Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 38

2002
‎pertsonen, erakundeen eta enpresenezaguera eta jakintza teknologikoa eta zientifikoa. Arlo horretan Europarenpotentzialtasuna handia da, baina erreforma eta inbertsio beharra dutenarloak daude, batez ere pertsonen prestakuntzan.
‎fisiologo, biologo, fisikari, psikologo, komunikologo, pedagogo, etab. Nolanahi den, garaiotan, gizartearen aldaketarakoeragilea izan behar du, batez ere. Hau da, gaur egun, pertsonaren prestakuntzak ezdu etenik, ez da nahikoa diplomatura edo lizentziatura eskuratzea.
2005
Pertsonaren prestakuntza osoa garatzea eta kontsumo arduratsua bultzatzea.
2007
‎25 urte hauetan, Azti erakunde txikia izatetik nazioarteko ikertegia izatera igaro da, hau da, gaur egun erakunde ertaina edo handia dela esan dezakegu. 167 pertsona ari gara lanean, beste 35 pertsona prestakuntza fasean daude, doktoretza tesiak egiten gure instalazioetan, unibertsitateekin elkar lanean ari baikara, baita atzerrikoekin ere. Bekadun gutxi batzuekin hasi zen guztia, haiek izan baitziren erakundearen hazia edo iturburua.
2008
‎Kontuan izan etxez etxeko laguntza hori emateko pertsonak prestakuntza profesionala eduki behar duela, zerbitzu hori ezin da edonoren eskuetan utzi, adineko pertsonak bere etxean gustura eta ongi babestua egon behar baitu.
2009
‎Ikastaroak irailaren 17ra arte iraungo du Arkauti, Derio eta Fraisoroko nekazaritza eskoletan. Turismo jarduerotan aritzen diren edo hasi nahi duten landa inguruetako pertsonei prestakuntza egokia eskaintzea da helburua, baina enpresen, pertsonen eta gizartearen interesen arteko oreka kontuan hartuta beti ere. Nekazaritza etekinak osatu nahi dituzten baserritarrei, landa inguruetako gazteei eta turismo baserri eta landetxeen jabeei zuzenduta dago ikastaroa.
‎Amaitzeko, ez bakarrik pertsonen prestakuntza. Pertsonen izaera eta gaitasun pertsonalak ere funtsezkoak dira epe luzera.
‎Doktore tesi batek dio unibertsitateko kultura jarduerek pertsonen prestakuntza integralean laguntzen dutela
‎Kultura jarduerek unibertsitateko ikasleen prestakuntza edo lanbide alderdiak nahiz alderdi pertsonalak osatzen dituzte, hau da, pertsonen prestakuntza integralari laguntzen diote, María Elena Riaño Galánek, “La gestión de las actividades musicales en el G en los tiempos de educación formal y no formal” doktore tesiaren arabera. Tesia Madrilgo Goi mailako Musika Kontserbatorioak egin zuen Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU).
‎Cervantes Institutuak berak 36 ikastaro espezifiko eskaintzen ditu 2009 urterako, gaztelaniaz irakasten ikasteko, eta bere ikastaroak abian jartzen dituzten beste erakunde batzuekin elkarlanean dihardu. Horrela, baldintza geografikoak direla eta, Madrilen edo Alcalá de Henaresen egiten diren ikastaroetara joaterik ez duten pertsonei prestakuntza proposamenak egiteko aukera ematen zaie. 2009an, 37 unibertsitatek eta hizkuntza modernoetako zentroek irakasleak prestatzeko programak diseinatu dituzte.
‎Koldori elkartasuna zein onginahia adierazten dizkiogula, bizitza bera mehatxupean duen lankidea izateaz gain, hezkuntza munduan aritzen garenok, beste edozeren gainetik, pertsonen prestakuntza osoa dugulako helburu, eta, beraz, errespetuaren, egiaren eta justiziaren defentsa eta gizartearen hobekuntza sustatuko duen jarrera kritikoa bultzatzen saiatzen garelako.
2010
‎Hori lortzeko Berrikuntzaren aldeko apustua egin dute eta horretarako sortu dute Gitek zentroa Lanpostuen egokitze eta teknologiak sartuz ezintasuna duten pertsonentzako lan aukerak erraztea eta lanpostua irisgarriagoak egitea bilatzen ditugu.Gitek, Gureak Donostian duen egoitza zentralean dago kokatua eta bertan 8 lagun aritzen dira hiru eremuetan lanean. I+ D soziala, enpresak lanpostuen identifikazioan behar dituzten erremintak sortzea, hori da Gitek en lana.Teknologia ikusgarriak lan munduan aplikatzen saiatzen dira, Jon Ander Arzalluzek esan duenez Wii edo Nintendoa hartuaz, eta software askearen bitartez, jokuak garatzen ditugu aparailu horiek pertsonen prestakuntzan erabiltzeko.Gitek laborategia, krisiaren aurretik sortu zen baina krisiarekin berrikuntza radikalenak gutxitu eta egunerokoarengandik gertuago dauden gauzak bultzatzen dituzte Sare sozialak egokitu, pertsona guztiei teknologia berrietara gerturatzen lagundu eta teknologia berrien bidez beste gai batzuetara bidea ireki. Arzalluzek adierazi duenez  I+ Den ez dira ikerketa eremuan aritzen, garapen eremuanbaizik.
‎Funtsean problema honakoa da: irakurketa ez dago sarturik pertsonaren prestakuntza intelektualaren ba­rrenean; irakasle askorenean ere ez, ez eta, zoritxarrez, hedabideetan agertzen diren kritikari ugarirenean ere. Eta begi bistakoa da kritikari askoren irakurtzeko mo­duak irakurle arruntarenaren antz handia duela.
‎Aldaketa horiek hezkuntza arloko adituekin, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen defentsarako adituekin eta ikasleen gurasoen elkarte adierazgarriekin kontsultak egin ondoren ezartzen dira. Denak bat datoz esatean 13 urte bitartekoen artean “denbora tarte handiegia dagoela, eta ez duela behar bezala islatzen pertsonaren prestakuntzaren bilakaera”. Aldaketa berriei esker, pelikulak talde homogeneoagoentzat sailkatu ahal izango dira heldutasun mailan, eta horiek bat datoz Espainiako hezkuntza sistemaren etapa desberdinekin.
‎Liburu horietan, ordenantzako eta harrerako postuetarako, manipulatu sinpleetarako, ikuztegirako, lorezaintzarako, makinekin manipulatzeko, garbitzeko, biltegi betetzeko eta larrialdietarako beharrezkoak diren prebentzio neurriak jasotzen dira. Horiekin, FEAPS Madrilek azken urteotan lan merkatuan sartzen hasi diren adimen urritasuna duten pertsonen prestakuntza beharrei erantzun nahi die. Erakundeak azaldu zuenez, bilduma honen edizioak adimen urritasuna duten langileei beren lanpostuen arriskuen berri eman eta prestakuntza emateko beharrari erantzuten dio, eta, aldi berean, prestakuntza baliabideak eskaini nahi dizkie enpresei eta erakunde federatuei, ezgaitasun intelektuala duten langileei arriskuen prebentzioaren arloko informazioa eta prestakuntza eman diezaieten.
2011
‎Extremadura: Extremaduratrabaja da erkidego honetan lanik ez duten pertsonentzako prestakuntza ekintzak biltzen dituen ataria, bai lanerako lanbide heziketakoak, enplegua sortzeko konpromisoa dutenak, bai hobekuntza eta espezializazio handikoak.<p< Galizia: Galiziako Enplegu Zerbitzu Publikotik, ikastaro batean interesa dutenek beren beharretara hobekien egokitzen diren eskaintzak bila ditzakete.
‎Boluntarioek beren denbora eskaintzen dute pertsona gorozitoei eguneroko erosketa txikietan laguntzeko, kirol jardueretan, jardunaldietan eta tailerretan parte hartzeko edo paseoan laguntzeko. Gorren Gurasoen Elkarte Espainiarrak (Apascide) ere boluntarioen zerbitzu bat dauka, interesa duten pertsonei prestakuntza ikastaroa ematen diena, besteak beste, komunikazio sistema espezifikoak ikas ditzaten, zeinu hizkuntza edo sistema daktilologikoa, esaterako. Ikastaroak presentzialak edo on line egiten dira.
2012
‎Azterketa horretatik ondorioztatu zenez, W3Cren irisgarritasun jarraibide eta aholkuetatik haratago, atariek bertan behera uzten zituzten adimen urritasuna duten erabiltzaileen gaitasun kognitiboak, haien prestakuntza eta enplegu nitxoak. “Hori dela eta, ‘Emplea2.0’ k kontuan hartzen ditu irisgarritasun eta erabilgarritasun baldintzak, adimen urritasuna duten pertsonen prestakuntza eta curriculum ibilbidera eta enpresen lan eskaintzara egokitzeko betekizunak, bezeroarenganako orientazioan oinarritutako proiektu bat garatzeko, zeina harrigarria baita adimen urritasuna duten pertsonentzat eta enpresentzat”, dio erakundeak. Indrak lagundu du ekimena abian jartzen, 30 I+G+B proiektu baino gehiago garatu baititu arlo horretan.
‎Adoptatzailearen aurrekariak ere kontuan hartzen dira. “Adoptatzeko, gaixotasuna hartu behar da kontuan, baina baita pertsonaren prestakuntza eta fobiak ere”, azaldu du Javier Gómez albaitariak. “Batzuetan uste da garestiagoa dela gaixo dagoen txakur bat adoptatzea, edo elkarbizitza konplexuagoa dela.
‎Zentzu horretan, aipagarritzat jo dute 2009an abian ipini zuten Prestakuntza eta Lanerako Programa. Jada hiru edizio osatu dira eta 24 pertsonek prestakuntza teorikoa eta praktikoa jaso dute, haien enplegua izateko aukerak hobetuz eta Udalerako hainbat hilabetez lan egiteko aukera izanda.
2013
‎Baita udal erregistro espezifiko batean izena ematea ere. Gainera, arriskutsua izan daitekeen arrazako txakur bat erosten duten pertsonek prestakuntza ikastaro bat gainditu behar dute mota horretako animaliak edukitzeari buruz. «Jabeak proba psikotekniko bat gainditu behar du bere gaitasun kognitiboak eta fisikoak baloratzeko», azaldu du.
‎Hainbat laguntza mota izango dira, langileendako eta langabeendako prestakuntza aukerak finantzatzeko.Prestakuntza okupazionalaren arloan, 24,9 milioi euroko lehen partida bat EAEko langabeei zuzendutako 556 ikastaro ordaintzera bideratuko da, eta lan arlo guztietako espezialitateak jorratuko dira partida horretan. Ikastaroon% 73 zentro pribatuetan profesionaltasun ziurtagiriak lortzera bideratuta izango dira.Ikastaroak iraileko lehen hamabostaldian jarriko dira abian, eta gaur egun langabezian dauden 8.355 pertsonari prestakuntza emateko baliatuko dira. Laguntzak zentro pribatuek, enpresaburu elkarteek eta sindikatuek jaso ahal izango dituzte.
2015
‎Prestakuntzak, bestalde, kualifikazio bat behar duen lanbide bat behar bezala betetzeko behar den prestakuntza teorikoa eta praktikoa eskuratu nahi du langileak. Xedeaz gain, iraupenagatik, langilearen adina, ordainsaria eta enpresariaren prestakuntzari dagokionez, kontrataturiko pertsonaren prestakuntzari dagokionez bereizten dira. Praktika kontratuak Lanpostuari esker, langileak bere prestakuntzara egokitutako praktika profesionala lor dezake.
‎Arriskuren bat detektatzen bada, tresna horrek higiene arauak aldatu diren prozesua isolatzeko aukera ematen du. Sektore bakoitzak ekoizpen praktika bakoitzerako berariazko puntu zehatzak behar baditu ere, autokontrol ekintza orokorragoak ezarri dira, hala nola ura kontrolatzea; garbiketa eta desinfekzio plana; izurriteen kontrola; elikagaiak maneiatzen dituzten pertsonen prestakuntza; trazabilitate plana; eta tenperatura kontrola. Nazioartean onartutako sistema hori ezinbesteko tresna da elikatze katean ager daitezkeen arriskuak kontrolatzeko.
2016
‎Gizarteratzeko ibilbideetan prestakuntza jasotzen ari diren 10 pertsonak prestakuntza zentroetarako joan etorrietarako diru-laguntzak jaso dituzte.Programak aurreikusten dituen beste hainbat egoeratan, estimulazio goiztiarra edo psikoterapeutikoa behar duten haurren tratamendua, familia inguru egokirik gabeko gazteak, menpekotasun ohitura kentzen ari diren pertsonak eta genero indarkeriaren biktima izandako emakumeak, kasu bana lagundu dute.
‎Hautatutako pertsonei prestakuntza emango diegu, gaitasunak hobetzeko, lanpostuaren premietan espezializatzeko, praktikak egiteko edo enpresaren proiektu batean parte hartzeko.
2017
‎• Langabezia eskualdeanLangabezia egoeran dauden pertsonen prestakuntza handitzea eta genero arteko aldea murriztea dira Debabarrenean erronka nagusietako bi. Lanbideren iraileko datuen arabera, Debabarrenean 3.968 pertsona daude lanik gabe eta langabezia tasa% 12,21ekoa da.
‎Lehenengoan, prestakuntza aldian, oinarrizko lanak egiteko gaitasun ziurtagiria lortuko da. “Cebanc en esku egongo da 15 pertsonen prestakuntza. Bigarren zatian, 15 ikasleetatik 10ek, sektoreko hainbat enpresatan kontratu bat lortuko dute Lanbidek eskainitako diru-laguntzari eta Beterri Buruntzako udalen elkar finantzaketari esker”.6 hilabeteko kontratuaKontratuek 6 hilabeteko luzapena edukiko dute eta lanaldi osokoak izango dira.
2018
‎Hasierako heziketan 550 matrikulatik gora eta enplegurako prestakuntzan 2.000 matrikulatik gora izanik, IMHk pertsonen prestakuntza kualifikatua indartu eta sendotu du, 4 0 iraultza industrialaren erronkei aurre egiteko enpresek eskatzen duten maila teknikoentzat. Eta master dual berri honek eskaintza handitu egin du.
‎EH Bilduk EAJ PSE PP hirukoteak adostu duten Lanbide Heziketaren Legearen aurka bozkatuko du gaur arratsaldean Legebiltzarrean, gobernukideek sustatutako legeak “patronalari begiratzen diolako, haren interesei, eta lehentasun osoa ematen diolako eredu ekonomiko zehatz bati”. Rebeka Uberak adierazi duenez, “patronalaren interesak lehenetsi ordez, lege horrek gizarte ongizateari eta eragile sozio-ekonomikoei begiratu lieke, gizarte gisa ditugun erronkei era egokian aurre egiteko; EAJk eta PSEk PPrekin adostu duten legeak patronalaren beharrak asetzea du helburu, nagusiki, eta ez die behar adina arreta ematen pertsonen prestakuntzari, hezkuntza beharrei, tokiko garapenari, kalitatezko enplegua sortu beharrari”.
2019
‎Langabeei zuzenduta daude, batez ere laneratzeko zailtasun handienak dituzten kolektiboei; hala ere, berrikuntza gisa, plazen %25 enplegua hobetzen ari diren eta SNE NLn alta emanda dauden landunentzat gordetzen dira. Horrela, enplegu prekarioak dituzten pertsonek prestakuntza hori jasotzeko aukera izango dute.
‎Teknologia horrek zure diseinatzeko, pentsatzeko, zure fabrikatzeko modua nola aldatuko dizun jakitea. Horregatik, pertsonaren prestakuntzan oinarritu da Dinabide, gaitasun berri horiek sustatzeko”. Fabrikatze eransgarriaren bidez, besteak beste, plastikozko, polimerozko, metalezko edota egurrezko piezak egin daitezke, fundiziorako hareazko moldeak… “Teknologia horrek ematen duena oso oso handia da”.
‎Fernandezek argitu duenez, “Sakanako Plan Estrategikoa egotea guretako ezinbestekoa da. Pertsonen prestakuntza norantz bideratu badakigulako. Eskualdeko enpresak sektore baterantz badoaz eta, paraleloki, prestakuntza ematen ez bagaude, ez gara lana ongi egiten ari.
2020
‎Unibertsitateak gizarte eredu berriak, gobernantza, jarduera, prozesu, produktu eta ekoizpen sistema berriak... sortu ahal izateko ingurune egokia eraikitzen lagundu behar du. Hemen bai, arlo honetan unibertsitatearen zeregina funtsezkoa da, bai beharrezko ezagutzaren sorreran, bai pertsonen prestakuntza egokian.
2021
‎Unibertsitateetako ordezkariek akordio horren aukerak nabarmendu dituzte, Eusko Ikaskuntzaren arabera: «Gizartea pertsonen prestakuntza integralaren bidez eraldatzeko eta ezagutza sortu eta transferitzeko». Bide horretan Eusko Ikaskuntzak izango duen egitekoa zehaztu dute:
‎Lurraldeko sei enpresatan garatuko da proiektua (tartean, Bergarako Lazpiur eta Soraluce enpresetan) eta Mondragon Unibertsitatea, aholkularitza enpresak eta ekintzailetzari laguntzeko ekosistemako eragileak ere jardungo dute laguntzaile gisa. Hain zuzen ere, Mondragon Unibertsitateak negozio berrien sorreran inplikatutako pertsonentzako prestakuntza emango du.
2022
‎“Ingurumen hezkuntzak, orokorra denez, zeharkakoa izan luke, eta irakasgai guztiak hartu lituzke. Irakasgai batean uztartuz gero, alde batera uzten da curriculuma girotzeko aukera, eta horrek eragotziko luke ingurumena zaintzea pertsonen prestakuntza integralaren zati garrantzitsu gisa hartzea”, azaldu dute Llorentek eta Ceneam eko Garcíak. “Ez gara ingurumenirakaslea eskolara iristearen aldekoak, etiketatzeko eta katalogatzeko joera dagoelako.
‎Historia elementu garrantzitsua da, eta izan da, pertsonen prestakuntza arautuan, dela eskola adineko haurrentzat, dela bigarren mailako eta unibertsitateko ikasketak egiten ari diren gazteentzat, dela pertsona helduentzat. Arestian aipatu moduan, HHren irakaskuntzak, historian zehar, funtzio moralizatzaile eta ideologizatzailea izan du irakasleen prestakuntzarekin lotutako ikasketa planetan ezarri zenetik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
pertsonen 17 (0,11)
pertsonaren 6 (0,04)
pertsonei 4 (0,03)
pertsonek 3 (0,02)
pertsonak 2 (0,01)
pertsonentzako 2 (0,01)
Pertsonaren 1 (0,01)
Pertsonen 1 (0,01)
pertsona 1 (0,01)
pertsonari 1 (0,01)
Argitaratzailea
Consumer 14 (0,09)
goiena.eus 4 (0,03)
UEU 3 (0,02)
Berria 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
ELKAR 1 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia