Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2007
‎Afektuzko dimentsioari dagokionez, honako hauek dira NI osatzen dutensentimenduak, emozioak eta balioespenak (Barrett, 2000): NIren garrantziasubjektiboa, NIrekiko atxikimendua, lurraldearekiko atxikimendua, gertutasunsentimendua, barne talde nazionalarekiko sentimenduak, barne taldeko kide sentitzea, talde kohesioa eta elkartasun sentimenduak, gizarte emozioak, autoestimunazionala, eta barne zein kanpo talde nazionalen balioespena. Orain, alderdihoriek guztiak aztertuko dira.
‎batetik, gertutasunsentimenduak; hau da, talde nazional berekoak izateagatik barne talde nazionalekokideen aldera garatzen ditugun sentimenduak. Zenbait testuingurutan ager daitezkesentimendu horiek; besteak beste, atzerrian aberkide bat aurkitzen dugunean.Bestetik, Barrett ek aipatzen ditu barne talde nazionalarekiko sentimenduak; adibidez, ingeles batek sentimendu positiboak, neutroak zein negatiboak garaditzake, ingeles, en aldera.
‎6 urtetik15 urtera bitarteko haurrez osatutako lagin batean, haur euskaldunek euskaldunekiko, espainiarrekiko, frantziarrekiko, italiarrekiko, britainiarrekiko eta alemaniarrekiko zituzten sentimenduak ikertu genituen, afektuzko eskalak eta ezaugarrienegozpena delako teknika erabiliz. Ikerketa horren arabera, barne talde nazionalarekiko sentimenduak faktore bat dira, eta beste talde nazionalekikoak, beste faktorebat (Reizabal et al., 2002, 2004). Beste ikerketa batzuetan, beste hainbesteegiaztatu da (de Rosa eta Bombi, 1999; Verkuyten, 2001).
‎Laburbilduz, talde nazionalekiko sentimenduei buruzko ikerketen arabera:
‎nazio identifikazio altua dutenhaurrek garatzen ote dituzten barne talde nazionalarekiko gehiegizko lehentasunaeta kanpo talde nazionalekiko gehiegizko aurreiritziak. Gaiaren inguruan egindakoikerketen arabera, ez dago identifikazio mailaren eta talde nazionalekiko sentimenduen arteko harremanik. Gaiaren inguruko ikerketarik handiena eta sistematikoenaBarrett ek eta kolaboratzaileek (2004) egindakoa da.
‎Gaiaren inguruko ikerketarik handiena eta sistematikoenaBarrett ek eta kolaboratzaileek (2004) egindakoa da. 6, 9, 12 eta 15 urteko 1.700haur britainiar, espainiar eta italiar harturik, ikertzaileek bi teknika erabili zituztennazio identifikazioa neurtzeko (nazio identifikazioaren maila eta haurrarentzatnazio identitateak duen garrantzi subjektiboa), eta beste hainbeste, barne talde zeinkanpo talde nazionalekiko sentimenduak neurtzeko (atsegin eskala eta ezaugarrienegozpena). Ikerketa horren egileek hiru ondorio atera zituzten.
‎Nazio identitatearen garapenari dagokionez, identitate sozialaren teoriak haudio: norberaren talde nazionalarekiko sentimenduak eta jarrerak nahiz beste taldenazionalekikoak aldatu egiten direla norberaren taldearekiko identifikaziosubjektiboaren mailaren arabera (Hinkle eta Brown, 1990; Mummendey, Klink etaBrown, 2001). Hala ere, ikerketek ez dute iragarpen hori baieztatu.
‎Hala ere, ikerketek ez dute iragarpen hori baieztatu. Ikusi dugunez, 6 urtetik 15 urtera bitarteko haur britainiarrekin, espainiarrekin eta italiarrekinegindako ikerketa batean Barrett ek eta kolaboratzaileek ikusi zuten ez zegoelainolako harremanik identifikazio subjektiboaren mailaren eta beste talde nazionalekiko sentimenduen eta jarreren artean. Horrekin batera, ohartu ziren nazioidentifikazioaren mailaren eta barne talde nazionalarekiko atsegin mailaren arteankorrelazioa zegoen arren, korrelazio hori ez zela beti gertatzen eta ez zegoelainongo harreman sendorik nazio identifikazioaren mailaren eta barne talde nazionalari egotzitako ezaugarrien artean (Barrett et al., 2004).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia