Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2007
‎Programazioetan une hauek txertatzea, praktika jardueretan bezala, gehienetan hizkuntza lantzeko beharrezko estrategia modura ulertu izan da, jariotasunari begira batez ere, baina euskaltegia horrela euskara erabiltzeko gune ere bihurtu da kasu askotan, euskara erabili zein euskal mundua ezagutzekoa. Jarreretan zein harreman sareetan nolabaiteko eragina eduki dela ezin da ukatu horrenbestez.
‎Jarreretan zein harreman sareetan nolabaiteko eragina eduki dela ezin da ukatu horrenbestez. Hala ere, gune zehatz horretan geratu izan da gehienetan; horrez gain, jarduera pedagogikotik bereizten zaila izanik, ez da normalizazioari begirako jarduera estrukturatu eta planifikatu modura ulertu izan.
‎Programazioetan une hauek txertatzea, praktika jardueretan bezala, gehienetan hizkuntza lantzeko beharrezko estrategia modura ulertu izan da, jariotasunari begira batez ere, baina euskaltegia horrela euskara erabiltzeko gune ere bihurtu da kasu askotan, euskara erabili zein euskalmundua ezagutzekoa. Jarreretan zein harreman sareetan nolabaiteko eragina eduki dela ezin da ukatu horrenbestez.
‎Jarreretan zein harreman sareetan nolabaiteko eragina eduki dela ezin da ukatu horrenbestez. Hala ere, gune zehatz horretan geratu izan da gehienetan; horrez gain, jarduera pedagogikotik bereizten zaila izanik, ez da normalizazioari begirako jarduera estrukturatu eta planifikatu modura ulertu izan.
‎Era horretara inkestaren bidez jasotako datuen subjektibotasuna saihesten da eta emaitza fidagarriagoak lortzen dira. Alabaina, esan beharra dago ez dela erraza euskararen kale erabilerari buruzko datuak interpretatzea eta ondorio garbiak ateratzea eta, sarri askotan, lan hipotesi moduan ulertu behar direla datuon azterketako emaitzak. Are gehiago, Euskararen Erabileraren Kale Neurketako emaitzak sinesgarriak badira ere, horrek ez du esan nahi interpretazio guztiak hala direnik.
2009
‎hizkuntzen berezko edo, maizenik, ustezko tasunei buruz, hizkuntzen erabilerari buruz eta, azkenik, norbere taldeko edo beste hizkuntzako hiztunei buruzko iritzi jarrerak, bai eta jokabideak. Erabilera moduak ulertzeko eta erabileren zergatiak ezagutzeko funtsezkoa da, jakina, laugarren dimentsio hori.
‎Norberaren aldartearen arabera aldaketa garaiak larriminez bizi daitezkeela, edota, jarrera aldatu eta momentuko gabezia bertute bihurtzen jakinez gero, badagoela une horiek aukera modura ulertzerik. tu barik, hori bai) eta abertzaletasun jeltzale berberak blaitua egonagatik, beste haize batzuk dakarzkigu Juan Bautista Bilbao Batxi k.
‎Jarrera kontua ere badela, alegia. Hots, norberaren aldartearen arabera aldaketa garaiak (mundua etxera baimenik eskatu barik sartzen zaiguneko garaiak, lurrazpia dardaraka sumatzen duguneko garaiak) larriminez bizi daitezkeela, edota, jarrera aldatu eta momentuko gabezia bertute bihurtzen jakinez gero, badagoela une horiek aukera modura ulertzerik.
2014
‎Testuinguru horretan, Zaldibarko Hirigintza Araudiaren Plan Orokorra (ZHAPO) idazteko parte hartze prozesua ikerketa parte hartzailea bilakatu da. Ikerketa horrek pentsamendu sistemikoa oinarri hartu da eta ikergunea Zaldibarko herria izan da, sistema ireki ertain modura ulertuta. Sistema horrek, jakina, azpisistema anitz biltzen ditu bere barnean eta, aldi berean, bera ere sistema handiago anitzen parte da.
‎Izandako esperientziak tokiarekin izaniko ekintza esperientzia fisikoen, hau da, bizitzako ekintza esperientzia pertsonaletan oinarritu gara, Tim Ingoldek (2000) esaten duen bezala, norberak bere modura ulertzen baititu tokiak, bertan egiten duen ekintzen arabera. Esate baterako, desberdina izango da ardiak dituen zelai bat ikustean artzaiak berak duen ikuspuntua edo autobidetik pasaeran bere autoaren barnean hirian bizi den pertsona batek duen ikuspuntua.
2015
‎Artikulu honetan unibertsitatea eta eskola elkarrekin lan egiten duten bi toki sozial moduan ulertzen ditugu. Irakasleen hasierako prestakuntzan lan egiten dugunoi egokitzen zaigu irakasle gaien begietara ekartzea hizkuntzen didaktikari dagozkion oinarrizko printzipio, teoria eta praktikak, eta prestakuntza hori ahalik eta eraginkorrena izateko, ezinbestekoa zaigu eskolako irakasleen eta edukien errealitatetik edatea; ezagutza zientifikoez gain eskolaren errealitatea ekartzea.
‎Zentzu horretan, Amonarrizek (Arbelaitz, 2015) euskarak atxikimendu soziala eta derrigortasuna biak konbinatu behar dituela dio. Baina derrigortasuna zein modutan ulertuta. Funtzio konkretu batzuk hizkuntza bakarrean garatzeak dakarren derrigortasun, beharrezkotasun gisa.
2018
‎Ebaluazioa ikerketa moduan uler daiteke, eta horren baitan bi dira errealitatea ezagutzeko paradigma nagusiak: kuantitatiboa eta kualitatiboa.
2019
‎arnasguneak, hein handi batean) gainbehera jarraitu izan du azken urteotan, azken bi mendeen inertzia historikoari jarraipena emanez. alderantziz, berreskuratutako euskarak igoera nabarmena izan du 1980tik aurrera. gaitasun kontuetan zentraturiko datu demolinguistikoen argitan euskara ondo zihoala ematen zuen, izan ere kuantitatiboki ikusgarriagoak izan ziren berreskuratutako euskararen lorpenak. oinordetutako euskararen gainbeheraren jarraipena ezkutuan gelditzen zen, kuantitatiboki neurtzeko zailagoa izanik. hala ere, kualitatiboki esanguratsuagoa zen Lazkaoko 5.000 biztanleetatik 100en batek euskara erabiltzeari uztea, Barakaldoko 100.000 biztanletatik 1.000k euskara (zertxobait) ikastea baino. zentzu horretan aipatzen zuen mikel zalbidek, 2008an," ura bodegatik ari zaigu sartzen". datu demolinguistikoak kontu handiz irakurri behar dira, bestela autokonplazentzia hutsean amaitzeko arriskua dago, hondoratzen ari garela konturatu ere gabe. kontura gaitezen azkenik, horrezaz gainera, irabaziak eta galerak eremu soziofuntzional diferenteetan gertatzen ari direla: irabaziak eremu soziofuntzional jasoenetan eta galerak, aldiz, euskarak mende askotan bere bereak izandako eremu soziofuntzional gertuenekoetan. diglosiaren egoera eraldatu egin da, diglosia terminoa modu akademikoan ulertuta eta ehko/ katalanisten moduan ulertuta. hori ere aztertzeko eta ausnartzeko gaia da11.
‎Hizkuntza batean espresatzen den pertsona batek, baldin eta sistematikoki erantzun moduan ulertu ezina, indiferentzia edo gaitzespen nolabait nabarmena jasotzen badu, hizkuntza hori erabiltzeari uzteko joera izango du.
‎Hizkuntza batean espresatzen den pertsona batek, baldin eta sistematikoki erantzun moduan ulertu ezina, indiferentzia edo gaitzespen nolabait nabarmena jasotzen badu, hizkuntza hori erabiltzeari uzteko joera izango du. Eskolan katalanez mintzo ziren umeei ahoa xaboiez garbitzen zitzaien garaiak ez daudela urruti gogoratu beharra badaukagu ere, egia da orain ohikoagoak direla beste zigor tipo batzuk, sotilagoak izanda ere besteak bezain efektibo direnak. eskolan bortizkeria psikiko eta fisikoa pairatu zituen, etxean, psikikoa bakarrik hiperzuzentasuna (amonarriz, 2013: 39) eta trufa.
‎euskaraz kantatzea hizkuntzarekiko atxikimendu batetik egiten dutenak, eta hala egiten ez dutenak. Lehen taldean leudeke Arakistain eta etxezarreta, eta bigarrenean Andres. hiruek euskal abeslaritzat daukate euren burua, baina bakoitzak bere moduan ulertzen du zer den izaera hori. hizkuntzarekiko identifikaziotik egiten baitute batzuek, eta hortik aparte besteak. etxezarreta eta Arakistainen kasuan, euskaraz kantatu badute —kontzienteki ala ez—, hori euskal komunitatearekiko atxikimendua dutelako izan da. Arakistainek euskal komunitatearen parte delako abesten du euskaraz, inguruko jendeak ulertu dezan.
2021
‎Jatorri atzerritarreko biztanleengana hurbiltzeko ahalegina egin da ikerketa honen bitartez, aurrez diseinatutako plangintzaren arabera antolatuta. Nolanahi ere, ikerketa lerro modura ulertzen dugu honakoa, hain zuzen, aurreikusitako taldeetara heltzeko aukera izan dugun arren, balizko aztergai ziren guztiekin kontaktatzeko zailtasunak izan ditugula.
2023
‎Ikerlan hau Díaz de Rada antropologoaren lerro batzuekin amaitu nahi nuke, lan etnografiko on batek nolakoa izan lukeenari buruzkoak (Jociles eta Franzé, 2008, 42 or.): " Etnografia ona egiten dugunean, kultura hausnarketa prozesu moduan ulertzen dugu, kultura subjektuak eratzen dituen konbentzio multzoa baita, eta era berean subjektuek praktikan jartzen duten hori; hau da, kultura subjektuen ekintzei eta tokiko gizarte harremanei forma ematen dien konbentzio multzoa da. Subjektuak, teorian, konbentzio horietaz eginda daude jokoan jartzen dituztenean, eta horiek jokoan jartzean beren agenteak dira, eta konbentzio horiek alda ditzakete, eraldatzeraino."
‎Hala ere, nabarmendu nahiko nituzke urtean zehar egindako ekitaldi batzuk, Marikobasoren ekinbidea mosaiko baten modura ulertzeko. Ba, lehenengoa izango litzateke Txukun programa.
‎2 Tximintx perfektuak diren euskaldun inperfektuen komunitatea da. Tximintx derioztarrek osatuko dute, derioztar euskaldunek, baina, batez ere, euskaraz bizitzeko desira duten derioztar euskaldunek (desira bizi-nahia edo indar biziarazle moduan ulertuta). Gaitasuna ez da inondik ere baldintza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia