2007
|
|
Programazioetan une hauek txertatzea, praktika jardueretan bezala, gehienetan hizkuntza lantzeko beharrezko estrategia
|
modura
ulertu izan da, jariotasunari begira batez ere, baina euskaltegia horrela euskara erabiltzeko gune ere bihurtu da kasu askotan, euskara erabili zein euskal mundua ezagutzekoa. Jarreretan zein harreman sareetan nolabaiteko eragina eduki dela ezin da ukatu horrenbestez.
|
|
Jarreretan zein harreman sareetan nolabaiteko eragina eduki dela ezin da ukatu horrenbestez. Hala ere, gune zehatz horretan geratu izan da gehienetan; horrez gain, jarduera pedagogikotik bereizten zaila izanik, ez da normalizazioari begirako jarduera estrukturatu eta planifikatu
|
modura
ulertu izan.
|
|
Programazioetan une hauek txertatzea, praktika jardueretan bezala, gehienetan hizkuntza lantzeko beharrezko estrategia
|
modura
ulertu izan da, jariotasunari begira batez ere, baina euskaltegia horrela euskara erabiltzeko gune ere bihurtu da kasu askotan, euskara erabili zein euskalmundua ezagutzekoa. Jarreretan zein harreman sareetan nolabaiteko eragina eduki dela ezin da ukatu horrenbestez.
|
|
Jarreretan zein harreman sareetan nolabaiteko eragina eduki dela ezin da ukatu horrenbestez. Hala ere, gune zehatz horretan geratu izan da gehienetan; horrez gain, jarduera pedagogikotik bereizten zaila izanik, ez da normalizazioari begirako jarduera estrukturatu eta planifikatu
|
modura
ulertu izan.
|
|
Era horretara inkestaren bidez jasotako datuen subjektibotasuna saihesten da eta emaitza fidagarriagoak lortzen dira. Alabaina, esan beharra dago ez dela erraza euskararen kale erabilerari buruzko datuak interpretatzea eta ondorio garbiak ateratzea eta, sarri askotan, lan hipotesi
|
moduan
ulertu behar direla datuon azterketako emaitzak. Are gehiago, Euskararen Erabileraren Kale Neurketako emaitzak sinesgarriak badira ere, horrek ez du esan nahi interpretazio guztiak hala direnik.
|
2009
|
|
hizkuntzen berezko edo, maizenik, ustezko tasunei buruz, hizkuntzen erabilerari buruz eta, azkenik, norbere taldeko edo beste hizkuntzako hiztunei buruzko iritzi jarrerak, bai eta jokabideak. Erabilera
|
moduak
ulertzeko eta erabileren zergatiak ezagutzeko funtsezkoa da, jakina, laugarren dimentsio hori.
|
|
Norberaren aldartearen arabera aldaketa garaiak larriminez bizi daitezkeela, edota, jarrera aldatu eta momentuko gabezia bertute bihurtzen jakinez gero, badagoela une horiek aukera
|
modura
ulertzerik. tu barik, hori bai) eta abertzaletasun jeltzale berberak blaitua egonagatik, beste haize batzuk dakarzkigu Juan Bautista Bilbao Batxi k.
|
|
Jarrera kontua ere badela, alegia. Hots, norberaren aldartearen arabera aldaketa garaiak (mundua etxera baimenik eskatu barik sartzen zaiguneko garaiak, lurrazpia dardaraka sumatzen duguneko garaiak) larriminez bizi daitezkeela, edota, jarrera aldatu eta momentuko gabezia bertute bihurtzen jakinez gero, badagoela une horiek aukera
|
modura
ulertzerik.
|
2014
|
|
Testuinguru horretan, Zaldibarko Hirigintza Araudiaren Plan Orokorra (ZHAPO) idazteko parte hartze prozesua ikerketa parte hartzailea bilakatu da. Ikerketa horrek pentsamendu sistemikoa oinarri hartu da eta ikergunea Zaldibarko herria izan da, sistema ireki ertain
|
modura
ulertuta. Sistema horrek, jakina, azpisistema anitz biltzen ditu bere barnean eta, aldi berean, bera ere sistema handiago anitzen parte da.
|
|
Izandako esperientziak tokiarekin izaniko ekintza esperientzia fisikoen, hau da, bizitzako ekintza esperientzia pertsonaletan oinarritu gara, Tim Ingoldek (2000) esaten duen bezala, norberak bere
|
modura
ulertzen baititu tokiak, bertan egiten duen ekintzen arabera. Esate baterako, desberdina izango da ardiak dituen zelai bat ikustean artzaiak berak duen ikuspuntua edo autobidetik pasaeran bere autoaren barnean hirian bizi den pertsona batek duen ikuspuntua.
|
2015
|
|
Artikulu honetan unibertsitatea eta eskola elkarrekin lan egiten duten bi toki sozial
|
moduan
ulertzen ditugu. Irakasleen hasierako prestakuntzan lan egiten dugunoi egokitzen zaigu irakasle gaien begietara ekartzea hizkuntzen didaktikari dagozkion oinarrizko printzipio, teoria eta praktikak, eta prestakuntza hori ahalik eta eraginkorrena izateko, ezinbestekoa zaigu eskolako irakasleen eta edukien errealitatetik edatea; ezagutza zientifikoez gain eskolaren errealitatea ekartzea.
|
|
Zentzu horretan, Amonarrizek (Arbelaitz, 2015) euskarak atxikimendu soziala eta derrigortasuna biak konbinatu behar dituela dio. Baina derrigortasuna zein
|
modutan
ulertuta. Funtzio konkretu batzuk hizkuntza bakarrean garatzeak dakarren derrigortasun, beharrezkotasun gisa.
|
2018
|
|
Ebaluazioa ikerketa
|
moduan
uler daiteke, eta horren baitan bi dira errealitatea ezagutzeko paradigma nagusiak: kuantitatiboa eta kualitatiboa.
|
2019
|
|
arnasguneak, hein handi batean) gainbehera jarraitu izan du azken urteotan, azken bi mendeen inertzia historikoari jarraipena emanez. alderantziz, berreskuratutako euskarak igoera nabarmena izan du 1980tik aurrera. gaitasun kontuetan zentraturiko datu demolinguistikoen argitan euskara ondo zihoala ematen zuen, izan ere kuantitatiboki ikusgarriagoak izan ziren berreskuratutako euskararen lorpenak. oinordetutako euskararen gainbeheraren jarraipena ezkutuan gelditzen zen, kuantitatiboki neurtzeko zailagoa izanik. hala ere, kualitatiboki esanguratsuagoa zen Lazkaoko 5.000 biztanleetatik 100en batek euskara erabiltzeari uztea, Barakaldoko 100.000 biztanletatik 1.000k euskara (zertxobait) ikastea baino. zentzu horretan aipatzen zuen mikel zalbidek, 2008an," ura bodegatik ari zaigu sartzen". datu demolinguistikoak kontu handiz irakurri behar dira, bestela autokonplazentzia hutsean amaitzeko arriskua dago, hondoratzen ari garela konturatu ere gabe. kontura gaitezen azkenik, horrezaz gainera, irabaziak eta galerak eremu soziofuntzional diferenteetan gertatzen ari direla: irabaziak eremu soziofuntzional jasoenetan eta galerak, aldiz, euskarak mende askotan bere bereak izandako eremu soziofuntzional gertuenekoetan. diglosiaren egoera eraldatu egin da, diglosia terminoa modu akademikoan ulertuta eta ehko/ katalanisten
|
moduan
ulertuta. hori ere aztertzeko eta ausnartzeko gaia da11.
|
|
Hizkuntza batean espresatzen den pertsona batek, baldin eta sistematikoki erantzun
|
moduan
ulertu ezina, indiferentzia edo gaitzespen nolabait nabarmena jasotzen badu, hizkuntza hori erabiltzeari uzteko joera izango du.
|
|
Hizkuntza batean espresatzen den pertsona batek, baldin eta sistematikoki erantzun
|
moduan
ulertu ezina, indiferentzia edo gaitzespen nolabait nabarmena jasotzen badu, hizkuntza hori erabiltzeari uzteko joera izango du. Eskolan katalanez mintzo ziren umeei ahoa xaboiez garbitzen zitzaien garaiak ez daudela urruti gogoratu beharra badaukagu ere, egia da orain ohikoagoak direla beste zigor tipo batzuk, sotilagoak izanda ere besteak bezain efektibo direnak. eskolan bortizkeria psikiko eta fisikoa pairatu zituen, etxean, psikikoa bakarrik hiperzuzentasuna (amonarriz, 2013: 39) eta trufa.
|
|
euskaraz kantatzea hizkuntzarekiko atxikimendu batetik egiten dutenak, eta hala egiten ez dutenak. Lehen taldean leudeke Arakistain eta etxezarreta, eta bigarrenean Andres. hiruek euskal abeslaritzat daukate euren burua, baina bakoitzak bere
|
moduan
ulertzen du zer den izaera hori. hizkuntzarekiko identifikaziotik egiten baitute batzuek, eta hortik aparte besteak. etxezarreta eta Arakistainen kasuan, euskaraz kantatu badute —kontzienteki ala ez—, hori euskal komunitatearekiko atxikimendua dutelako izan da. Arakistainek euskal komunitatearen parte delako abesten du euskaraz, inguruko jendeak ulertu dezan.
|
2021
|
|
Jatorri atzerritarreko biztanleengana hurbiltzeko ahalegina egin da ikerketa honen bitartez, aurrez diseinatutako plangintzaren arabera antolatuta. Nolanahi ere, ikerketa lerro
|
modura
ulertzen dugu honakoa, hain zuzen, aurreikusitako taldeetara heltzeko aukera izan dugun arren, balizko aztergai ziren guztiekin kontaktatzeko zailtasunak izan ditugula.
|
2023
|
|
Ikerlan hau Díaz de Rada antropologoaren lerro batzuekin amaitu nahi nuke, lan etnografiko on batek nolakoa izan lukeenari buruzkoak (Jociles eta Franzé, 2008, 42 or.): " Etnografia ona egiten dugunean, kultura hausnarketa prozesu
|
moduan
ulertzen dugu, kultura subjektuak eratzen dituen konbentzio multzoa baita, eta era berean subjektuek praktikan jartzen duten hori; hau da, kultura subjektuen ekintzei eta tokiko gizarte harremanei forma ematen dien konbentzio multzoa da. Subjektuak, teorian, konbentzio horietaz eginda daude jokoan jartzen dituztenean, eta horiek jokoan jartzean beren agenteak dira, eta konbentzio horiek alda ditzakete, eraldatzeraino."
|
|
Hala ere, nabarmendu nahiko nituzke urtean zehar egindako ekitaldi batzuk, Marikobasoren ekinbidea mosaiko baten
|
modura
ulertzeko. Ba, lehenengoa izango litzateke Txukun programa.
|
|
2 Tximintx perfektuak diren euskaldun inperfektuen komunitatea da. Tximintx derioztarrek osatuko dute, derioztar euskaldunek, baina, batez ere, euskaraz bizitzeko desira duten derioztar euskaldunek (desira bizi-nahia edo indar biziarazle
|
moduan
ulertuta). Gaitasuna ez da inondik ere baldintza.
|