Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 933

2015
‎Emaguzue aditzera, oi arima maitaleak, zeuen zoriona betikoa dela jakiteak ematen dizuen gozamena, eta zein atsegina den ez dela amaituko ziur jakitea. Oi gu bai dohakabeak, ene Jauna!, guk ongi dakigu hori eta sinesten dugu; kontua da, egia hauetaz gogoetarik ez egiteko ohitura sartu sartua izanik, arimei guztiz arraro egiten zaizkiela, eta ez dituztela ezagutzen ezta ezagutu nahi ere.
‎1 Ai ene, ai ene, Jauna, bai luzea dela erbeste hau eta samin handien artean igarotzen dena nire Jainkoa ikusteko bihotz minez! Jauna, zer egingo du arima batek kartzela honetan sarturik –Oi Jesus, bai luzea dela gizakiaren bizia, laburra dela esan ohi bada ere!
‎Beraz, nirea da Maitea, eta ni neure Maitearena: nor sartuko da bi sugar hain biziak banatzera eta itzaltzera. Alferrik nekatzea litzateke, biak bat eginak baitira honezkero.
‎5 Bera zorionekoa da, bere burua ezagutzen, maitatzen eta bere buruaz gozatzen duelako, ezinezkoa izanik bestela izatea; ez du, ezin du izan askatasunik, eta ez litzateke izango perfekzioa bere burua ahaztu eta ez maitatzeko askatasuna izatea. Beraz, ene arima, zeure atsedenean sartuko zara, gorengo on honengan barneratzen zarenean, Hark ulertzen duena ulertzen duzunean, Hark maitatzen duena maitatzen duzunean, eta Hark gozatzen duenaz gozatzen duzunean. Zeure borondate aldakorra galdua ikusiko duzunez gero, gehiago ez da izango aldaketarik; izan ere, hain indar handia izan du Jainkoaren graziak, non bere jainkozko izaeraren partedun egin baitzaitu.
‎Bihotz oihuak bakarrizketen literatura motan sartzen dira. Santa Teresari ezagun zitzaizkion batez ere san Agustini ezartzen zaizkionak; Biblian Joben liburuan datozen hotsandiko bakarrizketak; Morales de San Gregorio liburuan datozenak; Hiponako Santuaren Aitorkizunak liburuan tartekaturik daudenak; Landulfo Sajoniako kartusiarraren Vida de Cristo liburuko bakarrizketa atseginak, etab.
‎Hor aurki ditzakegu famili harremanak, Ordenako aita jeneralari edota erregeari idatzitako gutunak. Hor ez dugu ikusiko hemengo arazoetatik ihes eginik eta ezkutaturik den Teresa, eguneroko arazo eta zailtasunei aurre egiten zien eta haietan sartu sartua zena baizik. Diru kontuetan sartu beharra izan zuen, pertsona handikiekin, giza harrokerietan ari zirenekin, ezkontza nahasketa arazoak zituztenekin, jainkozaleekin?
‎Hor ez dugu ikusiko hemengo arazoetatik ihes eginik eta ezkutaturik den Teresa, eguneroko arazo eta zailtasunei aurre egiten zien eta haietan sartu sartua zena baizik. Diru kontuetan sartu beharra izan zuen, pertsona handikiekin, giza harrokerietan ari zirenekin, ezkontza nahasketa arazoak zituztenekin, jainkozaleekin, era askotako pertsonekin izan zituen harremanak.
‎5 Orain, bada, geure gaztelu eder eta atseginezkora itzuliz, bertara nola sar gaitezkeen ikusi behar dugu.
‎Badirudi zentzugabekeria bat diodala; izan ere, gaztelu hau arima bera bada, argi dago ez dela horra sartu beharrik, bata eta bestea gauza bera direnez gero; erokeria litzatekeen bezala gela barruan dagoen bati barrura sartzeko esatea. –Baina egotetik egotera alde handia dagoela jakin behar duzue; arima asko gazteluaren inguruan gelditzen dira, gazteluzainak egon ohi diren lekuan, eta ez dira batere arduratzen barrura sartzen, eta ez dakite hain toki zoragarrian zer dagoen, ez nor dagoen barruan, ezta nolako gelak dituen ere.
‎Badirudi zentzugabekeria bat diodala; izan ere, gaztelu hau arima bera bada, argi dago ez dela horra sartu beharrik, bata eta bestea gauza bera direnez gero; erokeria litzatekeen bezala gela barruan dagoen bati barrura sartzeko esatea. –Baina egotetik egotera alde handia dagoela jakin behar duzue; arima asko gazteluaren inguruan gelditzen dira, gazteluzainak egon ohi diren lekuan, eta ez dira batere arduratzen barrura sartzen, eta ez dakite hain toki zoragarrian zer dagoen, ez nor dagoen barruan, ezta nolako gelak dituen ere.
‎Badirudi zentzugabekeria bat diodala; izan ere, gaztelu hau arima bera bada, argi dago ez dela horra sartu beharrik, bata eta bestea gauza bera direnez gero; erokeria litzatekeen bezala gela barruan dagoen bati barrura sartzeko esatea. . Baina egotetik egotera alde handia dagoela jakin behar duzue; arima asko gazteluaren inguruan gelditzen dira, gazteluzainak egon ohi diren lekuan, eta ez dira batere arduratzen barrura sartzen , eta ez dakite hain toki zoragarrian zer dagoen, ez nor dagoen barruan, ezta nolako gelak dituen ere. Honezkero entzuna izango duzue otoitz liburu batzuetan arimari ematen zaion aholkua:
‎Honezkero entzuna izango duzue otoitz liburu batzuetan arimari ematen zaion aholkua: norbere barnera sartzeko ; bada, hauxe besterik ez da.
‎ia inoiz ere ez dago ez lehortasunik, ezta gainerako guztietan noizbehinka izaten ziren barruko nahasmendurik ere, baizik eta arima ia beti baretasunean dago; ez dago deabruak mesede hain goren hau imita dezakeen beldurrik; sen batean dago, ordea, Jainkoa delako ziurtasunaz; izan ere, esanda dagoenez? ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez, arimaren beraren laguntzaz egina, Jainkoari oso osoan bere burua emateaz jadanik egina duenaz izan ezik.
‎edota musika entzuteak; tximeletatxo gaixoa hain lehia biziz zebilen, non edozein gauzak izutzen baitzuen eta hegaldarazten. Orain, bere atsedena aurkitu duelako, edota arimak egoitza honetan asko ikusi duelako, ez da batere izutzen, edota ez dagoelako lehen egon ohi zen bakardadean, halako lagunaz gozatzen baita; azken batean, ahizpak, ez dakit zergatik izango den, baina, Jauna egoitza honetan dagoena erakusten hasten deneko eta arima bertan sartzen dueneko, kendu egiten zaio lehenago oso nekagarri zitzaion ahultasun handi hau, eta lehenago ez zen kentzen. Beharbada, Jaunak indartu, zabaldu eta trebatu duelako izango da; edota izan daiteke agerian erakutsi nahi izatea arima hauekin ezkutuan egiten zuena, Haren Maiestateak dakizkien helburu batzuetarako, haren burubideak hemen imajina dezakegun guztiaren gainetik baitaude.
‎bata, alderik onena aukeratu zuela Mariak esan zuela. Eta egin ere, Martaren ofizioa egin zuen, Jaunari oinak garbitzean eta bere ileaz xukatzean, eta uste al duzue penitentzia txikia izango zela hura bezalako andre batentzat, kale haietatik joatea, eta beharbada bakarrik, nola zihoan erreparatzeko gogo berorik ez zuelako, eta egundo ere sartu ez zen lekuan sartu, eta gero fariseuaren gaizki esate eta sufritu beharreko beste gauza asko sufritzeko. Izan ere, hura bezalako emakume bat hainbesteko aldaketa egiten herrian ikusi, eta dakigunez, hain jende txarraren artean, Jaunaren, beraiek hain amorru handia zioten haren, adiskidea zela jakitea nahiko baitzen nolako bizitza izan zuen gogora ekartzeko, eta orain santatzat agertu nahi zuela, argi baitago berehala aldatuko zuela janzkera eta gainerako guztia; bada, gaur egun hain ospetsuak ez diren pertsonengatik beltzak esaten badira, zer izango ote zen orduan?
‎bata, alderik onena aukeratu zuela Mariak esan zuela. Eta egin ere, Martaren ofizioa egin zuen, Jaunari oinak garbitzean eta bere ileaz xukatzean, eta uste al duzue penitentzia txikia izango zela hura bezalako andre batentzat, kale haietatik joatea, eta beharbada bakarrik, nola zihoan erreparatzeko gogo berorik ez zuelako, eta egundo ere sartu ez zen lekuan sartu , eta gero fariseuaren gaizki esate eta sufritu beharreko beste gauza asko sufritzeko. Izan ere, hura bezalako emakume bat hainbesteko aldaketa egiten herrian ikusi, eta dakigunez, hain jende txarraren artean, Jaunaren, beraiek hain amorru handia zioten haren, adiskidea zela jakitea nahiko baitzen nolako bizitza izan zuen gogora ekartzeko, eta orain santatzat agertu nahi zuela, argi baitago berehala aldatuko zuela janzkera eta gainerako guztia; bada, gaur egun hain ospetsuak ez diren pertsonengatik beltzak esaten badira, zer izango ote zen orduan?
‎15 Hau ez dela arimak konbertitzea esango duzue, onak direlako guztiak. Nork sartzen zaituzte horretan. Zenbat eta hobeak izan, orduan eta atseginagoak izango dira Jaunari egiten dizkioten gorapenak eta haien otoitzak on handiagoa egingo dio lagun hurkoari.
‎1 Hemen doan hau idazten hasi nintzenean, hasieran esaten dudan gogo txarrez izan bazen ere, amaitu dudanean egundoko poza eman dit eta ontzat ematen dut horretan izandako nekea, oso txikia izan dela aitortzen badut ere. Zuek duzuen itxitura handia eta entretenigarririk gutxi duzuela kontuan izanik, ene ahizpak, eta zuen monasterioetako batzuetan ez direla etxeak komeni den bezainbeste leku dutenak, uste dut pozgarri gertatuko zaizuela barne gaztelu honetan atsegin hartzea, nagusien baimenik gabe sartzeko eta edozein ordutan bertan paseatzeko aukera baituzue.
‎2 Egia da, duzuela sartu egoitza guztietan zeuen indarrez, handia duzuela uste baduzue ere, gazteluko Jaunak berak sartzen ez bazaituzte. Horregatik abisu ematen dizuet, inolako erresistentziarik aurkituz gero, ez egiteko indarrik, haserrearaz ez dezazuen, sekula haietan sartzen ez uzteraino.
‎2 Egia da, duzuela sartu egoitza guztietan zeuen indarrez, handia duzuela uste baduzue ere, gazteluko Jaunak berak sartzen ez bazaituzte. Horregatik abisu ematen dizuet, inolako erresistentziarik aurkituz gero, ez egiteko indarrik, haserrearaz ez dezazuen, sekula haietan sartzen ez uzteraino.
‎2 Egia da, duzuela sartu egoitza guztietan zeuen indarrez, handia duzuela uste baduzue ere, gazteluko Jaunak berak sartzen ez bazaituzte. Horregatik abisu ematen dizuet, inolako erresistentziarik aurkituz gero, ez egiteko indarrik, haserrearaz ez dezazuen, sekula haietan sartzen ez uzteraino. Oso maite du apaltasuna.
‎Oso maite du apaltasuna. Hirugarrengoetara sartzeko ere zeuen burua duin ikusten ez duzuela bazaudete, haren bihotza erakarriko duzue bosgarrenetaraino iristeko; eta horrela, handik zerbitzatu ahal izango duzue, sarri sarri haietara joaten jarraituz, Berarentzat duen egoitza berean sar zaitzaten arte; ez zarete handik gehiago irtengo, prioreak dei eginda izan ezik, haren borondatea berberarena bezala betetzea nahi baitu Jaun honek; eta haren agind... Gaztelu honetako gozotasuna probarazten zaizuenean, gauza guztietan aurkituko duzue atsegina, neke handiko gauzak izan arren, hara berriro itzultzeko itxaropenaz, inork ere kendu dizuenaz.
‎Oso maite du apaltasuna. Hirugarrengoetara sartzeko ere zeuen burua duin ikusten ez duzuela bazaudete, haren bihotza erakarriko duzue bosgarrenetaraino iristeko; eta horrela, handik zerbitzatu ahal izango duzue, sarri sarri haietara joaten jarraituz, Berarentzat duen egoitza berean sar zaitzaten arte; ez zarete handik gehiago irtengo, prioreak dei eginda izan ezik, haren borondatea berberarena bezala betetzea nahi baitu Jaun honek; eta haren aginduz askotan kanpoan egon arren, beti aurkituko duzue atea irekita. Gaztelu honetako gozotasuna probarazten zaizuenean, gauza guztietan aurkituko duzue atsegina, neke handiko gauzak izan arren, hara berriro itzultzeko itxaropenaz, inork ere kendu dizuenaz.
‎–ez ezabatu hau?. Fr. Luis Leongoak osorik onartu zuen lehen edizioan, testuaren barruan sartuz . 4 zenbakian Teresak Salomon jartzen zuen lekuan Graciánek Absalon jartzen du; Riberak ez du onartzen zuzenketa hau ere:
‎Kapitulu honetan Teresak erabiltzen duen lexikoaz hau esan daiteke: pozak eta samurtasunak sinonimoak dira eta esperientzia atsegingarri mota guztiak sartzen dira horien artean (bakea, asetasuna, atsegina), baina goi isurizkoak ez direnak, lortuak direnak (ik. 4 zenb. eta 3 kap., 3 zenb.); hau da, psikologia aldetik, berezko esperientzien antzekoak dira, baina otoitzean eta naturaz gaindiko bertuteak praktikatzean izaten direnak.
‎–gelditasunezkoa? baino maila beheragokoan dagoela, baina hona sartzeko arima prestatzen duena dela.
‎A. Graciánek zuzenketa ugari sartu zituen autografoko pasarte honetan, baina A. Riberak, ohi duenez, ezerezean utzi zituen zuzenketa guztiak, banan banan ezabatuz eta autografoa Teresak idatzi zuen bezala utziz.
‎Guztia zaio nekagarri han dagoen bitartean; bakarrik dagoenean kontsolatzen da pixka bat, baina laster etortzen zaio pena hori, eta hura gabe, ezin da moldatu. ...rik aurkitu; alderantziz, arima maiteminez samur samur dabilenez gero, su horri indar emateko aukerarik txikienak darama hegan egitera; eta, beraz, egoitza honetan liluramenduak etengabeak dira, eta jendaurrean bada ere, ez dago horiek saihesteko erremediorik, eta berehala datoz jazarpen eta gaizki esateak, eta berak beldurrik gabe egon nahi badu ere, ez diote uzten, pertsona asko baitira beldurra sartzen diotenak, batez ere aitor entzuleak.
‎3 Jainkoak arima hauei Bera, gauza gutxian bada ere, ezertan ez nahigabetzeko, ezta inperfekziorik ere ez egiteko, ahal balute, hain desira handia ematen die, non, horregatik soilik, besterik ez balitz ere, jendeengandik ihes egin nahiko bailukete eta inbidia handia baitiete basamortuan bizi direnei eta bizi izan direnei. Bestalde, halakoak munduaren erdian sartu nahiko luke, arima batek Jainkoa gorets dezala lortu ahal duen ikusteko; eta emakumea bada, nahigabez dago hori egin ezin duelako berezko izaerak ezartzen dion loturagatik, eta inbidia handia die, Zaldizkoen armadako Jainko handi hau nor den aldarri eginez, oihu egiteko askatasuna dutenei.
‎Eta ezin dut sinetsi halakorik egiten dutenik, nahasita daudela baizik, eta horrela kalte egingo diete beren buruei eta besteei. Behintzat nik ziurtatzen dizuet ez direla sartuko azken bi egoitza hauetan; izan ere, gidaria, hau da, Jesus ona, galtzen badute, ez dute biderik aurkituko; nahiko izango da gainerako egoitzetan ziur badaude. Bada, Jaunak berak dio bidea dela; argia dela ere badio, eta ezin daitekeela inor Aitagana joan Beraren bidez izan ezik; eta, ni ikusten nauenak nire Aita ere ikusten du?.
‎9 Egia da, Jaunak zazpigarren egoitzan sar dezanak, oso gutxitan, edota ia inoiz ere ez duela ahalegin hau egin beharrik izango, gogoratzen banaiz, han esango dudan arrazoiarengatik; baina aldiro aldirokoa da Kristo gure Jaunarekin era miragarrian ibiltzetik ez aldentzea, eta haren laguntza beti da jainkozkoa eta gizatasunezkoa era batera. Beraz, esanda dagoen sua borondatean pizturik ez dagoenean eta Jainkoaren presentzia ere sentitzen ez denean, bilatu beharra dugu; hauxe da, izan ere, Haren Maiestateak nahi duena, Kantarik Ederreneko Emazteak egiten zuenez, eta galde diezaiegula kreaturei nork egin zituen, san Agustinek, uste dut, bere Meditazioetan edo Aitorkizunetan dioenez?, eta ez gaitezela ergelen antzera egon denbora galtzen behin eman zitzaigunaren zain egotearren, hasieretan Jaunak urtebetean eta urte askoan ere ez ematea gerta baitateke; Haren Maiestateak daki zergatik; guk ez dugu jakin nahi izan behar, eta ez dago zertan jakinik ere.
‎Eta ziurtzat dut jokaera hau ez litzatekeela eragozpena izango, on guztirako laguntza handia baizik; hasieran esan nuen gogoeta egiten lan nekagarria hartzea bai, ordea, eragozpena litzatekeela, eta uste dut ezin izango duela gehiagora iritsi denak. Baliteke hala izatea ere, Jainkoak arimak bide askotatik eraman ditzakeelako; hala ere, ez bitez hortik joan ezin dutenak, ezta Jesu Kristo gure onaren misterioetan dauden ondasun hain handiez gozatzeko gaitasunik ez dutelakotzat jo ere; inork ez dit buruan sartuko , denik eta espiritualena bada ere, hemendik ongi ez doazenik.
‎San Paulo eraitsia izan zenean zeruan ekaitz hura eta zalaparta izan zenez, horrela hemen ere barruko mundu honetan higidura handia sortzen da, eta bat batean, esan dudanez? bare bare geratzen da guztia, eta arima hau egia handi handietan hain ongi eskolatua, non ez baitu beste maisurik behar; egiazko jakinduriak beraren nekerik gabe kendu dio moztasuna, eta aldi batean mesede hau Jainkoarena delako ziurtasunaz irauten du, eta kontrakoa esan eta esan egingo baliote ere, une hartan liokete engainurik egon daitekeelako beldurrik sartu . Gero, aitor entzuleak sartzen dionean, Jainkoak utzi egiten du zalantzan ibil dadin bere bekatuengatik halakorik gerta daitekeelakoan; baina ez sinetsiz,, beste gauza batzuei buruz esan dudanez?
‎bare bare geratzen da guztia, eta arima hau egia handi handietan hain ongi eskolatua, non ez baitu beste maisurik behar; egiazko jakinduriak beraren nekerik gabe kendu dio moztasuna, eta aldi batean mesede hau Jainkoarena delako ziurtasunaz irauten du, eta kontrakoa esan eta esan egingo baliote ere, une hartan liokete engainurik egon daitekeelako beldurrik sartu. Gero, aitor entzuleak sartzen dionean, Jainkoak utzi egiten du zalantzan ibil dadin bere bekatuengatik halakorik gerta daitekeelakoan; baina ez sinetsiz,, beste gauza batzuei buruz esan dudanez, fedeko gauzetako tentaldi antzera baizik; izan ere, deabruak zalaparta sor dezake, baina ez arimak hartan sendo egoteari utzi; alderantziz:
‎2 Jaunak nahi duenean gertatzen da, arima otoitzean eta bere zentzumenen jabe dela, bat batean liluramenduan sartzen da; egoera horretan Jaunak sekretu handiak agertzen dizkio, Jainkoagan beragan ikusten dituela dirudienak; hauek ez dira Gizatasun guztiz santuaren ikuskariak, eta ikusten duela badiot ere, ez du ezer ikusten, irudizko ikuskaria ez delako, adimen adimenezkoa baizik; han agertzen zaio nola Jainkoagan ikusten diren gauza guztiak eta nola Jainkoak bere baitan dituen guztiak. Eta probetxu handikoa da, unetxo batean igarotzen bada ere, ongi zizelkatua geratzen delako eta lotsari handia eragiten duelako; horrela, argiago ikusten da Jainkoa iraintzen duguneko malezia, Jainkoagan beragan, hau da, haren barnean egonik?
‎Ongi da asko dena asko kostatzea. Are gehiago, arima hau zazpigarren egoitzan sartzeko garbitzea denean, zeruan sartu behar dutenak garbitokian garbitzen diren bezala; orduan, sufritze hau, itsasoan ur tanta bat bezain arina da. Arrazoi handiagoz, oinaze eta samin hau, nahiz eta nire ustez lurrean diren guztien artean handiagorik ez duena izan (pertsona honek asko jasan zituen, bai gorputzekoak eta bai espiritualak, baina haiei guztiei ez zeritzen ezer honen ondoan), arimak hain balio handikotzat du oinaze hau, non oso ongi ulertzen baitu berak ezin zezakeela merezi; hala ere, sentimendu honek ez dio oinazea ezertan arintzen, baina honekin oso gogo onez darama eta halaxe eramango luke bere bizi osoan, Jainkoak nahi balu; orduan, baina, ez litzateke izango behin bakarrik hiltzea, etengabe hilez joatea baizik, egiaz ez baita gutxiago.
‎Ongi da asko dena asko kostatzea. Are gehiago, arima hau zazpigarren egoitzan sartzeko garbitzea denean, zeruan sartu behar dutenak garbitokian garbitzen diren bezala; orduan, sufritze hau, itsasoan ur tanta bat bezain arina da. Arrazoi handiagoz, oinaze eta samin hau, nahiz eta nire ustez lurrean diren guztien artean handiagorik ez duena izan (pertsona honek asko jasan zituen, bai gorputzekoak eta bai espiritualak, baina haiei guztiei ez zeritzen ezer honen ondoan), arimak hain balio handikotzat du oinaze hau, non oso ongi ulertzen baitu berak ezin zezakeela merezi; hala ere, sentimendu honek ez dio oinazea ezertan arintzen, baina honekin oso gogo onez darama eta halaxe eramango luke bere bizi osoan, Jainkoak nahi balu; orduan, baina, ez litzateke izango behin bakarrik hiltzea, etengabe hilez joatea baizik, egiaz ez baita gutxiago.
‎Egia da oraingoan konortea galdu zuela guztiz, indar handiaz etorri zitzaiolako (eta hitz egiten ari zela, Pazko Piztueraz, azken egunean, eta Pazkoaldi osoa hain lehortasun handiaz egonik, ia Pazkoaldia zenik ere ez zekiela), bizia amaitzen ez zelako hitz bakar bat entzuteaz besterik gabe. Ez dago ez hari kontra egiterik!, sugarretan sarturik , suak erretzeko berorik ez dezala izan nahi izatea bezala da. Ez da disimuluan, ingurukoak zer arriskutan dagoen konturatu gabe, igaro daitekeen sentimendua, barrukoaren lekuko izaterik ez badute ere; egia da, nolabait lagun egiten diotela, itzalak balira bezala, eta lurreko gauza guztiak ere halakoxeak iruditzen zaizkio.
‎Jainkoak zazpigarren egoitzetara sartzera heldu diren arimei egiten dizkien mesede handiez ari da. –
‎Haren Maiestateak, hala nahi badu, idazluma mugi beza eta aditzera eman biezat nola esango dizuedan esan beharreko hainbeste gauzatatik eta Jainkoak egoitza honetan sartzen duenari aditzera ematen dizkionetik zertxobait. Asko eskatu diot Haren Maiestateari, Berak badakielako nire ahalegina haren errukiak ezkutuan ez geratzea dela, haren izena gero eta gehiago goretsia eta aintzatua izan dadin.
‎3 Espiritualki bere emaztetzat hartu duen arima honek Berarenganako desiragatik sufritzen eta sufritu duenaz gure Jaunak erruki hartzea nahi duenean, espirituzko ezkontza burutu aurretik, bere egoitzan sartzen du, hau da, zazpigarren honetan; izan ere, zeruan duen bezala, ariman beste egoitza bat izan behar du, Haren Maiestatea bakarrik bizi dena, hau da, beste zeru bat. Izan ere, zerikusi handikoa da, ahizpak, arima gauza ilun edo halakotzat ez hartzea; ikusten ez dugunez gero, gehienetan, ikusten dugun hau izan ezik gainerako barruko argirik ez dela irudituko zaigu, eta gure arimaren barruan nolabaiteko iluntasuna dagoela.
‎Bada, Haren Maiestateak arimari aipaturiko Jainkozko ezkontzaren mesedea egin nahi dionean, lehenik bere egoitzan sartzen du, eta Haren Maiestateak ez du nahi besteetan bezala, hau da, liluramendu hauetan sartzen zuenean bezala, izan dadin; egia esan, nik uste dut une hartan eta esanda geratu den bat egitezko otoitzean biltzen duela berarekin; arimak, ordea, besterik uste du: oraindik ez dela bere erdigunean sartzera deitua izan, egoitza honetan izan denez, goialdean sartzera baizik.
‎Bada, Haren Maiestateak arimari aipaturiko Jainkozko ezkontzaren mesedea egin nahi dionean, lehenik bere egoitzan sartzen du, eta Haren Maiestateak ez du nahi besteetan bezala, hau da, liluramendu hauetan sartzen zuenean bezala, izan dadin; egia esan, nik uste dut une hartan eta esanda geratu den bat egitezko otoitzean biltzen duela berarekin; arimak, ordea, besterik uste du: oraindik ez dela bere erdigunean sartzera deitua izan, egoitza honetan izan denez, goialdean sartzera baizik.
‎Bada, Haren Maiestateak arimari aipaturiko Jainkozko ezkontzaren mesedea egin nahi dionean, lehenik bere egoitzan sartzen du, eta Haren Maiestateak ez du nahi besteetan bezala, hau da, liluramendu hauetan sartzen zuenean bezala, izan dadin; egia esan, nik uste dut une hartan eta esanda geratu den bat egitezko otoitzean biltzen duela berarekin; arimak, ordea, besterik uste du: oraindik ez dela bere erdigunean sartzera deitua izan, egoitza honetan izan denez, goialdean sartzera baizik. Honek ez du garrantzirik:
‎Bada, Haren Maiestateak arimari aipaturiko Jainkozko ezkontzaren mesedea egin nahi dionean, lehenik bere egoitzan sartzen du, eta Haren Maiestateak ez du nahi besteetan bezala, hau da, liluramendu hauetan sartzen zuenean bezala, izan dadin; egia esan, nik uste dut une hartan eta esanda geratu den bat egitezko otoitzean biltzen duela berarekin; arimak, ordea, besterik uste du: oraindik ez dela bere erdigunean sartzera deitua izan, egoitza honetan izan denez, goialdean sartzera baizik. Honek ez du garrantzirik:
‎...a entzun behar zaie, ordea, eta ama prioreak nahiz aitor entzuleak, berak kontsulta nori egin dion hark, esango dio ez egiteko jaramonik, ez dela hori ezinbestekoa Jainkoa zerbitzatzeko eta deabruak asko engainatu dituela hortik, beharbada, bera horien artekoa ez bada ere, berak dakarren zaputzaldia nahiko ez eta gehiago ez nahigabetzearren; izan ere, malenkonia dela esaten badiote, ez zaio buruan sartuko , eta zin egingo du ikusten eta entzuten duela, halaxe iruditzen zaiolako.
‎Eta gerta daiteke, gure Jaunari maitasunez gauza bat eskatzea, eta nahi dutena esaten dietela iruditzea, eta hau noizbehinka gertatzen da. Baina Jainkoaren hizketei buruz esperientzia handia dutenei, ezin izango zaie, nire iritziz, engainurik sartu irudimen kontu honetan.
‎11 Beldur handiagoa izatekoa da deabruarena. ...tzariaren iritzia kontuan izan gabe, argi eta garbi Jainkoarena dela baderitzo ere; izan ere, hauxe nahi du Haren Maiestateak, eta ez da hau Hark agintzen duena egin gabe uztea, Berak agindu baitzigun aitor entzulea bere ordezkotzat izan dezagula; beraz, ez da duda egin behar Jaunaren hitzak direla; eta hauek adore ematen laguntzen dute, arazoa neketsua denean, eta gure Jaunak, berak nahi duenean, sartuko dio bihotzean eta sinetsaraziko bere espiritua dela; eta bestela, ez daude gehiagora behartuak. Eta esandakoa ez den besterik egitea eta honetan nork bere iritziz jokatzea, oso arriskutsutzat dut; eta honela, ene ahizpak, gure Jaunaren izenean ohartarazten dizuet halakorik gerta ez dakizuen.
‎12 Bada beste erarik ere Jaunak arimari hitz egiteko, nik beraren aldetik oso ziurtzat dudana, adimenezko ikuskariren batekin izaten dena; geroago esango dut hau nolakoa den. Arimaren barru barruan gertatzen da, eta iruditzen zaio hain argi entzuten dizkiola hitz haiek arimako entzumenaz Jaunari berari eta hain sekretuan, non, ulertzeko erak berak, ikuskariak berak egiten dituen jarduerekin batera, sendotzen eta ziurtasuna ematen baitu han ezin duela deabruak muturrik sartu . Ondorio handiak uzten ditu hau sinesteko; gutxienez gauza ziurra da ez datorrela irudimenetik; eta horrez gainera, ongi begiratuz gero, horretaz ziur egon daiteke, arrazoi hauengatik:
‎8 Konparazio bat jartzen asmatzeko desira biziz nago, esaten ari naizenetako zer edo zer aditzera eman ahal izateko, eta uste dut ez dagoela ongi datorrenik, baina esan dezagun hau: errege baten edo jaun handi baten gelan sartzen zarete, uste dut ganberatxoa deritzola; beirazko eta zeramikazko ezin konta ahala mota eta beste gauza asko daude han, halako ordenan jarrita, non sartzean ia guztiak ikusten baitira. Behin honelako gela batera eraman ninduten Albako Dukesaren etxean (nagusien aginduz joan nintzen, bidez nindoala, andre honek ekin eta ekin egiten zielako), eta sartuaz batera harriturik geratu nintzen, eta gogoan nerabilen zertarako balio izan zezakeen halako gauza multzoak eta ohartu nintzen Jainkoa gorestekoa zela era bateko eta besteko hainbeste gauza ikustea, eta orain grazia egiten dit zein ongi etorri zaidan honetarako; eta zati batean han izan banintzen ere, hainbeste gauza ikusteko egonik, berehala ahaztu zitzaidan guztia eta guztiz joan zitzaizkidan gauza haiek oroimenetik, sekula ikusi ez banitu bezala; ez nuke jakingo haiek zuten itxura esaten ere.
‎8 Konparazio bat jartzen asmatzeko desira biziz nago, esaten ari naizenetako zer edo zer aditzera eman ahal izateko, eta uste dut ez dagoela ongi datorrenik, baina esan dezagun hau: errege baten edo jaun handi baten gelan sartzen zarete, uste dut ganberatxoa deritzola; beirazko eta zeramikazko ezin konta ahala mota eta beste gauza asko daude han, halako ordenan jarrita, non sartzean ia guztiak ikusten baitira. Behin honelako gela batera eraman ninduten Albako Dukesaren etxean (nagusien aginduz joan nintzen, bidez nindoala, andre honek ekin eta ekin egiten zielako), eta sartuaz batera harriturik geratu nintzen, eta gogoan nerabilen zertarako balio izan zezakeen halako gauza multzoak eta ohartu nintzen Jainkoa gorestekoa zela era bateko eta besteko hainbeste gauza ikustea, eta orain grazia egiten dit zein ongi etorri zaidan honetarako; eta zati batean han izan banintzen ere, hainbeste gauza ikusteko egonik, berehala ahaztu zitzaidan guztia eta guztiz joan zitzaizkidan gauza haiek oroimenetik, sekula ikusi ez banitu bezala; ez nuke jakingo haiek zuten itxura esaten ere.
‎errege baten edo jaun handi baten gelan sartzen zarete, uste dut ganberatxoa deritzola; beirazko eta zeramikazko ezin konta ahala mota eta beste gauza asko daude han, halako ordenan jarrita, non sartzean ia guztiak ikusten baitira. Behin honelako gela batera eraman ninduten Albako Dukesaren etxean (nagusien aginduz joan nintzen, bidez nindoala, andre honek ekin eta ekin egiten zielako), eta sartuaz batera harriturik geratu nintzen, eta gogoan nerabilen zertarako balio izan zezakeen halako gauza multzoak eta ohartu nintzen Jainkoa gorestekoa zela era bateko eta besteko hainbeste gauza ikustea, eta orain grazia egiten dit zein ongi etorri zaidan honetarako; eta zati batean han izan banintzen ere, hainbeste gauza ikusteko egonik, berehala ahaztu zitzaidan guztia eta guztiz joan zitzaizkidan ga... (Batera ikusitakoa dut soilik gogoan).
‎(Batera ikusitakoa dut soilik gogoan). Honela hemen ere, arima Jainkoarekin guztiz bat eginik, geure arimen barruan eduki behar dugun zeru goreneko gelan sarturik dagoela (izan ere, argi dago Jainkoa haietan dagoela, egoitza hauetako bat duela), eta, arima honela estasian dagoenean, sekretu hauek ikusterik Jaunak beti nahi izaten ez badu ere (Hartaz gozatzean erabat murgildua dagoelako, hain on handi hori nahikoa duela), noizean behin nahi izaten du arima bere baitako egoera hartatik irten dadin eta bat batean ikus dezan gela hartan dagoena, eta horrela ge...
‎15 Nik nuen engainua, nire iritziz, ez zen horrenbesteraino iritsi; Jesu Kristo gure Jaunagan pentsatzea hain atsegin ez izatea ekarri zidan, eta murgiltze hartan sarturik gozotasun haren zain egotea. Eta argi eta garbi ikusi nuen gaizki nindoala; izan ere, gozotasunik beti ezin izan nuenez gero, pentsamendua batetik bestera zebilen, eta arima, uste dut, non pausaturik ez duen hegazti bat bezala hegaka, eta denbora asko alferrik ematen, eta bertuteetan eta otoitzean aurrerapenik egin gabe.
‎Berak erantzun zion ez zekiela, eta zuela aurpegirik ikusten, ezta ezin zezakeela esandakoa baino gehiago esan; zekiena zela Bera zela hitz egiten ziona eta ez zela irudipena. Eta hainbesteko beldurrak sartzen bazizkioten ere, askotan ezin zuela zalantzan jarri, batez ere hau esaten zionean: Ez izan beldurrik, neu naiz.
‎8 Nire ideia finkoa hau da eta hau izango da: arima Jainkoaren mesede hauek uzten dutela hemen esan den moduan dabilenean, Jainkoak noizbait baimena ematen badio deabruari haren gauzetan sartzera ausartzeko, Haren Maiestateak irabaziaz aterako duela, deabrua, berriz, lotsaturik geratuko dela. Horregatik, alabak, norbait bide honetatik balihoa, esan dudanez?
‎5 Izugarria diot, mila urte bizi izanda eta halakoa gogoan sortarazten eginahalak eginda ere, pertsona batek imajina dezakeenik ederrena eta atseginik handienekoa izan arren (gure irudimen nahiz adimenean sar daitekeen oro baino haratago doalako), haren presentzia hain da gorentasun bikainekoa, non arima izu ikara handiak hartzen baitu. Hemen ez dago ez, inork esan gabe nor den nola dakien galdetu beharrik, zeru eta lurraren Jaunak ongi ezagutarazten baitu bere burua; lurreko erregeek ez dute halakorik egingo, beraiek bakarrik gutxitzat hartuak baitira, beraiekin batera segiziorik ez badute, edota nor diren esaten ez badute.
‎argizarizko bi kandela bezala, bata bestearekin oso osoan biltzen direnak, argi guztia bat izateraino, edota metxa eta argia eta argizaria bat izateraino; baina gero ongi bereiz daitezke bata eta bestea, eta bi kandelatan geratzen dira, edota argizarizko bi metxatan. Hemen, ordea, zerutik ibai edo iturri batera eroritako ura bezala da, guztia ur eginik, ez baitago bereizterik ezta jakiterik ere zein den ibaikoa eta zein zerutik erori zena; edota itsasoan sartzen den erreka txikitxo bat bezala da, ez da izango bata bestetik bereizteko modurik; edota gela batean argi handia sartzeko bi leiho baleude bezala; bereiz sartzen bada ere, guztia argi bat egiten da.
‎argizarizko bi kandela bezala, bata bestearekin oso osoan biltzen direnak, argi guztia bat izateraino, edota metxa eta argia eta argizaria bat izateraino; baina gero ongi bereiz daitezke bata eta bestea, eta bi kandelatan geratzen dira, edota argizarizko bi metxatan. Hemen, ordea, zerutik ibai edo iturri batera eroritako ura bezala da, guztia ur eginik, ez baitago bereizterik ezta jakiterik ere zein den ibaikoa eta zein zerutik erori zena; edota itsasoan sartzen den erreka txikitxo bat bezala da, ez da izango bata bestetik bereizteko modurik; edota gela batean argi handia sartzeko bi leiho baleude bezala; bereiz sartzen bada ere, guztia argi bat egiten da.
‎argizarizko bi kandela bezala, bata bestearekin oso osoan biltzen direnak, argi guztia bat izateraino, edota metxa eta argia eta argizaria bat izateraino; baina gero ongi bereiz daitezke bata eta bestea, eta bi kandelatan geratzen dira, edota argizarizko bi metxatan. Hemen, ordea, zerutik ibai edo iturri batera eroritako ura bezala da, guztia ur eginik, ez baitago bereizterik ezta jakiterik ere zein den ibaikoa eta zein zerutik erori zena; edota itsasoan sartzen den erreka txikitxo bat bezala da, ez da izango bata bestetik bereizteko modurik; edota gela batean argi handia sartzeko bi leiho baleude bezala; bereiz sartzen bada ere, guztia argi bat egiten da.
‎Izan ere, Jainkoa arima mantentzen ari dela dirudien jainkozko bular haietatik esne izpiak irteten dira, gazteluko jende guztia sendotzen dutenak; dirudienez, arimak hainbeste gozatzen duenetik nolabait goza dezatela haiek nahi du Jaunak, eta iturritxo hau iraungi zen ur handitako ibai hartatik irten daitezela, noizbehinka, gorputzari dagokionez bi ezkondu hauek zerbitzatuko dituztenak mantentzeko ur haren kolpe batzuk. Eta arretarik gabe dagoen pertsona bat, ur hartan laster batean sartuko balute uraren eragina sentitu gabe gera ezin daitekeenez, era berean, eta oraindik ziurtasun handiagoz, sentitzen dira ahotan darabilzkidan eragiketa hauek. Izan ere, ur kolpe handi bat, esan dudanez?
‎Ez dakit zer maitasun izan daitekeen hau baino handiagoa! Eta guztiok sartzen gara hor, Haren Maiestateak esan baitzuen: Ez dut erregutzen hauen alde bakarrik, baita niregan sinetsiko dutenen alde ere, eta gainera hau dio:
‎9 Bada, esaten ari ginenera itzuliz, Jaunak arima bere egoitza honetan sartzean , arima beraren erdigunea denean, edota gure Jauna dagoen zeru gorenean diotenez, ez da mugitzen besteak bezala; horrela, hemen sartzean, arima honetan mugimendurik ez dela dirudi, hau da, ahalmenetan eta irudimenean izan ohi den bakea eragotzi eta kentzekorik.
‎9 Bada, esaten ari ginenera itzuliz, Jaunak arima bere egoitza honetan sartzean, arima beraren erdigunea denean, edota gure Jauna dagoen zeru gorenean diotenez, ez da mugitzen besteak bezala; horrela, hemen sartzean , arima honetan mugimendurik ez dela dirudi, hau da, ahalmenetan eta irudimenean izan ohi den bakea eragotzi eta kentzekorik.
‎11 Erregea bere jauregian dago, eta haren erreinuan gerra asko eta gauza penagarri asko dira, baina horregatik ez du alde batera uzten bere lekua; hemen ere gauza bera, gainerako egoitzetan zalaparta ugari izan eta piztia pozoitsuak ibili eta zarata entzun arren, inor ez da sartzen han dagoen lekutik hura kenduko duenik; eta entzuten dituen gauzak ere, nolabaiteko samina ematen badiote ere, ez dira arima asaldatu eta hari bakea kentzekoak, grinak dagoeneko gaindituak daudelako, eta horrela beldur dira han sartzen, otzanago irtengo liratekeelako.
‎...ez du alde batera uzten bere lekua; hemen ere gauza bera, gainerako egoitzetan zalaparta ugari izan eta piztia pozoitsuak ibili eta zarata entzun arren, inor ez da sartzen han dagoen lekutik hura kenduko duenik; eta entzuten dituen gauzak ere, nolabaiteko samina ematen badiote ere, ez dira arima asaldatu eta hari bakea kentzekoak, grinak dagoeneko gaindituak daudelako, eta horrela beldur dira han sartzen , otzanago irtengo liratekeelako.
‎3 Esana dut, konparazio hauek beste egokiagorik ez delako jartzen direla; kontuan har dadin, hemen ez dagoela gorputzaren oroipenik, gorputz hartan arimarik ez balego baino gehiago, espiritua soilik balego bezala baizik, eta espirituzko ezkontzan are gutxiago, bat egite sekretu hau arimaren barru barruko erdigunean, Jainkoa bera omen dagoen lekuan, gertatzen delako; nire iritziz, sartzeko aterik behar ez duen lekuan. Ez dela sartzeko aterik behar diot, orain arte esan den guztia, dirudienez, zentzumen eta ahalmenen bidez gertatzen baita, eta Jaunaren Gizatasunaren agertze honek horrela izan behar zuen; baina espirituzko ezkontzaren bat egitean gertatzen dena oso bestelakoa da:
‎3 Esana dut, konparazio hauek beste egokiagorik ez delako jartzen direla; kontuan har dadin, hemen ez dagoela gorputzaren oroipenik, gorputz hartan arimarik ez balego baino gehiago, espiritua soilik balego bezala baizik, eta espirituzko ezkontzan are gutxiago, bat egite sekretu hau arimaren barru barruko erdigunean, Jainkoa bera omen dagoen lekuan, gertatzen delako; nire iritziz, sartzeko aterik behar ez duen lekuan. Ez dela sartzeko aterik behar diot, orain arte esan den guztia, dirudienez, zentzumen eta ahalmenen bidez gertatzen baita, eta Jaunaren Gizatasunaren agertze honek horrela izan behar zuen; baina espirituzko ezkontzaren bat egitean gertatzen dena oso bestelakoa da: Jauna arimaren erdigunean agertzen da, ez irudizko ikuskariaz adimenezkoaz baizik, baina aipaturiko haietan baino era finagoan, Apostoluei atetik sartu gabe agertu eta. Pax vobis?
‎Ez dela sartzeko aterik behar diot, orain arte esan den guztia, dirudienez, zentzumen eta ahalmenen bidez gertatzen baita, eta Jaunaren Gizatasunaren agertze honek horrela izan behar zuen; baina espirituzko ezkontzaren bat egitean gertatzen dena oso bestelakoa da: Jauna arimaren erdigunean agertzen da, ez irudizko ikuskariaz adimenezkoaz baizik, baina aipaturiko haietan baino era finagoan, Apostoluei atetik sartu gabe agertu eta. Pax vobis, esan zienean bezala.
‎Uste dut horrela izango dela, egoera txarrean egon ez arren, munduko gauzetan hain sartua eta ondasun, izen on eta harreman kontuetan hain murgildua egonik, esana dudanez?, egiaz ikusi nahi lukeen eta haren edertasunaz gozatu nahi lukeen arren, ez diote uzten, eta ez dirudi hainbeste oztopotatik aska daitekeenik ere. Eta bigarren egoitzetara sartu ahal izateko benetan komeni da, bakoitza bere bizieran, beharrezkoak ez diren gauza eta harremanak alde batera uzten ahalegintzea; egoitza nagusira iristeko hori hain garrantzitsua izanik, hori egiten hasten ez bada, ezinezkotzat jotzen dut; are gehiago: dagoen lekuan ere nekez egongo arriskurik gabe, gazteluan sartu bada ere, gauza pozoitsuak ez direlako geratuko behin edo behin berari hozka egin gabe.
‎Eta bigarren egoitzetara sartu ahal izateko benetan komeni da, bakoitza bere bizieran, beharrezkoak ez diren gauza eta harremanak alde batera uzten ahalegintzea; egoitza nagusira iristeko hori hain garrantzitsua izanik, hori egiten hasten ez bada, ezinezkotzat jotzen dut; are gehiago: dagoen lekuan ere nekez egongo arriskurik gabe, gazteluan sartu bada ere, gauza pozoitsuak ez direlako geratuko behin edo behin berari hozka egin gabe.
‎15 Bada, zer izango litzateke, ene alabak, dagoeneko behaztopa hauetatik aske daudenak gu bezala eta oso barrura gazteluko beste egoitza sekretuetara sartu garenak, geure erruz berriro irtengo bagina iskanbila hauen artera, gure bekatuengatik pertsona askok egiten duten bezala, Jainkoak mesedeak eginik, beren erruz ezerez honetara botatzen badituzte. Hemen kanpo aldetik aske gaude; Jaunak nahi beza barru aldetik ere hala egon gaitezela eta aska gaitzala Berak.
‎Hemen kanpo aldetik aske gaude; Jaunak nahi beza barru aldetik ere hala egon gaitezela eta aska gaitzala Berak. Ez zaitezte sar , ene alabak, besteen arazoetan. Begira, gero, gaztelu honetako egoitza gutxi direla deabruek borroka egin gabe daudenekoak.
‎Begira, gero, gaztelu honetako egoitza gutxi direla deabruek borroka egin gabe daudenekoak. Egia da, haietako batzuetan zaintzaileek borrokatzeko indarra dutela, uste dut esan dudala arimaren ahalmenak direla hauek?, baina behar beharrezkoa da erne egotea haien trikimailuak ezagutu eta, argi aingeru bihurturik, atzipetu ez gaitzan; izan ere, gauza ugari erabil ditzake guri kalte egiteko apurka apurka sartuz , eta kaltea egina den arte ez gara konturatzen.
‎1 Orain gatozen esatera, zein arima izango diren bigarren egoitzetan sartzen direnak eta zer egiten duten haietan. Horretaz gutxi hitz egin nahi nuke, beste toki batzuetan luze eta zabal aritu naizelako, eta ezinezkoa izango da berriro horretaz asko hitz egin gabe geratzea, esandakorik ez baitut ezer gogoratzen; ongi dakit hau era askotara prestatzen jakingo banu, ez zinatekeela haserretuko, honetaz ari diren liburuekin ere, asko izan arren, aspertzen ez garen bezala.
‎Hauek, alde batetik, lehenbizikoek baino hainbat lan gehiago dute, haiek adinako arriskurik ez badute ere, honezkero ezagunak zaizkiela baitirudi, eta barrurago sartuko diren itxaropena dago. Lan gehiago dutela diot, lehenbizikoak entzuten ez duten mutuak bezala direlako, eta horrela hitzik ez egitearen zama hobeki daramate; entzun bai eta hitzik egin ezin dutenek, ordea, ez lukete horrela eramango, askoz ere gaizkiago baizik.
‎Hala ere, ez da horregatik nahiago izaten entzuten ez dutenen zoria, azken batean esaten digutena aditzea gauza handia baita. Horrela, hauek entzuten dituzte Jaunak egiten dizkien deiak; izan ere, Haren Maiestatea dagoen tokitik hurbilago sartuz doazenez gero, oso auzo ona da, eta haren errukia eta ontasuna hainbestekoa izanik, oraindik geure denbora pasa eta arazoetan eta atsegin eta munduko iruzurretan gaudela ere, eta are bekatuetan erori eta jaiki gabiltzala (bada, piztia hauek hain pozoitsuak eta zalapartatsuak izanik eta arriskutsua haiekin ibiltzea, harrigarria litzateke haietan estropezu egin eta ez erortzea), hala ere, gure Jaun... gauza neketsuagoa da ez entzunda baino.
‎kolpe eta artilleriaren burrundarak hain zakarrak izanik, nahitaez entzun behar arimak. Izan ere, hemen izaten da deabruek munduko gauzen suge hauek irudikatzea eta hango gozotasunak ia betikoak egitea, han izan ohi duen estimua, adiskide eta senitartekoak, penitentziazko gauzetan osasuna (egoitza honetan sartzen den arima beti hasten baita zerbait egiteko gogoa izaten), eta eragozpenen beste milaka era.
‎Zure errukiagatik ez ezazu onar arima hau engainatua izan dadin, hasitakoa bertan behera uzteko. Emaiozu argia, honetan dela bere on guztia ikus dezan, eta lagun txarretatik urrundu dadin; gauza handi handia da gauza hauetan ari direnekin harremana izatea; ez bera dagoen egonlekuetan daudenen ondora joatea soilik, baita hurbilago sartu direla uste duenen ondora joatea ere; bada, laguntza handia izango du, eta haiekin hainbeste tratatzeak beraiekin batera sartzea ekar dezake. Egon dadila beti erne, mende hartzen ez uzteko; izan ere, deabruak, lehen bizilekura itzultzea baino bizia, atsedena eta eskaintzen dion guztia alde batera uztea nahiago duela, erabaki sendoaz ikusten badu, askoz ere lehenago utziko du bakean.
‎Zure errukiagatik ez ezazu onar arima hau engainatua izan dadin, hasitakoa bertan behera uzteko. Emaiozu argia, honetan dela bere on guztia ikus dezan, eta lagun txarretatik urrundu dadin; gauza handi handia da gauza hauetan ari direnekin harremana izatea; ez bera dagoen egonlekuetan daudenen ondora joatea soilik, baita hurbilago sartu direla uste duenen ondora joatea ere; bada, laguntza handia izango du, eta haiekin hainbeste tratatzeak beraiekin batera sartzea ekar dezake. Egon dadila beti erne, mende hartzen ez uzteko; izan ere, deabruak, lehen bizilekura itzultzea baino bizia, atsedena eta eskaintzen dion guztia alde batera uztea nahiago duela, erabaki sendoaz ikusten badu, askoz ere lehenago utziko du bakean.
‎Egon dadila beti erne, mende hartzen ez uzteko; izan ere, deabruak, lehen bizilekura itzultzea baino bizia, atsedena eta eskaintzen dion guztia alde batera uztea nahiago duela, erabaki sendoaz ikusten badu, askoz ere lehenago utziko du bakean. Izan dadila ausarta eta ez ahuspez edaten jartzen zirenetakoa, gerrara zihoazenean, ez naiz gogoratzen norekin, baina buruan sar dezala deabru guztien aurka gudukatzera doala eta ez dagoela gurutzearenak baino arma hoberik.
‎Sinets iezadazue, bada, geure etxean ez badugu eta lortzen saiatzen ez bagara, nekez aurkituko dugula auzoetan. Buka bedi dagoeneko gerra hau; gugatik isuri zuen odolagatik eskatzen diet nik oraindik beren baitan sartzen hasi ez direnei; eta hasi direnei, ez daitezela kontenta horrekin, berriro atzerantz eragin ez diezaien. Begira, gero, berriz erortzea okerragoa baita erortzea baino; begi bistakoa duzue horren hondamendia; izan uste on Jainkoaren errukian eta batere ez norbere buruan, eta ikusiko duzue nola Haren Maiestateak daraman [arima] egoitza batzuetatik besteetara eta nola sartzen duen piztia hauek ukiturik egingo ez dioten eta nekerik ere emango ez dioten tokian; alderantziz, berak guztiak lotuko dituen eta haietaz barre egingo duen, eta, bizitza honetan ere, desiratzen dituen baino askoz ere ondasun handiagoez gozatuko duen tokian.
‎Buka bedi dagoeneko gerra hau; gugatik isuri zuen odolagatik eskatzen diet nik oraindik beren baitan sartzen hasi ez direnei; eta hasi direnei, ez daitezela kontenta horrekin, berriro atzerantz eragin ez diezaien. Begira, gero, berriz erortzea okerragoa baita erortzea baino; begi bistakoa duzue horren hondamendia; izan uste on Jainkoaren errukian eta batere ez norbere buruan, eta ikusiko duzue nola Haren Maiestateak daraman [arima] egoitza batzuetatik besteetara eta nola sartzen duen piztia hauek ukiturik egingo ez dioten eta nekerik ere emango ez dioten tokian; alderantziz, berak guztiak lotuko dituen eta haietaz barre egingo duen, eta, bizitza honetan ere, desiratzen dituen baino askoz ere ondasun handiagoez gozatuko duen tokian.
‎11 Norbaitek uste dezake, hain gaitz handia bada atzerantz egitea, hobe litzatekeela sekula ere hasi ez izana, gazteluaren kanpoaldean egotea baizik. . Esan nizuen hasieran, eta Jaunak berak ere badio, arrisku artean dabilena bertan galduko dela, eta gaztelu honetara sartzeko atea otoitza dela. Bada, zeruan sartuko garela uste izatea eta geure baitan sartu ez, geure buruak ezagutuz eta geure ezereza eta Jainkoari zer zor diogun kontuan hartuz eta askotan errukia eskatuz, zentzugabekeria da.
‎–Esan nizuen hasieran, eta Jaunak berak ere badio, arrisku artean dabilena bertan galduko dela, eta gaztelu honetara sartzeko atea otoitza dela. Bada, zeruan sartuko garela uste izatea eta geure baitan sartu ez, geure buruak ezagutuz eta geure ezereza eta Jainkoari zer zor diogun kontuan hartuz eta askotan errukia eskatuz, zentzugabekeria da. Jaunak berak dio:
‎–Esan nizuen hasieran, eta Jaunak berak ere badio, arrisku artean dabilena bertan galduko dela, eta gaztelu honetara sartzeko atea otoitza dela. Bada, zeruan sartuko garela uste izatea eta geure baitan sartu ez, geure buruak ezagutuz eta geure ezereza eta Jainkoari zer zor diogun kontuan hartuz eta askotan errukia eskatuz, zentzugabekeria da. Jaunak berak dio:
‎1 Jainkoaren errukiz borroka hauetan garaile irten direnei eta, ekin eta jarrai, hirugarren egoitzetan sartu direnei zer esango diegu, dohatsu Jaunaren beldur den gizonabaizik. Ez da izan gutxi Haren Maiestateak nik bertso honen erromantzeak zer esan nahi duen uler dazadala egitea, gauza honetan moldakaitza bainaiz.
‎Hirugarren egoitzetan sartu diren arimei buruz esaten hasi nintzaizuenera itzuliz, lehenengo eragozpenak gainditu izanaz ez die egin Jaunak mesede txikia, handia baizik; hauetakoak, Jaunaren ontasunagatik, uste dut asko daudela munduan: Haren Maiestatea ez iraintzeko gogo bizia dute, kontuz aritzen dira bekatu arinik ere ez egiteko, eta maite dute penitentzia egitea, beren baitan bilduta igarotako orduak dituzte, ongi erabiltzen dute denbora, lagun hurkoarekin karitatezko egintzetan aritzen dira, oso eratsuak dira hitz egiterakoan eta janztean eta etxeko gobernuan, etxerik dutenak.
‎Nik neuk uste dut, gehien gehienetan esan dudana gertatzen dela; bada, arima hauek ezergatik ere bekaturik ez luketenez egingo, ezta konturaturik bekatu arinik ere, eta beren bizitza eta beren ondasunak ongi erabiltzen dituztenez gero, ezin dute onez eraman gure Erregea dagoen lekurako atea beraiei ixterik, haren zerbitzaritzat baitute beren burua, eta badira, izan ere. Baina munduko erregeak hemen zerbitzari ugari baditu ere, ez dira guztiak sartzen haren egonlekuraino. Sar, sar zaitezte, ene alabak, barrura; jo zeuen egintza txikiak baino aurrerago, kristau izateagatik hori eta gehiago ere egin behar baituzue eta nahikoa duzue Jainkoaren zerbitzariak izatea; ez izan gehiagoren gutiziarik, ezer gabe gera ez zaitezten.
‎Baina munduko erregeak hemen zerbitzari ugari baditu ere, ez dira guztiak sartzen haren egonlekuraino. Sar , sar zaitezte, ene alabak, barrura; jo zeuen egintza txikiak baino aurrerago, kristau izateagatik hori eta gehiago ere egin behar baituzue eta nahikoa duzue Jainkoaren zerbitzariak izatea; ez izan gehiagoren gutiziarik, ezer gabe gera ez zaitezten. Begiratu Errege honen egonlekura sartu ziren santuei, eta ikusiko duzue haiengandik gugana dagoen aldea.
‎Baina munduko erregeak hemen zerbitzari ugari baditu ere, ez dira guztiak sartzen haren egonlekuraino. Sar, sar zaitezte, ene alabak, barrura; jo zeuen egintza txikiak baino aurrerago, kristau izateagatik hori eta gehiago ere egin behar baituzue eta nahikoa duzue Jainkoaren zerbitzariak izatea; ez izan gehiagoren gutiziarik, ezer gabe gera ez zaitezten. Begiratu Errege honen egonlekura sartu ziren santuei, eta ikusiko duzue haiengandik gugana dagoen aldea.
‎Sar, sar zaitezte, ene alabak, barrura; jo zeuen egintza txikiak baino aurrerago, kristau izateagatik hori eta gehiago ere egin behar baituzue eta nahikoa duzue Jainkoaren zerbitzariak izatea; ez izan gehiagoren gutiziarik, ezer gabe gera ez zaitezten. Begiratu Errege honen egonlekura sartu ziren santuei, eta ikusiko duzue haiengandik gugana dagoen aldea. Ez eskatu merezi ez duzuenik, eta, zerbitzurik handienak egin baditugu ere, ez dakigula burura etorri ere egin Jauna iraindu dugunoi merezimendurik dugunik.
‎8 Guri begitanduko zaigu, erlijioko abitua soinean daramagunok eta geure borondatez hartu genuenok eta Beragatik munduko gauza guztiak eta geneukana alde batera utzi genuenok (san Pedroren sareak badira ere, daukana ematen duenak nahiko ematen duela uste izango du), horrekin dena eginda dagoela. . Jarrera ona da oso, hartan irauten badu eta lehen egonlekuetako zomorro artean berriro sartzen ez bada, gurariz baizik izan ez arren; ez baitago zalantzarik biluztasun honetan eta guztia alde batera uztean irauten badu, lortuko duela nahi duena. Baina, eta begira diotsuedan hau, bere burua zerbitzari gizagaixotzat izatekotan, san Paulok dioenez, edo Kristok?
‎2 Azken batean, nik ez dut aurkitu ezta ez dut aurkitzen ere erremediorik halako pertsonak kontsolatzeko, haien nahigabeagatik sentimendu bizia erakustea (eta egia esan, errukia hartzen zaie halako miseriaren mende ikustean), eta haien arrazoiari kontra ez egitea baino besterik; izan ere, guztiak bat datoz Jainkoagatik sentitzen dituztelako ustean, eta horrela ez zaie buruan guztiz sartzen inperfekzioa denik; eta hau hain jende aurreratuarentzat beste engainu bat da; ez da zertan harriturik haiek hori sentitzeaz, baina, nire ustez, halako gauzek sorturiko sentimenduak laster amaitzekoa izan luke. Izan ere, askotan Jainkoak bere hautatuek beren ezereza senti dezatela nahi du, eta bere laguntza pixka bat eten egiten du, ez baitago gehiagoren beharrik, laster batean geure burua ezagutzeko.
‎Hau, ahora eramateko ogi zatirik ere ez duenaren antzera, egonezinik eta kezkaz balebil, nola eskatuko lioke gure Jaunak Beragatik guztia uzteko? Txiroentzat nahi duelako sentitzen duela sartzen da hemen. –Nik uste dut Jainkoak karitate hau baino nahiago duela Haren Maiestateak egiten duena nik bete betean onartzea eta, lortzen saiatzen banaiz ere, neure arima bake bakean izan dezadala.
‎Hauek ez ditu Jaunak, zuzena denez gero eta baita errukitsua ere, beti merezi dugun baino askoz ere gehiago ematen duena?, ordaindu gabe uzten, bizitzako atsegin eta jostaketek ematen dutenetan izan ditzakegun baino askoz ere, poz? handiagoak emanez; baina ez dut uste gozotasun asko ematen dituenik, noiz edo noiz, gainerako egoitzetan zer gertatzen den ikusiz gonbidapena egiteko, haietan sartzeko presta daitezen ez bada.
‎3 Egoitza hauetan gutxitan sartzen dira gauza pozoitsuak, eta sartzen badira ez dute kalterik egiten, bestera baizik: irabazia uzten dute.
‎3 Egoitza hauetan gutxitan sartzen dira gauza pozoitsuak, eta sartzen badira ez dute kalterik egiten, bestera baizik: irabazia uzten dute.
‎irabazia uzten dute. Eta askoz hobetzat dut otoitzaren egoera honetan sartzen direnean eta lanak ematen dituztenean; izan ere, Jainkoak ematen dituen gozotasunez baliatuz deabruak engainua sar dezake, tentaldirik ez balego, eta haiek daudenean baino askoz ere kalte handiagoa egin eta arimak hainbesteko irabazirik lortu ez, gutxienez merezimenduak lortzeko bide diren gauzak baztertuz, eta arima murgiltze egoera batean utz dezake. Hau sen batean denean, ez dut ziurtzat jotzen ezta ez dut uste Jaunaren espiritua beti sen batean izan daitekeenik ere erbeste honetan.
‎irabazia uzten dute. Eta askoz hobetzat dut otoitzaren egoera honetan sartzen direnean eta lanak ematen dituztenean; izan ere, Jainkoak ematen dituen gozotasunez baliatuz deabruak engainua sar dezake, tentaldirik ez balego, eta haiek daudenean baino askoz ere kalte handiagoa egin eta arimak hainbesteko irabazirik lortu ez, gutxienez merezimenduak lortzeko bide diren gauzak baztertuz, eta arima murgiltze egoera batean utz dezake. Hau sen batean denean, ez dut ziurtzat jotzen ezta ez dut uste Jaunaren espiritua beti sen batean izan daitekeenik ere erbeste honetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
sartu 290 (1,91)
sartzen 189 (1,24)
sartzea 103 (0,68)
sartzeko 79 (0,52)
sartuko 67 (0,44)
sarturik 67 (0,44)
sar 50 (0,33)
sartuz 14 (0,09)
sartzera 13 (0,09)
sartzekotan 10 (0,07)
sartzean 7 (0,05)
sartu gabe 6 (0,04)
Sartu 4 (0,03)
sartu arte 4 (0,03)
sartu aurretik 4 (0,03)
sartuta 4 (0,03)
sartzerakoan 4 (0,03)
sartuz gero 3 (0,02)
sartzeak 3 (0,02)
Sartzen 2 (0,01)
Sar 1 (0,01)
Sartuko 1 (0,01)
Sartzeko 1 (0,01)
Sartzekotan 1 (0,01)
sartu arren 1 (0,01)
sartu ondoren 1 (0,01)
sartuaz 1 (0,01)
sartzeari 1 (0,01)
sartzearren 1 (0,01)
sartzerako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
sartu egin 34 (0,22)
sartu nahi 30 (0,20)
sartu egon 26 (0,17)
sartu ez 19 (0,13)
sartu sartu 15 (0,10)
sartu ezan 12 (0,08)
sartu behar 9 (0,06)
sartu ibili 9 (0,06)
sartu ahal 8 (0,05)
sartu ukan 8 (0,05)
sartu ere 7 (0,05)
sartu esan 7 (0,05)
sartu joan 7 (0,05)
sartu den 6 (0,04)
sartu baizik 5 (0,03)
sartu ikusi 5 (0,03)
sartu ate 4 (0,03)
sartu baino 4 (0,03)
sartu bide 4 (0,03)
sartu hasi 4 (0,03)
sartu hori 4 (0,03)
sartu utzi 4 (0,03)
sartu asmo 3 (0,02)
sartu baimen 3 (0,02)
sartu beste 3 (0,02)
sartu ezin 3 (0,02)
sartu hain 3 (0,02)
sartu saiatu 3 (0,02)
sartu adierazi 2 (0,01)
sartu ausartu 2 (0,01)
sartu besterik 2 (0,01)
sartu bezala 2 (0,01)
sartu boto 2 (0,01)
sartu buru 2 (0,01)
sartu egoitza 2 (0,01)
sartu etxe 2 (0,01)
sartu ha 2 (0,01)
sartu heldu 2 (0,01)
sartu hura 2 (0,01)
sartu jainko 2 (0,01)
sartu ohi 2 (0,01)
sartu Sevilla 1 (0,01)
sartu adinako 1 (0,01)
sartu agertu 1 (0,01)
sartu ahala 1 (0,01)
sartu albait 1 (0,01)
sartu ari 1 (0,01)
sartu arima 1 (0,01)
sartu asmotan 1 (0,01)
sartu atsegintasun 1 (0,01)
sartu atzeratu 1 (0,01)
sartu aurkitu 1 (0,01)
sartu aurre 1 (0,01)
sartu azken 1 (0,01)
sartu baimendu 1 (0,01)
sartu baldin 1 (0,01)
sartu baldintza 1 (0,01)
sartu bat 1 (0,01)
sartu bedeinkatu 1 (0,01)
sartu bera 1 (0,01)
sartu bezain 1 (0,01)
sartu bi 1 (0,01)
sartu bit 1 (0,01)
sartu debeku 1 (0,01)
sartu dei 1 (0,01)
sartu deitu 1 (0,01)
sartu eduki 1 (0,01)
sartu egun 1 (0,01)
sartu egundo 1 (0,01)
sartu ekarri 1 (0,01)
sartu eman 1 (0,01)
sartu era 1 (0,01)
sartu erabaki 1 (0,01)
sartu erakutsi 1 (0,01)
sartu eskari 1 (0,01)
sartu etorri 1 (0,01)
sartu frai 1 (0,01)
sartu gai 1 (0,01)
sartu garbitoki 1 (0,01)
sartu garbitu 1 (0,01)
sartu geldiarazi 1 (0,01)
sartu geratu 1 (0,01)
sartu gero 1 (0,01)
sartu gertatu 1 (0,01)
sartu gogo 1 (0,01)
sartu gomendatu 1 (0,01)
sartu gonbidatu 1 (0,01)
sartu gozotasun 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
sartu nahi ukan 24 (0,16)
sartu sartu egon 4 (0,03)
sartu ezin ukan 3 (0,02)
sartu sartu ibili 3 (0,02)
sartu ate behar 2 (0,01)
sartu ate otoitz 2 (0,01)
sartu baino lehen 2 (0,01)
sartu behar ukan 2 (0,01)
sartu besterik ez 2 (0,01)
sartu egin agindu 2 (0,01)
sartu egin egon 2 (0,01)
sartu egin ez 2 (0,01)
sartu egin laster 2 (0,01)
sartu egin nahi 2 (0,01)
sartu egon arima 2 (0,01)
sartu ez ukan 2 (0,01)
sartu sartu ukan 2 (0,01)
sartu ukan desira 2 (0,01)
sartu ukan jainko 2 (0,01)
sartu adierazi erabili 1 (0,01)
sartu adinako haitzulotxo 1 (0,01)
sartu ahal ukan 1 (0,01)
sartu albait disimulu 1 (0,01)
sartu arima prestatu 1 (0,01)
sartu asmo ari 1 (0,01)
sartu asmo ukan 1 (0,01)
sartu atsegintasun bizi 1 (0,01)
sartu atzeratu aholkatu 1 (0,01)
sartu aurre ezin 1 (0,01)
sartu ausartu ez 1 (0,01)
sartu azken bi 1 (0,01)
sartu baimen ekarri 1 (0,01)
sartu baimen eskatu 1 (0,01)
sartu baimen Teresa 1 (0,01)
sartu bat harritu 1 (0,01)
sartu bedeinkatu hori 1 (0,01)
sartu behar ere 1 (0,01)
sartu behar Kristo 1 (0,01)
sartu bera kargu 1 (0,01)
sartu beste bat 1 (0,01)
sartu beste horrenbesteko 1 (0,01)
sartu beste inor 1 (0,01)
sartu bezain handi 1 (0,01)
sartu bi leiho 1 (0,01)
sartu bide itxi 1 (0,01)
sartu bide neketsu 1 (0,01)
sartu boto egin 1 (0,01)
sartu buru deabru 1 (0,01)
sartu buru zer 1 (0,01)
sartu dei egin 1 (0,01)
sartu den ez 1 (0,01)
sartu eduki ere 1 (0,01)
sartu egin behar 1 (0,01)
sartu egin behintzat 1 (0,01)
sartu egin etorri 1 (0,01)
sartu egin fraide 1 (0,01)
sartu egin gertatu 1 (0,01)
sartu egin horrela 1 (0,01)
sartu egin Jesus 1 (0,01)
sartu egin kanpai 1 (0,01)
sartu egin pentsatu 1 (0,01)
sartu egoitza guzti 1 (0,01)
sartu egoitza hau 1 (0,01)
sartu egon bezala 1 (0,01)
sartu egon bigarren 1 (0,01)
sartu egon ere 1 (0,01)
sartu egon galbide 1 (0,01)
sartu egon hau 1 (0,01)
sartu egon lohi 1 (0,01)
sartu egon tira 1 (0,01)
sartu egon ur 1 (0,01)
sartu egun erdi 1 (0,01)
sartu egundo gauza 1 (0,01)
sartu ekarri ezan 1 (0,01)
sartu eman ahal 1 (0,01)
sartu era erantzun 1 (0,01)
sartu ere bai 1 (0,01)
sartu ere berori 1 (0,01)
sartu ere tarte 1 (0,01)
sartu ere zeuek 1 (0,01)
sartu esan egon 1 (0,01)
sartu esan ote 1 (0,01)
sartu etxe erosi 1 (0,01)
sartu etxe hauek 1 (0,01)
sartu ez den 1 (0,01)
sartu ez egon 1 (0,01)
sartu ez utzi 1 (0,01)
sartu ezan arte 1 (0,01)
sartu ezan berori 1 (0,01)
sartu ezan deabru 1 (0,01)
sartu ezan engainu 1 (0,01)
sartu ezan ere 1 (0,01)
sartu ezan esan 1 (0,01)
sartu ezan gauza 1 (0,01)
sartu ezan hango 1 (0,01)
sartu frai Luis 1 (0,01)
sartu garbitoki bat 1 (0,01)
sartu geratu ere 1 (0,01)
sartu gogo agertu 1 (0,01)
sartu gonbidatu nahi 1 (0,01)
sartu gozotasun hura 1 (0,01)
sartu ha joan 1 (0,01)
sartu hain bizkor 1 (0,01)
sartu hain gutxi 1 (0,01)
sartu hain kontu 1 (0,01)
sartu hasi ez 1 (0,01)
sartu hori ni 1 (0,01)
sartu hura egonleku 1 (0,01)
sartu hura miseria 1 (0,01)
sartu ibili apaiz 1 (0,01)
sartu ibili gaizki 1 (0,01)
sartu ibili konturatu 1 (0,01)
sartu ikusi nahi 1 (0,01)
sartu jainko ez 1 (0,01)
sartu jainko zerbitzu 1 (0,01)
sartu joan iruditu 1 (0,01)
sartu joan utzi 1 (0,01)
sartu saiatu beste 1 (0,01)
sartu sartu geratu 1 (0,01)
sartu sartu ikusi 1 (0,01)
sartu ukan Maria 1 (0,01)
sartu ukan Teresa 1 (0,01)
sartu utzi esan 1 (0,01)
sartu utzi ez 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia