera. Eremua barnatasun ertainean mugaturik, kaiola erdi urperaturik.
|
|
Eremua barnatasun ttipian mugatua,
|
taldean
edo jarduera guneka, binakako jarduera. Jende heldu bat urean, irakaslea kanpoan.
|
|
Eremua lehenik barnatasun ttipian mugaturik, gero barnatasun ertainean,
|
taldean
edo jarduera guneka; binakako jarduera.
|
|
Bakarkako jarduera, barnatasun ertainean,
|
taldean
edo jarduera guneka.
|
|
Eremua barnatasun ttipian eta ertainean mugaturik;
|
talde
handian edo jarduera guneka. Egoki da ibilbidean sartze bat baino gehiago izatea.
|
|
Ibilbide bakoitzaren buruan, kutxatxo bat barnean, ekarri behar den ilaunkizko animalia (sei ikasleko lau
|
talde
).
|
|
•
|
Talde
bakoitzak segitu behar du kolore jakin batez markatu bidea, sokatxoz, konotxoz edo xingolaz (koloreak: urdina, gorria, horia eta berdea).
|
|
• Bigarren urratsa:
|
talde
bakoitzak ilaunkizko jostailuaren ezartzera joan behar du, beste bide bat hartuz, abiapuntura itzuli behar du, eta beste talde bati proposatu ezarri ilaunkizko jostailua atzematea.
|
|
• Bigarren urratsa: talde bakoitzak ilaunkizko jostailuaren ezartzera joan behar du, beste bide bat hartuz, abiapuntura itzuli behar du, eta beste
|
talde
bati proposatu ezarri ilaunkizko jostailua atzematea.
|
|
|
Talde
osoan. Oztopo objektuak jarduera gelan barreiatuak dira, eta zenbait bidexka sokatxoz markatuak dira.
|
|
Hasteko,
|
talde
osoan; gero, launaka.
|
|
◦ Irakasleak
|
talde
bakoitzari argazki bat (bestetarik ezberdina) proposatzen dio. Talde bakoitzak maskota ezartzeko tokia ezagutu eta atzeman behar du.
|
|
◦ Irakasleak talde bakoitzari argazki bat (bestetarik ezberdina) proposatzen dio.
|
Talde
bakoitzak maskota ezartzeko tokia ezagutu eta atzeman behar du.
|
|
Itzultzean,
|
talde
bakoitzak bere argazkia beste talde bati utz diezaioke, maskotaren bila joan dadin.
|
|
Itzultzean, talde bakoitzak bere argazkia beste
|
talde
bati utz diezaioke, maskotaren bila joan dadin.
|
|
Ikasleak lau
|
taldetan
banatuko dira. Lau erpurutxo izendatuko dira.
|
|
• Lau erpurutxoak gordeak direlarik, lau
|
taldeek
beren erpurutxoa atzeman behar dute.
|
|
Taldekako lana,
|
talde
bakoitzak objektu kopuru bera eta geziak baditu.
|
|
• Ibilbide bat eraiki ezazue, irakasleak eman dizuen materiala eta geziak erabiliz. Entsea ezazue, eta beste
|
talde
bati proposa.
|
|
◦ Ibilbidea irudikatzea (kodetzea), gogoan atxikitzeko edo beste
|
talde
bati proposatzeko.
|
|
Jarduera hiruzpalau haurreko
|
taldetan
egiten da. Konotxoak ezartzen dira argazkiei eta planoari dagozkien tokietan; konotxoaren azpian, kolore edo forma jakin bateko gometxoak (konotxo bakoitzari gometxo mota bat dagokio).
|
|
Ikasleak binaka ezarriko dira.
|
Talde
bakoitzak ibilbide fitxa bat ukanen du.
|
|
|
Taldeko
lagunekin aipatzea.
|
|
• Hiruko bi
|
talde
, 4 m x 4 m ko eremuan (oihana).
|
|
15 x 10 m ko eremu mugatua, sorgin bat bost jokalariko
|
talde
bakoitz; sorginek joko atorra bat badute soinean.
|
|
15 x 10 m ko eremuan, bi gune mugatu; gune bakoitzean
|
talde
bat eta bi aldeetan pilota kopuru bera (haur bakoitzak bat). Iraupena:
|
|
15 x 10 m ko eremua, bi gune mugatu (bata objektuen etxea, bestea kutxena); bi
|
talde
, aldizka jokoan ari edo begira.
|
|
15 x 10 m ko eremua, bi gune mugatu,
|
talde
bat gune bakoitzean, pilota kopuru bera gune bakoitzean (haurren kopuru bera); iraupena: bizpahiru minutu.
|
|
15 x 10 m ko eremua, bi
|
talde
; objektuak eremuaren puntan dira, kutxa batean; beste puntan, bi kutxa; iraupena: bizpahiru minutu.
|
|
◦ Bi
|
talde
(adib.: horiak eta gorriak).
|
|
horiak eta gorriak).
|
Talde
bakoitzak bere koloreari dagozkion objektuak (edo irakasleak erran formakoak) bere kutxara eramanen ditu.
|
|
12 x 10 m ko eremu mugatua, bi
|
talde
(erbiek gerrian zapi bat badute, eta azeriek joko atorra), bospasei uztai (aterpeak: erbien ziloak); jokoa bi jokalditan, rolak trukatuz.
|
|
Joko eremu mugatua, barnean bospasei jomuga eta bi
|
talde
(erasotzaileak kanpoan, defentsariak barnean); erasotzaileentzat hamabi baloiko erreserba.
|
|
1 etxean, objektuz beteriko kutxa bat; 2 etxean, kutxa huts bat; erdian, ohoinen gunean (5 m zabal), kutxa bat. Hiru
|
talde
(bi zamaketari talde eta ohoin talde bat).
|
|
1 etxean, objektuz beteriko kutxa bat; 2 etxean, kutxa huts bat; erdian, ohoinen gunean (5 m zabal), kutxa bat. Hiru talde (bi zamaketari
|
talde
eta ohoin talde bat).
|
|
1 etxean, objektuz beteriko kutxa bat; 2 etxean, kutxa huts bat; erdian, ohoinen gunean (5 m zabal), kutxa bat. Hiru talde (bi zamaketari talde eta ohoin
|
talde
bat).
|
|
Behatzea, ekitea.
|
Taldearekin
egotea.
|
|
|
Taldeko
kide gisa aritzea.
|
|
Bakarrik aritzetik
|
taldean
aritzera.
|
|
• Hegaldia iraunaraztea. Bi
|
talde
, bi baloi. Iraupena:
|
|
|
Taldeko
jardueran parte hartzea.
|
|
• Ikasleek
|
talde
ttipitan dantza eginen dute (dantzari/ ikusle).
|
|
|
Taldea
borobilean ematen da. Haur batek urrats bat egiten du aitzina, eta" aurkezpen jestu" bat egiten, bere izena erranez.
|
|
Gero, urrats bat gibelera buruz egiten du, borobilera itzultzeko.
|
Talde
guziak urrats bat aitzina egiten du, lehen haurraren jestua berregiten eta haren izena errepikatzen; gero, borobilera itzultzen da, urrats bat gibelera buruz eginez.
|
|
• Espazioa: lekualdaketen norabidea, zentzua eta abar lantzea, barreiaturik, multzoka,
|
taldeak
parez pare ezarriz.
|
|
|
Taldea
alde guzietara ibiltzen da. Gidariaren seinalean (txaloa...), haur bakoitzak pertsona hurbilena segitu behar du.
|
|
|
Taldea
berriz ibiltzen hasten da, eta, pixkanaka, gidariak eginbehar hauek gehitzen ahal ditu: haur batek lerroa hauts dezake, norabidea argi eta garbi aldatuz; aitzinekoa beti segitu behar da, salbu lerroa hausten baldin bada (hiru haurrek ez dute haizu lerroa haustea:
|
|
Borobilean,
|
taldeak
energia pasarazten du, bakoitzak eskuinean duenari buruz txalo bat eginez.
|
|
|
Taldea
borobilean da, libre. Haurretarik bat, ahalaz berak deliberaturik, borobilaren erdira joaten da eta mugimendu laster eta errepikakorra egiten du, soinu edo erranaldi labur bat eginez; bere tokira itzultzen da.
|
|
Ondotik, borobila berriz osatzen da, eta beste haur bat joaten da erdira, beste jestu eta ahozko proposamen batekin.
|
Talde
osoak errepikatzen du, irekitzen eta hesten den akordeoi baten gisan.
|