2000
|
|
Gerrateak bultzada eman bazion ere, bazen lehendik ere
|
talde
lana.
|
|
|
Talde
lan hauek Ahaide Terapia Exhortatibo izenaz ezagunak dira.
|
2001
|
|
Alfabetakuntza jolas modura antolatuz, testu didaktiko batzuk erabiltzen ziren, erabiltzaileek etxean landuondoren Kili Kiliko bulegora bidaltzen zituztenak, han zuzentzeko. Jardueraosagarri modura, literatur sariketak ere antolatu ziren,
|
talde
lana sustatzekoasmoz.
|
2002
|
|
Horien artean daude OTRI UPNA (Oficinas de Transferencia de Resultados de la Innovacion) eta UNko ICT (Instituto Cientifico Tecnologico). ICTren funtzioen baitan azpimarragarriak dira lehenik eta behin, enpresaren eta unibertsitatearen zientzia
|
taldeen arteko
lana koordinatzea, eskatutako ikerketa proiektuaren, estudioaren edo aholkuaren prestakuntza eta kontratazioa, eta horren jarraipena egitea eta informazioa ematea. Bigarrenik, ikerketa proiektuaren administrazio arloak kudeatzea, horiek burutzeko beharden pertsonala kontratatuz, materialak, ekipoak eta zerbitzuak erosiz eta adostutako epeak zaintzeaz arduratuz.
|
|
Finantza
|
taldea
Lan Kide Aurrezkia kreditu kooperatibak (gaur egun Euskadiko Kutxa dena) eta Lagun Aro deritzan gizarte aurreikuspenerako entitateakosatzen dute.
|
|
Enplegu sorrerari dagokionez, 1985etik hona, oro har, sortu diren enpleguakgaldu direnak baino gehiago izan dira. Beraz, langabezia kopuru handien iraupenak zerikusi handia du populazio aktiboaren bilakaerarekin, hau da, aurretikpopulazio ez aktiboak ziren
|
taldeak
lan merkatura hurbiltzearekin.
|
|
Hizkuntza pribatuaren eta publikoaren arteko bereizketa oso interesgarriada.
|
Talde
lanean: pribatua, jarioa.
|
|
Horretarako, ereduak eta baliabideak eskaintzen zaizkio ikasleari, ekintza jakinak burutzeko gaitasuna eskuratu dezan. Material honetan ez duzue aurkituko etxean eta bakarka aritzeko ikasbiderik; bai, ordea,
|
taldean
lan egiteko aukera. Ez duzue aurkituko, ezta ere, gramatika gaitasuna eskuratzeko ohiko ariketa bildumarik; izan ere, nahi izanez gero, erruz aurki bailitezke horrelakoak euskaraikasteko metodoetan.
|
|
Ezin da ahaztu, hilerri horien eraikuntza noren ekimena izaten zen. Argi dagoez zela gizabanako batzuen jarduera,
|
talde
lan baten emaitza baizik, nahiz eta ezjakin nortzuek osatuko zuten lan-talde hori. Agian, trikuharri horren inguruan biziziren artzainak edo nekazariak izango ziren, azken batean, hilerri hori behar izangozutenak; baina ez da baztertu behar, antzinako gizarteetan gertatzen zenaren antzera, lan-talde zabalagoak antolatzea horrelakoetan; adibidez, duela gutxi arte iraunduen auzolanen antzera inguruko saroietako edo auzoguneetako biztanleak bilduz.Horrek, beste hainbat gaitan gerta zitekeen bezala (taldeak osatzerakoan animaliaharrapakariak ehizatzeko antolatuko ziren uxaldietan; luberrien prestaketarako; hainbat unetan egunez edo gauez abereak piztietatik babesteko ekimenetan; etaabarretan), gizarte horretako talde ezberdinen arteko harremanak sendotzeko etataldea (auzogunea) bera ere kohesionatzeko balio izango zuen.
|
|
Hilobi funtzioaz gain trikuharriek beste funtzioren batbaldin bazuten, hori denek adostua eta onartua izan zen, eta hilobi horieneraikuntzan laguntzeak edo parte hartzeak lagundu zezakeen horretan. Egunerokoedo noiz behinkako
|
talde
lan arruntetan elkartzeaz gain, sinesmen batzuen inguruan ere (samin edo dolu uneetan eta beste ospakizun batzuetan) elkartuko ziren.
|
2003
|
|
Ezin utzi aipatu gabe, azkenik, euskarazko alfabetzatzea eta euskalduntzea bultzatuz, herri eta ikastetxe ugaritan antolatutako ikastaroak. Are gehiago, 1972ra arte alfabetatzea eta euskalduntzea norbanakoen ekimenak izan ziren; garai horretatik aurrera, aldiz, erakundetzearen garaia ireki zen, metodo berrien agerpenarekin eta
|
talde
lanean oinarrituta. Rikardo Arregik markatutako bidetik, ikastaro horietako irakasleek eragile ere izan behar zuten, bilkura, hitzaldi eta irakastaldiak eratuz.
|
|
Sarrera hitzaldian bertan Jose Mari Satrustegik azaldu zuen kezka hori: «maisu handienen klaseak baztertuz
|
talde
lanera makurtu da UEU. (?) Ni ez naiz nor bide egokia zein den esateko; baina bide biak elkarturik beste itzal bat izango zuen, behar bada».
|
|
– Sail edo jakintza arlo baten inguruan
|
talde
lanean antolatutako ikastaro autonomoak.
|
|
Horren esanetan, UEUren erronka nagusia lan egiteko modua finkatzea zen. Alde horretatik funtsezkoa zen
|
talde
lana bultzatzea eta hitzaldien eredua gainditzea, baita ikasleez eta irakasleez gain, lanean ari zen jendea erakartzea ere. Hitzaldien ordez, talde mugatuetan aritzea proposatu zuen, ponentzien laburpenak banatuz eta denen artean eztabaidatuz.
|
|
«horrelako (lan) taldeak sortzea eta finkatzea, halegia. Geroak erakutsiko du nolako fruitua dakarren
|
taldeko
lan honek, datorren urteko Unibertsitaterako eta euskal kulturaren bizitzarako eta hedakuntzarako».63
|
2004
|
|
Arrasateko mugimendu sozio-ekonomikoaren antolaketa paradigma berriakhainbat erronka ditu, hala nola, ekonomia berriari egokitu, nazioartekotzeansakondu eta garapen teknologikoa areagotu. Gure iritziz, dena den, azken urteetan,
|
taldearen barruan
lanaren eta kapitalaren artean sortutako harreman berrienondorioz, enpresa eta lankidetza eredu berri bat sortzea da erronka nagusienetakoa. Hain zuzen ere, MCC ren paradigma berriaren kontraesan eta erronka nagusiakooperatiba eta partizipatutako enpresen arteko desberdintasunean datza.
|
2005
|
|
Orain azalduko ditugun zenbait gertaerak 1998 urtean bi Alarde egotea ahalbidetuzuten. Lehenengoa, arestian aipatu dugun bitartekaritza
|
taldearen
lana izan zen.Taldea azken urteetan jaietako pregoia irakurri duten pertsonek osatzen dute: AnaIzura eta Gaspar Montes Iturrioz margolariek; Ricardo Requejo pianojoleak; Kaliforniako Unibertsitateko Literatura irakaslea zen Carlos Blanco Aguinaga k; Leontxo Garcia kazetariak; Ricardo Arregi medikuak eta Federico Garayalde diplomatikoak.
|
|
3
|
Talde
lana bideratzeko prozedurak ulertu eta praktikan nola aplikatzen direnaztertzea.
|
|
Prozedura zehatzak: role playing,
|
talde
lanak...
|
|
Irakasleriak lan prozedura zehatzak behar dituhezkuntza jarduerak berritzeko eta hobetzeko. Lan prozedura eta estrategia horiek, gehienetan,
|
talde
lanean oinarritzen dira. Hona hemen adibide batzuk.
|
|
a. Elkarlanean oinarritutako estrategia(
|
talde
lana): profesionalen elkarlana etaparte hartzea bultzatzen ditu berrikuntzak sortzeko eta garatzeko.
|
|
Egoera hobetzeko irtenbideak eta alternatibak proposatuko dira. Proposamen horiek garatzeko
|
talde
lanean oinarrituko dira.
|
|
9.3
|
TALDE
LANA ETA LAN-TALDEA: HEZKUNTZA KOMUNITATEARENPARTIZIPAZIOA ETA KOMUNIKAZIOA BULTZATZEKO TRESNAK
|
|
9.3.1 Irakasleen, ikasleen eta gurasoen arteko
|
talde
lana
|
|
|
Talde
lanaren garrantzia gure gizarteko ikastetxe eta enpresa gehienetannabaria da. Lanaren eraginkortasuna lortzeko indibidualtasuna ahaztu behar da etalan taldeak osatu behar dira.
|
|
Lanaren eraginkortasuna lortzeko indibidualtasuna ahaztu behar da etalan taldeak osatu behar dira. Ikastetxean bultzatzen den
|
talde
lana aztertzekosailkapen txiki bat egingo dugu:
|
|
Gurasoen, ikasleen eta irakasleen arteko
|
talde
lana: irakaskuntza eta kudeaketa jorratzeko egiten den talde lana.
|
|
Gurasoen, ikasleen eta irakasleen arteko talde lana: irakaskuntza eta kudeaketa jorratzeko egiten den
|
talde
lana. Kolektibo hauen partaidetza ikastetxearen helburuak lortzeko oso baliagarria da.
|
|
Ikasleen arteko
|
talde
lana: irakatsi eta ikasteko prozesuetan lantzen dena.Hau da, ikasleen kolektiboak bere formazio jarduerak garatzeko lantzendituen talde prozesuak.
|
|
Beraz, ikastetxean bultzatzen diren parte hartzea eta
|
talde
lana erakundearenhelburuak lortzera bideraturik daude. Eta ikastetxearen helburu nagusia, noski, formazio prozesua da.
|
|
Lankide horiek, jardueren koordinazioaren eta elkarlanaren bidez, euren helburu indibidualak eta kolektiboak lortu nahi dituzte. Beraz,
|
talde
lanak honako abantailak ditu.
|
|
|
Talde
lanak taldekideen prestakuntza eta formazioa bultzatzen du.
|
|
Gaur egungo erakundeen oinarria
|
talde
lana da. Taldekideen formazioakkoordinazioa eta elkarlana hobetzen ditu.
|
|
Taldekideen formazioakkoordinazioa eta elkarlana hobetzen ditu. Baina,
|
talde
lanak oztopoak ere baditu.Hona hemen batzuk:
|
|
Ohitura faltak ere zerikusia du. Indibidualismoak
|
talde
lana izugarri oztopatzen du, eta, horrekin batera, erakundea berritzeko eta hobetzeko aukeraere bai.
|
|
Gure jarduerak edo ohiko lanak berritzeko borondate eskasa. Jarduerenberrikuntzaren aurka dauden lankideak
|
talde
lanerako oztopo izan daitezke.
|
|
|
Talde
lanaren emaitzak argi ikusten ez badira, zenbait lankideren inplikazioa zalantzan geldituko da.
|
|
|
Talde
lana eta taldeen dinamizazioa ez dira gauza samurrak, aldagai askokontuan hartu behar baitira. Funtzionamenduan eragiten duten faktoreak ezagutzeaeta kontuan hartzea guztiz beharrezkoa da.
|
|
|
TALDE
LANA ANTOLATZEKO ALDERDIAK
|
|
9.7 irudia.
|
Talde
lana antolatzeko alderdiak.
|
|
|
Talde
lana eraginkortasunez egiteko baldintza batzuk bete behar dira: helburuen argitasuna, lan prozedura bat baino gehiago erabiltzea, taldekideen arteankomunikazio irekia izatea, rolak argi edukitzea, taldearekin konpromisoa izatea, arazoei aurre egitea, elkarlana eta parte hartze egokia edukitzea, taldeak neurriegokiak izatea, taldearen nortasuna argi edukitzea, eta abar.
|
|
9.3.2 Ikasleen arteko
|
talde
lana. Ikasleak taldekatzeko irizpideak
|
|
Ikasleen arteko
|
talde
lana hobetzeko, zer egin daiteke?
|
|
7 kide bitarteko
|
taldeak
lanerako eraginkorrak al dira?
|
|
Ikasleriaren aniztasunari aurre egiteko,
|
talde
lana estrategia aproposa izandaiteke. Aniztasun horri erantzuteko bi irizpide nagusi kontuan hartu behar ditugu: taldearen homogeneotasuna eta ikasleak egin behar dituen lanak.
|
|
Beharrezkoa da, beraz, faktore horiek guztiak kontuan hartzea talde lanaeraginkortasunez garatzeko. Aurreko ataletan
|
talde
lanaren osaketa faseak, berealderdi positiboak eta negatiboak, lan-taldearen eraginkortasuna, eta abar aztertuditugu. Orain taldekideen dinamizaioaz eta lanetan parte hartzeko eraz aritukogara.
|
|
9 Komunikazioa eta
|
talde
lana
|
|
7
|
Talde
lana garatzeko kontuan hartu behar diren alderdiak ezagutzea.
|
|
9.3
|
Talde
lana eta lan-taldea: hezkuntza komunitatearen partizipazioa eta komunikazioa bultzatzeko tresnak.
|
|
9.3.1 Irakasleen, ikasleen eta gurasoen arteko
|
talde
lana.
|
|
9.3.2 Ikasleen arteko
|
talde
lana. Ikasleak taldekatzeko irizpideak.
|
|
Irakasleen, gurasoen eta ikasleen parte hartzea eta inplikazioahobetuko da baldin eta beraien artean komunikazio eta inflormazio fluxuak ondokudeatzen badira. Ikastetxean informazioaren kudeaketa egokia egiteko ezinbestekoa dugu
|
talde
lana bultzatzea. Irakasleek, gurasoek eta ikasleek erakundeanintegratzeko eta parte hartzeko elkarren arteko komunikazioa beharrezkoa dute.
|
|
Argi dugu tutoreak, nahiz eta irakaskuntza lana ikasgela bakarrera mugatu, erabaki kolektiboetan oinarrituko duela bere ikasgelako programazioa. Berez, lanaera kolektiboan egiten du, irakasleen arteko
|
talde
lana izaten baita. Esate baterako:
|
|
Ikastetxearen Curriculum Proiektua lantzerakoan, tutoretza jarduerak erabakitzerakoan irakasle taldeekin hartu behar dituen erabakiak; Ikastetxekoirakasle taldeekin (maila bereko tutoreekin, ziklokoekin, etapakoekin...) eginbehar dituen bilerak.
|
Taldean
lan egiteak eta erabakiak hartzeak harremanetarako eta elkarri laguntzeko borondatea eskatzen du, baita funtzionamendu arau batzuk ere.
|
|
Lanaren eraginkortasunakproiektu hauen koordinazioan eta koherentzian oinarriturik egon behar du. Ez duguahaztu behar, erakundearen berrikuntzan eta hobekuntzan lana planifikatzea, kolaborazioa,
|
talde
lana, hausnarketa eta inplikazioa direla ardatzak. Azken finean, hau da, Zuzendaritza Proiektuaren erronka:
|
|
Azken finean, hau da, Zuzendaritza Proiektuaren erronka: hezkuntza komunitatea proiektu zehatzbaten inguruan biltzea, inplikazioa bultzatuz,
|
taldeen
lana indartuz eta, nola ez, Zuzendaritza Taldea protagonista delarik, erakundearen bilakaera bilatuz.
|
|
Lider hauek
|
talde
lana indartzen dute.
|
|
hezkuntza proiektua, curriculum proiektua, memoria, barne araudia... Ikastetxearen egitura: ...zi kalitatea... Komunikazioa, informazioa eta marketina... Lidergoa. Erabakiak hartzea. Negoziazioa. Denboraren kudeaketa. Lan prozesuen diseinua eta ebaluazioa. Gatazken kudeaketa. Bileren koordinazioa. Ikastetxeen berrikuntza. Ikastetxeen arteko konpetitibitatea. Zuzendaritza eta etika. Zuzendari elkarteak. Kanpoko harremanak. Ikastetxearen irekitasuna inguru hurbilera. Zuzendaritzaren aldaketa.
|
Talde
lana eta elkarlana. Ikastetxeen ebaluazioa. Zuzendaritza proiektua.
|
|
8 Zuzendaritza arloan
|
talde
lanak eta lankidetzak duen garrantziaz ohartzea.
|
|
Zuzendaritza
|
Taldearen
lana oso espezializatua, askotarikoa eta konplexua da.Horregatik, zuzendariak taldearen babesa eta laguntza behar du. ZuzendaritzaTaldea zuzendariak, ikasketaburuak eta idazkariak osatzen dute.
|
|
Idazkariak, berriz, lan burokratikoetan laguntzendio zuzendariari. Lankide hauek, lau urtez, une goxoak eta gogorrak pasako dituzte, eta horregatik, elkarlana,
|
talde
lana, lankidetza eta elkarren arteko komunikazioa oso garrantzitsuak dira.
|
|
kontzeptua bultzatzen dugu, kontzeptu honek taldearen beharraazpimarratzen duelako. Zuzendaritzaren zereginek
|
talde
lanean eta lankidetzanoinarritu behar dute.
|
|
5.1 irudia. Zuzendaritza
|
Taldearen
lan esparruak.
|
|
Rey-k eta J. Santamaria-k (1992) honako alderdiak edo atalak lantzen dituzte euren proposamenean: nortzuk garen (ikastetxearen ezaugarriideologikoak, kokalekua, egoera juridikoa, ordutegiak, ezaugarri fisikoak, irakasleria eta
|
talde
lanak, hizkuntzaren planteamendua...), zer lortu nahi dugun (ikastetxearen helburuak, balioak...), ikaskuntza mailan zer lortu nahi dugun (ezaugarripedagogikoak, orientazioa...), nola lortuko dugun (arauak, harremanak...), zeinmetodologiarekin (indibidualizazioa, eskolaz kanpoko talde lana...), zein egituraeta funtzionamendu motarekin (parte hartzea, ingurunearekin harremanak, organigrama...), pr...
|
|
Rey-k eta J. Santamaria-k (1992) honako alderdiak edo atalak lantzen dituzte euren proposamenean: ...ikastetxearen ezaugarriideologikoak, kokalekua, egoera juridikoa, ordutegiak, ezaugarri fisikoak, irakasleria eta talde lanak, hizkuntzaren planteamendua...), zer lortu nahi dugun (ikastetxearen helburuak, balioak...), ikaskuntza mailan zer lortu nahi dugun (ezaugarripedagogikoak, orientazioa...), nola lortuko dugun (arauak, harremanak...), zeinmetodologiarekin (indibidualizazioa, eskolaz kanpoko
|
talde
lana...), zein egituraeta funtzionamendu motarekin (parte hartzea, ingurunearekin harremanak, organigrama...), proiektuaren ezaugarriak (noiz landu zen, nola landua, ebaluazio etaaldaketa prozedurak...).
|
|
f. Etapan erabiliko diren metodologiak, jarduera motak eta prozedura garrantzitsuenak: esperientzien bizipena lantzea (irteerak, esperientzia zuzenak...), informazioa bilatzea, ikerketa metodologia (hipotesiak azaldu eta frogatu...), irakaslearen ahozko argibideak eta azalpenak, arazoak askatzeko prozesuak, lan indibiduala edo ikaslearen banakako lana,
|
talde
lana eta abar.
|
|
Banakako lana eta
|
taldeko
lana orekatuta dago jardueretan:
|
|
Taldearen kohesioa lortzea: bete beharreko jarduerak
|
talde
lanaren bidezgauzatuko dira eta giza taldearen kohesioa indartuko da.
|
|
|
Talde
lana egitekodenbora gehiagobehar da
|
|
|
Talde
lana hobetzeko proposatzen diren aldaketak.
|
|
|
Talde
lanaren balorazio orokorra.
|
|
Dokumentu honen definizioa eta gauzatze prozesua, batik bat, bere zailtasunarengatik da berezia. Irakasleriaren
|
talde
lan eskasak, denbora faltak, prozeduraren konplexutasunak, baliabide edo aholkularitzarik ezak, eta abarrek ICPreneraikitzea oztopatzen dute. Baina, agiri honen garapena gauzatzeko elementuakdefinitu baino lehen, bere prozedura edo egiteko metodoa eta bidea zehaztu nahikonuke.
|
|
Azken finean, koordinazioa lan prozesuak integratzea da, betiere, ikastetxearen helburuak lortzeko. Horregatik, koordinazioak
|
talde
lana eta lankidetzaindartzea eskatzen du. Lorenzo-ren (1997) iritziz, talde batek bere osatze prozesuanzenbait fase pasatzen ditu:
|
|
|
Talde
lana
|
|
Harreman sistema: ikastetxeko kideen parte hartzea, erabakiak hartzekoprozesuak,
|
talde
lana, komunikazioa eta informazioa.
|
|
Zein da Zikloko
|
Taldeen
lana. Deskriba ezazu.
|
|
|
Taldearen
lan plangintza: irakasle multzo horrek egingo dituen lanakdefinitzea.
|
|
Erabakiak hartzeko gaitasuna badago,
|
talde
lana hobetu egiten da, baitairakasleen parte hartzea eta inplikazioa ere.
|
|
Ikasleek
|
taldean
lan egiten ikasten dute, elkarri laguntzen, eta autonomia etaerantzukizuna lantzen dituzte.
|
|
Sartzeko eta irteteko orduak bateratzenditu, eta arazo hori konpontzen diegurasoei? Irakasleen
|
taldeko
lana sinplifikatzen du
|
|
Banakako lanerako eta
|
talde
lanerako eremuak sortu behar direla ez ahantzi.
|
2006
|
|
Sorkuntzaren ekimena bere gain hartzen duen pertsona batek zuzentzen eta koordinatzen du obra sortuko duen taldea.
|
Talde
lana izango da, beraz, eta JILTBren 8 artikuluan aurkituko dugu horren definizioa. Arau horrek dioenaren arabera, lana argitaratzean eta hedatzean izena ematen duen horrenak dira talde lanaren egile eskubideak.
|
|
Talde lana izango da, beraz, eta JILTBren 8 artikuluan aurkituko dugu horren definizioa. Arau horrek dioenaren arabera, lana argitaratzean eta hedatzean izena ematen duen horrenak dira
|
talde
lanaren egile eskubideak.
|
2007
|
|
Gainera, erraztasuna izan du
|
talde
lanerako eta ingurune aldakorretanlan egiteko, ingurune hau izugarri aldakorra delako.
|
|
Ideiak
|
talde
lanean jorratzea da beste balioetako bat. Langileriaren% 100lan taldeetan sartuta dagoenez, ideiak eman behar dituzte.
|
|
Eta hemen ikusten da, argi eta garbi, publizitatearen magia; kalitatea zer denesplikatzea oso zaila da, baina spotean oso ongi ikusten da kalitatezko kudeaketazer den: berrikuntza, aurretik prestatzea,
|
taldean
lan egitea. Spota ikusi ondorenhauxe pentsatzen duzu:
|
|
Gaur egun,
|
talde
lanean kontrolatzen dugu gure jarduna. Zu talde horretakopartaidea zara eta nahiz eta zure ikuspegia komunikazioarena izan, taldeko besteikuspegi batek zurea eta jardunarena bera alda ditzake.
|
|
Baitatalde lanaren dinamizazioan ere. Eta horiexek izango dira komunikazio kabineteetan gabiltzanontzat lan esparru berriak; prestakuntzan,
|
talde
lanean, eta, bereziki, barne komunikaziorako estrategia berriak definitzen aritzea izango da gure bideberria. Hor lan handia egin dugu ongi identifikatzen lan-taldearen komunikazio kanalak eta kanal horiek ustiatzeko erreminta berriak ezartzen.
|
|
Horrekin batera, oinarrizko ikerketaren lehentasuna etairakurketa lineala burutzen dira, hots, zientziaren bidez teknologia, hazkundeekonomikoa eta ongizate soziala egitate propio gisa bata bestearen jarraipen lineallegez etorriko delako oniritzia. Hirugarrenik, zientzialarien autonomia,
|
talde
lana, espiritu lehiakorra eta mugarik gabe aritzeko aholkua nabarmenduko dira. Azkenik, laugarren ezaugarri orokor gisara, gobernuaren finantza ardura aipa liteke:
|
|
AEBko haurrek, berriz, askotan aipatzenzituzten gizarte konparazioak. Ildo beretik, beste ikerketa batean egiaztatu zenkibbutzetan bizi ziren haur israeldarrek ia ez zutela gizarte konparaziorik aipatzen, ziurrenik kibbutzetan haurrek hezkuntza komunitarioa jasotzen dutelako etalankidetza eta
|
talde
lana asko balioesten dituztelako (Butler eta Ruzani, in 1993Shaffer, 2000).
|
|
Modalitatea.
|
Talde
lana. 20 laguneko talde batean, zenbait sistemaetikori buruz ordubeteko aurkezpena egin ondoren, ikasle bakoitzak bere hausnarketak adieraziko ditu aurkezpen horiei buruz, 3 laguneko talde batean.
|
|
Modalitatea.
|
Talde
lana. 20 laguneko taldean, erakunde sozioekonomikobati buruzko (multinazionalari buruzko) azterketa psikomorala.
|
2008
|
|
Bileren eta on line plataformaren bidez ezarri da koordinazio hori. Horren bidez,
|
taldeetan
lan egiteko materialak banatu dira (dokumentuak, artikuluak, bileretarako gidoiak eta abar) eta lantegietan sortu diren gaiei buruzko eztabaidei eman zaie bidea. Bestetik, eratutako lantegiek bost edo sei bilera egin dituzte, batez beste.
|
|
Hau da, ez da onartu behar pertsona desberdinek kontu bera erabiltzea, pasahitza partekatzea saihestea funtsezkoa delako. Bi erabiltzailek bat balira bezala lan egin nahi badute,
|
taldean
lan egiteko adibidez, bi kontu edukiko dituzte, baina katalogo berera bideratuko dira saioa hasi bezain laster.
|
2009
|
|
Horrela, emakume hauek zuzendaritzan izandako esperientzien deskribapenaren bidez, partaidetzako kudeaketaestiloa erabiltzen dutela egiaztatu ahal izan genuen. Talde lidergo estilo honetan, kudeaketa
|
talde
lanean oinarritzen da; hau da, erabakiak hartzeko prozesua aholkuemailea da eta taldeko beste kideekin partekatzen da. Azken batean, emakume presidente hauek protagonismoa eskaintzen diete beren laguntzaileei.
|
|
Aipatu irakaslearen aburuz, futbolaren ezaugarriak bat zetozen euskaldunokomen dugun izaera bereziarekin: indarra, kemena,
|
talde
lana... Gainera, kirol huraezin egokiagoa zen, orobat, gizarte harremanak lantzeko eta, hori, euskaldunok betiizan dugu gogoko.
|
|
hau da, familian, auzoan, lagunartean, herrian edota lanean. Horregatik tokian tokikoak dira euskara elkarteak, herritar euskaldunek
|
talde
lanean sortuak.
|
2010
|
|
MGHek pobreziaren aurkako borroka
|
talde
lana dela azpimarratzen dute eta, era berean, borroka horretatik munduko herrialde guztiek etekinak aterako dituzte.Gaur egungo munduko elkarrekiko mendekotasun ekonomikoak merkataritzarakoarau berriak, nazioarteko finantza egonkortasuna eta teknologiaren hedapena eskatzen ditu, garapen bideko herrialdeek garapen bizkorra eta iraunkorra lortzekoaukerak aprobetxa ditzaten.
|
2011
|
|
HKEEren Osoko Akordioa, EITB
|
taldearen
lanak, zerbitzuak, hornidurak eta langileakkontratatzeko txostena behin betiko onartzeko, 2002ko uztailaren 19ko bileran onartua. EHAAren2003030 zenbakian argitaratua, 00
|
|
Edukien konbergentzia lortzeko pauso horrek gogoeta ere eskatzen du, profilprofesionalak egokitzeari, erredakzioan errutina berriak sortzeari eta monomediabaztertuko duen kazetaritza kultura garatzeari buruzko gogoeta. Izan ere, EITBkxede duen zeharkako multikanal eskaintzak edukien (telebista irratia Internet), errealizazioaren, ekoizpenaren, komunikazioaren eta teknologiaren profesionalezosatutako disziplina anitzeko
|
taldeetan
lan egiteko modu berriak eskatzen ditu.Horrek ikuspegi berriak eransten ditu, eta profesionalen orain arteko zereginaaldatzen du. EITBren beraren hausnarketaren arabera, euskarri anitzetan lan egitenden testuinguru honetan, taldeek «aldatzeko prest dagoen barne kultura malgua» izanbehar dute, «profesional eta zuzendaritzako kide argienek, enpresetan, iraganekopentsamoldean oinarrituta, nork bere buruari ezarritako antolakuntza mugak etamuga mentalak zalantzan jartzen» dituztelako.
|