2008
|
|
Ikerketek erakutsi dute, bestalde, zenbait alderdik eragina izan dezaketela hizkuntza
|
taldeetako
kideek beren taldearen bizindarraz eta beren taldeaz kanpoko komunitateen bizindarraz egiten duten neurketetan (Sachdev eta Bourhis, 1993). Eragin horiek ezin dira talde barruko eta talde kanpoko bizindarraren arteko bereizgarri nabarmen gisa ikusi, baina bai kontrastean dauden hizkuntza komunitateen arteko bizindar desberdintasun txiki objektibo gisa.
|
2009
|
|
Hortaz, argi genuen gure helburuetarako ona izango zela emozioen bidea jorratzea, lehen adierazi bezala, gizakiok arrakastara eramaten gaituzten abilezien %80 emozionalak direlako. Ikuspegi horren zilegitasunak pisu handiagoa hartu zuen, bestalde, une horretan bertan, Gipuzkoako Foru Aldundiak bultzatuta, Gipuzkoako ikastetxe askotako zuzendaritza
|
taldeetako
kideak gai hori lantzen ari zirelako, eskoletan sakoneko aldaketak eragiteko tresnarik hoberena zelako ustean.
|
2011
|
|
Bigarrenak, berriz, zuzeneko harremanetan izandako esperientzietatik erreferentzia bezala hartzen diren pertsonak dira, bizitzako beste jardueratan bezala, hizkuntzaren erabileran gazteentzat eredu izan daitezkeenak, alegia. Senide bat izan daiteke (familiaren eragina erlatibizatu egiten da gaztetan), lagunen bat, kirol taldeetako entrenatzaileak, aisialdiko begiraleak edo musika
|
taldeetako
kideak izan daitezke eredu. Uste dut Arrasaten badagoela herriko musika taldeekin bide honi ekiteko aukerarik.
|
2014
|
|
Lan egiteko modu berriak lantzen ari dira Euskara Zerbitzuan; esate baterako, erabilera plana berritzen Eralan egitasmoaren bitartez. Lidergo eraldatzailearen kontzeptua baliagarria izan daiteke herriko
|
taldeetako
kideekin lantzeko ere: hizkuntzari eustearen garrantzia, motibazioa, komunikazioa, enpatia, auzolana, gizarte erantzukizuna...
|
2020
|
|
Ikerlanaren testuinguruan izan bada ere, mahai gainean jarri izan da interlokuziorako beharra. Era berean, interes
|
taldeetako
kide adituen diagnosia jasotzeko saiakerak bere fruituak eman ditu. Zentzu honetan, identifikatutako interes taldeek udal EP ren gainean duten hautematea sistematikoki detektatzeko metodologia bat definitzearen hastapena dela esan daiteke.
|
2021
|
|
Era berean, jatorri herrialdean gaztelania ofiziala duten
|
taldeetako
kideen artean eztabaida talde bat burutu da. Horrela, profitatu nahi izan baita metodologia honek eskaintzen dituen abantaila nagusiak; hots," talde dinamikak berak laguntzen du ikuspegi, bizipen eta iritzi ezberdinak sorrarazten.
|
|
hablantes, prácticas y agencia (EquiLing Pa� s Vasco) (PID2019 105676RB C42/ AEI/ 10.13039/ 501100011033) ikerketa proiektuaren emaitzen berri ematen du. Autoreak DU Euskal Gaiak, Deusto Gizarte Balioak (IT725) eta ELEBILAB (IT983 – GIC 15/ 129) ikerketa
|
taldeetako
kideak dira, hurrenez hurren. Proiektu honetan parte hartu duten 22 ikerlari gazte eta Iñigo Beitiari eskerrak eman nahi dizkiegu, ezinbestekoak izan baitira datu bilketa eta analisian.
|
2023
|
|
Bestalde, elkarlanean egiten diren halako prozesuek daukaten ahalduntzeko indarraren eragina ere ikusi genuen,
|
taldeetako
kideek halakoak esaten baitzituzten: (...) ez dugu ikerketen eta esperimentuen xede izaten jarraitu nahi, nahiago dugu izan, eta bagara gai izateko gure errealitate historiko, sozial, politiko eta kulturala aintzat hartzen dituen hezkuntzaren aktore eta eragile (LA 12.93) 5.
|
|
Proiektua prestatzen eta gauzatzen ari ginen artean,
|
taldeetako
kideekin luze eta zabal hitz egin genuen diziplinarteko, hizkuntza anitzeko eta kultura anitzeko ikerketa talde gisa entzutearen, elkarbanatzearen, hausnartzearen eta geure burua indartzearen garrantziaz. Landa azterketa egiten genuen artean, jarraipen eta ebaluazio bilerak egin genituen, aldian aldian.
|
|
Horretarako Arteetako ikasle eta irakasle talde bat osatu genuen. Zeregin horretan aurrera egin ahala, posta elektronikoz edo Whatsappez bidaltzen genizkien ilustrazio bakoitzaren kalitate handiko argazkiak tokian tokiko
|
taldeetako
kideei, baina izenik eman gabe, komunitateetako kideek ezagutu eta baliozkotu zitzaten. Ilustrazio bakoitza, artistikoki, kalitatezkoa izan behar zen (5 irudia); baina, horrez gain, ilustrazioak ezagutu eta onartu egin behar zituzten erabiltzaileek.
|