2001
|
|
Hemen jaio zineten eta beste sasoi batean, bizitza osoa eman dut nik zuek osasunean hazi eta euskal legean hezteko. Umea zinela, nire antz antzekoa zinela esaten zuen jende guztiak eta ez nuen dudarik egiten
|
nire
idealak jarraituko zenituela. Gero konprenitu nuen ezetz, odola ez dela nahikoa, eta gure arteko komunikazioa ahuldu eta galtzen zela... ’
|
2003
|
|
Pertsona bezala zer garen uste duguna(
|
ni
ideala) benetan garenari (benetako ni hori) egokitzen ahaleginduko gatzaizkio.
|
2004
|
|
Erabakiak hartzea, antzezlana geratu den moduan geratzea denen ardura izan da. "
|
Niretzat
idealena dramaturgia guztion artean eratzea da. Entsegura joan eta aktoreak esaten dizu:
|
2007
|
|
Psikoanalisia eraikuntza teorikoak diren Supernia eta
|
Niaren
ideala instantziez baliatzen da garapen morala azaltzeko. Instantzia honela definitzen da: gogoaren eraketaren azpiegitura oro, ezaugarri edo funtzio dinamikoak (eragileak) eta topikoak (leku, egitura edo sistemak) egozten zaizkiona.
|
|
Niarenbaitako bi instantzia horiek eta haien arteko harremanek osatzen dute azterbidemoral psikoanalitikoa. Aldi berean, psikoanalisiak instantzia horiek beste instantziekin. Zerarekin, Niarekin eta
|
Ni
idealarekin, dituzten harremanak aztertzenditu.
|
|
|
Niaren
ideala honako hau da: guraso idealen eraginez, idealez antolaturikdagoen instantzia.
|
|
Balioespenaren arabera, Superniak gaitzetsi egiten du, eta lotsa eta gutxiagotasun sentimendua sorrarazi; edo onetsi egiten du, eta norberaren estimua eta ausardia indartu. Horregatikguztiagatik,
|
Niaren
idealak sexu irrikaren alderdi suntsitzaileen sublimazioprozesuan parte hartzen du, zeren eta harremanetan inplikatuta dauden norberaren nartzisismoa, besteekiko identifikazioak eta gatazkak sinbolikokiarautzen baititu.
|
|
metaforen bitartez adierazten ditunorberak instantzia horien eratorrien eraginak. Supernia/
|
Niaren
ideala sistemareneta pertsonaren gainerako instantzia psikikoen banaketaren ondorio dira adierazpenhoriek, norberak gutxiagotasunaren, lotsaren eta erruaren bitartez igartzen baituinstantzien arteko gatazka. Horrek, besteak beste, honako hau esan nahi du:
|
|
|
Niaren
ideala, berriz, honako bi fenomeno hauek bat egitean gauzatzen da: nartzisismoa, batetik, eta bestetik, gurasoen, horien ordezkoen eta talde idealenidentifikazioak. Nartzisismoa inplikatuta dagoenez, Niaren ideala nartzisismoaren oinordeko dela esaten da.
|
|
Niaren ideala, berriz, honako bi fenomeno hauek bat egitean gauzatzen da: nartzisismoa, batetik, eta bestetik, gurasoen, horien ordezkoen eta talde idealenidentifikazioak. Nartzisismoa inplikatuta dagoenez,
|
Niaren
ideala nartzisismoaren oinordeko dela esaten da. Horiengatik guztiengatik, nekez aurkituko ditugumoraltasun bereko bi pertsona.
|
|
Horren guztiaren, ispiluzko Niaren eta amarentzat desiragarri izatearen, emaitza psikologikoa honako hau izango da: haurrarengan
|
Ni
idealaren instantziaeratzen da, haurrak uste baitu bera dela amak desiratzen duen gauzarik preziatuena (faloa, hain zuzen). Horrenbestez, nartzisismoz beterik dagoen eraketarenoinordeko da Ni ideala.
|
|
haurrarengan Ni idealaren instantziaeratzen da, haurrak uste baitu bera dela amak desiratzen duen gauzarik preziatuena (faloa, hain zuzen). Horrenbestez, nartzisismoz beterik dagoen eraketarenoinordeko da
|
Ni
ideala. Ideal horrek, harreman dualaren bitartez eratzen denez, ezdu hirugarren baten beharrik gauzatzeko.
|
|
Ideal horrek, harreman dualaren bitartez eratzen denez, ezdu hirugarren baten beharrik gauzatzeko. Harreman iragankor eta hertsia dagonorberak egiten duenaren eta
|
Ni
idealaren artean. Nolabait esateko,, moralegoista, ren aztarna psikiko inkontzientea da (kontuan hartzekoa da Mendebaldekogizarte kapitalistetan gertatzen ari dena:
|
|
Behin eragiketa hori identifikatu ostean, Supernia eratzen hasten dahaurrarengan. Horren ondorioz, haurrak amarentzat desiragarri izateko nahiaerreprimitzen du, eta, hortik aurrera,
|
Ni
ideala Superniaren eraginpean garatuko da.Alegia, haurraren eta amaren arteko harremanari aita funtzioa eransten zaionez, bederen, bitartekotza familiarra, soziala eta kulturala sustatzen hasten dira, etahorrek bultzatuko du haurrak bere idealak garatzera. Bestalde, sexu nortasunerakoeta harreman idealetarako gizarteak ezartzen dituen agindu eta debekuak aintzathartu behar ditu haurrak, eta, behin horiek identifikatuz gero, haurra generoenaraberako ideal sozialez jabetzen hasten da.
|
|
Horrenbestez, neurri batean egonkorra den sistema gisa eratzen da Supernia. Baina, gisa berean,
|
Ni
idealaren eraginez, beti gelditzen dira hutsuneak edo akatsak, eta horregatik, bederen, koherentea, integratzailea eta harmoniazkoa barik, kontraesan multzo gisaazaltzen da sistema morala. Beraz, latentzia aldian, haurrak, adinkideekinharremanetan,, entrenatu?
|
|
Egoera hori gainditzekonerabeak aldatu egin behar ditu haurtzaroko idealak eta kode morala. Beraz, Supernia eta
|
Niaren
ideala desantolatzen eta berrantolatzen hasten dira.
|
|
Beraz, irudikatutako aita horrek biziizango du psikotikoa, eta horren arabera jokatzen ari ez dela sentitzen badu, eldarnioak eta haluzinazioak izango ditu. Azkenik, perbertsioetan, Superniareneragin inperatiboa ukatua izan da, eta norberaren
|
Ni
idealak hartzen du harenlekua. Horren ondorioa bikoitza da:
|
2009
|
|
Bikaintasuna oso kontzeptu erlatiboa dela kontuan hartuta,
|
nire
ideal artistikoa eta orkestra bateratuz joan behar dugu, elkar ulertzen. Horrela, eta uste dut laster helduko dela unea, nahikoa izango da keinu txiki bat edo begirada bat orkestraren soinua aldatzeko, hobetzeko.
|
2010
|
|
Hala, bada, nik uste ez bezalako gizona aurkitu ote nuen, nire izaerarekin zerikusirik ez zutèn Domingoren dohainen defentsan arituko zitzaidana, eguna joan eta eguna etorri?
|
Nire
ideal estetikoen antipodetan bizi ote zen Meyer jauna. Non gelditzen zen, baina, arestian Meyer jaunarekin sentitu nuèn kidetasuna, baieztatu zuenean anaitasun unibertsala txakur eta katuen arteko akordio ezinezkoa zela, distiratsua ez ezik, bene benetakoa ere iruditu zitzaidàn esaldian?
|
|
Hala, bada, nik uste ez bezalako gizona aurkitu ote nuen, nire izaerarekin zerikusirik ez zutèn Domingoren dohainen defentsan arituko zitzaidana, eguna joan eta eguna etorri?
|
Nire
ideal estetikoen antipodetan bizi ote zen Meyer jauna. Non gelditzen zen, baina, arestian Meyer jaunarekin sentitu nuèn kidetasuna, baieztatu zuenean anaitasun unibertsala txakur eta katuen arteko akordio ezinezkoa zela, distiratsua ez ezik, bene benetakoa ere iruditu zitzaidàn esaldian?
|
2011
|
|
Neurotikoak zikiratze edo irentze herstura, psikotikoak zatikatze herstura eta mugakoak depresio herstura agertzen dute. Egitura psikotikoan ez dago oraindik nortasuna antolatuko duen superniarik edo
|
niaren
idealik; superniaren eta niaren idealaren osagaiak barreiatuak daude. Mugako egituran ere ez dago supernia antolaturik.
|
|
Neurotikoak zikiratze edo irentze herstura, psikotikoak zatikatze herstura eta mugakoak depresio herstura agertzen dute. Egitura psikotikoan ez dago oraindik nortasuna antolatuko duen superniarik edo niaren idealik; superniaren eta
|
niaren
idealaren osagaiak barreiatuak daude. Mugako egituran ere ez dago supernia antolaturik.
|
|
Mugako egituran ere ez dago supernia antolaturik.
|
Niaren
ideala, berriz, niarekin fusionatua dago; entitate fusionatu horrek libidoaren inbertsioa bereganatzen du eta objektua inbertsiorik gabe gelditzen da. Ni handiarengan jarritako inbertsioa ez da desagertzen eta depresiorik ez da agertzen.
|
|
Psikosietan, berriz, niaren eta errealitatearen arteko haustura gertatzen da. Egitura psikotikoa duenaren oinarriko gatazka bulkaden eta errealitatearen artekoa da, eta ez superniak edo
|
niaren
idealak sorrarazia. Lehenik, gogaitzen duen errealitatea ukatu egiten du eta, ondoren, zeraren desirei dagokien errealitatea berreraikitzen du, eldarnioen eta prozesu primarioen bidez. Oinarriko gatazka horri aurre egiteko proiekzioa, niaren zatidura eta errealitatearen ukazioa erabiliko ditu defentsa mekanismo moduan, eta mekanismo horien ondorioz identitatearen galera, identitatearen bikoizketa edo despertsonalizazioa biziko ditu.
|
|
Nahaste hau dutenek,
|
niaren
idealaren arabera, helburu garaiak dituzte eta superni zorrotzaren arabera, erruduntasuna sentitzen dute barnean. Alde batetik, niaren idealak lorpen handietara bultzatzen ditu, baina, aldi berean, hutsegite txikienak ere zigortzeko prest dagoen superni zorrotzaren jabe dira.
|
|
Nahaste hau dutenek, niaren idealaren arabera, helburu garaiak dituzte eta superni zorrotzaren arabera, erruduntasuna sentitzen dute barnean. Alde batetik,
|
niaren
idealak lorpen handietara bultzatzen ditu, baina, aldi berean, hutsegite txikienak ere zigortzeko prest dagoen superni zorrotzaren jabe dira. Beren idealak eta lorpenak alderatzen dituztenean, apalduak eta beheratuak sentitzen dira, eta besteek ere modu berean epaituko dituztela pentsatzean, beldurtuak gelditzen dira.
|
|
Horrela, jatorrizko afektuaren kontrakoak diren hitzak eta pentsamenduak erabiltzen dituzte. Formazio erreaktiboaren bidez beren etsaitasuna alderantzikatu eta
|
niaren
ideal zurrunera egokitzen dute. Sentimendu lotsagarriak baztertu egiten dituzte, haien kontrako sentimenduak sustatuz.
|
|
Terapia psikodinamikoaren bidez azter litezke
|
niaren
idealera ez egokitzeak sortzen duen lotsa, erruduntasuna eta atsekabea. Superni ankerraren eta gurasoen irudiaren azterketa egingo da.
|
|
Freud-en (1914) arabera, bere buruarengan libido gehiegi inbertitzen du nartzisistak. Nartzisistari iruditzen zaio
|
ni
idealaren gauzatzea edo hezurmamitzea dela, mundu guztiak miretsi beharreko existentzia bete bat bizi duela, besteen beharrik ez duela, besteen beharra izateak osoa eta betea ez izatea esan nahi duela.
|
|
Hausturen aurrean modu beldurgarrian jokatzen duen supernia agertzen da nartzisistarengan. Autoirudia eta
|
niaren
ideala fusionatu eta handitasun edo guztiahaltasun sentimendua agertzen da. Beste ideala eta autoirudia fusionatu eta besteen onarpenaren premia agertzen da.
|
|
Haurraren irudiarekiko harremana hizkuntzak egituratzen du; hizkuntzak sare sinboliko konplexu batean konbinatzen eta antolatzen ditu irudiak. Ikuspegi honetatik bereizi egiten ditu Lacan-ek
|
ni
ideala eta niaren ideala. Ni ideala, norberak bereganatzen duen irudia da.
|
|
Haurraren irudiarekiko harremana hizkuntzak egituratzen du; hizkuntzak sare sinboliko konplexu batean konbinatzen eta antolatzen ditu irudiak. Ikuspegi honetatik bereizi egiten ditu Lacan-ek ni ideala eta
|
niaren
ideala. Ni ideala, norberak bereganatzen duen irudia da.
|
|
Ikuspegi honetatik bereizi egiten ditu Lacan-ek ni ideala eta niaren ideala.
|
Ni
ideala, norberak bereganatzen duen irudia da. Niaren ideala, berriz, bakoitzari bere lekua ematen dion osagai sinbolikoa da, norberari begiratzeko besteek hartzen duten ikuspuntua.
|
|
Ni ideala, norberak bereganatzen duen irudia da.
|
Niaren
ideala, berriz, bakoitzari bere lekua ematen dion osagai sinbolikoa da, norberari begiratzeko besteek hartzen duten ikuspuntua. Adibidez, batek frontoian pilotan ongi jokatzen duenean, pilotari baten irudia beregana dezake; hori da bere ni ideala; baina, norentzat identifikatzen da pilotariarekin?
|
|
Niaren ideala, berriz, bakoitzari bere lekua ematen dion osagai sinbolikoa da, norberari begiratzeko besteek hartzen duten ikuspuntua. Adibidez, batek frontoian pilotan ongi jokatzen duenean, pilotari baten irudia beregana dezake; hori da bere
|
ni
ideala; baina, norentzat identifikatzen da pilotariarekin. Hau da niaren idealaren alderdia.
|
|
Adibidez, batek frontoian pilotan ongi jokatzen duenean, pilotari baten irudia beregana dezake; hori da bere ni ideala; baina, norentzat identifikatzen da pilotariarekin? Hau da
|
niaren
idealaren alderdia. Terapian zein ni idealekin identifikatzen den jakitea bezain garrantzitsua da niaren idealaren erregistro sinbolikoa kontuan hartzea.
|
|
Hau da niaren idealaren alderdia. Terapian zein
|
ni
idealekin identifikatzen den jakitea bezain garrantzitsua da niaren idealaren erregistro sinbolikoa kontuan hartzea.
|
|
Hau da niaren idealaren alderdia. Terapian zein ni idealekin identifikatzen den jakitea bezain garrantzitsua da
|
niaren
idealaren erregistro sinbolikoa kontuan hartzea.
|
|
Guk geuk sorturiko garapen sozial, ekonomiko eta zientifiko teknologikotik datoz: giza lokarrien likidotzea; lan prekarioa; elikadura transgenikoa; teknologia nuklearraren ugaritzea;
|
ni
idealera ez heltzea; ur eskasia; lurren erosioa; identitate kulturalen desagertze masiboa; XX. mendean zehar asmaturiko milaka sustantzia kimikoen igurtzi isila; pandemia globalak; klimaren aldatzea; nano bio info kogno teknologiaren zenbait garapen ildo potentzial; gerra bakteriologikoa; suntsipen masiborako egundoko ahalmena; finantza sistemaren fluktuazio hondagarriak.
|
2014
|
|
Ez preseski kopiatzeko baiziketa emakume subjektu bezala begiratzeko, publizitate eta estereotipoen ereduetatikkanpo. Ez badiegu emakume interesgarrien paradigmarik eskaintzen neskei eskolan, gerta litekeena da gizonezkoen ereduak hartzea
|
ni
idealtzat, horregatik da Iholdi haininteresantea; izan ere, nesken interes askori erantzuten dielako eta maskulinitatepuntu interesgarria duelako.
|
|
Aloñan izan genuena da
|
niretzat
ideala. Eguraldi freskoa nahiago dut nik.
|
|
Zaila da gaur egun ia miraria da,
|
nire
idealei uko egin ez izana zentzugabeak eta ezinezkoak dirudite eta.
|
2018
|
|
Frantses parlamentaria naiz, osoki bizi dut, eta osoki ulertzen dut hemengo identitatea, eta uste dut ahokatzen ahal direla biak. Nire arimaren gainbalioa da, eta bihar nire haurrek hori guzia bizitzen dutela da
|
nire
ideala. Pixka bat utopian naiz, baina utopia beharrezkoa ere bada.
|
|
–Das Ich und das Über Ich (Ichideal)? [Nia eta supernia(
|
ni
ideala)] izeneko atalean, hala ere, «karaktereaz» ez ezik, genero identitatearen eskurapenaz ere mintzatzen da. Freudek dioenean «beharbada identifikazioaren bidez bakarrik utz ditzake [ela] zerak bere objektuak alde batera», aditzera ematen ari da malenkoniaren barneratze estrategiak ez duela dolua oztopatzen, eta, are gehiago, modu bakarra izan daitekeela niak bizirik iraun dezan besteekiko lotura emozional funtsezkoak galtzen dituenean.
|
|
Nolakoa ote da zehazki nia eta bere amodio galduak betiere elkarrekin bizi diren psikearen topologia? Duda barik, Freuderen ikuskeran niaren ondoan
|
ni
ideala dago beti, hainbat motatako agentzia moral gisa jokatzen. Niak barneratutako galerak gainbegirale moral horren parte bezala berrezartzen dira, objektua kanpoan zegoenean niak berarengana sentitutako amorrua eta errua barneraturik.
|
|
Barneratzearen bidez, amorru eta erru hori, galerak berak ezinbestean areagotuak, barrurantz zuzentzen dira eta bertan eusten zaie; niak eta barneratutako objektuak lekuak trukatzen dituzte, eta, horrela, barneratutako kanpokotasun hori agentzia eta botere moralaz janzten da. Modu horretan niak
|
ni
idealaren esku uzten ditu bere amorrua eta eraginkortasuna, eta ni idealak sostengua ematen dion niaren beraren kontra jotzen du. Freudek ohartarazten du ni ideal hori hipermorala izan daitekeela, eta, muturreko kasuetan, suizidiora eraman dezakeela.
|
|
Barneratzearen bidez, amorru eta erru hori, galerak berak ezinbestean areagotuak, barrurantz zuzentzen dira eta bertan eusten zaie; niak eta barneratutako objektuak lekuak trukatzen dituzte, eta, horrela, barneratutako kanpokotasun hori agentzia eta botere moralaz janzten da. Modu horretan niak ni idealaren esku uzten ditu bere amorrua eta eraginkortasuna, eta
|
ni
idealak sostengua ematen dion niaren beraren kontra jotzen du. Freudek ohartarazten du ni ideal hori hipermorala izan daitekeela, eta, muturreko kasuetan, suizidiora eraman dezakeela.
|
|
Modu horretan niak ni idealaren esku uzten ditu bere amorrua eta eraginkortasuna, eta ni idealak sostengua ematen dion niaren beraren kontra jotzen du. Freudek ohartarazten du
|
ni
ideal hori hipermorala izan daitekeela, eta, muturreko kasuetan, suizidiora eraman dezakeela.
|
|
Barruko
|
ni
ideala eraikitzeko, genero identitateak ere barneratu behar dira. Freudek dio ni ideala Ediporen konplexurako irtenbide bat dela, eta, beraz, funtsezkoa dela maskulinotasuna eta femeninotasuna ondo finkatzeko:
|
|
Barruko ni ideala eraikitzeko, genero identitateak ere barneratu behar dira. Freudek dio
|
ni
ideala Ediporen konplexurako irtenbide bat dela, eta, beraz, funtsezkoa dela maskulinotasuna eta femeninotasuna ondo finkatzeko:
|
|
Hortaz,
|
ni
idealak zigorrak eta tabuak ezartzen dituen barne agentzia gisa jokatzen du, eta, Freuderen arabera, desira modu egokian berbideratuz eta sublimatuz, genero identitatea finkatzen laguntzen du. Maitasun objektua den gurasoa barneratzean, kontrako zentzua ematen zaio ezinbestean.
|
|
Gurasoa maitasun objektu debekatua bihurtzen da, bai, baina, horretaz gain, maitasun objektu debekatzaile edo ukatzaile gisa barneratzen da. Beraz,
|
ni
idealaren debeku funtzioak galarazten du, edo, areago, zapaltzen du gurasoarenganako desiraren adierazpena, baina aldi berean barne «espazio» bat sortzen du maitasun hori gordetzeko. Dilema edipikoaren irtenbidea «positiboa» edo «negatiboa» izan daitekeenez, beste sexuko gurasoaren debekuak ekar dezake galdutako gurasoaren sexuarekin identifikatzea edo identifikazio horri uko egitea, eta, horrenbestez, desira heterosexualetik aldentzea.
|
|
Baina garbi dago genero identifikazio guztiak ez direla oinarritzen homosexualitatearen tabuaren aplikazio arrakastatsuan. Disposizio femeninoa eta maskulinoa tabu hori guztiz barneratzearen emaitza badira, eta sexu bereko objektuaren galerari ematen zaion erantzun malenkoniatsua baldin bada objektu hori barneratzea, eta areago, hura bihurtzea
|
ni
idealaren eraikuntzaren bidez, orduan badirudi genero identitatea beste ezeren gainetik debeku hori barneratzea dela, eta debekuak identitatea eratzen duela. Ez hori bakarrik:
|
|
aditzetik (disposatu, disposatua izan) izenera pasatzen da (disposizioa izan) eta forma horretan mamitua geratzen da; horrela «disposizioen» fraseologia fundazionalismo faltsu batera heltzen da, zeinetan afektibotasunaren emaitzak debekuaren eraginez taxutzen edo «finkatzen» baitira. Hortaz, disposizioak ez dira psikearen jatorrizko egitate sexualak, ezpada ekoitzitako ondorioak, eta haien ekoizleak dira kulturak inposatutako legea eta
|
ni
idealaren ekintza konplize eta transbaloratzaileak.
|
|
Supernia (zigortzeko mekanismoa) eta
|
ni
ideala (gurari narzisista asetzen duen idealizazioa) bereiztearen aldeko teoria psikoanalitiko bat ikusteko (Freudek Nia eta zera n ez du inolaz ere bereizketa hori egiten), kontsulta liteke Janine Chasseguet Smirgell, L, ideal du moi: essai psychanalytique sur la «maladie d, idealité», Paris:
|
2020
|
|
Aktiboa, hori bai. Betidanik izan ditut
|
nire
idealak, eta defendatzen saiatu naiz. Ez dakit jaso nuen heziketagatik den, baina sentibera naiz gehien sufritzen dutenenekiko.
|
|
Ez al da gauza bera? Eta nik idatziko banu antzeztu nahi dudan pertsonaia hori, eta nire
|
ni
ideala izango balitz. Che Guevara izango nintzateke orduan? ” dio Chusok.
|
2021
|
|
Evitaren hipnosiaren albo ondoriotzat hartu behar nuen. Liluratu egiten ninduen, ordea,
|
nire
idealen ifrentzua den orok bezala. Ezin nituen ez Evita bera ez haren ideiak baztertu nire egitasmoan.
|
|
Haren aldarria nigan buruz behera jarria ikusten dut ispilu aurrean kokatzen naizenean, argazki kamera batek irudia alderantzikatzen duen moduan:
|
ni
idealen azpitik igarotzen naiz sigi saga, ez gainetik, zalantza eta ezbaiaren artean egiten dut arrantza (hitzaren bi zentzuetan), eskrupuluen zapian biltzen naiz, barrutik soraio, (euskal) abertzale batzuk bezala, baina horien guztien azpitik, langa guztien azpitik, ez gainetik, eta badut ideologiarik, Kornelen protagonistaren kontrara, nahiz eta aurki ifrentzu joko lauso batean baino ez zaidan ...
|
2022
|
|
Eta gogoan dut oso zaila egin zitzaidala, behar kontraesankor horiek zeudelako. Sexua eta harremanak behar nituen, eta aldi berean alde batera utzi behar nituen
|
nire
idealak [hau da, desirak] eta nire sexismoa, eta ezin nituen bateratu. Eta beraz erru handi handia sentitu nuen.
|
|
Egia da, amorragarri zait amerikar zinemako emakume ederren palmaresean ni ez agertzea eta heroiak beren heroitasunetik aldentzen ez asmatzea, amorragarri zait halaber psikoanalista baten kontsultan neure burua itxi beharra
|
nire
ideala nire itsuskeriara doitzeko, sufritu egiten dut ederragoa naizelako ametsetan beste inon baino, sufritu telebistan egunero ikusten dudanari uko egin behar izateagatik, eta ezin naiz hain itsusia ere izan, esango didazu, gizonek nirekin oheratze aldera ordaintzea onartzen baldin badute, hori ere egia da, hori dena egia da, itsusiagoa naiz neure buruarentzat besteentzat baino, eta batzuen iri...
|
2023
|
|
Huna lerro batzu: " Xoragarria da nere ideiak,
|
nere
ideala ez baztertzea, nahiz eta segur nintzan ezin izango ditudala bururaino eraman. Hala ere atxikitzen ditut, jendeak bihotz ona duela uste baitut.
|
|
ez zuen lortu Teologia ikastea eta artista moduan ez zuen lortu haiek espero zuten mailarik. Vincentek ez zuen lortu bere Ni Errealaren eta
|
Ni
Idealaren arteko distantzia egokirik. Ondorioz, ez zitzaizkion laudorioak gustatzen, ezta mereziak zituenean ere.
|
|
Nire ideologiarekin eta
|
nire
idealekin bat egiten duzu, baina iritziz aldatzeko tentazioari eustea ez da beti erraza. Independentzia goseak kalera atera eta nire askatasuna aldarrikatzera bultzatu izan nau.
|