Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2004
‎Nola begiratzen zaio euskaltzaleen esparrutik askotariko izaera duen mundu ñabarra bere baitara erakarri nahi omen duen fenomeno honi? Hasteko, Paulo Agirrebaltzategik auzi honen inguruan egindako iruzkin bat aurkeztu nahi nioke irakurleari, aipu horretan ageri den xehetasun bat dela kausa. Oraingo hau, bigarren globalizazio-alditzat jotzen du euskaltzale suharrak, eta ez da ez oharpen kamutsa gogoeta-bidean abiatzeko:
2008
‎Salbuespen horren lekuko, Karmele Aierbe, Iñaxio Agirre eta Mikel Galarzaren ahots kritikoa helarazi nahi nioke irakurleari. Gisa honetan mintzo da hirukotea:
‎Arangurenekin izandako solasaldia aipatu dut arestian; orain, berriz, haren iritzia jakinarazi nahi nioke irakurleari gai honen jira-biran. –Zorioneko euskaldunak?:
2011
‎Izan ere, zuri zuzenduak eta zuri eskainiak izan arren, bertze bat da orri hauen helburua, nire arima biluzi eta zure aldeko sentimendua erakutsi nahi bainioke irakurleari, mundu osoari?, munduak zure berri izan dezan.
2012
‎Hori ere zabalegia zaio hitzaurre honi. Hala, bete-betean ezinezkoa dela jakinik ere, testu hutseko Hamlet zehatzagora gonbidatu nahi luke irakurlea. Pertsonaiaren mitifikazioa, haren interpretazioak eta are ospea bera, ahantzirik ez bada, alde batera utzirik bederen apur batez.
2016
‎Etengabe elikatzen du Cervantesek panpina errusiarren jolas hori. On Kixote-ren lehen liburuan, adibidez, bertan kontatzen diren guztiak Zide Hamete Benengeli izeneko historialari musulman batek bildutako gertakarien itzulpenak direla sinetsarazi nahi dio irakurleari. Benetan gertatutakoak direla irakurtzen dituen guztiak.
‎Tere Irastortzaren tesi nagusia zen euskal letren erreformak, maite nahi gaituzten irakurleen bila, abiatuko litzatekeena izan beharko lukeela.
‎Ni maite nahi gaituzten irakurleen bila dabilen literaturaren aldekoago naiz, aukeran.
‎Eta, bigarrenik, ez zait bereziki interesatzen euskal idazleak maite nahi gaituzten irakurleak topatzea: nik nahi dudana da irakurtzen gaituzten irakurleak, eta, ahal dela, nire lanak irakurriko dituztenak?; bost axola maite gaituzten ala ez.
2020
‎Lehena, gogorarazi nahi diot irakurleari Paco Etxeberriaren txostenak bi toki posible seinalatu zituela, A eta B. Frantsesek, hasieratik eta beren kabuz, erabaki zuten B tokian begiratzea bakarrik. Horretarako eman zuten arrazoia hau zen:
2021
‎argumentuaren teknika informazioa dosifikatzean datza, baina argumentuaren edo tramaren helburua pertsonaiak errebelatzen joatea da. Gertakizunen aurrean pertsonaiek nola erreakzionatzen duten jakin nahi du irakurleak, pertsonaiak direlako gertakizunak interesgarri egiten dituztenak. Nola erortzen diren ikusi nahi dugu, nola zutuntzen, transformatzen, desintegratzen, maitemintzen, errenditzen edo garaile ateratzen.
‎Adoretu egin behar zuelako, idazteko orduan traba egiten zioten beldurrak uxatu behar zituelako. Bukaeran errebelatu nahi nien irakurleei esku artean zeukaten narrazioa protagonistak idatzitako lehen nobela zela eta nobela hori idazteko adorea bere pisukideari maite zuela esatetik zetorrela. Pisukideak zer esaten zion ez zen hain garrantzitsua.
‎Nire ustetan, idazle askok gaizki kudeatzen dute jakin-min hori. Ez dute nahi irakurleek halako gauzak pentsatzea, eta ulertzen dut pudorea, jakina, baina galdera ez da hori. Galdera da:
‎Ez zait gaizki iruditzen, baina horrek esan nahi du kritikoek liburua erosi-ez-erosi edo irakurri-ez-irakurri dabilen irakurle batentzat idazten dutela. Esango nuke gehiago direla liburua irakurri ondoren kritikak zer esan duen jakin nahi duten irakurleak, eta horientzat idaztea iruditzen zait onena, erabilgarriena eta interesgarriena.
‎Literatura handi baten atzean beti dago idazle handi bat, irakurleari begiak zabal ditzala esaten. Zenbat eta libreago idazlea, libreago nahi ditu irakurleak.
2023
‎Miresten nuen Milletten lotsagabekeria hura, eta elkartasun feministaz agertzen zuen kezkak ere erakartzen ninduen, liburuko kuestionamendu erradikal mota berberaren gainean eraikia baitzen. Alix Shulman idazle feminista erradikalak idatzi zuen bezala, liburuak" eszeptizismo epistemologiko" osasungarri bat ernalarazi nahi zuen irakurleen artean, hau da, ideia, testu edo filosofia jakin bat sortzeko baliatzen den ezagutzaren oinarriak fermuki zalantzan jartzea nahi zuen.43 Jarrera haren xedea zera zen, munduari begiratzea oinarrizko egiak eztabaidaezinak direlako edo bakartuta existitzen direlako usteari muzin eginez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia