2007
|
|
Afektuzko dimentsioari dagokionez, honako hauek dira NI osatzen dutensentimenduak, emozioak eta balioespenak (Barrett, 2000): NIren garrantziasubjektiboa, NIrekiko atxikimendua, lurraldearekiko atxikimendua, gertutasunsentimendua, barne
|
talde
nazionalarekiko sentimenduak, barne taldeko kide sentitzea, talde kohesioa eta elkartasun sentimenduak, gizarte emozioak, autoestimunazionala, eta barne zein kanpo talde nazionalen balioespena. Orain, alderdihoriek guztiak aztertuko dira.
|
|
batetik, gertutasunsentimenduak; hau da, talde nazional berekoak izateagatik barne talde nazionalekokideen aldera garatzen ditugun sentimenduak. Zenbait testuingurutan ager daitezkesentimendu horiek; besteak beste, atzerrian aberkide bat aurkitzen dugunean.Bestetik, Barrett ek aipatzen ditu barne
|
talde
nazionalarekiko sentimenduak; adibidez, ingeles batek sentimendu positiboak, neutroak zein negatiboak garaditzake, ingeles, en aldera.
|
|
6 urtetik15 urtera bitarteko haurrez osatutako lagin batean, haur euskaldunek euskaldunekiko, espainiarrekiko, frantziarrekiko, italiarrekiko, britainiarrekiko eta alemaniarrekiko zituzten sentimenduak ikertu genituen, afektuzko eskalak eta ezaugarrienegozpena delako teknika erabiliz. Ikerketa horren arabera, barne
|
talde
nazionalarekiko sentimenduak faktore bat dira, eta beste talde nazionalekikoak, beste faktorebat (Reizabal et al., 2002, 2004). Beste ikerketa batzuetan, beste hainbesteegiaztatu da (de Rosa eta Bombi, 1999; Verkuyten, 2001).
|
|
Laburbilduz,
|
talde
nazionalekiko sentimenduei buruzko ikerketen arabera:
|
|
nazio identifikazio altua dutenhaurrek garatzen ote dituzten barne talde nazionalarekiko gehiegizko lehentasunaeta kanpo talde nazionalekiko gehiegizko aurreiritziak. Gaiaren inguruan egindakoikerketen arabera, ez dago identifikazio mailaren eta
|
talde
nazionalekiko sentimenduen arteko harremanik. Gaiaren inguruko ikerketarik handiena eta sistematikoenaBarrett ek eta kolaboratzaileek (2004) egindakoa da.
|
|
Gaiaren inguruko ikerketarik handiena eta sistematikoenaBarrett ek eta kolaboratzaileek (2004) egindakoa da. 6, 9, 12 eta 15 urteko 1.700haur britainiar, espainiar eta italiar harturik, ikertzaileek bi teknika erabili zituztennazio identifikazioa neurtzeko (nazio identifikazioaren maila eta haurrarentzatnazio identitateak duen garrantzi subjektiboa), eta beste hainbeste, barne talde zeinkanpo
|
talde
nazionalekiko sentimenduak neurtzeko (atsegin eskala eta ezaugarrienegozpena). Ikerketa horren egileek hiru ondorio atera zituzten.
|
|
Nazio identitatearen garapenari dagokionez, identitate sozialaren teoriak haudio: norberaren
|
talde
nazionalarekiko sentimenduak eta jarrerak nahiz beste taldenazionalekikoak aldatu egiten direla norberaren taldearekiko identifikaziosubjektiboaren mailaren arabera (Hinkle eta Brown, 1990; Mummendey, Klink etaBrown, 2001). Hala ere, ikerketek ez dute iragarpen hori baieztatu.
|
|
Hala ere, ikerketek ez dute iragarpen hori baieztatu. Ikusi dugunez, 6 urtetik 15 urtera bitarteko haur britainiarrekin, espainiarrekin eta italiarrekinegindako ikerketa batean Barrett ek eta kolaboratzaileek ikusi zuten ez zegoelainolako harremanik identifikazio subjektiboaren mailaren eta beste
|
talde
nazionalekiko sentimenduen eta jarreren artean. Horrekin batera, ohartu ziren nazioidentifikazioaren mailaren eta barne talde nazionalarekiko atsegin mailaren arteankorrelazioa zegoen arren, korrelazio hori ez zela beti gertatzen eta ez zegoelainongo harreman sendorik nazio identifikazioaren mailaren eta barne talde nazionalari egotzitako ezaugarrien artean (Barrett et al., 2004).
|