Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 48

2007
‎Produktuak sortu eta ematea ez da nahikoa kulturak galdu ahal izan dituen funtzioak berreskuratzeko edo indartzeko, kulturatik kanpo geratzen diren faktoreek eragin itzela dutelako gutako bakoitzarengan, ohartzen ez bagara ere. batzuk osatzen dute gutako bakoitzaren kode erreferentziala (kulturgileak, ekintza bereziak, errito bereziak, gizartearentzako garrantzitsuak izan diren norbanako zein taldeak,...). Guzti horiek gure kodean txertatuta taldeko kide sentitzen gara, besteekin harremanetan jartzen gara, komunikatu egiten gara...
‎Egunerokotasuna eraikitzen duten egoerek hainbat baldintza ezartzen dizkiete hiztunei, adibidez: aurrez aurre dituzten solaskideak hizkuntza jakin batetan gaituak diren ala ez jakitea; hizkuntza bereko hiztunak izanda, elkarrekin harremanak trinkoak izatea eta ez egotea beste hizkuntza baten harreman sareetan barreiatuta; egoerak ezartzen duen marka linguistikoa tarteko, hiztunak hobesten duen hizkuntzaren aldeko hautua egiteko ahalmena izatea; taldeko kide gehienak hizkuntza horretan aritzeko gai izatea ere (Amonarriz, 1991).
2008
‎EHUko ikerketa taldea, software ingeniaritzan eta web zerbitzuetan espezializatua. Hastapenetan, hizketaren ezagutza automatikoan jardun zuten taldeko kideek, gaur egun ikerketa eremua zabaldu egin badute ere. Leioako Zientzia eta Teknologia Fakultateko (ZTF) Elektrizitate eta Elektronika Saileko ikerketa taldeetariko bat da.
‎gutxiengoaren ekoizpen eta hedapen kulturala eta artistikoa bultzatzeko, lehen hezkuntzan eta bigarren hezkuntzan gutxiengoaren hizkuntzaren irakaskuntza areagotzeko; osasun zerbitzuak gutxiengoaren hizkuntzan jaso ahal izateko; gobernu zerbitzuak gutxiengoaren hizkuntzan eskaini ahal izateko gutxiengo hizkuntzako hiztunak kontratatzeko; eta gutxiengoaren hizkuntza bide seinaleetan eta iragarkietan gehitzeko. Komunitate babes informal horren bidez egindako lorpenak era formalagoan iraunarazi daitezke, gehiengo menderatzaileak kontrolatutako erakundeek gutxiengoaren taldeko kideak sartzen hasten badira erakunde publiko eta pribatuetan. Hortaz, babes formalak honako hau adierazten du:
‎Bizindar subjektiboaren galdera sorta taldeko kideek beren taldearen bizindarraz eta beren hurbileko ingurunean garrantzitsuak ziren beste hizkuntza talde batzuen bizindarraz zer iritzi zuten neurtzeko egin zen.
‎Hiztunek beren hizkuntza komunitateaz duten pertzepzioa erroldadatuetan eta neur daitekeen babes instituzionalean oinarrituta egiten diren talde bizindarraren neurketa" objektiboak" bezain garrantzitsua izan daiteke. Bizindar subjektiboaren galdera sorta taldeko kideek beren taldearen bizindarraz eta beren hurbileko ingurunean garrantzitsuak ziren beste hizkuntza talde batzuen bizindarraz zer iritzi zuten neurtzeko egin zen (Bourhis, Giles eta Rosenthal, 1981). Bizindar subjektiboaren galdera sortaren bidez, erantzun emaileek beren taldearen bizindarra eta beren ingurunean garrantzitsuak diren beste talde batzuen bizindarra neurtzen dute, kontuan hartuz bizindar objektiboa osatzen duten demografiaren, babes instituzionalaren eta estatusaren alderdiak.
‎Bizindar subjektiboaren galdera sortaren bidez, erantzun emaileek beren taldearen bizindarra eta beren ingurunean garrantzitsuak diren beste talde batzuen bizindarra neurtzen dute, kontuan hartuz bizindar objektiboa osatzen duten demografiaren, babes instituzionalaren eta estatusaren alderdiak. Bizindar subjektiboaren galdera sortaren bidez bizindarraren gainean egindako ikerketek erakutsi zuten, oro har, taldeko kideak errealistak direla beren taldearen bizindar posizioa antzematerakoan, komunitate bizindarraren neurketa" objektiboek" proposatutako ildoei jarraiki (Harwood, Giles eta Bourhis, 1994). Allardek eta Landryk (1986, 1992, 1994) beste hurbilketa bat garatu dute bizindarrari buruzko usteak neurtzeko.
‎Ikerketek erakutsi dute, bestalde, zenbait alderdik eragina izan dezaketela hizkuntza taldeetako kideek beren taldearen bizindarraz eta beren taldeaz kanpoko komunitateen bizindarraz egiten duten neurketetan (Sachdev eta Bourhis, 1993). Eragin horiek ezin dira talde barruko eta talde kanpoko bizindarraren arteko bereizgarri nabarmen gisa ikusi, baina bai kontrastean dauden hizkuntza komunitateen arteko bizindar desberdintasun txiki objektibo gisa.
‎Osagai horri" hurbiltasun sozial" izena eman diogu, oinarrizko sozializazioa gutxiengodun taldearen hizkuntzan (H1) egiten dela adierazten duelako, eta oinarrizko sozializazioa behar beharrezkoa da hizkuntza eta kultura belaunaldi batetik bestera transmititzeko, bai eta hizkuntza taldearen identitatea garatzeko ere. Horrez gain, hurbiltasun sozialaren loturak taldeko kideak lurraldean era egokian kontzentratuta egotearen garrantzia azpimarratzen du. Izan ere, hiztunen kontzentrazio egokia izateak hizkuntza erabileraren" talde barruko solidaritate" esparruak sortzen dituzten gizarte sare estuak sortzen laguntzen du.
‎Hortaz, lagitimitate ideologikoa ez dago gobernuaren babes instituzionalarekin soilik lotuta; talde barruko eta kanpoko hiritarren babesarekin ere lotuta dago, hau da, hiritar horiek gutxiengoaren hizkuntzarekiko jarrera positiboa izatearekin eta gutxiengoaren hizkuntza ikasi eta erabiltzearekin ere lotuta (O’keefe, 2001). Gizarte zibilean, enpresa taldeek eta negozio pribatuek ere babes ditzakete gutxiengoen hizkuntzak; esaterako, lantokian eta establezimendu industrial eta komertzialetan hizkuntzaren erabilera sustatzearen bidez. Gutxiengoaren hizkuntza esparru publikoetan erabiltzea, paisaia linguistikoan barne, aurrez aipatu dugun moduan, oso lotuta egon daiteke taldeko kideek duten bizindar subjektiboarekin. Hori gai eztabaidatua izan da Quebecen, batez ere Montrealgo paisaia linguistikoaren gaiarekin lotuta (Bourhis eta Landry, 2002).
‎Bizindar subjektiboaren eraikuntza zabaldu ere egin liteke, eta taldeak nabaritzen duen estatusa izendatzeko erabiltzeaz gain, taldearen hizkuntzak gizartean eragiten duen legitimitate pertzepzioa izendatzeko ere erabil daiteke. Nahiz eta norberaren taldeak gobernatutako erakunde kultural eta sozialetan (esaterako, ikastetxeetan) nork bere gutxiengoaren hizkuntzan hitz egiteko aukera izateak laguntzen dion taldeko kideen bizindar subjektiboari, norberaren hizkuntzak gizartearen osotasunean legitimitatea duela nabaritzeak balio die hizkuntza gutxiengoei haien herritartasuna aintzat hartzen dela eta gizarteak baloratzen dituela sentitzeko.
‎Adibidez, komunitateko kideak beren erakundeengandik fisikoki hurbil bizi direnean, eta komunitate bizitzan parte hartze aktiboa dutenean, errazago justifika dezakete gobernu programak eta —zerbitzuak behar dituztela. Aldi berean, taldeko kideek estatuaren babes aktiboa eta hizkuntza eskubideak baldin badituzte, gizartean legitimitatea dutela nabarituko dute, eta pertzepzio horrek, identitate kolektiboan eragin dezake. Adibidez, taldearen hizkuntza paisaia linguistikoan ikus daitekeenean, hizkuntzagutxiengoek era positiboagoan ikusi ohi izaten dute beren talde bizindarra (Landry eta Bourhis, 1997).
2009
‎%100ean) edota telefoniaren munduan, konparazio batean (azken arlo horretan Euskaltelen salbuespena aipa daiteke, zeina, besteak beste, Hamaika taldeko kide baita).
‎Hortaz, argi genuen gure helburuetarako ona izango zela emozioen bidea jorratzea, lehen adierazi bezala, gizakiok arrakastara eramaten gaituzten abilezien %80 emozionalak direlako. Ikuspegi horren zilegitasunak pisu handiagoa hartu zuen, bestalde, une horretan bertan, Gipuzkoako Foru Aldundiak bultzatuta, Gipuzkoako ikastetxe askotako zuzendaritza taldeetako kideak gai hori lantzen ari zirelako, eskoletan sakoneko aldaketak eragiteko tresnarik hoberena zelako ustean.
2010
‎" azken hiru belaunalditan desagerturikoak" dira (200 hizkuntza) beste muturrean ageri direnak, bosgarren kategorian alegia. tartean dira, laugarren kategorian zehatz esanda," egoera kritikoan" daudenak (538); hirugarren kategorian, berriz," arrisku larrian" daudenak (502), eta bigarrenean" arriskuan" daudenak (632). aitzitik, 2001eko atlasean, espainiako partean" arriskuan" eta Frantziako aldean" arrisku larrian" kalifikatu zuten gure hizkuntza; 2009ko 2 eta 3 mailetan, hurrenez hurren. beraz, unescoko hizkuntzalariek egoera arrunt okerragoan ikusi zuten 2001ean euskara 2009an baino. argi dago, horrenbestez, unescoren ikerketaren ondorioa: ...gabea eta nafarroako aurrerakada motela, eta, zentzu berean, nafarroako moteltasunak eta iparraldeko atzerakadak utzi dute eaeko euskararen egoera oraindik ere unescoren atlas horretan presente. euskararen egoera, bada, batzuk aitortzen dutena baino hobea eta askok nahiko luketena baino ahulagoa da. hazkunde baten kronika izan arren euskararena, eta galtzeko arrisku bizian dauden milaka hizkuntzen talde kide ez izan arren, euskarak atzera egiteko arrisku nabarmen eta ukaezinak ditu. euskara urrun dago berarentzat nahiko genukeen neurriko bizi indarra izatetik. horretara hurreratzen joateko, bidea etengabe eta gogotik urratzen saiatu beste erremediorik ez dago, etenaldirik gabeko hobekuntza iraunkorrak baino ez baitu areagotuko pixkanaka gure hizkuntzaren indar eta presentzia soziala....
2011
‎Bigarrenak, berriz, zuzeneko harremanetan izandako esperientzietatik erreferentzia bezala hartzen diren pertsonak dira, bizitzako beste jardueratan bezala, hizkuntzaren erabileran gazteentzat eredu izan daitezkeenak, alegia. Senide bat izan daiteke (familiaren eragina erlatibizatu egiten da gaztetan), lagunen bat, kirol taldeetako entrenatzaileak, aisialdiko begiraleak edo musika taldeetako kideak izan daitezke eredu. Uste dut Arrasaten badagoela herriko musika taldeekin bide honi ekiteko aukerarik.
2012
‎Lan talde honetan ikastetxe guztietako kideak daude, berdin ikastetxeko normalkuntza teknikaria, ikastetxeko zuzendaria edo beste irakasleren bat. hauexek osatzen dute entrenamendu, gida eta laguntza jarraituaren erdigunea edo bihotza. horiekin batera Gorbeialde Alkartea, zertu, Begitu, B06 Berritzegunea eta herrietako udal zein kultur eragileak ere taldeko kide esanguratsuak dira prozesu osoan.
‎Horiekin batera Gorbeialde Alkartea, Zertu, Begitu, B06 Berritzegunea eta herrietako udal zein kultur eragileak ere taldeko kide esanguratsuak dira prozesu osoan.
‎Talde baten elkarrizketa behatu eta erregistratu ostean, talde bera beste hizkuntza batean hitz egitera pasatzen bada, beste elkarrizketa bat jasoko da behaketa fitxetan. Berdin egingo da, lehengo taldetik kideren bat joan bada edo lehengo taldeari kide berriren bat gehitu bazaio: beste elkarrizketa bat jasoko da.
‎Talde baten elkarrizketa behatu eta erregistratu ostean, talde bera beste hizkuntza batean hitz egitera pasatzen bada, beste elkarrizketa bat jasoko da behaketa fitxetan. Berdin egingo da, lehengo taldetik kideren bat joan bada edo lehengo taldeari kide berriren bat gehitu bazaio: beste elkarrizketa bat jasoko da.
‎Behatzaileek elkarrizketen hizkuntza jasotzen dute. Horretarako ez da beharrezkoa elkarrizketa taldeko kide guztiak hitza hartzen behatzea; elkarrizketa taldeko kide batek darabilen hizkuntza beste guztiek darabiltena dela suposatuko da, kontrakorik behatu ezean.
‎Behatzaileek elkarrizketen hizkuntza jasotzen dute. Horretarako ez da beharrezkoa elkarrizketa taldeko kide guztiak hitza hartzen behatzea; elkarrizketa taldeko kide batek darabilen hizkuntza beste guztiek darabiltena dela suposatuko da, kontrakorik behatu ezean.
‎Ahal dela, populazio elebiduna bi taldetan banatuta dago: talde bat osatzen dute elebidunak direla ezkutuan gordetzeko erabaki estrategikoa hartzen dutenek, eta bestea, elebidunak direla adierazten dutenek; hori dela eta, elebidunak direla ezkutuan gordetzea erabakitzen dutenen taldeko kideek A erabiltzen dute interakzioetan, gutxiengoaren hizkuntza erabiltzeko koordinazioan huts egiten baitute jokalari elebidunek. Era berean, ikusiko dugu estrategia mistoaren Nash oreka oso egonkorra dela:
2014
‎2 Lan taldeko kideak bakoitza bere gaietan aditua izateaz gain, parte hartze prozesuetan interesa eta esperientzia erakusgarria izango du.
‎Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko dituzten jarreren zeharkako azterketa balorazio hobea duten taldeekin identifikatzeko joera dugu, eta balorazio okerragoa edo negatiboa jasotzen duten taldeak alde batera uztekoa. Bestalde, alderaketa egitean, barne taldeko kide izatearen sentimendua positiboki sendotzen saiatzen gara; hori dela eta, alderaketatik balorazio negatibo bat ondorioztatzen badugu (hau da, alderdiren bati dagokionez beste talde bat baino egoera txarragoan gaudela uste badugu), hainbat estrategia erabiltzen ditugu egoera hori aldatzeko.
‎Konfiantza linguistikoa aldagai bitartekari izango litzateke bigarren hizkuntzez jabetzeko prozesuan: beste taldeko kideekin izandako harremanen ezaugarrien (maiztasuna eta kalitatea) araberakoa da norberak bere buruan duen konfiantza. Era berean, konfiantzak ere izan dezake eragina norberak beste taldearekiko dituen jarreretan, eta, beraz, talde horrekiko identifikazioan.
‎Euskal dantzei dagokienez, irakasle gisa aritzen diren guztiak euskaldunak direla azpimarratu beharra dago. Gainera, irakasle hauek Elgoibarko Haritz Dantzari Taldeko kide ere badira eta talde honek euskaraz
‎Lan egiteko modu berriak lantzen ari dira Euskara Zerbitzuan; esate baterako, erabilera plana berritzen Eralan egitasmoaren bitartez. Lidergo eraldatzailearen kontzeptua baliagarria izan daiteke herriko taldeetako kideekin lantzeko ere: hizkuntzari eustearen garrantzia, motibazioa, komunikazioa, enpatia, auzolana, gizarte erantzukizuna...
2016
‎— Fase honetako hirugarren urratsa hizkuntza ekologiaren kontzeptuak lantzea eta gaiari buruzko oinarrizko Corpus bat osatzea izan zen. Horretarako, lehenik eta behin, proiektuaren Garapen Taldeko kideek, taldekako brainstorming teknika erabiliz, prestatzen ari zen Corpus horretan kontuan hartu liratekeen ideia gakoak identifikatzeko eta Corpus horren ondorengo sozializaziorako erabil zitezkeen baliabideak proposatzeko, analisi eta sorkuntza ariketa egin zuten. Ideia horiek afinitate diagrama bidez sailkatu eta mapa batean jaso ziren.
‎Bestalde, solas taldeei begira jarrita," solas taldean haurrik baldin bada, edo solas taldeko kideak haurrak baldin badira, gora egin ohi du normalean erabilera tasak". Aurkikunde behinenetakoa da egilearen ustez solas taldeen jokabide hori.
‎21, 22 eta 24). Ibilbide soziobiografiko zabal horretan garrantzitsuago dira askotan etxe giroaz kanpoko jardungune basikoak (auzoa, lagunartea, kale giro zabala, eskola, lan esparrua) eta pertsona jakinak (jolas-garaiko lagunak, ikaskideak, kirol taldeko kideak, bikotea) umetako etxe giroa bera baino. Etxeko transmisioaren eta belaunez belauneko jarraipenaren arteko harremanak perspektiba globalago horretan kokatu behar dira.
‎orain puntura arte gure gurea izan dugun (eta euskararen belaunez belauneko iraupenari gogotik eragin izan dion) jardungunea, lagunartea, ahultzen ari izan liteke Lekeition114 c) Aurkikunde handienetako bat, azkenik, solas taldearen osaerari dagokiona da: solas taldean haurrik baldin bada, edo solas taldeko kideak haurrak baldin badira, gora egin ohi du normalean erabilera tasak. Gernika Lumon eta Baztanen, adibidez, emaitza hauek atera izan dira:
2017
‎Topalabe taldeko kideok agiri eta artikuluetan maiz aipatu dugu Euskal Herrian arnasgune politikoa behar dela. Hizkuntzaren inguruan alderdien arteko akordioak lortzeak, garrantzi handia izango du herrietan ere, bidegurutzea gainditu eta urrats sendoak emate aldera, nahiz eta jakin, alderdien arteko goi mailako harremanek tokian tokikoak baldintzatzen dituztela.
2018
‎2 Metodologiak taldeko kideen euskarazko erabileran duen efektua orokorra da hizkuntza kategoriei dagokionean. Esperientziak hasterako jadanik elkarren artean" euskarazko ohitura" zuten lankide bikoteen artean salbu, gainerako kategoria guztietan egiten du gora euskarazko erabilerak, hasieran" beti edo ia beti gaztelaniaz" aritzen zirenetatik hasi eta" euskaraz gaztelaniaz baino gehiago" aritzen zirenetara.
‎17. " Norbaitekin" hori hemen esperientzian parte hartu duten –eta beraz datuak bete dituzten– lankide taldeko kideetara mugatzen da, ez baitugu jaso lankide horiek talde horretatik kanpo dituzten hizkuntza erabilerei buruzko daturik. Baliteke, beraz, aztertutako lankide batek bere taldean" inorekin" euskaraz egiteko ohiturarik ez izatea, baina bai aldiz bere familiako edo auzoko norbaitekin.
2019
‎ikerketa taldeko kidea
2020
‎Ikerlanaren testuinguruan izan bada ere, mahai gainean jarri izan da interlokuziorako beharra. Era berean, interes taldeetako kide adituen diagnosia jasotzeko saiakerak bere fruituak eman ditu. Zentzu honetan, identifikatutako interes taldeek udal EP ren gainean duten hautematea sistematikoki detektatzeko metodologia bat definitzearen hastapena dela esan daiteke.
2021
‎Era berean, jatorri herrialdean gaztelania ofiziala duten taldeetako kideen artean eztabaida talde bat burutu da. Horrela, profitatu nahi izan baita metodologia honek eskaintzen dituen abantaila nagusiak; hots," talde dinamikak berak laguntzen du ikuspegi, bizipen eta iritzi ezberdinak sorrarazten.
‎Jatorri atzerritarreko biztanleen hizkuntzak, bizipenak eta jarrerak Gipuzkoan proiektuak horiengana hurbiltzeko ikerketa kualitatiboa egin du, ezagutzeko zein diren hizkuntza horiek, baita hiztunek euren hizkuntzekiko eta Gipuzkoan ofizialak diren euskara eta gaztelaniarekiko dituzten iritziak, jarrerak eta praktikak ere. Artikulu honetan, ikerketa horren parte bateko emaitzak eskainiko dira, alegia, hiztun kopuru handiko taldeko kideen artean eta jatorrian gaztelania ofiziala dutenen taldean eginiko ikerketaren emaitzak. • Hitz gakoak:
‎hablantes, prácticas y agencia (EquiLing Pa� s Vasco) (PID2019 105676RB C42/ AEI/ 10.13039/ 501100011033) ikerketa proiektuaren emaitzen berri ematen du. Autoreak DU Euskal Gaiak, Deusto Gizarte Balioak (IT725) eta ELEBILAB (IT983 – GIC 15/ 129) ikerketa taldeetako kideak dira, hurrenez hurren. Proiektu honetan parte hartu duten 22 ikerlari gazte eta Iñigo Beitiari eskerrak eman nahi dizkiegu, ezinbestekoak izan baitira datu bilketa eta analisian.
Talde kideek ikerketaren helburua, lankidetza eta sentimenduak eta esperientziak konpartitzea, bere egin dute eta horrek lagundu die epaituta ez sentitzen, aldaketak edo esperimentazioak probatzen eta hausnarketa konpartitua egiten, beti taldearen babespean.
2022
‎da heldu gazteen adin taldeko kideak izango direla haurrekin harreman ugariagoak dituztenak baita kalean ere. Oso litekeena da guraso horiek euskaldunak izanez gero," umeekin beti euskaraz" delako gizarte araua beteko dutela, beti edo gehienetan.
‎da heldu gazteen adin taldeko kideak izango direla haurrekin harreman ugariagoak dituztenak baita kalean ere, guraso gehienak adin talde horretan (25 urte) kokatuko baitira. Oso litekeena da guraso horiek euskaldunak izanez gero," umeekin beti euskaraz" delako gizarte araua beteko dutela, beti edo gehienetan.
2023
‎Marikobason, kontrara, alderantziz egin dugu. Lau titular eman genituen eta gero, irailean, espazioa martxan zegoenean, Garaion sorgingunera joan ginen asteburu pasa eta han eztabaidatu genituen taldeko kideon artean puntu guztiak eta Marikobasoren oinarriak onartu (Marikobaso 2022). Kontrako prozesua izan zen, seguruenik aurreko prozesuaren nekeek eraginda hein batean.
‎Bestalde, elkarlanean egiten diren halako prozesuek daukaten ahalduntzeko indarraren eragina ere ikusi genuen, taldeetako kideek halakoak esaten baitzituzten: (...) ez dugu ikerketen eta esperimentuen xede izaten jarraitu nahi, nahiago dugu izan, eta bagara gai izateko gure errealitate historiko, sozial, politiko eta kulturala aintzat hartzen dituen hezkuntzaren aktore eta eragile (LA 12.93) 5.
‎Proiektua prestatzen eta gauzatzen ari ginen artean, taldeetako kideekin luze eta zabal hitz egin genuen diziplinarteko, hizkuntza anitzeko eta kultura anitzeko ikerketa talde gisa entzutearen, elkarbanatzearen, hausnartzearen eta geure burua indartzearen garrantziaz. Landa azterketa egiten genuen artean, jarraipen eta ebaluazio bilerak egin genituen, aldian aldian.
‎Horretarako Arteetako ikasle eta irakasle talde bat osatu genuen. Zeregin horretan aurrera egin ahala, posta elektronikoz edo Whatsappez bidaltzen genizkien ilustrazio bakoitzaren kalitate handiko argazkiak tokian tokiko taldeetako kideei, baina izenik eman gabe, komunitateetako kideek ezagutu eta baliozkotu zitzaten. Ilustrazio bakoitza, artistikoki, kalitatezkoa izan behar zen (5 irudia); baina, horrez gain, ilustrazioak ezagutu eta onartu egin behar zituzten erabiltzaileek.
‎Abeslarietako baten jarrera eta euskarazko gaitasunari eskerrak, aukera polita izan zen publikoa kantuan eta dantzan jartzeko. Gainera, taldeko kideak HIGAn zehar gelditu ziren partaide bezala eta horrek ere taldearen eraikuntzan eragin zuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia