Emaitzak: 5
2017 | ||
Mekanismo horiek jokaera erasokorra harremanen berezko alderdi bat izatea ahalbidetzen dute eta hori testuinguru sozialetik kanpo aztertzea zentzugabea litzateke. Agresioa gatazkak adierazi eta konpontzeko bide baten | moduan ulertu beharra dago, etorkizunerako harremanetan eduki ditzaketen ondorioek kaltegarritik onuragarri izaterainoko continuum bat osatzen dutela onartu beharra dugu. | |
2019 | ||
Horren helburua askotan lotu da bizikidetza bilatzearekin, eskubideak mugatzen dituzten edo administrazio hertsapena baimentzen duten aurretiazko jardun edo jardun hertsatzaileen bidez9 Hau mugatzeko Konstituzio Auzitegiak hauxe adierazi zuen segurtasunari buruz: «actividad dirigida a la protección de personas y bienes y al mantenimiento de la tranquilidad u orden ciudadano, que son finalidades inseparables y mutuamente condicionadas»10 KAk, era berean, nolabaiteko izaera «negatiboa» eman dio herritarren segurtasunari eta adierazi du ordenak ez duela eskatzen arau juridikoak errespetatzea, egitatezko egoera | moduan ulertu behar dela baizik, hau da, ordena mantentzea, zentzu materialean11; eta HESLOk, konstituzio doktrinari jarraiki, bere irekiera artikuluan horrela jaso du ildo hori12. | |
2021 | ||
Badu hizkuntzak, euskarak kasu honetan, semantikoki kontrakoak diren bi termino bat eta bakarrean elkartzeko joera. Elkarketa hori ez da bi terminoen sintesi | moduan ulertu behar; haratago, bi muturren arteko tentsioa irudikatzen da, sintesi aurreko momentua, preseski. Errazago ulertzen da adibideak emanez, nahiz eta, sarritan, errotiko antagonismo horri erreparatu gabe erabiltzen ditugun hitzok: | |
Honenbestez, norbanakoaren hizkuntza ezagutza faktore garrantzitsua da bai euskararen erabileran baita euskararekiko motibazio eta atxikimenduan ere. Gurpil | moduan ulertu behar dugu neurri batean ezagutza, horrek elikatzen baitu atxikimendua eta erabilera (Olasagarre, Ramos eta Vilches, 2019). Euskal hiztunen kopuruak gora egiten badu ere, erabileraren datuak bestelakoak dira Eusko Jaurlaritzaren Enpleguko eta Gizarte Politikarako Sailaren arabera: | |
2022 | ||
Bide horretan, noski, ezinbestekoa izango da hobekuntza gradualak lortzea. Betiere neurri horiek aurrez aipatutako helburuak gauzatzeko bitarteko | moduan ulertu behar ditugu, indar korrelazioa hobetzeko aurrerapauso gisa. Motzean esanda, bizi baldintzak hobetzeko premiak eta sozialismoa eraikitzeko beharrak eskutik helduta joan behar dute. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
modu | 5 (0,03) |
Lehen forma
moduan | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Uztaro | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
modu ulertu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
modu ulertu behar | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |