2001
|
|
Konbertsio taulak CM2 mailaren bukaeran erabilaraztea hautatu dugu. lkasleek tresna horrekin edozein konbertsio egin dezaketelako, unitate bakoitzaren handitasuna kontuan hartu gabe eta unitateen arteko arrazoiak ezagutu gabe, gure aukera zuzenesten da. Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio
|
onak
jadanik azpimarratu ditugu. Seraz bi jokabideen elkar lotzeari kasu eginen da, ad., azalaraziz kakotxaren mugitzea 1, 2, 3... lerroz ezker aidera{ edo eskuin aidera) taulan, 10ez, 100ez, 1 OOOz... zatitzea (edo biderkatzea) dela.
|
2002
|
|
Hain zuzen, hautu horiek
|
ontzat
|
|
Bestalde batuketa taula gogoz ikasiz ere ez da kalku� latzen ikasten. CE ikasmailan haurrek biderketa taularekin egin dezaketena (haurrek zenbakien ezagutza
|
ona
erdietsi baitute orduko) batuketa taularekin ez daiteke egin.
|
2008
|
|
Hegian zuhaitz handiak zituen karrika batean jostatzen zen, eta haien itzalean lasterka ibiltzea udan errekan bainatzea bezain goxo zen. Hostoen firfirak sentiarazten zion Pedrori kirol zelai estali batean zela eta han txalotzen zutela Daniel epizeriako semearen pase
|
on
bat hartzen zuelarik; orduan Pele bezala lerratzen zen defentsako erraldoien artean, eta atera xuxen jotzen zuen gol baten sartzeko.
|
|
– Zorte
|
ona
ekartzen baididak, ttiki, ihardetsi zuen irriño batekin.
|
2012
|
|
Luis XVI.ak erregimen berria ez zuen begi
|
onez
ikusten; 1791ko ekainean, bere familiarekin, atzerrira ihes egiten ari zela, arrastatu zuten eta Parisera berriz ekarri. Frantsesen konfiantza galdu zuen.
|
|
Frantses erresumako erregeek eta nobleek eginarazi zituzten egoitzek, Erdi Aroko gazteluen itxura zuten. Chambordeko jauregia 3 dok. adibide
|
ona
da: jauregi hori Frantses I.a Frantziako erregearen manuz Loirako ibarrean sortu zen pizkunde hastapenean.
|
|
Jende xumeak," sagarno" deitu sagarrez egindako arnoa edaten du. Edari
|
ona
da, zuria eta argia, gustua poxi bat minkorra; sanoa da edateko usaia dutenentzat baina bestela digeritzeko zaila eta urdailarentzat tzarra. (...) Arno hori dolare handi batzuetan egiten da(...).
|
|
Balearen atzemateko, harekin gudukatu behar baita, arrantza guziz lanjerosa da, eta baleak bere buruaren defenditzeko duen karrarengatik, zaurituak maiz izaten dira. Balearen parte bat saltzen da haragi fresko gisa eta erraten da haragi arras
|
ona
dela; beste partea gazitzen dute eta, urin berezia daukan burutik, olio tona zenbait ateratzen dute. Mihia hauta omen da jateko."(...)
|
|
Hor dute gizonek denbora pasatzen, pilotan, birla jokoan eta beste joko frankotan. Baionan arkabuz arras
|
onak
ekoizten dituzte."(...)
|
2013
|
|
Itsas zabaleko haizeak jasaten dituzten kostetan, haize horien eraginaren neurtzeko, landarediaren goratasuna molde
|
on
bat izaten da.
|
|
Gelidiuma Euskal Herrian, Marokon, Japonian eta Indonesian baizik ez baita atzematen, prezio
|
onean
saltzen da. Arrantza ontzi ttipi batzuek, irabazien% 40 itsas belarra bilduz erdiesten dute.
|
2016
|
|
Nork bere gorputza luzatzea bulkada denboran. lurreratzea gogotik baztertzea, gogoa beste etapetan biltzeko (horretarako, lurreratzeko materiala kalitate
|
onekoa
izan behar da).
|
|
• Planoan marraztea irakasleak kolatu gometxoari dagokion elementu nabarmena (aulkia, zuhaitza, zikinontzi finkoak...). Planoa beste bikote batekin trukatzea elementu hori
|
ontzat
emateko.
|
|
• Planoan markatua den ibilbideari jarraikitzea eta gometxoz seinalatuak diren elementu nabarmenak marraztea. Planoa beste bikote batekin trukatzea,
|
ontzat
emateko.
|
|
• Sinboloak dituen mapa batekin, irakasleak seinalatu elementu nabarmenera joan eta letra, zifra, kolorea, sinboloa ekar, erantzunak
|
ontzat
emateko gisan.
|
|
• orientazio lasterketako sinbolo unibertsalak sar daitezke. ikus www.ffcorientation.fr webgunea. ondoko ikaste saioentzat, erabiliko da ikasleek moldatu eta irakasleak
|
ontzat
eman mapa, edo orientazio lasterketa mapa bat. irakasleak, ikasleek eskuz egin planoetatik abiatuz plano bakar bat egin dezake tresna hauek erabiliz:
|
|
• Talde bakoitza bide bati jarraikiko zaio (urdina, gorria, horia edo berdea), proposatu bidearen kolore bereko xingolez, sokatxoez edo konotxoez markaturik. Bidearen puntan, kono bat atzemanen duzue eta honen azpian, kode bat. kode hori har ezazue eta biltze gunera itzul zuen erantzuna
|
ontzat
emateko.
|
|
Irakaslearentzat: txartel nagusia (ezartzekoak diren seinale guziekin), ikasgelan gauzatua eta
|
ontzat
emana letra bat duten baliza guzien kokalekuarekin (oihalak, konotxoak, oihal pintxetak).
|
|
• Egoerari lotu zailtasun guziei buru egiteko eta egokitzapenak
|
ontzat
emateko: joko libreak.
|
|
KAUSITZE IRIZPIDEAK
|
ONTZAT
EMATEA
|
|
KAUSITZE IRIZPIDEAK
|
ONTZAT
EMATEA
|
|
ERREUSITZE IRIZPIDEAK
|
ONTZAT
EMATEA
|
|
ERREUSITZE IRIZPIDEAK
|
ONTZAT
EMATEA
|
|
• Taldeari eta ikasle bakoitzari burutu du (t) enaz iruzkinak egitea(
|
ontzat
ematea, kontseilatzea, zuzentzea, hobetzea, sustatzea).
|
|
• Biltze eremura itzul zaitez zure lasterketa
|
ontzat
emateko.
|
|
◦ Baliza zenbait bil itzazu denbora mugatuan emaitza ahal bezain
|
ona
erdiesteko gisan.
|
|
• 1 mailako 2 talde (biziki
|
onak
eta onak), • 2 mailako 2 talde (aski onak eta ertainak) partida joko eremu antolatu batean; ahalaz, kanpoan (15 x 30 m inguru) errezibitzea, geldirik edo lekualdatuz.
|
|
• 1 mailako 2 talde (biziki onak eta
|
onak
), • 2 mailako 2 talde (aski onak eta ertainak) partida joko eremu antolatu batean; ahalaz, kanpoan (15 x 30 m inguru) errezibitzea, geldirik edo lekualdatuz.
|
|
• 1 mailako 2 talde (biziki onak eta onak), • 2 mailako 2 talde (aski
|
onak
eta ertainak) partida joko eremu antolatu batean; ahalaz, kanpoan (15 x 30 m inguru) errezibitzea, geldirik edo lekualdatuz.
|
|
Haurrak binaka dira. Batak ekintzak egiten ditu, eta besteak so egiten du eta taulan
|
ontzat
ematen (edo ez). Ibilbidea bukatzean, eginkizunak trukatzen dituzte.
|
|
Haurrak binaka dira. Batak ekintzak burutzen ditu, eta besteak so egiten du eta taulan
|
ontzat
ematen (edo ez). Ibilbidea bukatzean, trukatzen dute.
|
|
◦ Jauzitokiaren alde
|
onean
plantatzen dea (jauzi zangoa ezkerrekoa baldin badu, eskuinean, eta jauzi zangoa eskuinekoa baldin badu, ezkerrean)?
|
|
Nahiz fabrikatzaileek material eta forma egokitutan egin sordinak proposatzen dituzten, hodi libragailuak ondorio
|
onak
ematen ditu zinez... eta merkeago da!
|
|
(esku zerra
|
on
bat) eta haren arkua
|
2017
|
|
Mikrobioak nonahi aurkitzen dira gure ingurunean, bai eta gure gorputzean ere, kanpoan eta barnean. Jendearen gorputzean diren mikroorganismo gehienak ez dira lanjerosak eta osagarri
|
onean
egoten laguntzen dute.
|
|
" Kalitate
|
oneko
"
|
|
Erabaki politikoek jende jardueren erritmoa alda dezakete, eta ingurumenean ondorio
|
onak
ala txarrak ukan.
|
|
▪ Ekosistemetan ondorioak (txarrak ala
|
onak
) dituzten jende jarduerei (tokikoak eta eskualdekoak) legenda ezar iezaiezu.
|
|
▪ Ekosistemetan eragin txarra ala
|
ona
duten jende jarduerei (mundu mailakoak) legenda ezar iezaiezu.
|
|
Anak gaztaina maite du. Gaztaina
|
ona
da.
|
|
Anak gaztaina maite du. Gaztaina
|
ona
da.
|
|
Gaztainak erretzen ditu, ontzian ezartzen eta jaten.
|
Onak
dira.
|
|
Gaztainak erretzen ditu, ontzian ezartzen eta jaten.
|
Onak
dira.
|
|
Mertxika
|
ona
da.
|
|
Mertxika
|
ona
da.
|
|
Ha! Zer apairu
|
ona
! Horietan gakots bat baditake!
|
|
Xango mango haurra nongo
|
ona
bada etxerako gaixtoa bada kanporako.
|
|
Gauaren pasatzeko, ur turrustaren ondoan etzaten dira, lo egin nahian. Hainbeste abenturaren ondotik, loaldi
|
on
bat merezitua dute! Baina lokartzekotan direlarik, bazterrak arras nahasiak sumatzen dituzte.
|
2020
|
|
gauza bat baizik ez didak erran behar: hire aitak egiten ote dik enea bezain ikatz
|
onik
–
|
|
Nelson ikasturtea hasi ondotik etorri zen gure ikasgelara, baina hastapen hastapenetik biziki ontsa moldatu da gurekin. Izan ere, mutil alaia da Nelson, bihurria eta jostakina, baina bihotz
|
onekoa
. Beti besteen laguntzeko prest da eta sekulako irri istorioak kontatzen ditu.
|
|
Zure lagun
|
on
bat urrun joan da bizitzera. Halere, argazki eta gutun bidez harremanetan zarete.
|
|
Martinbeltx, Balentin erregearen astoa zen. Erregeen abererik gustukoena maiz zaldia izaten da baina Balentinek, Balentin errege
|
onak
, asto bat zuen gogokoenik. Eta bai!
|
|
• Irakaspen
|
ona
eman diote gizonari.
|
|
Irakaspen
|
ona
pottokitu diogu!
|
|
Belarri handiak (entzumen
|
ona
)
|
|
• Ikusi duzuen azken filma
|
ona
iduritu.....................................
|
|
• Amatxik lur
|
ona
eman (niri)
|
|
–Umm!! Zein
|
onak
diren! Baina ez naiz oraino asea.
|
|
Amatxik lur
|
ona
eman dit loreontzietan ezartzeko, beraz, orain loreak landatzen hasten ahal naiz.
|
|
Eguerditan eskolako jangelan dilistak jan ditugu eta biziki
|
onak
ziren. Irakasleak eguzki sistema azaldu digu.
|
|
Arras gogoetaturik, etxe zahar baten aitzinera heltzen da. " Agian zorte
|
ona
izanen dut eta jateko zerbait aurkituko."
|
|
–A! Zorte
|
oneko
eguna duzue! Eskapa zaitezte fite!
|
|
Zer diozu. Lasai! Oraino astia badugu, ninia bi hilabeteren buruan sortuko da, beste paper bat hautatzen ahal dugu. Goazen beraz auzoan den xintxuketa dendara, han paper ederrak dituzte. A bai, ideia
|
ona
duzu!
|
|
–Ama, bi berri ditut zuretzat. Lehena biziki
|
ona
da: 10 ukan dut.
|
|
20 –Aha... Toki
|
onean
sailkatuak zarete nire zerrendan –ohartarazten du Lukasek– Janen zaituztet beraz!
|
|
Mimi etxera itzuli da, arrunt harrapatua, eta eiheran ikuska ibili naiz, herrian berri
|
ona
jakinarazi aitzin. Funtsean, egoitza ez da hain andeatua.
|
|
Eskolaz eskola ibilia zen eta batzuetan luzaz huts egiten zuen. Baina hemen, biziki fite ikasi zuen, eta eskolan ikasle
|
ona
bilakatu zen. Denek maite zuten, irrigarria baitzen eta harekin kexatzea ez baitzen posible.
|
|
Olioan mazeratzen ezartzen dira bi hilabetez. Olio hori, irazi eta, oso
|
ona
da larruaren artatzeko, baina erabili ondoan ez da eguzkitan egon behar.
|
|
Nahiz eta fama txarra duen, asuna osagarriarentzat biziki
|
ona
da. Bitamina (A, B eta C) eta mineral (burdina, kaltzioa, magnesioa...) anitz baditu.
|
|
Batzuek su horretan erre den egur puska etxera eramaten dute, zorionaren ekartzeko eta eritasunen urruntzeko. Suaren gainetik jauzi egiten da,"
|
Ona
barnera, gaiztoa kanpora" erranez.
|
|
Ekaitzen urruntzea eta uzta ederren segurtatzea Betidanik, laborariak naturaren gorabeheren beldur dira, hauek uztak suntsitzen ahal baitituzte. Beraz, aro
|
onaren
segurtatzeko erritu anitz burutu dira. Elizak ezin izan zituen denak desagerrarazi eta, orduan, bere egin zituen.
|
|
Eguneroko bizian, denbora anitz iragaten dugu goaitatzen, izan dadin igogailuaren aitzinean, kafe makinaren aitzinean, auto lerroetan, telefonoan... Memento guzi horiek balia ditzakegu gure
|
onetan
: arnas ariketen egiteko eta gorputzaren lasaitzeko.
|
2021
|
|
Arratsalde apalean, jestu anitzez lagundu negoziazio luzearen ondotik, Jalilek gau zenbaitez han berean lo egiteko baimena kausitu zuen, eta besteen beha zegoen berri
|
onaren
partekatzeko. Désiré eta Lazina burumakur itzuli ziren, deus ez baitzuten atzeman.
|
|
—Bai, Jalil, iduriz zuk duzu ate
|
onean
jo.
|
|
Etzan aitzin halere, Malira deituko zutela deliberatu zuten, Europarako azken urratsa biharamunean zutela errateko. Entsegu anitzen ondotik, kausitu zuten gazteek Nuraren amari berri
|
onaren
jakinaraztea. Bazekiten Kuluba auzoan berria laster kurrituko zela!
|
|
—Hainbeste diru eman, eta zure motorra ez da egoera
|
onean
ere... Désiré hor balitz, behatzen zion!
|
|
Lauretarik jakintsuena da. Bamakon kolegio arte eskolatu da, berez kuriosa baita eta oroimen biziki
|
ona
baitu segur aski. Futbolean, aldiz, ez da hain trebe...
|
|
Ondotik janaria eman zieten. Goxo zen, janaria ez bazen hain
|
ona
ere. Baina hori bost axola zitzaion Jalili.
|
|
Jalilek ez zuen hola ikusten Europako jendea. Bamakon, Frantziara izan ziren jendeen berriak beti
|
onak
ziren: lana bazuten denek, diru asko, jantzi ederrak, osagarri ona, telebista eta zinema noiznahi, saltegi handiak...
|
|
Bamakon, Frantziara izan ziren jendeen berriak beti onak ziren: lana bazuten denek, diru asko, jantzi ederrak, osagarri
|
ona
, telebista eta zinema noiznahi, saltegi handiak...
|
|
Egunak hala joan ziren, luze luze, lagunak eskas, baina nolabaiteko giro
|
onean
. Jende guziak kontent ziren itsasoko bidaiatik bizirik atera baitziren, eta han egotea, goxoan, laket zitzaien gehienei.
|
|
—Bikain, ideiak aldatuko zaizkit! (Ozenkiago) Heldu naiz, ikusiko duzue Maliko arranoak zein
|
onak
diren!
|
|
—Entzun: hiru berri ditut, bi berri
|
on
eta bat txarra! Zeinetarik hasten naiz?
|
|
—Ez dakit deus gehiagorik. Baina berri
|
onak
ere baditut: hasteko, kanpamentutik atera naiz, janaria ekartzen duen kamioi batean iganez!
|
2022
|
|
Aurkitzen gara umore
|
onez
(e) ta irribarrez josita.
|
|
Hamar letraz osatuta nago ni. Nahi baduzu jakin nire izena alderantziz irakurtzea duzu
|
onena
.
|
|
Hau zorte
|
ona
gauaren pasatzeko! —erraten du apal.
|
|
• Harpe bat iduri luke, harpe baten sargia! Hau zorte
|
ona
gauaren pasatzeko! —erraten du apal.
|
|
(ariketa fitxak: 175 or.) harkaitzak haztamuka haztatzen du zorte
|
ona
|
|
Erratz berri bat nahi nuen. Zer lagun
|
ona
zaren, Anita!
|
|
–Lasai, Erlantz. Imajina ezazu izar horretan zure lagunik
|
onena
dagoela, eta ezin duzula harekin hitz egin, edota ezin diozula gutunik bidali. Pentsatu lagun horrengan eta konta iezaiozu nahi duzuna, baina bihotzarekin.
|
|
5 Orduan, Erlantzek berotasuna sumatu zuen bularrean, eta mezu maitekorra bidali zion izarrari, lagunik
|
onenari
bezala.
|
|
Peio: –Ideia
|
ona
! Zer behar dugu?
|
|
Zer mutiko
|
onak
zareten!
|
|
ka4l0itzen: hiltzenZer mutiko
|
onak
zareten! tiragoma:
|
|
Irakasleak erran die mutiko
|
onak
direla, uste baitu lurrean kolpaturik atzeman dutela. ez baitute nehoiz zozokeriarik egin.
|
|
Eztabaida: denek badugu ezaugarri
|
onik
|
|
1 Duela aspaldi, Haitzorri herrian, bihotz
|
oneko
zigante bat bizi omen zen. Gerlak bazirelarik, ziganteak, herritarrak etsaietarik gerizatzen zituen.
|
|
◦ Zigantea bihotz
|
onekoa
da. Zerk erakusten du?
|