Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 185

2000
‎Irakasleen formakuntzari dagokionez honako puntuak dira lortu beharrekoak, didaktika taldeak osaturiko txostenaren arabera: orain arteko oinarrizko prestakuntza (Glotodidaktika I eta II ikastaroak) sistematizatu eta berritu; egungo diplomaturaren ordezkoa abian jarri; herrialdez herrialdeko 3 urteko planak osatu; lan talde nazionala sortu; jardunaldien eta bileren bidez formaziorako testuinguru egokiak sortu; espezializazioa bultzatu; eta didaktika foroetan parte hartu.AEK k bere kurrikulu propioa garatzeko asmoa du eta horretarako HABEk burututakoa ezagutaraziko dute lehenik, ondoren dokumentua aurkeztu, eztabaidatu eta diseinatzen joateko.
‎Era berean, populazioetorkinaren presentzia nabarmena edo kulturaren globalizaziorako joerak aurkitzenditugu, eta horiek zaildu egiten dute, modu argi batean, nagusiki oinarri etnikoa izangolukeen nazio nortasunaren eraikuntza. Honengatik guztiagatik, talde nazional batekokide izatearen pertzepzioa ezaugarri kultural komunen presentzia bezain garrantzitsuaedo agian are garrantzitsuagoa izan liteke nazio nortasunaren eraikuntzan. Honek ezdu esan nahi, ordea, ezaugarri kultural batzuek ezinbestekoak ez direnik; batzuk, gainera, erabakigarriak izan daitezke, hizkuntza esaterako.
Talde nazionaleko kide izatearen pertzepzioan eragin handia du, eremu publiko, nazionalaren existentziak. Hauxe da, modako terminoa erabiltzearren,, irudikatutakokomunitateak?
‎Estatuaketa egitura administratiboak, esaterako, lurraldea eta herritartasuna definitzen dituzte, eta horien bitartez taldea geografikoki eta sozialki mugatzen. Hori da, beharbada, estatuak talde nazionalaz egiten duen mugaketaren adibide nabarmenena, baina ezbakarra, estatuak berak duen botere sinbolikoaren indarra kontuan hartuta.
‎independentzia, irredentismoa eta nazioen eraikuntza (analitikoki interesgarria bada ere, ez ditu zehazten nazioaren eraikuntzan aurki daitezkeen egoera ezberdinak); Worsley en taxonomia: mugimendu baterakoia, heterogeneoa eta pannazionalista (adibide batzuek guztiz zuzena ez dela erakutsiko dute eta, bestalde, talde nazional batzuen, ez izatea, zalantzan jar daiteke); Kautsky k nazionalismo linguistikoa eta antikoloniala bereiziko ditu (baina salbuespenak ez dira gutxi); Symmons Symonolewicz en sailkapena:
‎8 Kymlickak talde etnikoak eta nazionalak ez direla nahastu behar azpimarratzen du behin eta berriro. Lehenengoak inmigrazioaren emaitzak dira, gizarte polietnikoak sortuz; talde nazionalak, beste alde batetik, estatu baten barnean elkarren ondoan edota elkarrekin nahastuta bizi diren kultura ezberdinetatik jaiotzen dira. Kontuan izanik hurbilen daukagun errealitatea, gure arreta talde nazionaletan kontzentratuko da idazki honetan.
‎Lehenengoak inmigrazioaren emaitzak dira, gizarte polietnikoak sortuz; talde nazionalak, beste alde batetik, estatu baten barnean elkarren ondoan edota elkarrekin nahastuta bizi diren kultura ezberdinetatik jaiotzen dira. Kontuan izanik hurbilen daukagun errealitatea, gure arreta talde nazionaletan kontzentratuko da idazki honetan.
2004
‎–Euskadin lan indarra saltzen duena, hori da euskalduna?. Eraikuntza nazionalaren gatazkaren erdian, Euskal Herriko biztanle anitzek kontzientzia nazional espainola edo frantsesa dutenean, definizio horrek gatazka abertzalearen oinarriak kolokan ezartzen zituela iruditzen zitzaidan, oinarri horiek, hain zuzen, borondate politikoa duen talde nazional berezi batek sortzen baititu. Lan indarrak edo herritartasun legeak ezin dezakete kontzientzia nazionala ordezkatu eta estali.
‎Erdaldunak gure herrian bizi diren bezala bizi izanik, esne mamitan bizi baitira, besteren eskubideak zapuztuaz, oharkabean edo jakinaren gainean, baina hori da gutxienekoa, nola arraio normaldu behar dugu euskaldungoaren biziera soziolinguistikoa? Oinarrizko gizarte antolamenduaren parametro soziolinguistikoak talde nazionalen asimetrian funtsaturik dauden honetan, Paula Kasaresek arrazoi du, dioena dioenean, baina besterik izango litzateke egoera horren aldrebestua ez balego. Behatokiko zuzendariak, izan ere, zera dio:
2005
‎Momentuz, gure lanaren onura jasoko duen talde bakarra Boli Kostako selekzioa da, baina urtean lau partidu bakarrik izango dira. Pentsatuz bihar akademia multinazional bat izango dela, eta horiek talde nazionaletan direla nahasi, akademiako jokalari onenak biltzeko klub handi bat dut. Eta bertan plantan eman gure jokoa.
‎Gaur egun mundu osoan ditu irakasleak eta jarraitzaileak, eta herrialde batzuetan nekazaritza eta plangintza politiketan erabiltzen da. Adibide gisa, Zimbauek permakultura erabiliz diseinatutako 60 eskola ditu, eskola curriculumak garatzeko unitatean lan egiten duen talde nazional batekin. Hego Afrikako eta Mazedoniako errefuxiatu eremuak ere permakulturaz baliatu dira elikagaiak ekoizteko.
‎Meloiaren genomika proiektua Espainian hasi eta urtebetera hasi zen ekimena. Proiektu horrek bost talde nazional biltzen ditu (CSICeko bi, IRTAko bat eta Valentziako Unibertsitate Politeknikoko bi), eta edozein mapa genetiko egiteak dakarren lanaren garrantziak justifikatzen du. Landareetan ezagutzen den genomarik txikiena ere, Arabidopsis thaliana landarearena, bost kromosomarekin, nazioarteko ekimen baten esparruan lortu zen.
2006
‎Kasu berezi bat 1994an talde bat sortu zen UPPen arazoa dimentsionatzeko eta, hartara, gizartea osasun arazo larri horretaz kontzientziatzeko. Presioagatiko Ultzerak eta Zauri Kronikoak Aztertzeko eta Aholkatzeko Talde Nazionalak (GNEAUPP) ezagutza zientifikoa sortzen eta zabaltzen laguntzen du. Javier Soldevilla taldeko zuzendariaren arabera, bere helburuak argiak dira:
‎Presioak eragindako ultzerak eta zauri kronikoak aztertzeko eta haiei buruz aholkatzeko talde nazionalak, Presioak eragindako ultzerak eta zauri kronikoak izeneko azken kongresu nazionalaren esparruan, joan den azaroan Zaragozan egin zen, eta GNEAUPP azterlanaren datuak jakinarazi zituen. Azterlan horretan, Espainian presioagatiko ultzeren datu epidemiologikoak eta Osasun Nazionalerako kostuak argitaratzen ziren.
2007
‎kirol ekipo nazionaletan eta. Ikustea dago nazioarteko lehiaketa batean futbol talde nazionalak nola hartzen duen karaktere eta izpiritu nazionalaren izaera[, furia espainola?,, diziplina alemana?,, irudimen italiarra?]. Eta horregatik, politika serioan ere?, masa bulgareak?
‎Naziotasun espainiarrak bereak, frantsesak bereak, eta euskaldunok ere ahalegindu genuke zizelari ahaliketa mailukadarik sakonenak jotzen, hemengo nazio identitateak euskaldunetik zeredo zer izatea nahi baldin badugu behintzat. Talde nazional bakoitzak bereidentitatearen elementuak eta ezaugarriak ezarri nahi izatea, funtsaren funtsean, nork bere hizkuntza, kultura, historia, lurraldea eta nork bere interpretazioa etadefinizioa ezarri nahi izatea besterik ez da. Besterik ez, nioen, gutxi bailitzan: baina gaur gaurkoz gure esku ez dagoen herri euskaldunaren boterea eskatzen duherri proiektu horrek.
‎Alegia: talde nazional bakoitzabere identitatearen arabera bizitzeko moduan eratu genukeela euskalgizartea, identitate zati horiek konpartimentuetan sailkatuz edo. Ondorengo galderahonek tesi horren funtsa auzitan ezarri nahi luke:
‎Horiek direla, alegia, besteek (espainiarrak edo frantsesak) bere naziotasuna bizitzeko modura gehien hurbiltzen direnak.Eta identitate espainiarraren arabera bizi direnak% 85 direla. Iparralderabegiratuta, talde nazional bakoitzaren bizitasun etnolinguistikoa, etnokulturala etaetnonazionala banatu dezagun beste modu honetara: euskaldunena koka dezagun% 5ean eta frantsesena% 95ean.
‎Euskal Herriko herritarren identitate praxia, hots, herritar horiek nazioidentitate horien elementuak, ezaugarriak eta tasunak partekatzeko unean, nolajokatuko lukete? Donostian, Bilbon, Iruñean, Gasteizen eta beste hiri eta herrihandi eta hazietan bizi diren milaka eta milaka euskaldunek nola mamitzen duteberen nazio nortasunaren araberako bizitza soziala, kulturala eta linguistikoa? Talde nazionalen indarra eta itzala neurtzeko egin dudan sailkapenean irakurleaskori agian irudituko zitzaion oso behetik egin dudala kalkulua euskal identitateari dagokionez. Haatik, jakin nahi nuke, gustura jakin ere, ehuneko horiek erebeteko ote diren hemengo herritarren identitate praxian.
‎Norberaren aberria eta talde etnikoa, eta beste talde nazionalak etaetnikoak; nazio identitatea; atzerritar kontzeptua; aurreiritziak etaestereotipoak; lehentasun nazionalak; gizarte aniztasuna.
‎Sistema ekonomiko eta politikoaren funtzionamenduaz gain, gizarte ordenaulertzeko, gizarte erakundeei zein praktikei loturiko fenomenoen beste alderdibatzuk aintzat hartu behar dira. Horiei dagokienez, Delval ek (1989) talde nazionalen eta etnikoen ezagutzarekin erlazionatutako gaiak azpimarratzen ditu. Gizartegehienak hainbat jatorri etniko eta nazionaletako pertsonez osatuak daude.Pertsona horien jatorrizko talde etniko eta nazionalek beste taldeetatik bereiztendituzten hainbat ezaugarri dituzte (Barrett eta Buchanan Barrow, 2002); besteakbeste, lurraldea, kultura, hizkuntza, kolorea edo erlijioa.
‎Hala, haurrek taldenazional eta etniko horien inguruko ezagutza ez ezik, beren aberriaren ingurukoezagutza ere eskuratu behar dute (lurraldearena, hizkuntzarena, historiarena, etaabarrena). Talde nazionalak eta etnikoak ezagutzeaz gain, interesgarria da nazioidentitatearen, atzerritar kontzeptuaren, aurreiritzien, estereotipoen eta zenbaitlurralderekiko hobespenaren garapena aztertzea. Gizarte aniztasuna, hau da, arraza, kultura eta nazio desberdinak daudela jakitea?
‎Laburbilduz, ezagutza sozietalaren eremuak honako eduki hauek hartzen ditu: alde batetik, eskolarekin, familiarekin eta antzeko gizarte erakundeekin erlazionaturikoa ezagutzea; bestetik, bakea, txirotasuna eta halako gizarte kontzeptueiburuzko ikusmoldeak; bestalde, gizarte sistemen inguruko ezagutza, hala nolaekonomikoa eta politikoa; bestetik, klase sozialak, talde nazionalak eta antzekogizarte taldeen inguruko jakintza; halaber, kale edana, immigrazioa eta antzekogizarte fenomenoei buruzko ezaguera eta, azkenik, gizarte sistemek zehaztutakoarauak ezagutzea.
‎Hala ere, horrekez du esan nahi eragin positiborik izan ez dezakeenik; izan ere, ikerketekadierazten dute telebistaren bitartez haurrek, oso informazio baliagarria eskuratu ezezik (Anderson eta Collins, 1988 in Shaffer, 2002), portaera prosozialak ere garaditzaketela (Mares eta Woodward, 2001). Gizarte ezagutzari dagokionez, telebistari esker, haurrek asko ikas dezakete beste pertsonei, pertsonartekoharremanei, gizarte erakundeen funtzionamenduari, gizarte rolei, talde nazionalei, arau konbentzionalei, arau moralei eta antzeko gaiei buruz. Baina, horretarako, beharrezkoa da heldu batek haurrak zer ikusten duen ikuskatzea.
‎Arazo hori aztertu zuen lehen ikertzaileaPiaget izan zen (1924; Piaget eta Weil, 1951), eta honako hau egiaztatu zuen: 10 11urteko haur suitzarrek ez zutela onartzen aldi berean talde lokal (adibidez, Genevakoak) eta talde nazional (suitzarrak) bateko kideak zirenik. Jahoda k (1963a, 1964) ere arazo hori aztertu zuen 6 urtetik 11 urtera bitarteko haurrekinGlasgowen.
‎Dirudienez, haurrek hainbat iturritatik jasotzen dituzte talde nazionalei buruzdituzten usteak eta ezagutzak. Lambert eta Klineberg (1967) ikertzaileek egindakonazioarteko ikerketa batean, 6 urteko haurrek hau adierazi zuten:
‎Himmelweit ek, Oppenheim ek eta Vince k (1958) egiaztatu zuten telebistakizugarrizko eragina izan dezakeela haurrek herrialdeei buruz duten ezagutzan.Ikertzaile horiek ohartu ziren beste talde nazionalei buruzko telesaioak urtebetezikusi zituzten haurrek atzerritarrei buruzko ikusmolde objektiboagoak zituztelabeste haurren aldean. Horrez gain, ikusi zuten haur horiek atzerritarrei buruzzituzten usteak bat zetozela saio horietan agertutakoekin.
‎Telebistak talde nazionalen inguruko ezagutzetan eta usteetan duen eraginalantzen amaitzeko, honako hau azpimarratu behar da: haurraren aberria besteherrialde zein aberriren batekin gatazkan badago, edo historian zehar egon bada, komunikabideek aberri zein herrialde, etsai?
‎13.12 irudia. Telebistak eragina du talde nazionalen inguruko ezagutzetan etausteetan (argazkia: www.tacoline.net).
‎Laburbilduz, talde nazionalen inguruko ezagutzei eta usteei buruzko ikerketen arabera:
‎– 5 urteko haurrek ez dituzte aldatzen barne talde nazionalari egotzitakoezaugarriak, testuinguruko kanpo taldeak edozein izanda ere.
‎13.3.5 Barne talde nazionaleko eta kanpo talde nazionaletakokideekiko sentimenduak
‎Ikertzaileak hainbat teknikaz baliatu dira haurrek talde nazionalekiko dituztensentimenduak neurtzeko. Zenbaitek erabili dituzte galdera zuzenak nahiz askogustatzen zait erantzunetik ez zait batere gustatzen erantzunera doazen afektuzkoeskalak (adibidez, Barrett eta Short, 1992; de Rosa eta Bombi, 1999; Gimenez, delCanto, Fernandez eta Barrett, 1999; Lambert eta Klineberg, 1967).
‎Zenbaitek erabili dituzte galdera zuzenak nahiz askogustatzen zait erantzunetik ez zait batere gustatzen erantzunera doazen afektuzkoeskalak (adibidez, Barrett eta Short, 1992; de Rosa eta Bombi, 1999; Gimenez, delCanto, Fernandez eta Barrett, 1999; Lambert eta Klineberg, 1967). Beste batzuek, berriz, ezaugarrien egozpena delako teknika erabili dute; hau da, haurrei eskatudiete talde nazionalei ezaugarri positiboak eta negatiboak egozteko, eta, gero, taldebakoitzari egotzitako ezaugarri positiboen eta negatiboen araberako puntuazioorokorrak lortu dituzte (adibidez, Barrett et al., 1999, 2003). Badira, afektuzkoeskalez gain, ezaugarrien egozpena erabili duten ikertzaileak (adibidez, Barrett, Lyons eta Del Valle, 2004; Bennet et al., 1998, 2004; Reizabal, Valencia etaBarrett, 2004).
‎Zenbait ikertzailek, ostera, honako galdera hau egin diete haurrei, taldenazionalekiko sentimenduak neurtzeko: . Zer pentsatzen duzu edo zer pentsatukozenuke, baldin eta lagun X( talde nazionalaren izenari dagokio X) bazenu??. Kasuhorretan, ikertzaileek haurren erantzunak neurtzeko, oso pozik erantzunetik osotriste erantzunera zihoan eskala bat erabili zuten (adibidez, Verkuyten 2001).
‎Horietako batzukhonako hau eskatu zieten haurrei: pertsonen argazkiak balioesteko, asko gustatzenzait erantzunetik ez zait batere gustatzen erantzunerainoko eskala baten bitartez etaesan zezatela ea argazki horretan beren barne talde nazionaleko ala kanpo taldenazionalen bateko pertsona bat agertzen zen. Gero, ikertzaileek kalkulatu zituztenbarne talde nazionalaren zein kanpo talde nazionalen balioespenen batez bestekoak (adibidez, Jaspers et al., 1972; Tajfel et al., 1970, 1972).
‎pertsonen argazkiak balioesteko, asko gustatzenzait erantzunetik ez zait batere gustatzen erantzunerainoko eskala baten bitartez etaesan zezatela ea argazki horretan beren barne talde nazionaleko ala kanpo taldenazionalen bateko pertsona bat agertzen zen. Gero, ikertzaileek kalkulatu zituztenbarne talde nazionalaren zein kanpo talde nazionalen balioespenen batez bestekoak (adibidez, Jaspers et al., 1972; Tajfel et al., 1970, 1972). Argazkiez baliatuzegin diren beste ikerketa batzuetan, berriz, ikertzaileek haurrei argazkiak erakutsizizkieten, eta eskatu zieten horiek balioets zitzatela, horietan agertzen zirenpertsonen talde nazionalari buruz ezer esan gabe.
‎pertsonen argazkiak balioesteko, asko gustatzenzait erantzunetik ez zait batere gustatzen erantzunerainoko eskala baten bitartez etaesan zezatela ea argazki horretan beren barne talde nazionaleko ala kanpo taldenazionalen bateko pertsona bat agertzen zen. Gero, ikertzaileek kalkulatu zituztenbarne talde nazionalaren zein kanpo talde nazionalen balioespenen batez bestekoak (adibidez, Jaspers et al., 1972; Tajfel et al., 1970, 1972). Argazkiez baliatuzegin diren beste ikerketa batzuetan, berriz, ikertzaileek haurrei argazkiak erakutsizizkieten, eta eskatu zieten horiek balioets zitzatela, horietan agertzen zirenpertsonen talde nazionalari buruz ezer esan gabe.
‎Gero, ikertzaileek kalkulatu zituztenbarne talde nazionalaren zein kanpo talde nazionalen balioespenen batez bestekoak (adibidez, Jaspers et al., 1972; Tajfel et al., 1970, 1972). Argazkiez baliatuzegin diren beste ikerketa batzuetan, berriz, ikertzaileek haurrei argazkiak erakutsizizkieten, eta eskatu zieten horiek balioets zitzatela, horietan agertzen zirenpertsonen talde nazionalari buruz ezer esan gabe. Gero, beste hainbeste egin zuten, baina argazkietan agertzen ziren pertsonen talde nazionala zein zen esanez.
‎Argazkiez baliatuzegin diren beste ikerketa batzuetan, berriz, ikertzaileek haurrei argazkiak erakutsizizkieten, eta eskatu zieten horiek balioets zitzatela, horietan agertzen zirenpertsonen talde nazionalari buruz ezer esan gabe. Gero, beste hainbeste egin zuten, baina argazkietan agertzen ziren pertsonen talde nazionala zein zen esanez.
‎Sentimenduak aztertzeko teknika edozein izanda ere, ikerketetan egiaztatu daaskotan haurrek 6 urterako garatzen dutela beren barne talde nazionaleko kideekikolehentasuna. Dirudienez, lehentasun horrek bere horretan irauten du gutxienez 15.urtera arte, eta ikertu diren herrialde gehienetan jaso da:
‎Gogoan izan tarteko haurtzaroan haurrek beren buruaz zein bestepertsonez egiten dituzten deskribapenak pasatzen direla kanpoko ezaugarriikusgaietan oinarritzetik barneko ezaugarri psikologikoetan oinarritzera (ikus VIII.eta IX. kapituluak). Dirudienez, haurrek barneko ezaugarri psikologikoak lehenagoegozten dizkiote beren talde nazionalari beste talde nazionalei baino (Lambert etaKlineberg, 1967).
‎Gogoan izan tarteko haurtzaroan haurrek beren buruaz zein bestepertsonez egiten dituzten deskribapenak pasatzen direla kanpoko ezaugarriikusgaietan oinarritzetik barneko ezaugarri psikologikoetan oinarritzera (ikus VIII.eta IX. kapituluak). Dirudienez, haurrek barneko ezaugarri psikologikoak lehenagoegozten dizkiote beren talde nazionalari beste talde nazionalei baino (Lambert etaKlineberg, 1967).
‎Nazio identitatea (NI) hauxe da: talde nazional bateko kide sentitzea. Talde horribarne talde nazionala esaten zaio.
‎talde nazional bateko kide sentitzea. Talde horribarne talde nazionala esaten zaio. Beste taldeei, berriz, kanpo talde nazionalak.
‎Talde horribarne talde nazionala esaten zaio. Beste taldeei, berriz, kanpo talde nazionalak.
‎Oro har, ezagutzazko dimentsioa, barne talde nazionalari eta kanpo taldenazionalei buruzko uste sistemei eta ezagutzei dagokie. Dimentsio horrek alderdihauek biltzen ditu:
‎Dimentsio horrek alderdihauek biltzen ditu: talde nazionalaren existentzia ezagutzea; autokategorizazio nazionala; ezagutza geografikoa; ikur nazionalen ezagutza; usteak; estereotipoak; benetakotasuna delakoa eta besteek gure talde nazionalaz duten iritziari buruzko usteak.
‎Dimentsio horrek alderdihauek biltzen ditu: talde nazionalaren existentzia ezagutzea; autokategorizazio nazionala; ezagutza geografikoa; ikur nazionalen ezagutza; usteak; estereotipoak; benetakotasuna delakoa eta besteek gure talde nazionalaz duten iritziari buruzko usteak.
‎Lehenik eta behin, pertsona batek nazio identitatea gara dezan ezinbestekoada pertsona horrek talde nazional hori badela jakitea; hau da, ingeles batek, ingeles identitatea garatzeko, jakin behar du ingelesak izeneko pertsona talde batdagoela. Hala, garapenaren psikologiaren ikuspuntutik oso garrantzitsua daikertzea ezagutza hori noiz garatzen den.
‎Anthony Smith eta antzeko soziologoekfrogatu dute pertsona batzuen aburuz NIren barruan uste inplizitu batzuk daudela, zenbaitetan ideologo nazionalistek esplizitu bihurtzen dituztenak. Uste horienarabera, talde nazionaleko kide guztiek arbaso komunak dituzte, eta, ondorioz, haien artean ahaidetasun harremana dago. Hala, zenbaitetan aberria arbaso komunak, aberriaren gurasoak?
‎Halaber, Nlk barne talde nazionalaren eta kanpo talde nazionalen ingurukoestereotipoak biltzen ditu; alegia, talde horien ezaugarri tipikoei buruzko usteak.Besteak beste, ingelesak ordu orduan heltzen dira eta serioak dira; euskaldunakegoskorrak gara, eta abar. Pertsona batzuek erabat barneratuta dituzte estereotipohoriek, eta uste dute talde nazionaleko kide guztiek ezaugarri berdinak dituztela.Beste batzuk, berriz, malguagoak izaten dira, eta taldearen barnean pertsona batetik bestera ezberdintasunak egon daitezkeela onartzen dute.
‎Halaber, Nlk barne talde nazionalaren eta kanpo talde nazionalen ingurukoestereotipoak biltzen ditu; alegia, talde horien ezaugarri tipikoei buruzko usteak.Besteak beste, ingelesak ordu orduan heltzen dira eta serioak dira; euskaldunakegoskorrak gara, eta abar. Pertsona batzuek erabat barneratuta dituzte estereotipohoriek, eta uste dute talde nazionaleko kide guztiek ezaugarri berdinak dituztela.Beste batzuk, berriz, malguagoak izaten dira, eta taldearen barnean pertsona batetik bestera ezberdintasunak egon daitezkeela onartzen dute.
‎Halaber, Nlk barne talde nazionalaren eta kanpo talde nazionalen ingurukoestereotipoak biltzen ditu; alegia, talde horien ezaugarri tipikoei buruzko usteak.Besteak beste, ingelesak ordu orduan heltzen dira eta serioak dira; euskaldunakegoskorrak gara, eta abar. Pertsona batzuek erabat barneratuta dituzte estereotipohoriek, eta uste dute talde nazionaleko kide guztiek ezaugarri berdinak dituztela.Beste batzuk, berriz, malguagoak izaten dira, eta taldearen barnean pertsona batetik bestera ezberdintasunak egon daitezkeela onartzen dute. Hori guztia kontuanhartuz, garapenaren psikologiaren ikuspuntutik, oso interesgarria da, batetik, estereotipo nazionalak nola garatzen diren aztertzea eta, bestetik, estereotipaziomaila eta horretan eragina izan dezaketen aldagaiak aztertzea.
‎Horrekin batera, badugu benetakotasuna delako fenomenoa (adibidez, Gecas, 1991 in Barrett, 2000; Trew eta Benson, 1996 in Barrett, 2000). Horren arabera, norberak talde nazionalari egozten zaizkion ezaugarriekin dituen antzekotasuneizein ezberdintasunei buruzko usteek eragina izaten dute NIn. Izan ere, NI aldatuegin daiteke, norberak talde nazionalari buruzko estereotipoekin dituen antzekotasunen zein ezberdintasunen inguruko usteen arabera.
‎Horren arabera, norberak talde nazionalari egozten zaizkion ezaugarriekin dituen antzekotasuneizein ezberdintasunei buruzko usteek eragina izaten dute NIn. Izan ere, NI aldatuegin daiteke, norberak talde nazionalari buruzko estereotipoekin dituen antzekotasunen zein ezberdintasunen inguruko usteen arabera. Adibidez, pertsona batekpentsa dezake oso ingelesa/ batere ez ingelesa/ pixka bat ingelesa dela, ingeleseiburuzko estereotipoarekin zer antzekotasun eta ezberdintasun dituen kontuanizanda.
‎Adibidez, pertsona batekpentsa dezake oso ingelesa/ batere ez ingelesa/ pixka bat ingelesa dela, ingeleseiburuzko estereotipoarekin zer antzekotasun eta ezberdintasun dituen kontuanizanda. Pertsonak hautematen duenean bere ezaugarriak talde nazionalaren estereotipoarekin bat datozela, benetako identitatea duela esaten da. Hala ez denean, berriz, benetakoa ez den identitatea duela esaten da.
‎Azkenik, Nln eragina izan dezakeen beste aldagai bat dugu: gure taldenazionaleko kide ez direnek gure talde nazionalaz duten iritziari buruz ditugunusteak. Adibidez, pentsa dezakegu gure aberkide ez direnek gure talde nazionalariburuzko irudi positiboa dutela eta asko estimatzen dutela.
‎Adibidez, pentsa dezakegu gure aberkide ez direnek gure talde nazionalariburuzko irudi positiboa dutela eta asko estimatzen dutela. Baina kontrakoa erepentsa dezakegu, hau da, gure talde nazionalaren irudi negatiboa dutela, ez dutelabatere estimatzen eta higuindu egiten dutela. Uste horiek izugarrizko eragina izandezakete gure NIn (Luhtnanen, 1990; Luhtanen eta Crokcker, 1992 in Barrett, 2000).
‎Afektuzko dimentsioari dagokionez, honako hauek dira NI osatzen dutensentimenduak, emozioak eta balioespenak (Barrett, 2000): NIren garrantziasubjektiboa, NIrekiko atxikimendua, lurraldearekiko atxikimendua, gertutasunsentimendua, barne talde nazionalarekiko sentimenduak, barne taldeko kide sentitzea, talde kohesioa eta elkartasun sentimenduak, gizarte emozioak, autoestimunazionala, eta barne zein kanpo talde nazionalen balioespena. Orain, alderdihoriek guztiak aztertuko dira.
‎Afektuzko dimentsioari dagokionez, honako hauek dira NI osatzen dutensentimenduak, emozioak eta balioespenak (Barrett, 2000): NIren garrantziasubjektiboa, NIrekiko atxikimendua, lurraldearekiko atxikimendua, gertutasunsentimendua, barne talde nazionalarekiko sentimenduak, barne taldeko kide sentitzea, talde kohesioa eta elkartasun sentimenduak, gizarte emozioak, autoestimunazionala, eta barne zein kanpo talde nazionalen balioespena. Orain, alderdihoriek guztiak aztertuko dira.
‎NIk ere biltzen ditu barne talde nazionaleko kideen aldera ditugun sentimenduak. Horien artean, Barrett ek (2000) bi mota bereizten ditu:
‎Horien artean, Barrett ek (2000) bi mota bereizten ditu: batetik, gertutasunsentimenduak; hau da, talde nazional berekoak izateagatik barne talde nazionalekokideen aldera garatzen ditugun sentimenduak. Zenbait testuingurutan ager daitezkesentimendu horiek; besteak beste, atzerrian aberkide bat aurkitzen dugunean.Bestetik, Barrett ek aipatzen ditu barne talde nazionalarekiko sentimenduak; adibidez, ingeles batek sentimendu positiboak, neutroak zein negatiboak garaditzake, ingeles, en aldera.
‎batetik, gertutasunsentimenduak; hau da, talde nazional berekoak izateagatik barne talde nazionalekokideen aldera garatzen ditugun sentimenduak. Zenbait testuingurutan ager daitezkesentimendu horiek; besteak beste, atzerrian aberkide bat aurkitzen dugunean.Bestetik, Barrett ek aipatzen ditu barne talde nazionalarekiko sentimenduak; adibidez, ingeles batek sentimendu positiboak, neutroak zein negatiboak garaditzake, ingeles, en aldera.
‎Horrez gain, NIren ondorioz, barne talde nazionaleko kide sentitzen dapertsona. Gai horren inguruan, ikertu beharreko gauza asko dago; besteak beste, nola garatzen den sentimendu hori; ea sentimendu horrek benetakotasunaren, barnetalde nazionalarekiko sentimenduen eta antzeko aldagaien eragina duen, eta abar.
‎Azkenik, barne talde nazionalaren zein kanpo taldeen balioespena dugu.Garrantzitsua da aztertzea haurrek nola balioesten dituzten barne talde nazionalazein kanpo taldeak, zeren arabera balioesten dituzten talde horiek...
‎Ikerketa horiek aztertu dute, gehienbat, Nlren sei alderdiren garapena: norberaren aberriari eta beste herrialdeei buruzko ezagutza; herrialdeekiko sentimenduak eta norberaren aberriarekiko atxikimendua; ikur nazionalen eta haienesanahiaren ezagutza; talde nazionalen inguruko ezagutza, usteak eta estereotipoak; barne talde nazionaleko eta kanpo talde nazionaletako kideekiko sentimenduak, eta autokategorizazioa eta barne taldearekiko identifikazio subjektiboa.
‎Ikerketa horiek aztertu dute, gehienbat, Nlren sei alderdiren garapena: norberaren aberriari eta beste herrialdeei buruzko ezagutza; herrialdeekiko sentimenduak eta norberaren aberriarekiko atxikimendua; ikur nazionalen eta haienesanahiaren ezagutza; talde nazionalen inguruko ezagutza, usteak eta estereotipoak; barne talde nazionaleko eta kanpo talde nazionaletako kideekiko sentimenduak, eta autokategorizazioa eta barne taldearekiko identifikazio subjektiboa.
‎Ikerketa horiek aztertu dute, gehienbat, Nlren sei alderdiren garapena: norberaren aberriari eta beste herrialdeei buruzko ezagutza; herrialdeekiko sentimenduak eta norberaren aberriarekiko atxikimendua; ikur nazionalen eta haienesanahiaren ezagutza; talde nazionalen inguruko ezagutza, usteak eta estereotipoak; barne talde nazionaleko eta kanpo talde nazionaletako kideekiko sentimenduak, eta autokategorizazioa eta barne taldearekiko identifikazio subjektiboa.
‎Soziologoek zein gizarte psikologoek (adibidez, Billig, 1995; Boswell etaEvans, 1999; Gellner, 1983; Smith, 1991, 1998) uste dute banderak, ereserkiak, jantziek, pertsonaia historikoek eta antzeko ikur nazionalek garrantzia handiadutela helduek talde nazionalei buruz duten ezagutzan. Izan ere, haien ustez, ikurhoriek funtsezkoak dira, zeren eta pertsonarentzat irudizko erkidego bat besterik ezden barne talde nazionalaren irudikapen zehatzak baitira (Anderson, 1983).
‎Soziologoek zein gizarte psikologoek (adibidez, Billig, 1995; Boswell etaEvans, 1999; Gellner, 1983; Smith, 1991, 1998) uste dute banderak, ereserkiak, jantziek, pertsonaia historikoek eta antzeko ikur nazionalek garrantzia handiadutela helduek talde nazionalei buruz duten ezagutzan. Izan ere, haien ustez, ikurhoriek funtsezkoak dira, zeren eta pertsonarentzat irudizko erkidego bat besterik ezden barne talde nazionalaren irudikapen zehatzak baitira (Anderson, 1983). Ikurhoriek aberria (eraikuntza politiko, sozial eta psikologiko abstraktua) gauzatzekotresnak dira.
‎Horrez gain, ikur nazionalak baliagarri dira norberaren aberriabesteetatik bereizteko. Hala, talde nazionaletako kideak beren talde nazionalarenikurrekin identifikatu ohi dira.
‎13.3.4 Talde nazionalen inguruko ezagutza, usteak eta nazio estereotipoak
Talde nazionalei buruzko ezagutzak, usteak eta nazio estereotipoak ikertzeko, elkarrizketak erabili dituzten hainbat ikerketa daude. Ikerketa horien arabera, haurrek zenbait talde nazionali buruzko estereotipoak garatzen dituzte 5 urtedituztenerako, eta, hortik aurrera, talde nazionaletako kideei buruzko ezagutzak etausteak asko ugaritzen dira (Barrett eta Short, 1992; Jahoda, 1962; Lambert etaKlineberg, 1967; Piaget eta Weil, 1951).
‎Talde nazionalei buruzko ezagutzak, usteak eta nazio estereotipoak ikertzeko, elkarrizketak erabili dituzten hainbat ikerketa daude. Ikerketa horien arabera, haurrek zenbait talde nazionali buruzko estereotipoak garatzen dituzte 5 urtedituztenerako, eta, hortik aurrera, talde nazionaletako kideei buruzko ezagutzak etausteak asko ugaritzen dira (Barrett eta Short, 1992; Jahoda, 1962; Lambert etaKlineberg, 1967; Piaget eta Weil, 1951). 5 urteko haurrek deskribatzen dituztesoilik haientzat garrantzitsuak diren talde nazional jakin batzuk, eta ezaugarribereziak egozten dizkiete talde horietako kideei.
‎Talde nazionalei buruzko ezagutzak, usteak eta nazio estereotipoak ikertzeko, elkarrizketak erabili dituzten hainbat ikerketa daude. Ikerketa horien arabera, haurrek zenbait talde nazionali buruzko estereotipoak garatzen dituzte 5 urtedituztenerako, eta, hortik aurrera, talde nazionaletako kideei buruzko ezagutzak etausteak asko ugaritzen dira (Barrett eta Short, 1992; Jahoda, 1962; Lambert etaKlineberg, 1967; Piaget eta Weil, 1951). 5 urteko haurrek deskribatzen dituztesoilik haientzat garrantzitsuak diren talde nazional jakin batzuk, eta ezaugarribereziak egozten dizkiete talde horietako kideei.
‎Ikerketa horien arabera, haurrek zenbait talde nazionali buruzko estereotipoak garatzen dituzte 5 urtedituztenerako, eta, hortik aurrera, talde nazionaletako kideei buruzko ezagutzak etausteak asko ugaritzen dira (Barrett eta Short, 1992; Jahoda, 1962; Lambert etaKlineberg, 1967; Piaget eta Weil, 1951). 5 urteko haurrek deskribatzen dituztesoilik haientzat garrantzitsuak diren talde nazional jakin batzuk, eta ezaugarribereziak egozten dizkiete talde horietako kideei. Adin horretako haurrek taldeetakokideei egozten dizkieten ezaugarriak ezaugarri fisiko tipikoei, itxura fisikoari, hizkuntzari, jantziei, jokabide azturei eta antzekoei dagozkie.
‎Adin horretako haurrek taldeetakokideei egozten dizkieten ezaugarriak ezaugarri fisiko tipikoei, itxura fisikoari, hizkuntzari, jantziei, jokabide azturei eta antzekoei dagozkie. 10 urteko haurrek, berriz, talde nazional ugari deskribatzeko gaitasuna dute, eta deskribapen horiek 5 6urteko haurrek egindakoak baino askoz ere zehatzagoak dira. Talde horietakokideei egozten dizkieten ezaugarriei dagokienez, adin horretako haurrek erabiltzendituzte bai 5 urtekoek aipatutakoak, bai ezaugarri psikologikoak eta, zenbaitetan, erlijioari zein politikari buruzko usteak (Lambert eta Klineberg, 1967; Piaget etaWeil, 1951).
‎Ildo beretik, Tajfel ek eta kolaboratzaileek (1970, 1972) ez zuten barnetaldearekiko lehentasunik aurkitu 6 urtetik 12 urtera bitarteko haur eskoziarrenlagin batean, argazkien balioespena erabiliz egindako ikerketa batean. Lambert eketa Klineberg ek (1967) egiaztatu zuten 6, 10 eta 14 urteko haur japoniarrekezaugarri negatiboak egozten zizkiotela beren barne talde nazionalari. Azkenik, Rutland ek (1999), argazkietan oinarrituz, ikusi zuen Ingalaterrako haurrak 10 urtedituztenetik aurrera hasten direla beren talde nazionalarekiko lehentasunaadierazten.
‎Lambert eketa Klineberg ek (1967) egiaztatu zuten 6, 10 eta 14 urteko haur japoniarrekezaugarri negatiboak egozten zizkiotela beren barne talde nazionalari. Azkenik, Rutland ek (1999), argazkietan oinarrituz, ikusi zuen Ingalaterrako haurrak 10 urtedituztenetik aurrera hasten direla beren talde nazionalarekiko lehentasunaadierazten. Ikerketa horietan guztietan, ikertzaileek denetariko metodoak erabilidituzte, haurrek talde nazionalekiko dituzten sentimenduak aztertzeko.
‎Azkenik, Rutland ek (1999), argazkietan oinarrituz, ikusi zuen Ingalaterrako haurrak 10 urtedituztenetik aurrera hasten direla beren talde nazionalarekiko lehentasunaadierazten. Ikerketa horietan guztietan, ikertzaileek denetariko metodoak erabilidituzte, haurrek talde nazionalekiko dituzten sentimenduak aztertzeko. Gainera, aztertutako laginak ere oso ezberdinak izan dira.
‎Barne talde nazionalarekiko lehentasunak nerabezarora arte dirauen arren, badirudi tarteko haurtzaroan apaldu egiten dela. Hori gerta daiteke honako biarrazoi hauengatik:
‎Hori gerta daiteke honako biarrazoi hauengatik: batetik, 5 urtetik 11 urtera bitartean barne talde nazionalarekiko jarreren positibotasuna apaldu egiten delako (Barrett et al., 2003; Castelli et al., 2002; Tajfel et al., 1970); bestetik, kanpo talde nazional guztiekiko jarrerakpositiboago bihurtzen direlako (Barrett eta Short, 1992; Buchanan Barrow et al., 1999, 2001; Lambert eta Klineberg, 1967). Beraz, badirudi kanpo talde nazionalekiko jarrerak positiboagoak direla tarteko haurtzaroan zehar.
‎Hori gerta daiteke honako biarrazoi hauengatik: batetik, 5 urtetik 11 urtera bitartean barne talde nazionalarekiko jarreren positibotasuna apaldu egiten delako (Barrett et al., 2003; Castelli et al., 2002; Tajfel et al., 1970); bestetik, kanpo talde nazional guztiekiko jarrerakpositiboago bihurtzen direlako (Barrett eta Short, 1992; Buchanan Barrow et al., 1999, 2001; Lambert eta Klineberg, 1967). Beraz, badirudi kanpo talde nazionalekiko jarrerak positiboagoak direla tarteko haurtzaroan zehar.
‎batetik, 5 urtetik 11 urtera bitartean barne talde nazionalarekiko jarreren positibotasuna apaldu egiten delako (Barrett et al., 2003; Castelli et al., 2002; Tajfel et al., 1970); bestetik, kanpo talde nazional guztiekiko jarrerakpositiboago bihurtzen direlako (Barrett eta Short, 1992; Buchanan Barrow et al., 1999, 2001; Lambert eta Klineberg, 1967). Beraz, badirudi kanpo talde nazionalekiko jarrerak positiboagoak direla tarteko haurtzaroan zehar. 1 1 urte bete ostean, berriz, joera hori gelditu egiten da, eta badirudi zenbaitetan kanpo talde nazionalekiko jarreren positibotasuna apaldu egiten dela nerabezaro goiztiarrean (Lamberteta Klineberg, 1967).
‎Beraz, badirudi kanpo talde nazionalekiko jarrerak positiboagoak direla tarteko haurtzaroan zehar. 1 1 urte bete ostean, berriz, joera hori gelditu egiten da, eta badirudi zenbaitetan kanpo talde nazionalekiko jarreren positibotasuna apaldu egiten dela nerabezaro goiztiarrean (Lamberteta Klineberg, 1967). Hala ere, badira salbuespenak.
‎Barne talde nazionalarekiko lehentasuna alde batera utzirik, orain kanpotalde nazionalen balioespena izango dugu mintzagai. Orain arte aipatutakoikerketen arabera, oro har, adin guztietako haurrek gustuko izateaz gain, kanpotalde nazionalak positiboki balioesten dituzte, baina ez barne talde nazionalarenneurrian (ikus, adibidez, Barrett et al., 2003; Bennet et al., 2004; BuchananBarrow et al., 2001; Lambert eta Klineberg, 1967).
‎Orain arte aipatutakoikerketen arabera, oro har, adin guztietako haurrek gustuko izateaz gain, kanpotalde nazionalak positiboki balioesten dituzte, baina ez barne talde nazionalarenneurrian (ikus, adibidez, Barrett et al., 2003; Bennet et al., 2004; BuchananBarrow et al., 2001; Lambert eta Klineberg, 1967). Hala, nahikoa bitxia izaten dahaurrek kanpo talde nazionalak, belztea?; hau da, horiekiko afektu negatiboaadieraztea edo ezaugarri negatiboak egoztea (Barrett eta Short, 1992; Bennett etal., 2004). Bennett eta kolaboratzaileek (2004), gainera, egiaztatu zuten ez dagoelaharremanik barne talde nazionalarekiko eta kanpo taldeekiko sentimenduen artean.Euskal Herrian egindako ikerketa batean, antzeko emaitza izan genuen.
‎Hala, nahikoa bitxia izaten dahaurrek kanpo talde nazionalak, belztea?; hau da, horiekiko afektu negatiboaadieraztea edo ezaugarri negatiboak egoztea (Barrett eta Short, 1992; Bennett etal., 2004). Bennett eta kolaboratzaileek (2004), gainera, egiaztatu zuten ez dagoelaharremanik barne talde nazionalarekiko eta kanpo taldeekiko sentimenduen artean.Euskal Herrian egindako ikerketa batean, antzeko emaitza izan genuen. 6 urtetik15 urtera bitarteko haurrez osatutako lagin batean, haur euskaldunek euskaldunekiko, espainiarrekiko, frantziarrekiko, italiarrekiko, britainiarrekiko eta alemaniarrekiko zituzten sentimenduak ikertu genituen, afektuzko eskalak eta ezaugarrienegozpena delako teknika erabiliz.
‎6 urtetik15 urtera bitarteko haurrez osatutako lagin batean, haur euskaldunek euskaldunekiko, espainiarrekiko, frantziarrekiko, italiarrekiko, britainiarrekiko eta alemaniarrekiko zituzten sentimenduak ikertu genituen, afektuzko eskalak eta ezaugarrienegozpena delako teknika erabiliz. Ikerketa horren arabera, barne talde nazionalarekiko sentimenduak faktore bat dira, eta beste talde nazionalekikoak, beste faktorebat (Reizabal et al., 2002, 2004). Beste ikerketa batzuetan, beste hainbesteegiaztatu da (de Rosa eta Bombi, 1999; Verkuyten, 2001).
‎6 urtetik15 urtera bitarteko haurrez osatutako lagin batean, haur euskaldunek euskaldunekiko, espainiarrekiko, frantziarrekiko, italiarrekiko, britainiarrekiko eta alemaniarrekiko zituzten sentimenduak ikertu genituen, afektuzko eskalak eta ezaugarrienegozpena delako teknika erabiliz. Ikerketa horren arabera, barne talde nazionalarekiko sentimenduak faktore bat dira, eta beste talde nazionalekikoak, beste faktorebat (Reizabal et al., 2002, 2004). Beste ikerketa batzuetan, beste hainbesteegiaztatu da (de Rosa eta Bombi, 1999; Verkuyten, 2001).
‎Beste ikerketa batzuetan, beste hainbesteegiaztatu da (de Rosa eta Bombi, 1999; Verkuyten, 2001). Ildo horretatik, badirudihaurrek eta nerabeek barne talde nazionalarekiko eta kanpo taldeekiko dituztenjarrerak bereizirik daudela.
‎Dirudienez, barne talde nazionalaren, etsai, diren herrialdeak ez dira besteakbezain positiboki ebaluatzen.
‎herrialde batean bizi diren haurrek taldenazionalekiko dituzten sentimenduak haien gizarte klasearen, talde soziolinguistikoaren eta etniaren arabera alda daitezkeela. Lambert-en eta Klineberg en (1967) arabera, klase ertaineko haurrek langile klasekoek baino sentimendu positiboagoakzituzten kanpo talde nazionalekiko. Guk geuk ere ikusi genuen ez direla berdinaketxean euskara hutsez hitz egiten duten haurrek kanpo talde nazionalekiko dituztensentimenduak eta etxean gaztelania hutsez hitz egiten duten haurrenak (Reizabal etal., 2002, 2004).
‎Lambert-en eta Klineberg en (1967) arabera, klase ertaineko haurrek langile klasekoek baino sentimendu positiboagoakzituzten kanpo talde nazionalekiko. Guk geuk ere ikusi genuen ez direla berdinaketxean euskara hutsez hitz egiten duten haurrek kanpo talde nazionalekiko dituztensentimenduak eta etxean gaztelania hutsez hitz egiten duten haurrenak (Reizabal etal., 2002, 2004). Etniaren araberako ezberdintasunei dagokienez, Ukrainanegindako ikerketa batean Pavlenko, Kryazh, Ivanova eta Barrett (2001) ikertzaileek egiaztatu zuten ez zetozela bat jatorri errusiarra eta ukrainarra zuten haurrensentimenduak.
‎Etniaren araberako ezberdintasunei dagokienez, Ukrainanegindako ikerketa batean Pavlenko, Kryazh, Ivanova eta Barrett (2001) ikertzaileek egiaztatu zuten ez zetozela bat jatorri errusiarra eta ukrainarra zuten haurrensentimenduak. Ildo beretik, Kipiani k (2001) Georgiako hiriburuan, Tbilisi-n, egindako ikerketa batean egiaztatu zuen ezberdintasunak zeudela jatorri errusiarraeta armeniarra zuten haur georgiarrek talde nazionalekiko zituzten sentimenduetan.
‎13.14 irudia. Ezberdintasunak daude jatorri errusiarra eta armeniarra duten haurgeorgiarrek talde nazionalekiko dituzten sentimenduetan (argazkia: news.bbc.co.uk).
‎Laburbilduz, talde nazionalekiko sentimenduei buruzko ikerketen arabera:
‎– Haurrek, gehienetan, gustuko izaten dituzte kanpo talde nazionalak, bainabarne taldea baino gutxiago. Nahiko bitxia izaten da haurrek kanpo taldenazionalak, belztea?.
‎– Hala ere, haurrei gutxiago gustatzen zaizkie beren barne talde nazionalarenetsaiak, beste kanpo talde nazional batzuen aldean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
talde 165 (1,09)
Talde 20 (0,13)
Argitaratzailea
UEU 124 (0,82)
Alberdania 11 (0,07)
Consumer 9 (0,06)
ELKAR 7 (0,05)
Berria 6 (0,04)
Pamiela 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
Jakin 3 (0,02)
Argia 3 (0,02)
Uztaro 3 (0,02)
Open Data Euskadi 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
talde nazional kide 10 (0,07)
talde nazional sentimendu 8 (0,05)
talde nazional inguruko 6 (0,04)
talde nazional ukan 6 (0,04)
talde nazional bat 4 (0,03)
talde nazional buruzko 4 (0,03)
talde nazional lehentasun 4 (0,03)
talde nazional batzuk 3 (0,02)
talde nazional jarrera 3 (0,02)
talde nazional nagusi 3 (0,02)
talde nazional zein 3 (0,02)
talde nazional afektu 2 (0,01)
talde nazional bakoitz 2 (0,01)
talde nazional balioespen 2 (0,01)
talde nazional berezi 2 (0,01)
talde nazional beste 2 (0,01)
talde nazional buruz 2 (0,01)
talde nazional desberdin 2 (0,01)
talde nazional egotzi 2 (0,01)
talde nazional gehiegizko 2 (0,01)
talde nazional sortu 2 (0,01)
talde nazional ahal 1 (0,01)
talde nazional ala 1 (0,01)
talde nazional aldeko 1 (0,01)
talde nazional asimetria 1 (0,01)
talde nazional asko 1 (0,01)
talde nazional atsegin 1 (0,01)
talde nazional aurreiritzi 1 (0,01)
talde nazional baino 1 (0,01)
talde nazional barn 1 (0,01)
talde nazional batekokide 1 (0,01)
talde nazional bera 1 (0,01)
talde nazional berori 1 (0,01)
talde nazional bildu 1 (0,01)
talde nazional boteretsu 1 (0,01)
talde nazional datu 1 (0,01)
talde nazional egin 1 (0,01)
talde nazional egon 1 (0,01)
talde nazional elkartu 1 (0,01)
talde nazional erakustaldi 1 (0,01)
talde nazional eratu 1 (0,01)
talde nazional eratzaile 1 (0,01)
talde nazional erreparatu 1 (0,01)
talde nazional errespetatu 1 (0,01)
talde nazional esan 1 (0,01)
talde nazional eskakizun 1 (0,01)
talde nazional estereotipo 1 (0,01)
talde nazional existentzia 1 (0,01)
talde nazional ez 1 (0,01)
talde nazional ezaugarri 1 (0,01)
talde nazional ezaugarritu 1 (0,01)
talde nazional grafeno 1 (0,01)
talde nazional gustu 1 (0,01)
talde nazional guzti 1 (0,01)
talde nazional hauek 1 (0,01)
talde nazional hautatu 1 (0,01)
talde nazional historia 1 (0,01)
talde nazional hori 1 (0,01)
talde nazional horiek 1 (0,01)
talde nazional identifikazio 1 (0,01)
talde nazional indar 1 (0,01)
talde nazional iritzi 1 (0,01)
talde nazional irrati 1 (0,01)
talde nazional irudi 1 (0,01)
talde nazional irudikapen 1 (0,01)
talde nazional izen 1 (0,01)
talde nazional jakin 1 (0,01)
talde nazional kontzentratu 1 (0,01)
talde nazional nahiz 1 (0,01)
talde nazional nola 1 (0,01)
talde nazional partida 1 (0,01)
talde nazional presentzia 1 (0,01)
talde nazional sorrera 1 (0,01)
talde nazional ugari 1 (0,01)
talde nazional unitario 1 (0,01)
talde nazional zuzendari 1 (0,01)
talde nazional zuzendu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia