Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
Talde nazionaleko kide izatearen pertzepzioan eragin handia du, eremu publiko, nazionalaren existentziak. Hauxe da, modako terminoa erabiltzearren,, irudikatutakokomunitateak?
2007
‎Anthony Smith eta antzeko soziologoekfrogatu dute pertsona batzuen aburuz NIren barruan uste inplizitu batzuk daudela, zenbaitetan ideologo nazionalistek esplizitu bihurtzen dituztenak. Uste horienarabera, talde nazionaleko kide guztiek arbaso komunak dituzte, eta, ondorioz, haien artean ahaidetasun harremana dago. Hala, zenbaitetan aberria arbaso komunak, aberriaren gurasoak?
‎Halaber, Nlk barne talde nazionalaren eta kanpo talde nazionalen ingurukoestereotipoak biltzen ditu; alegia, talde horien ezaugarri tipikoei buruzko usteak.Besteak beste, ingelesak ordu orduan heltzen dira eta serioak dira; euskaldunakegoskorrak gara, eta abar. Pertsona batzuek erabat barneratuta dituzte estereotipohoriek, eta uste dute talde nazionaleko kide guztiek ezaugarri berdinak dituztela.Beste batzuk, berriz, malguagoak izaten dira, eta taldearen barnean pertsona batetik bestera ezberdintasunak egon daitezkeela onartzen dute. Hori guztia kontuanhartuz, garapenaren psikologiaren ikuspuntutik, oso interesgarria da, batetik, estereotipo nazionalak nola garatzen diren aztertzea eta, bestetik, estereotipaziomaila eta horretan eragina izan dezaketen aldagaiak aztertzea.
‎NIk ere biltzen ditu barne talde nazionaleko kideen aldera ditugun sentimenduak. Horien artean, Barrett ek (2000) bi mota bereizten ditu:
‎Horrez gain, NIren ondorioz, barne talde nazionaleko kide sentitzen dapertsona. Gai horren inguruan, ikertu beharreko gauza asko dago; besteak beste, nola garatzen den sentimendu hori; ea sentimendu horrek benetakotasunaren, barnetalde nazionalarekiko sentimenduen eta antzeko aldagaien eragina duen, eta abar.
‎Ikerketa horiek aztertu dute, gehienbat, Nlren sei alderdiren garapena: norberaren aberriari eta beste herrialdeei buruzko ezagutza; herrialdeekiko sentimenduak eta norberaren aberriarekiko atxikimendua; ikur nazionalen eta haienesanahiaren ezagutza; talde nazionalen inguruko ezagutza, usteak eta estereotipoak; barne talde nazionaleko eta kanpo talde nazionaletako kideekiko sentimenduak, eta autokategorizazioa eta barne taldearekiko identifikazio subjektiboa.
‎Horrez gain, ikur nazionalak baliagarri dira norberaren aberriabesteetatik bereizteko. Hala, talde nazionaletako kideak beren talde nazionalarenikurrekin identifikatu ohi dira.
‎Talde nazionalei buruzko ezagutzak, usteak eta nazio estereotipoak ikertzeko, elkarrizketak erabili dituzten hainbat ikerketa daude. Ikerketa horien arabera, haurrek zenbait talde nazionali buruzko estereotipoak garatzen dituzte 5 urtedituztenerako, eta, hortik aurrera, talde nazionaletako kideei buruzko ezagutzak etausteak asko ugaritzen dira (Barrett eta Short, 1992; Jahoda, 1962; Lambert etaKlineberg, 1967; Piaget eta Weil, 1951). 5 urteko haurrek deskribatzen dituztesoilik haientzat garrantzitsuak diren talde nazional jakin batzuk, eta ezaugarribereziak egozten dizkiete talde horietako kideei.
‎terminoa (adibidez: . Haiek gu bezala janzten dira?,. Gu bezalakoak dira?) erabiltzenzutela beren talde nazionaleko kideei buruz hitz egiteko. Termino hori erabiliz, haurrek adierazten zuten oraindik ez zutela beren burua talde nazionaleko kidetzathartzen.
‎Ikerketa horretan bertan, Barrett ek eta kolaboratzaileek aztertu zuten harremanik ote zegoen nazio identifikazioaren mailaren eta talde nazionalei egotzitakoestereotipazio mailaren artean; hau da, identifikazio maila altua zuten haurrekgehiago estereotipatzen ote zituzten talde nazionaletako kideak. Ikertzaile horiekegiaztatu zuten:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia