2007
|
|
Mead ek berak kontuan hartu zuen norberaren sorreraeta nolakolatasuna ulertzeko gizarte eta harreman/ elkarrekintzaknolakoak eta zenbat diren aztertu behar dugula. Tesi horren arabera, gizarte ingurunesinpleak eta konplexuak daudenez, gizarte sinpleetan harreman etaelkarrekintza kopurua txikiago izaki,
|
pertsonak
bere burua ezagutzeko inguru, egoera edo aukera gutxiago du: gizarte horietan norberaren rola definituagoa da etaikaste prozesua ere sinpleagoa (nolabait, norbanakoak, norberatasuna?
|
|
Baina nola gizakiari dagokion jardunbide berezia den gizakiarekinberdintzeko joera egon da eta self pertsonaren parekotzat hartu du askok. Ikusikodugunez, self a ez da pertsona, edo norbera, self a
|
pertsonak
bere buruaz jardutekoduen gaitasuna eta ekintza da, ekintza mota hori giza artean ikasten eta gauzatzenda (Mead, 1934)
|
|
Nia, berriz, norberaren osagai aktiboari, sortzaileari eta kritikoari dagokio.Mead en iritziz, ez da jaiotzetik agertzen, eta gizarte jardueraren eta esperientziaren ondorioz sortzen da. Niaren bidez,
|
pertsona
bere burua aztertzeko gai da, kanpoko behatzaile batek egingo lukeen moduan; hau da, pertsonak, deszentrazioa, delako gaitasuna garatzen du.
|
|
Azkenik, motibazio prozesuak ditugu; hots, behatutako portaera baterrepikatzeko pertsonak motibatuta egon behar du. Motibazioa ereduaren portaerakdituen ondorioen (errefortzua/ zigorra) eta
|
pertsonak
bere buruari ematen dionerrefortzuaren araberakoa da. Halaber, beste faktore batzuek ere badute eraginik: behatutako portaerari buruz gizabanakoak duen pertzepzio subjektiboak, portaerahorretarako gizabanakoak bere buruari aitortzen dion eraginkortasunak, etaantzeko faktoreek.
|
|
Deszentrazioaren garapenean, eragin handia du bestearen ikuspegia hartzekogaitasunak.
|
Pertsonak
bere burua ezagutzen du, inguruko pertsonek berarekikoduten jarrera bere egiten duen heinean, Beste Orokorra delako rola beregana tzenduenean, hau da, erkidegoaren jarrera bereganatzen duenean (Mead, 1934)?.
|
|
|
Pertsonak
bere burua bestegarai bateko/ Viarekinalderatzen du.Ezaugarri psikologikoak.
|
2011
|
|
Gehiegizko garrantziko
|
pertsonatzat
bere burua hartzeko joera, etengabeko autorreferentziak egiteko jarreran nabarmendua.
|
|
Adibidez, lana galtzeari buruzko kezka izatea lan egiten den enpresa gaizki doalako, kezka erreal bat da eta ez obsesioa. Obsesioen edukiek ez dute bizitza errealeko gertakariekin loturarik izaten,
|
pertsonak
berak buruan darabiltzan ideiek zentzurik ez dutela onartzen du. Adibidez, pelukeroaren orraziak HIESaren gaixotasuna transmititzen duela pentsatzea edota, zentral nuklear batetik ehunka kilometroetara bizi arren, eta istripu nuklearrik gertatu ez arren, erradiazioak kutsatuko ote duen kezka izatea.
|
2012
|
|
norbanakoak bere nortasun pertsonala etaidentitate soziokulturala eraikitzen ditu bera partaide den gizataldearen ezaugarrietanzentzu sinkronikoan, eta horren memoriaz zentzu diakronikoan. Horrela betetzendu
|
pertsonak
bere burua zerbaitekin identifikatzeko duen ezinbesteko beharrizana (Bilbao, Ezkurdia, Perez, 2004: 69; cfr. Castells, 2000:
|
|
norbanakoak bere nortasun pertsonala etaidentitate soziokulturala eraikitzen ditu bera partaide den gizataldearen ezaugarrietanzentzu sinkronikoan, eta horren memoriaz zentzu diakronikoan. Horrela betetzendu
|
pertsonak
bere burua zerbaitekin identifikatzeko duen ezinbesteko beharrizana (Bilbao, Ezkurdia, Perez, 2004: 69; cfr. Castells, 2000:
|