Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2006
‎• Autonomia pertsonal progresiboa lortzea eskolaren eta gizartearen eremuaren baitan.
2007
‎Hortik galdera bat datorkigu burura: euskararen ingurunean nola ez du lortuko eskolak hiztun oso batzuk egitea?
2009
‎Bost gutxienez. Nola lortu eskola linguistiko desberdinen adostasuna. Ezina.
2010
‎Horiek ere aski aipatuak ziren gizarte bizitzan, EEN legearen sorrera garaian. . Halakok edo holakok euskaraz ikastea lortu badu, nola ez dugu lortuko eskola sistema on batez belaunaldi berria osorik euskalduntzea??. Ez dakit esaldi hori orduko paperetan inon idatzirik dagoen hitzez hitz, baina garai hartako ikuspegi kolektiboan aski oinarri zabala eskuratu zuela uste dut.
‎Nola lortu, ordea, eskolak indartze lan horri aurrez aurre heltzea? Nola lortu eskola giroan euskarazko jardunguneak, harreman sareak eta situazioak eratu, garatu eta sendotzea. Langintza hori ez zitzaien erakutsi irakasleei, beren prestaera garaian.
‎1980 ikasturtean, berriz, Espainiako Estatuan eta ikastoletan lorturiko Eskola Graduatu tituluen batez bestekoa alderatuta, Hegoaldeko herrialde bakoitzeko ikastolen batez bestekoa estatuko batez bestekoa baino handiagoa zen, nabarmen. Izan ere, ikasturte hartan, Estatuko batez bestekoa %62, 4 bazen ere, Arabako ikastolen batez bestekoa %96, 9 zen, %73, 9 Gipuzkoako ikastolena, %81, 3 Nafarroako ikastolena, eta %86, 4 Bizkaikoena.
‎Lan ziurgabetasunak funtzionario izateko hautagaien kopurua handitu du. Estatuko eta autonomia erkidegoetako administrazioetan lanpostuak lortzeko eskolak ematen dituzten akademietan matrikulatutako hautagaiak gehitu egin dira. Prestakuntza enplegua hobetu nahi dutenentzako bidea ere bada.
2011
‎Aldiz, 1999 aurrera behe mailako ikastaroetan matrikula kopurua etenik gabe jaitsi da eta gora egin dute goi mailako ikastaroek. Behe mailako ikastaroak Lehen eta Bigarren Hizkuntza Eskakizuna bigarren horren parekoa da EGA lortzeko eskolak dira, eta goi mailakoak berriz, ziurtagiri horiek eskuan, euskara maila hobetzeko dauden ikastaroak R ikastaroak izenekoak. Kopuruak horrela aldatu izanak bi arrazoi nagusi bederen baditu:
‎Nola erantzun —behar bezalauniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik, hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari? Nola lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzari aurre egingo dion prestakuntza, horiek dira artikulu honetan gaitzat hartutako galderak. gizarte mailako hizkuntza aniztasuna eta hiztun eleanitzak gizarte modernoaren errealitatean kokatzen du —munduko perspektibatik hartuta, eta horrela hizkuntza aniztasuna mantentzeko irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere i (ra) ka (t) si beharreko ideia plazaratzen du. heziketa eleanitzak leku propioa hartzen du ideia horren baitan, jakina, horretarako, hezkuntza zientzien ekarpenak integratu beharraz ohartzen duelarik.
‎Nola erantzun behar bezalauniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik, hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari? Nola lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzari aurre egingo dion prestakuntza, horiek dira artikulu honetan gaitzat hartutako galderak. gizarte mailako hizkuntza aniztasuna eta hiztun eleanitzak gizarte modernoaren errealitatean kokatzen ditu munduko perspektibatik hartuta, eta hizkuntza aniztasuna mantentzeko irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere i (ra) ka (t) si beharreko ideia azaltzen. heziketa eleanitzak leku propioa hartzen du ideia horren baitan, jakina, horretarako, hezkuntza zientzien ekarpenak integratu beharraz ohartzen duelarik.
‎Bronckart eta Schnewlyk 1991ean ama hizkuntzaren didaktika derrigorrezko utopia bezala bataiatu zuten. Nola erantzun, izan ere, uniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari behar bezala erantzutea, eta nola lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzei aurre egingo dien prestakuntza, hogei urte geroago, artikulu hartan esaten zena, hizkuntza aniztasunetik birbegiratzen dugu. hizkuntza aniztasuna gizartean (immmigrazioaren ondorioz) komunikabideetan, lan munduan, politikan, geroz eta nabariago agertzen zaigu, eta eleaniztasuna norbanakoaren formazioan ezinbesteko erronka bihurtu da.
‎Nola erantzun, izan ere, uniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari behar bezala erantzutea, eta nola lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzei aurre egingo dien prestakuntza?
2012
‎Harmonian eta sintonian lan egitea lortzea eskola adeitsu, atsegin, alai, abegikor, ireki, dinamiko, jostalari, ulerkor eta anitzaren jarduna ahalbidetzen duen luxu handia da. Horrelako eskola laguntasunean, hunkituz eta besteen gogo biziaz nahiz atsekabeaz kutsatuz eraikitzen da.
2013
‎Gizartean berdintasuna lortzeko eskola eremu estrategikoa dela aitortzen du planak. Ordea, ikasleen egunerokoan pisu handia du eskolaz kanpoko guztiak.
‎Ordea, ikasleen egunerokoan pisu handia du eskolaz kanpoko guztiak. Nola lortu eskolan hezkidetzan egindako lana bizitzarako baliagarri izan dadin. Berriozabalek irakasleen diskurtsoan baino, ikasleengan jarri du enfasia:
2014
‎Kontsumoak pentsatzeko moduak baldintzatzen ditu eta sekulakoindarra hartzen ari da instituzioetan eta eskoletan. Hori ez gertatzeko eta aldaketabat lortzeko eskola bihurtu litzateke aldaketaren ardatz. Baina eskolarenbarruan «gorputz ikasia» aurkitzen dugu.
2015
‎Ondorioz, horrek eragin dezake emakumeek eremu teknologikoa ez begiestea beren jarduera profesionalerako, I+Gko jardueretarako, besteak beste. Subirats eta Bulletek (2008) diotenaren arabera zenbait autorek «bereganatutako ezgaitasuna» izendatzen dutena sexu diskriminazioa baino ez da izango, zeinaren eraginez ez den lortuko eskola arrakastarik, eta bai, ostera, emakumeen lanbide aukerak murriztea. Gainera, lanbide aukeraketak sarritan jarrera imitatzailea du, eta emakumeek genero bereko erreferenteak dauden ikasketak aukeratzeko joera izango dute (Ibañez, 2010; Alemany, 2003).
2016
‎Baina kontuz: irtenbidea ez da eskolako orduak ugaritzea, baizik eta lortzea eskolak izan daitezela udan aisialdi eta bizikidetza jarduerak egiteko lekuak.
‎Jalenen notak, bere probak du beka bat lortu eskola pribatu batean Holly Cruz Eskola pribatu batean?
2019
‎— (2014): ‘Herri hobea lortzeko, eskolan nahiz kalean, haurrak erdigunean’, Hik Hasi 186, 10 (www.hikhasi.eus/Artikuluak/20140301/ herri hobea lortzeko eskolan nahiz kalean haurrak erdigunean).
2020
‎Diziplina ezberdinei eragiten die, gainera. Ikerketa elektoralen arloan, esaterako, euskal pentsamenduak ez du lortu eskola propioa osatzea. Nahiago nuke konfundituta egotea, baina beldur naiz ez ote nagoen.
2022
‎Lerro edo minutu batzuk lor litzake, baina horretarako tragedia handia behar du, oso greziar klasikoa. Siriakoek, Yemengoek, Hego Sundagoek, Afganistango neskatilek, berriz, jai daukate, albistea lortzeko eskola oso baten triskantza aurkeztu behar dute, gutxienez; edo ez dakit, 200 umeren bahiketak, adibidez, amaiera gaiztodunak, oso ondo puntuatzen du informazioaren eskaileran (bahiketa dramatikoa eta amaiera tragikoa, adjektibazioak ere laguntzen du gu bihozberatzen). Gutxi barru garirik gabe geldituko dira eta erakutsi ahal izango dituzte Afrikako ume begi zulo tristeko eta tripa handitutakoak, horrek betidanik lapurtu izan dizkigu bihotz zatiak, eta erdiets litezke lauzpabost minutu gaueko albistegian Ingalaterrako erreginaren ez dakit zeri buruzko albiste zabalaren aurretik.
2023
‎Gaur egun, badaude hezkuntza psikologoak eskoletan, hainbat funtzio betetzen: orientatzaileak, PTak, aholkulariak… eta horrek ez du lortu eskoletan ongizate psikologikoa bermatzea; aldarrikatzen den figura honek lortuko luke. Ez dakit.
‎Helduen euskalduntze eta alfabetatzea etorkizunean desagertzeko asmoz sortu zen duela hirurogei urte, egunen batean beren lana beharrezkoa ez zela izango pentsatuz eta irrikatuz. Zoritxarrez, egun hori ez da iritsi, euskara bere erabateko normalizaziotik urrun dagoelako oraindik, eta horren arrazoietako bat da hezkuntza sistemak ez duela lortzen eskoletatik ateratzen diren belaunaldi berriak euskalduntzea. Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako Hezkuntza Lege berria eztabaidatzen ari den honetan, helduen euskalduntzean eta alfabetatzean aritzen diren erakunde, sare eta euskaltegi nagusiak plazara atera dira, eta hizkuntza ereduak desagerrarazteko eskatu dute, «euskararen normalizaziorako muga izan diren tresna atzerakoiak» direlakoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia