2000
|
|
|
Talde
nazionaleko kide izatearen pertzepzioan eragin handia du, eremu publiko, nazionalaren existentziak. Hauxe da, modako terminoa erabiltzearren,, irudikatutakokomunitateak?
|
2007
|
|
Anthony Smith eta antzeko soziologoekfrogatu dute pertsona batzuen aburuz NIren barruan uste inplizitu batzuk daudela, zenbaitetan ideologo nazionalistek esplizitu bihurtzen dituztenak. Uste horienarabera,
|
talde
nazionaleko kide guztiek arbaso komunak dituzte, eta, ondorioz, haien artean ahaidetasun harremana dago. Hala, zenbaitetan aberria arbaso komunak, aberriaren gurasoak?
|
|
Halaber, Nlk barne talde nazionalaren eta kanpo talde nazionalen ingurukoestereotipoak biltzen ditu; alegia, talde horien ezaugarri tipikoei buruzko usteak.Besteak beste, ingelesak ordu orduan heltzen dira eta serioak dira; euskaldunakegoskorrak gara, eta abar. Pertsona batzuek erabat barneratuta dituzte estereotipohoriek, eta uste dute
|
talde
nazionaleko kide guztiek ezaugarri berdinak dituztela.Beste batzuk, berriz, malguagoak izaten dira, eta taldearen barnean pertsona batetik bestera ezberdintasunak egon daitezkeela onartzen dute. Hori guztia kontuanhartuz, garapenaren psikologiaren ikuspuntutik, oso interesgarria da, batetik, estereotipo nazionalak nola garatzen diren aztertzea eta, bestetik, estereotipaziomaila eta horretan eragina izan dezaketen aldagaiak aztertzea.
|
|
NIk ere biltzen ditu barne
|
talde
nazionaleko kideen aldera ditugun sentimenduak. Horien artean, Barrett ek (2000) bi mota bereizten ditu:
|
|
Horrez gain, NIren ondorioz, barne
|
talde
nazionaleko kide sentitzen dapertsona. Gai horren inguruan, ikertu beharreko gauza asko dago; besteak beste, nola garatzen den sentimendu hori; ea sentimendu horrek benetakotasunaren, barnetalde nazionalarekiko sentimenduen eta antzeko aldagaien eragina duen, eta abar.
|
|
Ikerketa horiek aztertu dute, gehienbat, Nlren sei alderdiren garapena: norberaren aberriari eta beste herrialdeei buruzko ezagutza; herrialdeekiko sentimenduak eta norberaren aberriarekiko atxikimendua; ikur nazionalen eta haienesanahiaren ezagutza; talde nazionalen inguruko ezagutza, usteak eta estereotipoak; barne talde nazionaleko eta kanpo
|
talde
nazionaletako kideekiko sentimenduak, eta autokategorizazioa eta barne taldearekiko identifikazio subjektiboa.
|
|
Horrez gain, ikur nazionalak baliagarri dira norberaren aberriabesteetatik bereizteko. Hala,
|
talde
nazionaletako kideak beren talde nazionalarenikurrekin identifikatu ohi dira.
|
|
Talde nazionalei buruzko ezagutzak, usteak eta nazio estereotipoak ikertzeko, elkarrizketak erabili dituzten hainbat ikerketa daude. Ikerketa horien arabera, haurrek zenbait talde nazionali buruzko estereotipoak garatzen dituzte 5 urtedituztenerako, eta, hortik aurrera,
|
talde
nazionaletako kideei buruzko ezagutzak etausteak asko ugaritzen dira (Barrett eta Short, 1992; Jahoda, 1962; Lambert etaKlineberg, 1967; Piaget eta Weil, 1951). 5 urteko haurrek deskribatzen dituztesoilik haientzat garrantzitsuak diren talde nazional jakin batzuk, eta ezaugarribereziak egozten dizkiete talde horietako kideei.
|
|
terminoa (adibidez: . Haiek gu bezala janzten dira?,. Gu bezalakoak dira?) erabiltzenzutela beren
|
talde
nazionaleko kideei buruz hitz egiteko. Termino hori erabiliz, haurrek adierazten zuten oraindik ez zutela beren burua talde nazionaleko kidetzathartzen.
|
|
Ikerketa horretan bertan, Barrett ek eta kolaboratzaileek aztertu zuten harremanik ote zegoen nazio identifikazioaren mailaren eta talde nazionalei egotzitakoestereotipazio mailaren artean; hau da, identifikazio maila altua zuten haurrekgehiago estereotipatzen ote zituzten
|
talde
nazionaletako kideak. Ikertzaile horiekegiaztatu zuten:
|